Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 22 May 2013, 04:05

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 31 May 2010, 23:34 
Sisko

Mää en tiiä täst mitää. Kertokaa.

Mihin töihin kannattaa pistää lasi? hiili? mustaliitu?
Minkälaiset kehykset olis lähes aina suhkot neutraalit?

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 07:21 
1k

Ei hiili kai lasii tavi, kun siihen fiksatiivia laittaa. Voihan sen tietty varuiks laittaa. No semmoset vaaleet puunväriset on aika neutraaleja. Onkohan muuten läpinäkyviä kehyksii olemas? Voisko semmoset tehä ite muovista? :-k

Profile  

PostPosted: 13 Jul 2010, 10:07 
Bjönde

ikeasta

Profile  

PostPosted: 15 Jul 2010, 14:25 

fearfuck wrote:
Mää en tiiä täst mitää. Kertokaa.

Mihin töihin kannattaa pistää lasi? hiili? mustaliitu?
Minkälaiset kehykset olis lähes aina suhkot neutraalit?

Ite oon ajatellut, että lasi sellasille töille, mitkä ovat paperille tehtyjä (akvarelli, pastelliliidut, hiili, lyikkäri, grafiikka yms yms) ja pelkät kehykset ilman lasia pinkopohjatöille (öljy / akryylimaalit). Oman kokemuksen mukaan hiilityöt on herkkää tavaraa fiksatiivista huolimatta, joten itse laittaisin ne ehdottomasti lasin alle. Jos ja kun lasin laittaa päälle, niin kannattaa mallailla myös paspoja (passepartout) kuvan ympärille, ne antavat mukavasti ryhtiä ja pitävät työtä paikallaan.

creature wrote:
Onkohan muuten läpinäkyviä kehyksii olemas? Voisko semmoset tehä ite muovista? :-k

Muovi (eli siis kovamuovi jota tarkoitit?) ei taida kelvata suoraan, koska kehyslistat ainakin liikkeissä yleensä niitataan yhteen ja muovi mitä oletettavimmin halkeaisi. Tietenkin pienempiä valmiita pöytäkehyksiä valokuvakokoisille taitaa olla, mutta jos ajatellaan ihan perus A4-kokoista niin en uskoisi sellaisia löytyvän. Jos kyseessä on pinkopohja niin kehyksiä ei tarvitse jos ei halua.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2010, 11:52 
Sisko

Okei.. Kiitos! Eiku mää mietin sitä jos pastelli, hiili ym. kuiteski pöllyäis ja tarttuis sähköseen lasiin tjn.?

Profile  

PostPosted: 17 Jul 2010, 17:09 
Ivan Tahallinen

creature wrote:
...
Onkohan muuten läpinäkyviä kehyksii olemas? Voisko semmoset tehä ite muovista? :-k

http://metku.net/index.html?sect=mods Tuolla on jos jonkinnäköisiä pleksiprojekteja ja varmaan tietoakin, mistä ja miten. Itse en jaksa alkaa etsimään, veikkaisin että Etola ja laserleikkuri, rautasaha, viila...

Profile  

PostPosted: 17 Jul 2010, 20:33 
8k

fearfuck wrote:
Okei.. Kiitos! Eiku mää mietin sitä jos pastelli, hiili ym. kuiteski pöllyäis ja tarttuis sähköseen lasiin tjn.?

Ikeassa ja Halpahallissa on ainakin ollut myynnissä semmosiakin lasikehyksiä, missä sen lasin ja pohjan välissä on monta senttiä, ei luulis pöllyävän tai tarttuvan staattisesti ainakaan. Kyllä mä laittasin lasit aina jos ne jossain julkisesti on tai niitä pitää kuskata, kun ei sitä tiiä jos joku vahingossa heittää toiselle jäätelöä toiselle puolelle huonetta tai ylilentävä lintu paskoo päälle. Lasista tommoset saa kumminkin aika helposti pois ja ne ei paljoo enempi maksa.

Profile  

PostPosted: 17 Jul 2010, 20:40 
8k

Deathstrike wrote:
creature wrote:

Muovi (eli siis kovamuovi jota tarkoitit?) ei taida kelvata suoraan, koska kehyslistat ainakin liikkeissä yleensä niitataan yhteen ja muovi mitä oletettavimmin halkeaisi. Tietenkin pienempiä valmiita pöytäkehyksiä valokuvakokoisille taitaa olla, mutta jos ajatellaan ihan perus A4-kokoista niin en uskoisi sellaisia löytyvän. Jos kyseessä on pinkopohja niin kehyksiä ei tarvitse jos ei halua.

Mä oon joskus nähnyt semmosia virityksiä, että kahden läpinäkyvän pleksin väliin on laitettu juttuja poraamalla nurkkiin ja kuva-alueen nurkkiin reiät ja sitten pleksien väliin tapit ja ruuveilla kiinni. Niissä oli ilmaa sitten teoksen ja pleksin välissä.

Profile  

PostPosted: 17 Jul 2010, 22:44 
Sisko

melkoinen wrote:
kun ei sitä tiiä jos joku vahingossa heittää toiselle jäätelöä toiselle puolelle huonetta tai ylilentävä lintu paskoo päälle.

joo mä pistän kaikkeen lasit.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: