^ kuulostaa kiinnostavalta, mutta mä en kyl ehkä haluis lieroja sisätiloihin. Kaikki maanmuokkaajaötökät on ihan kivoja niin kauan kuin mulla on hanskat kädessä ja ne ei voi koskettaa mun ihoa
Eilen ylitin itseni ja kannoin palstalta paljain käsin pois muovirasian, johon olin kerännyt 3 kotiloa vietäväksi pois palstalta (niistähän on pelkkää harmia eikä hyötyä). Ne liikkuu välillä niin nopeesti, et kauhee ajatus et ne menee käsivartta pitkin... Mutta niin kauan kuin lierot ja kuoriaiset ym on maassa, mä vaan juttelen niille ja siirrän välillä pois lapion tieltä.
Meillä pitäis nyt kans ratkaista palstan kompostin muoto. Palstakaveri roudasi pari kuormalavaa kompostin pohjiksi, mutta loppu on ratkaisematta - rakentaisko laitoja vai tekiskö vain kasan. Nyt kun sain kompostin alla olevan palstan kulman muokattua siistiksi, niin tekis mieli kyl rakentaa laudoista kompostiin laidat. Sit täytyis vaan keksiä joku kätevä avaussysteemi, ettei se alimman aineksen saaminen ulos ois liian vaikeeta. Tietysti jotkut saranat ja salvat yhteen sivuun varmaan toimis, jos viittis panostaa parikymppiä. Nyt vaan menee vähän joka kohtaan se parikymppiä; lannotteisiin, olkikatteeseen, lautoihin ja rimoihin...