Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 26 May 2013, 08:41

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 615 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Next
Author Message
 Post subject: Chiliasiatopic
PostPosted: 03 Nov 2010, 22:17 
Melkein homo!
Melkein homo!

Joko näistä voi puhuu ilman ÄIJJJÄmeininkejä?

Ostin just oikein maukkaan näkösiä habanjeeroja Anttilasta :tonqe:

Paras tulisemman sektorin pöperöälynväläys vähään aikaan oli täytetyt suippopaprikat, joiden sisällä oli joku punasipuli-tofu-kasvismössö, jossa oli noita miedohkoja hollantilaisia chilejä. Täyte oli maustettu Poppamiehen karambola-chilisoosilla.

Profile  

Post subject: Re: Chiliasiatopic
PostPosted: 04 Nov 2010, 08:37 
Царь-бомба

Viime vkl tehtiin kaverin kanssa loistavaa chili con carnea. Aloitettiin perjantaina tekemään, sunnuntaina oli syömingit.

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 13:45 
Jallufilosofi

tossa ois pari tuore chiliä tällä hetkellä. Vois huomenna käyttää ne kaljan juonnin yhteydessä

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 13:52 
ugri-udmurtti

Mun tekis mieli kans testata noita kauppojen tarjouksia, Sokkarilla tosin ei oo muita kuin tuoreita habiksia, mut saahan niistäki varmasti ihan maukasta purtavaa.

Ite oon eksperimentoinu erilaisia chili sin carneja, koska niissä toi tulisuuden kontrollointi pysyy jotenki helppona vielä. Tai siis hauduttamalla se polte ikäänkuin tasoittuu sinne taustalle, ja ruoastakin pystyy maistamaan vielä jotain. Viimeks tein pari viikkoa sitten ja viitisen tuntia taisin haudutella liedellä ennen herkkuhetkeä.

Joskus blokkasin tommosen ison pussillisen kuivattuja thai-chilejä jostain etnokaupasta, voisin melkein suositella niitä ainakin tommosiin pataruokiin. Maultaan noi ei kuivattuna ny ollu kovin häävejä, mut sopivan mausteisen ruoan ja pitkän muhittelun kanssa tulee ihan kivaa taustalieskaa.

Jos jollain on muuten ideoita miten tehdä oikeesti maukasta chiliwokkia ni respaa saa pistää. Omista virityksistä on tullu aina lähinnä lähestulkoon syömäkelvotonta paskaa, joka ei maistu miltään ja polttaa kituset. Ja syynä tohon on nimenomaan toi chili, jota ilmeisesti lisään väärässä vaiheessa tai sit aivan liikaa.

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 20:10 
2k

Ostin tossa vähä aikaa sitte tuoreita habaneroja ja voi vittu mitä paskaa. Pakkauksessaki oikee luki polttavan tulinen ja nämä maistui ihan paprikalta. Kenties jotain vammaisia habaneroja oli joutanu myyntiin.

arvoisatkusipaat@gmail.com

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 20:15 
ihana

juhæ wrote:
Jos jollain on muuten ideoita miten tehdä oikeesti maukasta chiliwokkia ni respaa saa pistää. Omista virityksistä on tullu aina lähinnä lähestulkoon syömäkelvotonta paskaa, joka ei maistu miltään ja polttaa kituset. Ja syynä tohon on nimenomaan toi chili, jota ilmeisesti lisään väärässä vaiheessa tai sit aivan liikaa.

Kuivachili siis? Ootko koittanut liottaa niitä chilejä öljyssä ekana jonkun aikaa ja sit laitat öljyt chileineen pannuun.

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 20:35 
God of PIF
God of PIF

Reisusta löyty jotain greipillä maustettua habanerokastiketta. Oikein hyvää.

Korhonen on asunut kaksi vuotta Yhdysvalloissa ja hän kertoo tuntevansa Saksan hyvin.

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 20:43 
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-

ILL €AGL€ wrote:
Paras tulisemman sektorin pöperöälynväläys vähään aikaan oli täytetyt suippopaprikat, joiden sisällä oli joku punasipuli-tofu-kasvismössö, jossa oli noita miedohkoja hollantilaisia chilejä. Täyte oli maustettu Poppamiehen karambola-chilisoosilla.

Mä oon suunnilleen samanlaisella täytteellä täyttäny ihan normipaprikoita ja on ollu pirun hyvää.

Profile  

PostPosted: 04 Nov 2010, 23:27 
Miss Aggro

Mä oon innostunu tosta Blair's Original Death saucesta viime aikoina ja tunkenu sitä lähes joka ruokaan :D Yleensä chiliä tulee käytettyä aika paljon kyllä kuivattuna

Profile  

PostPosted: 05 Nov 2010, 09:11 
kysynpähän vaan

Poppamiehestä olis kiva tilailla kaikkee herkkuja. Tulinen dippijauhe oli hyvää ja habanerosuklaa oli herkullista. Aika harvoin tulee tehtyä mitään ruokaa, missä ei olis chiliä.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 17:23 
2k

Blairin Death-sooseista testattu After Death ja Pure Death. Ensin mainittu hyvää erityisesti tofumarinadeihin, ja maltillisesti annosteltuna kastikkeisiin ja keittoihin. Jälkimmäistä voi lorauttaa enemmänki. Apache-luomuchilejä oon tilannu ruokapiirin kautta kertaalleen ja huomenna tulee uus satsi. Oon syöny niitä tuoreena ja ruokien seassa. Tulisuutta oon koittanu kontrolloida sillä et oon lisänny chiliä vasta loppuvaiheessa ruokaan, tosin ei mul oo viel koskaan tullu syömäkelvotonta safkaa et ehkä pitäis sit antaa vaan huolel muhia. Raakana noiden syöminen oli kyl melko tuskaisaa kun ei oo tottunu, normaalisti vaan maustan ruokia chilijauheella, murskatulla kuivatulla chilillä tai noilla kastikkeilla.

Ois kivaa löytää joku oikeasti potkiva chilisuklaa. Habanerosipsit on kans hyviä.

edit: niin ja Runsaudensarvest oon hankkinu noit Death Saucee ja sipsejä, niil on aika hyvät valikoimat tulisista kastikkeista.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 17:29 
Mukava jäbä! Lutunen!

Chilifesteillä heräs chilimies minusta. Toi Poppamiehen Naga Jolokia on vieläkin korkkaamatta ja saa nähdä milloin viimein otan sen käyttöön. Jalapenokastike on lähinpänä sydäntäni. Oppinut myös miten hyvin chilin polte sopii jätskikastikkeissa hyvin.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 17:32 
Miss Aggro

Ai hitto unohin ostaa jalapenotabaskoo, se on aika nannaa! Tosin sitä pitää lorottaa aika paljon että saa tarpeeks tulista.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 17:33 
8k

olen ollut chilimies aika kauan mutta nykyään ei vatsa enää kestä kovin tiuhaan evästeltyjä chiliruokia

bjoermmy wrote:
mähän en tätä alottanu

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2010, 17:35 
Mukava jäbä! Lutunen!

Henkari wrote:
Ai hitto unohin ostaa jalapenotabaskoo, se on aika nannaa! Tosin sitä pitää lorottaa aika paljon että saa tarpeeks tulista.

Poppamiehen jalapenokastike on jopa parempaa kuin jalapenotabasco. Hieman potkuisampaa, mutta ei liikaa. Laitan sitä voileivänki päälle :P

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 615 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: