Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 24 May 2013, 21:38

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject: Re: PILKKITOPIC
PostPosted: 08 Apr 2012, 14:10 
Melkein homo!
Melkein homo!

Härski Jätkä wrote:
Ja täts it. Kiitos Jeesuksen Kristukselle uskomattoman käppäisestä kalasaaliista. Haista paska.

Tällaset vibat on tän talven osalta itsellänikin! Kohta ajattelin lähteä iltapäiväsyöntiä etsimään vielä tohon yhdelle lammelle, jos ei perattavan kokoista ahventa ala edelleenkään nousemaan ni lopetan saatana koko paskan.
E: Ei tullunna kallaa :P :P :P

Last edited by OK! OK! on 08 Apr 2012, 19:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2012, 16:01 
Kuvan käsitteliä mies

Eilen n. 8 kilometrin kävely jäällä ja kymmenien reikien kairaaminen 6:n tuuman kairalla teki tehtävänsä ja tänään kyllä menee päivä ihan makaamiseksi. Tuntuu kun ois kuollu. Mut huomenna taas aamusta Liperiin Roukalahdelle...melko tarkalleen vuosi sitten vedin kahtena peräkkäisenä päivänä sieltä n. 10 kilon pussilliset kalaa :)

Image

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2012, 19:22 
Melkein homo!
Melkein homo!

Meikäki siirty tänätalvena käyttämään moran kuustuumasta. Minkäännäköstä kalansaannillista hyötyä tosta ei toki oo ollu ja olkapäät välillä aika kovilla, mutta ei oikein raaski siirtyä enää takas pienempäänkään. Jos sitä sais jonku järkevän kokoisen kalan vaikka joskus.

Profile  

PostPosted: 08 Apr 2012, 21:23 
Kuvan käsitteliä mies

OK! OK! wrote:
Meikäki siirty tänätalvena käyttämään moran kuustuumasta. Minkäännäköstä kalansaannillista hyötyä tosta ei toki oo ollu ja olkapäät välillä aika kovilla, mutta ei oikein raaski siirtyä enää takas pienempäänkään. Jos sitä sais jonku järkevän kokoisen kalan vaikka joskus.

Näyttää ihan joltain oksaporalla tehdyltä reiältä kun kattelee pienempää kuustuumasen jälkeen. Ite siirryin kuustuumaseen oikeestaan siks kun tuossa keskitalvella oli kalan tulo vähän tiukemmassa ja ohuella siimalla ja morrilla jo muutaman sadan gramman ahven on helpompi saada tulemaan isompaan avantoon. Ja siikapilkillä kun aikaisemmin oon menettäny isoja kaloja just avannon alla niin senkin takia vaihdoin (tosin ei oo siiat iskeny tänä talvena).
Hyötyä myös tasapainolla pilkkiessä kun pilkin koukut ei koko ajan tartu avannon reunoihin. Jos käyttäs kohtuu paksuja siimoja ja onkis vaan pystypilkillä vois aivan hyvin pysytellä nelituumasessa.

Image

Profile  

PostPosted: 09 Apr 2012, 15:43 
Kuvan käsitteliä mies

Liperin Roukalahdelta taas semmosta kalaa että kehtaa mainita. Pientä sinttiä kiskoin aamupäivän, iltapäivästä alkoi pilkkiin iskeä vähän raskaamman tuntusta kalaa. Harmi että syönti oli todella heikkoa ja karkuutin useita komeita kaloja. En punninnu mutta suurin ahven oli 32 cm pitkä :)

tiskipöytäpönö:

Image

Image

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012, 20:09 
Melkein homo!
Melkein homo!

No nyt oli hyvä iltapäivä. Olin jäällä vähän kolmen jälkeen, parhaiten antanut avanto löytyi varttia vaille kuusi, ja siinä pönötettiinkin sitten auringonlaskuun saakka. Helvetinmoinen kassillinen tuli kalaa, mukana muutamia hyviä ahvenia ja +/- puolikiloinen siika.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012, 20:27 
KÄÄRMEENPIPPELI

OK! OK! wrote:
puolikiloinen siika.

Huhhuh. :salut:

Mä en oo oikein koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka saa siian koukun päähän. Jotain ylijumalia varmaan.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012, 22:13 
Kuvan käsitteliä mies

Härski Jätkä wrote:
OK! OK! wrote:
puolikiloinen siika.

Mä en oo oikein koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka saa siian koukun päähän. Jotain ylijumalia varmaan.

niinku aikasemmin todettu niin siikoja saa tuurilla ahvenpilkinnän yhteydessä...muuten niiden pyyntiin pitää paneutua erikseen...Ite oon vetäny 20 siikaa parissa tunnissa ja suurin oli 720g.

Image

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012, 22:28 
7k

Eki__jns wrote:
Härski Jätkä wrote:
OK! OK! wrote:
puolikiloinen siika.

niinku aikasemmin todettu niin siikoja saa tuurilla ahvenpilkinnän yhteydessä...muuten niiden pyyntiin pitää paneutua erikseen...Ite oon vetäny 20 siikaa parissa tunnissa ja suurin oli 720g.

Meiän entisellä mökillä vanhat pilkkijyyrät veteli siikoja solkenaan. Oli muuten helkkarin hyvät siikavedet!

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012, 22:28 
Melkein homo!
Melkein homo!

Eki__jns wrote:
Härski Jätkä wrote:
OK! OK! wrote:
puolikiloinen siika.

Tsägällähän toikin joo otti, särkiparven keskeltä kuudesta metristä, ihan pohjasta. Tossa mun lähijärvellä varsinainen siianpilkintä ei kannata ensinkään, helvetin laaja ja syvä järvi, ja aika heikko siikakantakin. Eki varmaan käy Höytiäisellä? Sehän on tunnettu siikamesta.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012, 22:30 
Kuvan käsitteliä mies

OK! OK! wrote:
Eki varmaan käy Höytiäisellä? Sehän on tunnettu siikamesta.

No nuo huippusaaliit oon vetäny Höytiäiseltä. Mutta oon vähän luopunu siikojen pilkinnästä parina viime talvena ja keskittyny isompaan ahveneen. Parhailla siikapaikoilla istuu liikaa porukkaa enkä viihdy kauheessa tungoksessa jossa ukkoa on vieri vieressä.

Image

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2012, 12:25 
Melkein homo!
Melkein homo!

Eki__jns wrote:
OK! OK! wrote:
Eki varmaan käy Höytiäisellä? Sehän on tunnettu siikamesta.

No nuo huippusaaliit oon vetäny Höytiäiseltä. Mutta oon vähän luopunu siikojen pilkinnästä parina viime talvena ja keskittyny isompaan ahveneen. Parhailla siikapaikoilla istuu liikaa porukkaa enkä viihdy kauheessa tungoksessa jossa ukkoa on vieri vieressä.

Sellastahan se noilla hyväks havaituilla mestoilla on! Meikän lisäks tossa vakiolätäköllä käy tasan yks äijä säännöllisesti. Aina jäällä kohdattaessa turistaan kuinka on ollu aina paska syönti ja kalat pieniä ja vaikeeta on perkele.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2012, 19:07 
Melkein homo!
Melkein homo!

Hyvin samanlainen reissu ku eilenki. Holtittomasti pientä ahventa ja särkeä, kolme fileerattavaks kelpaavaa ahventa ja siika. Nyt vedän kännit, saa nähä jaksaako huomenna. Jäät heikkenee näillä keleillä aika vauhdilla kyllä, nyt pitäs pönöttää täysillä ku vielä kerkee.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2012, 20:51 
Kuvan käsitteliä mies

^Hienoa että sullekin on kalaa alkanu löytymään. Ite kävin tänään koulun jälkeen jäällä, n. klo 13-17 kiertelin Viinijärvellä. Jäät oli heikentyny viikossa huomattavasti ja jäällä oli vesilammikoita ja sohjoo mut toivotaan että se isompi kala alkas vihdoinkin syömään paremmin kun jään alla valo lisääntyy. Viikon päästä uskoisin että pääsee vielä pilkille mutta varovainen pitää olla. Nyt on viikonlopuksi lupailtu vesi ja räntäsateita mutta meinaan silti olla molempina päivinä jäällä...

...ainiin se tän päivän saalis. Noin 100 kpl pieniä ahvenia, yksi lahna ja yksi saatanan raskas avannon alla irronnut kirkas kala. Ainakin kilon painoinen, saattoi olla jopa siika. Vedin 15 metrin syvyydestä ja kun vesi on uskomattoman kirkas näin kalan hahmon jo melko syvältä ja jännitti ihan vitusti mutta sitten vitutti ihan vitusti kun tyhjän pilkin nostin jäälle :|

Image

Profile  

PostPosted: 14 Apr 2012, 17:46 
Kuvan käsitteliä mies

Perus reissu Onkamolle. Pientä ahventa ihan simona ja särkiäkin varmaan 100kpl. Isoja ahvenia (200-400g) kotiin tuomisina 20kpl. Huomenna vähän himottas vielä käydä samalla paikalla mutta en tiiä viittiikö sijottaa bensaan kun matkaa on kuitenkin 40km suuntaansa.

Image

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: