tsiiah wrote:
Eki__jns wrote:
Haluttais ajella pitempiä lenkkejä mutta tällä hetkellä on käytössä tommonen kolmivaihteinen perus Helkama jolla ei ihmeempiä kuntoilla. Tai kyllähän tuollakin kunto kasvaa kun veivaa jotain kympin lenkkejä ympäri kaupunkii mutta ei tuolla kiinnosta kauemmaks lähtee.
Mä poljin aikanaan Tuusulanjärvee ympäri mummokonkelilla eikä haitannu menoa yhtään. Mulla tulee selkä kipeeks, jos joutuu olemaan kauheen matalassa asennossa pyörän kans, niin tollanen "tavallisella" pyörällä kuntoilu sopii paljon paremmin, kun urheilullisemmat pyörät.
Mulla on sama ton selän kanssa. Nyt on kyl ihan hyvä kun on sellanen pystyn ja etunojan välissä oleva ajoasento, kun löysin tarpeeks lyhyen pyörän. Selkä kestää pidemmänkin pätkän.
Mie tykkään kans ajella, mut inhoan sitä että tekee vaan jonkun ympyrän ilman päämäärää. Pitää olla joku tarkoitus. Kävin esim. Lippajärvellä ostamassa pyöränosia (~40 km), Leppävaarassa kirjastossa (~25 km) ja Itiksessä ostaa ruokaa (~20 km), mut ei tuolla pidemmällä oo oikein mitään syitä miks sinne lähtisi. Toi 20 km on vähän turhan lyhyt kuitenkin. Vai keksiskö joku mulle jonkun kivan nelisenkymmenen kilsan lenkin, joka alkais ja päättyis jokseenkin Hakaniemeen? Jos on kovasti nättiä ja hyvä pyörätie, niin ehkä ton tarkoituksettoman pyörimisen kestäisi.