Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 19 Jun 2013, 14:13

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 157 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: 23 Nov 2011, 18:37 
Kuvan käsitteliä mies

Floridan Balkan wrote:
Joku tyyppi digitoi C64:n kasetteja ja lerppuja/korppuja: http://sid.fi/~grue/kasetit/kasetit.html

paljon hyötyy kun en tajuu miten noita voi käyttää...

Image

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2011, 14:41 
4k

Eki__jns wrote:
Floridan Balkan wrote:
Joku tyyppi digitoi C64:n kasetteja ja lerppuja/korppuja: http://sid.fi/~grue/kasetit/kasetit.html

paljon hyötyy kun en tajuu miten noita voi käyttää...

Emulaattorilla varmaan voi pelailla? Tai kytkeä kuusnepaan kasettiaseman sijasta mp3-soittimen jossa on pelit digitoituna raitoina.

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2011, 13:29 
Kuvan käsitteliä mies

VITUN SIISTI
http://pics.kuvaton.com/kuvei/diy_nintendo.jpg

Image

Profile  

PostPosted: 25 Dec 2011, 20:18 

Hojo. Stalkkeroinu joitain vuosia pif:ssa ja kun tääl nyt tuntuu olevan ihan vittu kaikesta ja mahdollisesta kiinnostunutta porukkaa, niin pitihän se reggata.
Itse asiaan, mulla on toi retropelaaminen lähteny jo aikaa sit lapasista ja käsiin on tullut hankittua mm.

-Läjä Gameboy-, sekä Game & Watch-käsikonsoleita
-8 Bit Nes
-Famicom-klooni, johon sovite myös USA-import peleille
-C64
-Neljä tai viisi Amiga 500:sta
-Sega Master System
-Sega Master System 2
-Sega Saturn
-Sega Game Gear-käsikonsoli
-PS1
-PS2
-PS3
-Wii
-Xbox
-ATK-romua puoleen tusinaan retrokoneeseen, joita rakennan ja tuhoan lääkityksen mukaan
-Muut mitä en tähän hätään nyt muista vallitsevasta joulun pyhien humalatilasta johtuen

Uudemmat konsolit listattuna sen vuoksi, että niihin saa nykyään aika muikeasti noita oldschool-pelejä.

Eräs kaunis päivä mulla sit napsahti päässä ja sain aikaiseksi alkaa toteuttamaan pitkään haaveissa ollutta projektia. Käsi ylös ne teistä, ketkä ovat junnuna hakanneet kolikkoa kolikon perään johonkin arcade-pelikoneeseen, kuten esim. joka helvetin Kesoililla, ym. olleisiin Sega Rally Championshippeihin? Yritän tässä samalla rustata siitä DIY-henkiseen blogiinikin jotain raportin tynkää.

Profile  

PostPosted: 28 Dec 2011, 18:32 
1k

Jollekin Amiga-pelaajalle vinkkinä: Eräällä Valkeakosken kirpputorilla oli nippu Amiga-pelejä (en tiedä tarkemmin näistä, et mitä Amiga-mallia varten tms jossa sillä on merkitystä) orggisbokseissa ohjekirjoineen 1€ / kpl. Olisko ollut 8 peliä kaiken kaikkiaan.

Profile  

PostPosted: 30 Dec 2011, 13:11 
4k

Hachio wrote:
Hojo. Stalkkeroinu joitain vuosia pif:ssa ja kun tääl nyt tuntuu olevan ihan vittu kaikesta ja mahdollisesta kiinnostunutta porukkaa, niin pitihän se reggata.
Itse asiaan, mulla on toi retropelaaminen lähteny jo aikaa sit lapasista ja käsiin on tullut hankittua mm.

-Läjä Gameboy-, sekä Game & Watch-käsikonsoleita
-8 Bit Nes
-Famicom-klooni, johon sovite myös USA-import peleille
-C64
-Neljä tai viisi Amiga 500:sta
-Sega Master System
-Sega Master System 2
-Sega Saturn
-Sega Game Gear-käsikonsoli
-PS1
-PS2
-PS3
-Wii
-Xbox
-ATK-romua puoleen tusinaan retrokoneeseen, joita rakennan ja tuhoan lääkityksen mukaan
-Muut mitä en tähän hätään nyt muista vallitsevasta joulun pyhien humalatilasta johtuen

Uudemmat konsolit listattuna sen vuoksi, että niihin saa nykyään aika muikeasti noita oldschool-pelejä.

Eräs kaunis päivä mulla sit napsahti päässä ja sain aikaiseksi alkaa toteuttamaan pitkään haaveissa ollutta projektia. Käsi ylös ne teistä, ketkä ovat junnuna hakanneet kolikkoa kolikon perään johonkin arcade-pelikoneeseen, kuten esim. joka helvetin Kesoililla, ym. olleisiin Sega Rally Championshippeihin? Yritän tässä samalla rustata siitä DIY-henkiseen blogiinikin jotain raportin tynkää.

Dreamcast uupuu!! Se on kyllä parhautta, vielä kun saisi Samba de Amigon marakassit jostain... Shen mue ftw! ("I see....").
Joo, mulla ois kyllä gamecubekin josta voisin luopua kun wii (vanha malli) pelaa kuitenkin Gamecube -pelien kera (ja ohjaimet toimii).
Megadriven + 13 peliähän saa verkkokaupastakin nykyisin taloudelliseen hintaan.

Profile  

PostPosted: 30 Dec 2011, 22:15 

ihra wrote:
Dreamcast uupuu!! Se on kyllä parhautta, vielä kun saisi Samba de Amigon marakassit jostain... Shen mue ftw! ("I see....").
Joo, mulla ois kyllä gamecubekin josta voisin luopua kun wii (vanha malli) pelaa kuitenkin Gamecube -pelien kera (ja ohjaimet toimii).
Megadriven + 13 peliähän saa verkkokaupastakin nykyisin taloudelliseen hintaan.
True dat! Dreamcastia enemmän mua harmittaa NeoGeojen ja juurikin Megadriven puute. Ton uusio-Megadriven mä olen tiedostanut juu, mutta ei anna mielenterveys periksi ostaa sellasta paskakasaa...Toimivat miten sattuu ja ei siinä ole sitä samaa fiilistä.
Mulla toi pelien keräily on pohjautunut siihen, et on hakattavaa kaveriporukal ryyppyilloissa. Hyvänä esimerkkinä esim. Amigan Speedballit ja Nintendon World Cup. Ei noita oldschool-pelejä ole tarkoitettu pidettäväks lasivitriineissä, ne on tehty pelattavaksi.

Eilen sain käsiini sopivan mittaisia pultteja ja niputtelin emolevy-platen kiinni kabinetin pohjaan, tuli aivan jäätävän hyvä. :smoker:

Profile  

PostPosted: 03 Jan 2012, 15:21 
8k

Hachio wrote:

:salut:

Helvetti, tossa vasta idea. Mietin just tossa et saisinko mitään aikaseks noista ylijäämistä. Ois Socket 7 -prossua vailla valmis kone ja 19" kuvaputkinäyttö. Siihen vaan FreeDOS ja täyteen klassikkopelejä.

Jos jollain lojuu nurkissa tollanen prossu tarpeettomana (esim. AMD K6) niin laittakaa viestiä.

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2012, 05:44 
3k

Miten saa disketit pysymään käyttökuntosina? Tuntuu et ajan kuluessa yks toisensa jälkeen lopettaa toiminnan. Amigan keskusyksikön puhdistusvinkkejä otetaan kanssa vastaan. Siihen oli joskus semmonen puhdistusdiskettisetti, mihin piti kaataa jotain nestettä, mutta se neste tais loppua tossa kymmenisen vuotta sit.

ps. Amiga-pelit kiinnostais mut Valkeakoski on kaukana :(

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2012, 11:10 
4k

Hachio wrote:
Yritän tässä samalla rustata siitä DIY-henkiseen blogiinikin jotain raportin tynkää.

Hieno projekti! :salut:
Tajusin tässä vähän myöhään, että omasta arcade-tikku-projektistani usb-porttiin juttelevan piirilevyn tuhoutumisen jälkeen ois ollu X määrä aitoja arcade-tikun nappuloita ja yks 8-suuntanen joikka lahjoittaa, mutta vähän pelkään että lähtivät viime muuton yhteydessä kaatikselle :facepalm:

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2012, 14:06 
3k

Pamppukostaja wrote:
joikka kaatikselle
:x

Image

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2012, 22:49 
Царь-бомба

Sunnuntaina dyykkasin NES:in, jonka sisällä oli Fighting Golf, sekä Philips Videopac G7000:n...
Image
...pitänee alkaa ebaysta pelejä haalimaan Videopaciin.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2012, 16:04 
4k

Harkitsen tässä kovasti siirtymistä kuvaputkitöllöstä litteään digiaikaan, mutta sitten hiffasin ettei taidakaan noiden muinaiskonsolien kytkeminen moiseen ollakaan ihan simppeli homma... Millasenkos potikan tarttis väliin, että sais esim. Sega Master Systemin pelaamaan yksiin modernin digitelkun kanssa?

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2012, 19:57 
5k

eipä oo talous eikä tilat sallinu retro koneiden hommailua. Joten on emulaattori hommiin tää touhu jääny. Nyt on pari kuukautta pyöriny nurkissa tommonen projekti kone (PC) johon on kaksi vanhan tyylistä tikkua (tosin analogisia) ja pleikka ohjaimet. Nyt tuli postiin vihdoin boxi jolla saan sen kuvaputkitöllöön kii. Koneessa on tällä hetkellä debian, mut mietin et pitäisköhän asentaa arch jotta sais vähän uudempaa softaa? Ei toi mikään tehopeli oo mut kaipa toi 2.3 ghz tupla ja muistaakseni 2 gigaa rammia jaksaa hyvin peuhata. Mistähän löytäis halvalla semmosia oikeen arcade tikkuja usb porttiin?

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2012, 14:17 
5k

Perkele oonkohan mä ny mahtanu käsittää jotain väärin? hommasin tämmösen vga to video converter nimellä myydyn palikan.
Image
Mutta en saa toimii. Jotenkin oletin että homma toimisi niin että heitän vaan reson 640x480 ja piuhat kii, mutta ei. Musta ruutu vaan jossa välähtää jotain välillä. Piuhat pitäisi olla ok ja boxin asetuksena on PAL-G. Tohon pöytäkoneeseen ei oo näyttöä joten vähän hankalaa tarkistaa onko xorgin kaikki asetukset ihan ok. Koitin emännän windows koneella, mutta eihän hieno seiska enää alennu taipumaan 640x480 resoon :P pienin 800x600. Omalla läppärillä sain pienemmäksikin mutta ei silti näy telkkarin ruudulla mitään, tosin sitten oo ihan varma antaako toi sivussa oleva liitin vakiona kloonin vai pitääkö eka säätää jotain? tossa palikassa on myös tommoset zoom ja size napit ja nuolet, luulis noistakin jotain valikkoa tms. tulevan telkkariin, noita säätöjä varten, vai onko toi palikka vaan risa?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 157 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: