Jussi69 wrote:
Uusin tuttavuus on hetki sitten hankittu riippumatto, veikkaan että tuo voittaa teltan lähes joka suhteessa, sitäpaitsi telttapaketista puuttuu AINA joku nippelinappeli eikä hommasta meinaa tulla mitään. Raportoin jahka testituloksia on.
Itse tykästyin myös noilla parin päivän reissuilla tohon riippumattoon.
Ja heti lisäisin siihen: ripustettava hyttysverkko + avaruushuopa (se ea-pakkauksistakin löytyvä). Itse en kesällä muuta tarvitse, selkäpuolelta tuppaa muuten tulemaan vetoa selkään. Alkukesästä tai halla-alueella tosin sitten myös makuupussi tai pelkkä huopa. Ja sadeviitasta saa katoksen päälle ja on se safkan tekeminen sateelta suojattuna hauskempaa. Riippumatto on niin nopea pystyttää että tauoilla tuli pistettyä puiden väliin matto ja lepuutettua hetki siinä. Puhallettava niskatyyny on mukava.
Lapissa riippumatolle ei välttämättä ole puita

Varusteista ärsyttävimpiä on safka - itse kuivaaminen on aika tuskaa ja varsinkin vaeltaessa tai pyöräillessä arvostaa "lisää vain kuuma vesi" -meininkiä (eli pastat ja padat).
Jos ei halua pitää kumisaappaita niin jalkoja suojaavat säärystimet ovat pop (ne sveitsiläiset tai italialaiset) Varustelekasta.