Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 21 May 2013, 22:31

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16 Apr 2013, 16:40 
3k

Image

http://www.hontsy.fi/

Quote:
Mikä höntsy?

Mikä on "höntsy" ja mihin tarvitaan siihen keskittyvää yritystä? Lue tästä manifestimme!

Oy Höntsy Ab tuo leikkimieliset pallopelit tavallisten ihmisten ulottuville Suomessa ennennäkemättömällä tavalla.

Idea on yksinkertainen. Valitset, mitä haluat pelata, missä ja milloin. Sen jälkeen pelaat. Siinä se. Voit tulla yksin tai kaverin kanssa - Höntsy takaa, että vuorolla on muitakin pelaajia.Höntsyn palloiluvuoroja on tarjolla parhaaseen harrastusaikaan arki-iltaisin ja viikonloppuisin eri puolilla Tamperetta.

Quote:
Höntsymanifesti

Höntsy on tampereenkielinen sana ja tarkoittaa "leikkimielistä pallopeliä sattumanvaraisin joukkuein".

Pallopeli on jalo asia. Se on niitä harvoja tilanteita, joissa aikuinen pääsee koko sydämestään leikkimään. Leikki on ihmisolennon ydintä. "On terve kun se leikkii" -sanonta pätee meihin kaikkiin, ei pelkästään lapsiin.

Höntsy on pallopeliä parhaimmillaan ja jaloimmillaan. Höntsyn ytimessä on, että jokainen pääsee leikkimään omilla ehdoillaan. Höntsyä ei saa ottaa liian tosissaan. Höntsyssä kaikki otetaan mukaan ja aloittelijallekin syötetään. Höntsyyn ei tarvitse sitoutua. Höntsy ei saa mennä liian vakavaksi, sillä muuten se ei enää ole höntsyä.

Höntsyssä leikki tulee ensin ja liikunta kaupan päälle. Höntsyssäkin tietysti yritetään tehdä enemmän maaleja kuin vastustaja, sillä vaikka kukaan ei ole tosissaan, ei pallopeli ole hauskaa jos yritys ei ole kova. Mutta: jos toisen puolen ylivoima uhkaa koko jutun ydintä - hauskuutta - tehdään uudet jaot.

Höntsyssä ei ole tuomaria. Sitä ei tarvita, sillä höntsy on reilua peliä, jossa virheet tunnustetaan itse ja sovitaan porukalla.

Nykymaailmassa höntsy on uhattuna!

Perinteisesti höntsyä on pelattu paitsi sattumanvaraisin joukkuein, myös muuten sattumaan luottaen. Ehtoolla on otettu maila ja luistimet tai nyöritetty nappulakengät ja paineltu lähikentälle pelaamaan. Tämä on taannut ihmisille mahdollisuuden harrastaa omilla ehdoillaan.

Yhä useampi joutuu kuitenkin huomaamaan, ettei tällaista mahdollisuutta enää ole. Lähikentällä ei ole ketään, ja jos onkin, on kyseessä mitä todennäköisimmin jonkin seuran tai joukkueen ohjattu toiminta, johon ulkopuolisilla ei ole asiaa. Lempilajit eivät ole samoja kuin ennen. Yhä useampi haluaisi harrastaa lajeja, joita ei noin vain puistossa pelata. Talvet eivät enää ole niin kuin ennen. Kesät eivät enää ole niin kuin ennen. Kaveriporukat eivät ole niin kuin ennen. Kenelläkään ei ole aikaa järjestää höntsyjä muille. Lyhyesti sanottuna nostalgiakaan ei ole enää niin kuin ennen, ja siksi höntsynkin pitää löytää uusia muotoja.

Moni haluaisi pelata palloa, mutta ei tiedä missä. Jossain vaiheessa junioritoiminta kävi liian totiseksi eikä valmentajan karjuntaa jaksanut kuunnella. Valmistuttiin, eikä enää oppilaitoksenkaan kautta päässyt pelaamaan. Joukkueeseen hakeutuminen epäilyttää: olenko tarpeeksi hyvä? Ovatko muut tarpeeksi hyviä? Onko henki hyvä? Kestääkö nilkka, polvi, selkä, motivaatio, pää? Jo ennen kuin näihin kysymyksiin tietää vastausta, pitäisi olla valmis sitoutumaan sekä taloudellisesti että ajallisesti kokonaiseksi kaudeksi. Pahimmassa tapauksessa päätyy toistamaan junnukokemuksia huutopellen vilttiketjussa.

Kaveriporukankin kokoaminen on vaivalloista. Pitääkö minun tosiaan itseni haalia jengi kokoon, varata sali ja ottaa se riski ettei siitä tule mitään muuta kuin rahanmenoa?

Tietysti, jos hyvä säkä käy, lähipiiristä löytyy joku joka sen vaivan näkee. Mutta silloinkin: onko taso sellainen jota minä haluan? Haluavatko muut pelata yhtä usein tai harvoin kuin minä? Sanotaan, ettei tarvitse sitoutua, mutta sitten kuitenkin soitetaan, että "täällä me odotellaan, yhtä puuttuu". Tai mikä pahinta: seistään itse siellä vuorolla jännittämässä, tuleeko ketään.

Höntsyn täytyy uudistua!

Johtopäätös on, että höntsyn pitää uudistua, jotta sillä olisi paikka nykypäivän tavallisen aikuisen elämässä. Tämä on Oy Höntsy Ab:n missio. Ja näin se kuuluu:

Oy Höntsy Ab pelastaa tamperelaisen ja suomalaisen positiivisen höntsykulttuurin niin, että höntsääminen tulee taas jokaisen ulottuville. Samalla Höntsy toteuttaa yhteiskunnallista tehtävää tuomalla terveellisen, fyysisesti ja henkisesti virkistävän liikunnan pariin monia uusia ihmisiä.

Höntsy tukee ja jatkaa kaikkea sitä positiivista työtä, jota urheiluseurat, oppilaitokset ja kaveriporukat ovat tehneet palloilun eteen - ottamatta keneltäkään edellä mainituista mitään pois.

Samalla Höntsy pyrkii kumoamaan ja korjaamaan kaikkea sitä hallaa, mitä jotkut liikunnanopettajat ja valmentajat ovat vuosien saatossa tehneet. Höntsy tuo uuden mahdollisuuden iloisiin onnistumisen elämyksiin palloilussa kaikkien niiden ulottuville, joita on koulussa nöyryytetty tai joille on junnuharjoituksissa pää punaisena huudettu. Höntsyssä jokainen saa olla tähti!

Höntsy auttaa myös yrityksiä huolehtimaan henkilöstönsä fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista ja luo hyviä mahdollisuuksia positiivisen yhteishengen kehittymiselle yritysten sisällä. Höntsy tuo palloilun myös pienyritysten ulottuville Suomessa ennennäkemättömällä tavalla.

Höntsy huolehtii käytännön asioista. Höntsyssä pelaajan ei tarvitse pohtia, riittävätkö taidot tai kunto. Sinulle jää pelkästään se hauska osa eli itse peli!

Höntsy kuuluu kaikille! Höntsääminen on ihmisoikeus!

Profile  

PostPosted: 16 Apr 2013, 16:53 
KÄÄRMEENPIPPELI

Vaikuttaa asialliselta ratkaisulta. Sepport! :salut:

Profile  

PostPosted: 16 Apr 2013, 20:22 
moi sulle

On mun mielestä vähän hintavaa puuhastelua, oon tietty tampereelta ja sillai. Ideanahan toi on ihan loistava ja tekisi helvetisti mieli tulla pelaamaan.

Profile  

PostPosted: 16 Apr 2013, 21:31 
3k

Menetkös siitä wrote:
On mun mielestä vähän hintavaa puuhastelua, oon tietty tampereelta ja sillai. Ideanahan toi on ihan loistava ja tekisi helvetisti mieli tulla pelaamaan.

Ite maksan ton viisi kymppiä kuussa höntsypassista ja ei todellakaan ole mielestäni hintavaa. Eka kerta ilmainen ja usein on hyviä tarjouksia, kampanjoita jne. jolla pelaaminen on entistäkin edullisempaa. Tän jutun ideahan on nimenomaan se, että maksat vain sen, minkä pelaat - vrt. jonkun kuntosalin/liikuntakeskuksen pakolliset jäsenmaksut.

Tässä tällä hetkellä voimassa oleva peliaikataulu (eri lajit, vuorot jne.):
http://www.hontsy.fi/ohjelmat/loppukevat2013

Profile  

PostPosted: 17 Apr 2013, 05:31 
7k

Ohan tämä ihan helvetin hyvä idea. Yleensä porukalla kaatuu tuo harrastaminen siihen ei pääse mukaan pelaamaan sisäsiittoisten kaveripiirien joukkueisiin jossa mulkoillaan pahalla silmällä kaikkia uusia jätkiä. Varsinkin jos vielä pelataan jossain alasarjoissa harrastemielessä.

Että terveiset vaan niille parille tampereen aladivarin futisjoukkueelle kelle ei kelvannu pelaaja ja sitten valitetaan futisforumilla kun ei saatu kun 10 jätkää peliin. :thumbdown:

Profile  

PostPosted: 18 Apr 2013, 13:09 
3k

Höntsyllä on talouden tervehdyttämiseksi alkanut uusi firmapassikampanja.
Nauratti tiedote asiasta, jossa viitattiin erääseen ruoka&juoma-puolella esiintyvään ravintolapläjäykseen...

Quote:
Tässä kampanjassa on toisenlainen sävel kuin joissakin viime aikoina nähdyissä yritysten pelastuskampanjoissa (nimiä mainitsematta). Emme pyydä teitä (tai ylipäänsä ketään) tuosta noin lahjoittamaan meille rahojamme - päin vastoin, tässä on teillä tilaisuus lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla: tehdä palvelus meille ja säästää samalla roimasti myös itse. Myös yrityksillä on hyvä tilaisuus liikuttaa henkilökuntaansa ja profiloitua myönteisissä merkeissä Höntsyn kautta.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: