Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 24 May 2013, 15:15

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 2110 posts ]  Go to page Previous  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 141  Next
Author Message
PostPosted: 25 May 2012, 13:10 
6k

Henrietta Chinaski wrote:
Tarvitaan pikainen vastaus: onnistuuko juustokakkutyyppinen viritys millään ilman irtopohjavuokaa? Omistan vain tavallisen vuoan. Kyseessä siis sellainen ohje, johon tulee pohja murskatuista kekseistä.

Mä oon tehnyt vastaavan tyylistä keksinmuruviritystä tavallisessa vuoassa, enkä oikein usko että sitä kakkua saa millään konstilla nätisti pois vuoasta. Yhtä hyvää siitä kai muuten tulee jos ei haittaa se että pitää kaivaa kakkua lapiolla lautaselle suoraan sieltä vuoasta?

Profile  

PostPosted: 25 May 2012, 13:15 
9k

Tuhero wrote:
Tarvitaan pikainen vastaus: onnistuuko juustokakkutyyppinen viritys millään ilman irtopohjavuokaa? Omistan vain tavallisen vuoan. Kyseessä siis sellainen ohje, johon tulee pohja murskatuista kekseistä.

Mä oon tehnyt vastaavan tyylistä keksinmuruviritystä tavallisessa vuoassa, enkä oikein usko että sitä kakkua saa millään konstilla nätisti pois vuoasta. Yhtä hyvää siitä kai muuten tulee jos ei haittaa se että pitää kaivaa kakkua lapiolla lautaselle suoraan sieltä vuoasta?

No jos koitan tehä vaikka piirakkavuokaan niin on helpompi kaivaa lapiolla sitä kakkua.. Toivottavasti pohjasta ei vaan tule liian ohut (100g margariinia + 300g keksejä) kun piirakkavuoka on halkaisijaltaan kakkuvuokaa isompi. Tartteekohan piirakkavuokaa käyttäessä laittaa sinne pohjalle vielä leivinpaperi? Vuoan pinnoite on öö.. sellaista mihin ei ole ainakaan tähän mennessä mikään tarttunut.

Profile  

PostPosted: 25 May 2012, 13:41 
Sisko

Mä tein kerran keksipohjan niin että laitoin pellille ja tein foliosta reunat :D

Profile  

PostPosted: 25 May 2012, 13:41 
Sisko

tuli varmaa kerrasta selväks..

Last edited by fearfuck on 25 May 2012, 13:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 May 2012, 08:36 
4k

Tuhero wrote:

No jos koitan tehä vaikka piirakkavuokaan niin on helpompi kaivaa lapiolla sitä kakkua.. Toivottavasti pohjasta ei vaan tule liian ohut (100g margariinia + 300g keksejä) kun piirakkavuoka on halkaisijaltaan kakkuvuokaa isompi. Tartteekohan piirakkavuokaa käyttäessä laittaa sinne pohjalle vielä leivinpaperi? Vuoan pinnoite on öö.. sellaista mihin ei ole ainakaan tähän mennessä mikään tarttunut.

Ei huonompi idea. Sitten jos siihen leivinpaperiin (jota oletettavasti leikkaan vuuan kokoseks) jättää jonkin sortin "kahvat", joista se kakku ois helppo nostaa jäähdyttyään pois sieltä vuuasta, niin ei tarvii kakkulapiolla kaivella.
Pingotan aina irtopohjavuokaanki pohjan päälle leivinpaperin, irtoo aina kakut hyvin.

Profile  

PostPosted: 27 May 2012, 10:43 
5k

Mitäs halpaa ja simppeliä ruokaa vois valmistaa yhessä isossa kattilassa (eli oletettavasti keitto) pakastimeen. Peruna menee pakastimessa ainakin aika pahaksi. Kesäkeitto ei maistu, kuten ei oikeen sosekeitotkaan (mulla on joku ihme kynnys syödä soseutettua ruokaa) ja hernekeittoa on pakkasessa joku 10 litraa. Niin ja lakto-ovo.

Profile  

PostPosted: 27 May 2012, 11:57 
1k

CCCP-Vammainen wrote:
Mitäs halpaa ja simppeliä ruokaa vois valmistaa yhessä isossa kattilassa (eli oletettavasti keitto) pakastimeen. Peruna menee pakastimessa ainakin aika pahaksi. Kesäkeitto ei maistu, kuten ei oikeen sosekeitotkaan (mulla on joku ihme kynnys syödä soseutettua ruokaa) ja hernekeittoa on pakkasessa joku 10 litraa. Niin ja lakto-ovo.

Väsäät jonkun linssikeiton tai muhennoksen. Linssikeitto itsellä yleisin tähän tarkoitukseen tehty soppa. Voi säveltää helposti sellaiseksi kuin kulloinkin haluaa.

Profile  

PostPosted: 27 May 2012, 14:25 
5k

Verkonpaino wrote:
CCCP-Vammainen wrote:

Väsäät jonkun linssikeiton tai muhennoksen. Linssikeitto itsellä yleisin tähän tarkoitukseen tehty soppa. Voi säveltää helposti sellaiseksi kuin kulloinkin haluaa.

Joo linssit oiskin aika jees vaihteeks. Välil jotain Dahleja väsäilly pienimpiä satseja. Nois pikkumarketeissa ei oo vaan oikeen näkyny mitään isompia paketteja linssejä. Taitaa noi gogreenin paketit olla jotain 1/4 kilon kokoisia, ja siten ei kans kilohinnalta kovin viehättäviä. Tommosta 12 litran kattilaa oon käytelly hernesoppaan ja siihen on saanu 4-5 kiloa herneitä. Maalta ei tykkää mitään aasiakauppaa löytyä ja netissä tulee isompaan tukkupakettiin varmaan aika hyvät rahdit. Mitäs aasiakauppaa (jolla vois olla jonkin tason nettisivukin) löytyis turku-rauma-pori akselilta?

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 08:18 
2k

Eio mitään ruokaa himassa ja törkeä nälkä. Lähenkö kaupasta hakemaan jotain aamupalatarpeita ja tuun himaan syömään, vai kärsinkö pari tuntia ja meen syömään awesome buffetlounasta?

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 22:05 
4k

mitä laittasin sisällöksi lihattomaan voileipäkakkuun?

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 22:06 
2k

surullisen hahmon ritari wrote:

Kalaa

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 22:11 
4k

harvat varpaat wrote:

Kalaa

kiitos. mitä laittaisin sisällöksi lihattomaan ja kalattomaan voileipäkakkuun? (lakto-ovo vege, mieluummin ei kanammunaa)

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 22:16 
God of PIF
God of PIF

Mua ei kannata välttämättä kuunnella, koska en ole kokeillut, mutta itselleni tuli ekana mieleen joku sellanen kinkku-voileipäkakun jäljitelmä, jossa kinkku on vaan korvattu savutofulla.

Profile  

PostPosted: 30 May 2012, 22:31 
puutarha-agitaattori

mie ehdottaisin tsatsikia, tahnaa aurinkokuivatuista tomaateista, oliiveista, soijajugusta ja majoneesista, sit hyvää on myös täyte johon tulee esim caviarttia, punasipulisilppua, majoa, soijajugua ja tilliä (plus suolaa ja ehkä mustapippuria)
Itse oon tehny myös perunasalaatin tyyppistä täytettä ja se on toiminut kanssa voikkarikakuissa ihan hyvin. Mie haluisin viel kokeilla jossain välissä et miten toimis esim hummus, joku hyvä linssitahna tai avokadotahna. Ja ihan varmasti savutofunkin kanssa pystyy säveltämään jonkin kivan täytteen.

Profile  

PostPosted: 06 Jun 2012, 11:44 
5k

Mitä ruokaa tekisin tänää? Kriteereinä, suht nopee, vähän tekemistä vaativa & halpa. Voi olla mässy.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2110 posts ]  Go to page Previous  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 141  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: