Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 19 Jun 2013, 05:07

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: ATK-laitteen kasaaminen.
PostPosted: 15 Feb 2010, 17:53 
paljollako työ möisiä tuon kepin?

Mulla ois tarkotus kavereiden kans kasata kone osista. Mitä kaikkea kantsii ottaa huomioon?

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2010, 17:58 
yucca

kandee olla ihan vitun kännis ja hieroo pipoa päässä et on sopivasti staattista sähköö sormissa!

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2010, 18:28 
kerho presidentti

Seppo wrote:
Mulla ois tarkotus kavereiden kans kasata kone osista. Mitä kaikkea kantsii ottaa huomioon?

nykyään koneen kasaaminen on tosi helppoa, ainoastaan ainut paikka missä saattaa tyriä homman on jäähysiilin laittaminen prossuun kiinni, jossa siis käytetään piitahnaa jota pitää laittaa sopivasti muttei liikaa tai liian vähän. muuten kyse on lähinnä legojen kokoamisesta, emon mukana tulee kaavio josta katsotaan mihin mikäkin osa laitetaan kiinni. eli siis itse kokoaminen on helppo homma jossa ei tarvita kuin englanninkielen taitoa ja suht näppärät sormet. itse osien valitseminen taas on se vittumainen osa jossa kannattaa konsultoida jotain asiasta tietävää.

Nähdyt Sodom Truckers keikat laskuri: 2
Alkoi viime vuonna

kyllä metsä raikuu kun kolmisointuinen nartun haukku kaikuu

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2010, 09:50 
Melkein homo!
Melkein homo!

Prosessori kannattaa ostaa ns. "Boxed" versiona, sillä niissä tulee se vakio tuuletin/ jäähdytyssiili messissä, ja joka on varsin riittävä perusdatailuun.... asentaminenkin helpottuu kun boxin jäähdytinsiilessä on sellanen piitahna lätkä valmiiksi asennettuna pohjaan eikä muuta tarvita. Asennusvaiheessa kannattaa vaan olla tarkkana että siili tulee laitettua kerralla oikeinpäin prossun päälle että tahna tarttuu / levittyy mahd. tasaisesti.. jos tän mokaa ni tahnan voi varovaisesti raaputtaa pois asentaa uudet tahnat.

Toinen mikä on ni virtalähteen kanssa ei kannata pihistellä ja varmistaa että tarvittavat liittimet löytyy (uudemmat näyttökortit vaatii omat virtakaapelit..) eli on "2.2" yhteensopiva. Jos virtalähde on valmiiksi kotelossa ni eritoten kannataa kiinnittää huomiota mikä poweri siinä on. mielummin ostaa kotelon ja powerin erikseen. Pieni ylimitoittaminen powerin tehojen kanssa ei tee pahaa muutaku lompakolle mut pitemällä kiikarilla maksaa itsensä takas. Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..

Muuten kasaus on nykyään tosi helppoa niks-naks hommaa eikä ruuvariakaan tarvita ku ehkä kerran. osia kannattaa käsitellä varovasti ja pitää reunoista kiinni ja välttää turhia häröilyjä mut ei tarvii pelätä että ne pienestä murjomisestakaan mihinkään hajoais..

Profile  

PostPosted: 19 Feb 2010, 00:58 
3k

Ennen ku alat häslään mitään niin käy ostamassa kaupasta antistaattinen ranneke (maksaa ehkä femman) ja kiinnitä patteriin. Kotelo pöydälle tai matot vittuun lattialta. Sit voit alkaa kosketteleen emolevyä pussukan ulkopuolella.

Nimim. Emo käräytetty

Itellä on kans tämmönen projekti päällä.

Profile  

PostPosted: 19 Feb 2010, 09:08 
Zlatana Perkele
Zlatana Perkele

Location: à la porte d'un bar où j'aurai bu jusqu'à l'extrême
NO CONTROL! wrote:
Nimim. Emo käräytetty

Hyvä!

Image
Haters gonna hate. Saboteur's Suicide Notes.

Profile  

PostPosted: 21 Feb 2010, 11:51 
1k

NO CONTROL! wrote:
Ennen ku alat häslään mitään niin käy ostamassa kaupasta antistaattinen ranneke (maksaa ehkä femman) ja kiinnitä patteriin. Kotelo pöydälle tai matot vittuun lattialta. Sit voit alkaa kosketteleen emolevyä pussukan ulkopuolella.

Nimim. Emo käräytetty

Itellä on kans tämmönen projekti päällä.

ei siinä tartte välttämättä mitää ranneketta, kuhan vaa hoitaa homman pöydällä ja räplää vaikka aina ennen uuden osan käteen ottoa kotelon metallirunkoa, jotta sormista purkautuu staattisuus.

aika monta konetta tullu kasattua ja ykskään osa ei o kosahtanu.

Profile  

PostPosted: 22 Feb 2010, 12:43 
Melkein homo!
Melkein homo!

pläässi wrote:
aika monta konetta tullu kasattua ja ykskään osa ei o kosahtanu.

sama homma.

toi rungon koskettelu on riittänyt mainiosti.. yleensä pyrin koskettamaan runkoon jollain jäsenellä (en sillä kuuluisalla) kun otan herkkiä komponentteja pusseista ja asennan.. jos haluat välttämättä laahustella villasukat jalassa jollain ryijymatolla ja hieroa päätäsi vaikkapa verhoihin niin ongelmia on varmasti tiedossa mutta muuten homma on hyvin simppeliä jos ei häröile liikaa ja käsittelee osia seiffisti.. reunoista kii eikä turhia kosketteluita juotoksiin, paljaisiin kontakteihin tai mustiin mötiköihin eli mikropiireihin..

Jos haluaa olla oikein seiffi.. niin virtalähteenhän voi asentaa koteloon ekana (ellei oo jo valmiiks kiinni), ja iskeä piuha seinään kiinni powerin ollessa asennossa 0. Näin voi olla varma että kaikki varaus mitä näpeistä löytyy purkautuu 100% kotelon rungon kautta maihin..

Sit semmonen tuli mieleen että on todennäköistä että asennuksessa joutuu vilauttamaan ruuvimeisseliä kerran tai pari niin kannattaa varmistua että ruuvarin kärki ei ole magnetisoitu.. sillä ku hivautat jotain komponenttia väärään kohtaan ni homma on sillä kaput.

Profile  

PostPosted: 22 Feb 2010, 12:57 
King of PIF
King of PIF

Hirveetä hifistelyä! Staattisuusshpaattisuuss....

Profile  

PostPosted: 03 Apr 2010, 21:46 
5k

mä vaihoin suurinpiirtein koko koneen sisuskalut epäturvallisesti staattisen sähkön kannalta et afterdawnin käyttäjät ois alkanu itkee, mut hyvin pelaa. ehkä se on taitolaji tai jtn

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2010, 07:54 
Resident Anarchist

Tietenkin olennaista on tsiigata että prossu ja muistit sopii emolevyyn yms. Tosi helppoa puuhaa tää on. Ja kannattaa räplätä sitä patteria yms poistaaksen sen staattisensäkkön.

Profile  

PostPosted: 11 Apr 2010, 21:31 
2k

Daveangel wrote:
Pieni ylimitoittaminen powerin tehojen kanssa ei tee pahaa muutaku lompakolle mut pitemällä kiikarilla maksaa itsensä takas. Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..

:shock: :shock: :shock: mitä hel-vettiä te niillä koneillanne oikein teette, lämmitätte saunaa?

Profile  

PostPosted: 11 Apr 2010, 21:44 
God of PIF
God of PIF

Rungon koskettelu mainittu.

Oman koneeni kasasi kaveri jolla on vankka kokemus koneista. Veikkaan että seuraavaa konetta koitan väsätä itse.

Korhonen on asunut kaksi vuotta Yhdysvalloissa ja hän kertoo tuntevansa Saksan hyvin.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 00:00 
3k

Daveangel wrote:
Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..

Täh.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2010, 14:06 
Melkein homo!
Melkein homo!

pokemon wrote:
Daveangel wrote:
Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..

Täh.

oho.. tuli vähän sellanen fiilis "Did I say that? ..That didn´t come out right" :-" juu.. ei todellakaan näin. joku aivopieru pääs näemmä. Nämä "ehdottomat" minimitehothan on nyt ihan virityksestä kiinni ja laskettavissa netistäkin laskureilla. Ihan norminippeleillä varustettuun nykyaikaiseen myllyynhän nyt riittää ihan mainiosti joku 400 - 500 W. Ja varsinki ku nykyinen trendi on että vaikka prosessointi tehot on kasvussa ni virrankulutus on pidetty aisoissa ja jopa laskemaan päin. (siitä on 1,5 v. ku itse viimeks kasasin myllyä ja trendi oli hieman eri..kaikki kultukset oli nousussa huimaa vauhtia)

Mutta mun pointti oli nyt vaan se että ton powerin kanssa ei kannata vaan sniiduilla yhtään. Tai siis itse olen kantapään kautta vaan joitakin koneita itselle kasailtuani oppinut että tuo virtalähde on juuri se pää, josta ei kannata säästää. Ja siis tosiaan mikään wattimäärien suuruushan ei ole mikään laadun tae, ja asiaan vaikuttaa niin monet seikat et turha mun on alkaa siitä sen kummemin raapustamaan. Nää on tavallaan jo aika henkimaailman juttuja jos niin vois sanoa, ainakin jos pälyilee jonku gurujen kädenvääntöä aiheesta jollain palstoilla.

Mutta minun oma näkemys vaan aiheesta on se että en nyt enkä jatkossa uutta konetta suunnitellessa edes mieti poweria hinta laskelmassa vaan lykkään siihen suoraan sen n. 100 € ja sillä parasta hinta laatusuhdetta kehiin. vaikka tehoja olisi powerissa +200 W yli todellisten tarpeiden niin ei haittaa. Eihän se sitä tarkoita että kone kuluttaisi yhtään sen enempää virtaa, mutta virtalähteen itse ei tarvitse toimia suorituskykynsä äärirajoilla rasituksessa, joka lisää näinollen sen käyttöikää, hiljaisuutta, ja vähentää lämmöntuottoa.

aropupu wrote:
Daveangel wrote:
Pieni ylimitoittaminen powerin tehojen kanssa ei tee pahaa muutaku lompakolle mut pitemällä kiikarilla maksaa itsensä takas. Joku 750 W on melkeimpä ehdoton minimiteho..

:shock: :shock: :shock: mitä hel-vettiä te niillä koneillanne oikein teette, lämmitätte saunaa?

mitä mitä.. eihän noilla tehoilla vielä lämmittäisi edes kulta-mokkaa.. kahvinkeittimen tehonkulutus on luokkaa 1000 W.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: