Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 23 May 2013, 00:12

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lumilautailu
PostPosted: 18 Feb 2012, 14:35 
God of PIF
God of PIF

Huono näkyvyys taitaa olla joku Iso-Syötteen oma erikoisominaisuus, koska siellä on sumua ja harmaata melkein aina. Metsää laskiessahan tuo ei haittaa, mutta parkissa vähän välillä häiritsee.

Profile  

PostPosted: 27 Feb 2012, 12:29 
3k

Tänään kaatuilee ekaa kertaa kuuteen vuoteen [-o<

Profile  

PostPosted: 28 Feb 2012, 22:21 
3k

Justus wrote:
Tänään kaatuilee ekaa kertaa kuuteen vuoteen [-o<

Parasta. Pakko lähtee pohjoseen vielä tänä vuonna. Tahon oman laudan.

Profile  

PostPosted: 01 Mar 2012, 01:12 
Melkein homo!
Melkein homo!

^Tuohan tais järjestyä. :P

Tuntuu tää homma menevän ain vähän niin et pari päivää ku kaikki sujuu ja sit yks ku mikään oikein onnistu. Ei voi kyl silti väittää et vituttais tää homma missään vaiheessa, mut oli taas vaan ku yö ja päivä eiliset ja tänpäiväset piperunit.

Profile  

PostPosted: 01 Mar 2012, 12:17 
God of PIF
God of PIF

Talven ainoot paippilaskut taitaa olla taas pääsiäisenä Vuokatissa. Harmittaa kyllä, että Iso-Syötteellä ei ole tätä mahdollisuutta.

Profile  

PostPosted: 01 Mar 2012, 13:56 
Melkein homo!
Melkein homo!

Ootko muuten käyny Pikku-Syötteellä koskaan? Siel ois kuulemma ihan hyvä parkki, ja pipekin löytyy mut taitaa olla aika todella pien.

Ostin sit näköjään laudan taas kun löyty pari vuotta vanha 156 Custom halvalla, vähän lepposampi lauta parkkiin ja voi sit mettiäkin koluta hyvillä mielin. Vielä jotkut hyvät siteet tuohon jostain. Löyty kätevästi just ku taisin saada tuo yhen vanhan myytyä.

Profile  

PostPosted: 01 Mar 2012, 15:49 
God of PIF
God of PIF

Possum-Boy wrote:
Ootko muuten käyny Pikku-Syötteellä koskaan? Siel ois kuulemma ihan hyvä parkki, ja pipekin löytyy mut taitaa olla aika todella pien.

Viime talvena kävin laskemassa sen parkin kerran läpi ilman lippua, mutta katsottiin parhaaks mennä kuitenki Iso-Syötteen puolelle loppupäiväks. Se paippi oli sellanen vuosimallia 1997 ja ei ollu ajettu aikoihin. Ihan hauska kikkailtava olis varmaan sillon ku on priimakunnossa.

Profile  

PostPosted: 04 Mar 2012, 21:31 
God of PIF
God of PIF

Kerrottakoon, että eilen tuli talven parhaat laskut tähän mennessä. Löyty uus salapaikka metsästä. Yhdet jäljet meni läheltä ja muuten täysin koskematonta. Ensin ylhäällä vähän loivempaa, mutta mukavaa laskua. Sitten metsäaukea, jonka yläpäässä viellä kirsikkana kakun päällä lumeen peittynyt katkennut puu silleen täydellisesti "hyppyrinä". Huomattiin se kun laskettiin ohi. Pieni haikkaus takas ylös ja puiden välistä vauhdit aukealle. "fiftari" lumen peittämää puuta pitkin, siitä ollie ja hillitön tailgräbi vääntö, alas koskemattomaan pehmeeseen lumeen, muutama käännös ja takas puiden sekaan, uus metsäaukea ja jyrkänne, lopussa kiperä tilanne, vitulliset pesukoneet ja sisäelimiä myöten joka paikka täynnä lunta. Harvemmin on niin paljon hymyilyttäny ja naurattanu, kun lumi sulaa paidan alla pitkin selkää, kaulaa, rintaa ja persettä.

Profile  

PostPosted: 06 Mar 2012, 23:03 
Melkein homo!
Melkein homo!

Hitto kun on itellä ollu taas niin putikkavapaa kausi, Vuokatissa pari kertaa tullu vedettyä noitten hissien alta hyvinä päivinä ja ku itärinteitä vielä lumetettiin, ja sit Iso-Syötteellä muutama runi metässä. Tosin on siitä muutenkin jo pari vuotta kun on viimeks päässy oikein kunnolla puuteria laskemaan. Täällä pitäs käydä joskus tsekkaa pari paikkaa tuosta vähän matkan päästä, mutta ei olla vielä saatu aikaseks.

Muita juttuja, pipeä ollu hyvä laskea ku siin tuntuu vaan kehittyvän ja ens viikolla pitäs olla uus lauta ja siteet täällä. Tekis miel myös lähteä kesällä laskee johonkin.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2012, 19:50 
Melkein homo!
Melkein homo!

Image

Tuommonen löytyy nyt. Vielä kun sais jotkut hyvät siteet, ensihätään nappasin omasta opetuslaudasta tuohon. Mut just semmonen ku pitikin olla, eli ketterämpi ku tuo miun Custom X mut kestää silti vauhtia, ja kun on valmiiksi jo vähän kärsiny niin ei tarvi niin miettiä missä tällä laskee.

Profile  

PostPosted: 24 Mar 2012, 17:46 
5k

Hei pojat (vai onks tääl topicis tyttöikii?) nyt on pakko tilittää!
Olin toissapäivänä ekaa kertaa koko kautena laskemassa. Oon porukoiden luona Kouvolas käymässä ja se on ollu sellain mun ja mutsin yhteinen harrastus siitä saakka kun olin neljävuotias. Mä olin Kouvolan Mielakan laskettelukeskukseesa töissä jonku 5 kautta ja sitte yhen kauden Talmassa. Silloin tuli laskettua ihan vitusti, joka päivä lähinnä. Sitte ku muutin Helsinkiin, niin oon käyny tosi harvakseltaan, en koskaan kui9tenkaan niin vähän ku nyt tänä kautena. Nyt olin siis kolmena päivänä putkeen.
Vituttaa jo mäkeen lähteminen, ku äiti tekee siit semmosen himo suorituksen, eilenkin se muistutti mua illalla että muista herätä ajoissa, kun aamulla lähetään mäkeen! Sitte ees aamupalaa en saanu syödä rauhassa, kun oli jo kuulemma kiire. Kun äidin mielestä paikalla pitää olla ennen ku hissit käynnistyy!! :? Myöskään mitään ylimääräisiä lepohetkiä ei sallita ja kun menin kesken laskemisen käymään vessassa, niin sekin oli jotenkin tosi paha homma.. :x No, mä rakastan tietty mun äitiä ja koska toi on sellain meiän ainoo yhteinen juttu, niin en sano mitään, puren vaan hammasta. Mutta on kyllä maku menny koko touhusta. :(

Mut hei, mulla oli ihan oikeesti kysymyksiä teille. Mistä johtuu, että mun etujalan jalkapohja kipeytyy jo muutaman laskun jälkeen aivan älyttömästi? Ja voiko asialle tehdä jotain? Ja sitte, takajalan polvi naksuu ja kipeytyy ihan saamaristi, sillai meinaa lähtä alta.. Onko mulla stänssi jotenki vituillaan vai mitä? Siis tuntuu että se polvi kiertyy koko ajan väärin. Auttakaa!! Vai lopetanko vaan laskemisen kokonaan?

Profile  

PostPosted: 24 Mar 2012, 19:58 
God of PIF
God of PIF

maiu-miau wrote:
Mut hei, mulla oli ihan oikeesti kysymyksiä teille. Mistä johtuu, että mun etujalan jalkapohja kipeytyy jo muutaman laskun jälkeen aivan älyttömästi? Ja voiko asialle tehdä jotain? Ja sitte, takajalan polvi naksuu ja kipeytyy ihan saamaristi, sillai meinaa lähtä alta.. Onko mulla stänssi jotenki vituillaan vai mitä? Siis tuntuu että se polvi kiertyy koko ajan väärin. Auttakaa!! Vai lopetanko vaan laskemisen kokonaan?

Tuo jalkapohja johtuu yleensä siitä, että siteet, tai kengät on liian tiukalla. Ite löysään nilkkasträpit aina hissiin niin, että just pystyy lauta vaan jaloissa ja kiristän taas ylhäällä. Kenkiäki oon oppinu pitämään sopivan löysällä vasta ihan lähivuosina ja se on kans helpottanu. Ei niitä tartte kiskoo niinku luistimia. Toki riippuu kengistäkin. Omani jätän jalkapöydän kohdalta melkein kokonaan kiristämättä, vedän vaan ns. tyhjät pois nauhoista ja varsi sitten tiukemmalle. Laskukengät, kuten muutkin kengät, myös yksinkertasesi ajan kanssa menettää muotonsa ja lakkaa tukemasta jalkapohjaa oikein. Uudet kengät, tai edes uudet pohjalliset voi auttaa.
Polviongelma voi olla joko puhtaasti sun polvessa, tai sitte stance on pielessä polven kannalta. Mun polvet ei kestä kovin rajua duck stacea, mutta nyt oon saanu viimein muutama vuos sitten sellaset kulmat ja leveydet, millä on ollu hyvä laskee. Ennen säädin jatkuvasti eri asentoihin.

Profile  

PostPosted: 25 Mar 2012, 00:20 
Melkein homo!
Melkein homo!

Itellä on jotenkin tosi herkässä se, et jos stance on liian kapea tai liian pienet kulmat niin alkaa tosi helposti koskea etujalan ulkosyrjään silleen ihan törkeesti, tai vaihtoehtoisesti nilkkoihin. Jalkapohjissa taas on se, et itellä käy niihin koskemaan aina kun laskee jotain töyssyistä mettäpolkua yms, eli kun joutuu koko ajan tekemään töitä jaloilla, varsinkin kun nuo omat laudat on jäykemmästä päästä. Polvet ja nilkat oli kans aina aikasemmin kipeenä kun ne on niin huonot, mut nyt kun syksyllä alko käymään salilla ja treenaa paljon jalkoja niin ei oo noita ongelmia enää ollut. Nilkkoihin autto kans lähes jämäkimmat mahdolliset kengät (jotka tosin nyt on jo taas löystyny ihan liikaa miun makuun), aikasemmin piti olla välillä nilkkatuet kummassakin jalassa. Ja tosiaan pohjalliset on kans sellanen juttu et niihin panostaminen kannattaa, monissa kengissä on valmiina olevat vaan semmoset ihan lättänät.

Päivisin ois hirveen hyvät kelit, mut omaa pääsee vetää vasta illalla millon on sit kamppeet jo märät ja kylmä sekä rinteet jäässä. Onneks oli alkuviikosta pari vapaapäivää ku pääs vaan laskee silleen ihan kunnolla aamusta iltaan. Tuli taas yllättäen hankittua vielä yks lauta (tosin Justukselle lähtikin sit yks vanha+siteet sekä vanhat kengät), mut vaik se pari kuukautta sit testattuna tuntu ihan parhaalta mahdolliselta niin jotenkin nyt ei oo vielä päässy sinuiks sen kaa.

Profile  

PostPosted: 25 Mar 2012, 09:17 
3k

Ai hitto et olikin hienoo käydä laskemassa kunnon mäessä kunnon kamppeilla. Hatchet tuntuu todella luontevalta laudalta mulle, jee! Harmittaa vaan nyt kun ei tullu hyppimistä treenattua enempää kun sensei oli duunissa vikana laskupäivänä. Tarvii ilmeisesti jonkun patistaa tekemään. Ja on kyllä muutenki siistimpi laskee kaverin kanssa kun muuten tuntuu menevän iha nössöilyks ja rentoiluks.

Jalkapohjat kipeyty ihan saatanasti hississä mennessä, mut nehän siinä onki ekana litistymässä, ja helpotti kyllä heti kun pääs laskemaan. Täytyy ens kaudella muistaa toi Nilsin kikka, et löysää sträppejä.
Mutta mites kun onnistuin vetää taaimmaisen polven ihan jumiin niin, et ei oikeen tahdo taipua ja tuntuu vähän painetta nivelissä. Stancen säätöä eessä? Vai johtuskohan vaan siitä, että on lihakset niin käppä kuosissa et ne ei tue ja pidä jäseniä asennossa?

Profile  

PostPosted: 25 Mar 2012, 12:43 
5k

Justus wrote:
Vai johtuskohan vaan siitä, että on lihakset niin käppä kuosissa et ne ei tue ja pidä jäseniä asennossa?

Tätä mä pidän omalla kohdallani myös ihan varteenotettavana vaihtoehtona vaivoihin.. :P

Hei mut kiitos ku vastailitte! Täytyy näillä neuvoilla testailla, jos vaikka olis parempi fiilis sitte mäessä muutoinki!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: