pokemon wrote:
Daveangel wrote:
Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..
Täh.
oho.. tuli vähän sellanen fiilis "Did I say that? ..That didn´t come out right"

juu.. ei todellakaan näin. joku aivopieru pääs näemmä. Nämä "ehdottomat" minimitehothan on nyt ihan virityksestä kiinni ja laskettavissa netistäkin laskureilla. Ihan norminippeleillä varustettuun nykyaikaiseen myllyynhän nyt riittää ihan mainiosti joku 400 - 500 W. Ja varsinki ku nykyinen trendi on että vaikka prosessointi tehot on kasvussa ni virrankulutus on pidetty aisoissa ja jopa laskemaan päin. (siitä on 1,5 v. ku itse viimeks kasasin myllyä ja trendi oli hieman eri..kaikki kultukset oli nousussa huimaa vauhtia)
Mutta mun pointti oli nyt vaan se että ton powerin kanssa ei kannata vaan sniiduilla yhtään. Tai siis itse olen kantapään kautta vaan joitakin koneita itselle kasailtuani oppinut että tuo virtalähde on juuri se pää, josta ei kannata säästää. Ja siis tosiaan mikään wattimäärien suuruushan ei ole mikään laadun tae, ja asiaan vaikuttaa niin monet seikat et turha mun on alkaa siitä sen kummemin raapustamaan. Nää on tavallaan jo aika henkimaailman juttuja jos niin vois sanoa, ainakin jos pälyilee jonku gurujen kädenvääntöä aiheesta jollain palstoilla.
Mutta minun oma näkemys vaan aiheesta on se että en nyt enkä jatkossa uutta konetta suunnitellessa edes mieti poweria hinta laskelmassa vaan lykkään siihen suoraan sen n. 100 € ja sillä parasta hinta laatusuhdetta kehiin. vaikka tehoja olisi powerissa +200 W yli todellisten tarpeiden niin ei haittaa. Eihän se sitä tarkoita että kone kuluttaisi yhtään sen enempää virtaa, mutta virtalähteen itse ei tarvitse toimia suorituskykynsä äärirajoilla rasituksessa, joka lisää näinollen sen käyttöikää, hiljaisuutta, ja vähentää lämmöntuottoa.
aropupu wrote:
Daveangel wrote:
Pieni ylimitoittaminen powerin tehojen kanssa ei tee pahaa muutaku lompakolle mut pitemällä kiikarilla maksaa itsensä takas. Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..

mitä hel-vettiä te niillä koneillanne oikein teette, lämmitätte saunaa?
mitä mitä.. eihän noilla tehoilla vielä lämmittäisi edes kulta-mokkaa.. kahvinkeittimen tehonkulutus on luokkaa 1000 W.