Punk in Finland

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
It is currently 19 May 2013, 21:57

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 1366 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 92  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kotipuutarhurit
PostPosted: 24 Feb 2010, 21:31 
4k

kertokaas miten noita Chili kasvatus kannattaa aloittaa kun ei ole tietoa asiassa.

"Sä 0let t0llainen dark side crusty mäkin haluan 0lla!"

"Sä olet liian Söpö punkkariksi"

rattopoika wrote:
Tepon kiljusta tuli aika jäätävä kanuuna.. mut hauskaa oli!

Profile  

PostPosted: 25 Feb 2010, 02:07 
moi sulle

Kylmäkakka wrote:
kertokaas miten noita Chili kasvatus kannattaa aloittaa kun ei ole tietoa asiassa.

http://www.chiliyhdistys.fi/pages/fi/kasvatusopas.php

Profile  

PostPosted: 25 Feb 2010, 18:12 
kysynpähän vaan

nimim. Kissahullu wrote:
kebardi wrote:
Mä en ole tilannut muualta kuin Exotic Gardenilta. Harmittaa, kun ei voi pitää muuta kuin huonekasveja, kun ei ole parveketta eikä takapihaa. Veikkaan et vuokrattu palsta jäis kuitenkin hoitamatta.

Jos haluut ni mulla on siemeniä sellaseen chililajikkeeseen joka kasvaa suunnilleen 40 cm korkeaksi eikä vaadi ihmeitä. Mä en just tähän hätään muista sen nimeä. Elää tyytyväisenä pötissä valoisalla ikkunalaudalla ja tekee paljon pieniä punaisia juttuja.

Vois kiinnostaa! Tekis mieli kokeilla chilien kasvatusta, mutta en ole erityisen kiinnostunut panostamaan asiaan. :D

Profile  

PostPosted: 25 Feb 2010, 18:15 
5k

Mä oon huolella koittanu vaalia mun orkideoja ja sainkin yhden uudelleen nupulleen. Eilen muutossa vaan menin kadottamaan just sen!! Kurjuus. :cry:

Profile  

PostPosted: 25 Feb 2010, 21:13 
3k

Mä ostin sellasen kolmen paketin chilejä kaupasta ja ruokaa tehdessä otin noi siemenet Kelan kuoree kuivuu pariks päiväks ja sitte istutin mehupurkin pohjasta tehtyihin ruukkuihi kukkamultaan ja ihan hyvin noi lähti itämään. Noissa on nyt sellaset 5-8cm varret ja kaks jotai lehden näköstä uloketta päässä. Pari päivää sitte siirsin pari noista erilleen maitopurkin pohjista tehtyihi erillisruukkuihin ja ihan hyvin näyttävät pärjäävän mut saa nyt nähä.. Harmittaa ku kylvin osan siemenistä liian lähelle toisiaan ja just ne kasvaa parhaiten mutten tiedä miten noi sais siirrettyä erilleen ku taitaa juuret olla sotkussa :sad1:

Jotain Capsicum Annumeja noi kai on?

Profile  

PostPosted: 28 Feb 2010, 16:05 

kebardi wrote:
Onko kenelläkään muuten kokemusta tuholaisista sisäkasveissa? Itse ostin eräästä isosta ketjusta ruohovartisen banaanikasvin, jossa huomasin muutaman päivän kuluttua villakilpikirvoja ja nyt ne on levinneet silminnähden ainakin pieneen pesäraunioiseen. Banaani meni roskiin ja kuuteen kasviin laitoin Provadol-puikot ja odottelen sormet ristissä josko tepsis. Vituttaa kyl ihan uskomattoman paljon, että puutarha-alanliikkeessä myydään kasveja, joissa tulee elukat kaupan päälle. :(

Arvaa muuten ostinko samasta isosta ketjusta parilla kympillä korkeen kentiapalmun jotain kuukausi sitten ja arvaa onko se tuonu villavitunkilpikirvat tänne kans. #-o Ja se on tartuttanut mun harvinaisen tulilatvan sukuisen ihanan kasvini (en ees tiiä onko suomenkielistä nimee mut eniveis) enkä tiiä kannattaako sitä ees alkaa pelastaan. :( Toimiko noi Provadolit sulla? Käsittääkseni ne puikot on vähän huonot kasvukauden lepoaikana, ehkä se suihkeversio olis parempi? Kun pakko varmaan kaikki orkkiksetkin käyttää ton kuurin läpi ja en tiiä onko siitä puikosta mitään hyötyä niillä ellei sitä sit liota johonkin kasteluveteen.
Mut ei hitto kun ottaa päähän. Vien varmaan ton palmun roskiin vaikka vähän kirpaseekin ja ton kalanchoen vaikka vessaan ja koitan sen siellä parannella. Ettei nyt enää leviäisi. Enkä kyllä osta enää mitään kasveja sieltä puljusta minäkään.

Profile  

PostPosted: 28 Feb 2010, 20:02 
kysynpähän vaan

^Villakilpikirvoihin ei tepsi sumutus, koska niillä on nimensämukaisesti "villalla" suojattu kilpi, joten mikään sumutettu myrkky ei niitä hetkauta. Niitten pitää syödä se myrkky, eli ne kasviin imeytyvät puikot on ainoa vaihtoehto. Kaikki kasvit kannattaa myrkyttää ja käsin poistaa jokikinen näkyvä tuholainen. Pahiten tuholaisia saanut kasvi täytyy eristää muista, sillä jos ovat yhtään kosketuksissa niin leviäminen on taattu. Ite heittäsin tuholaisia kuhisevan kasvin roskiin, sillä vaikka myrkytys onnistuisi, niin juurella saattaa olla munia, joista sitten tulee uusia pikku paskiaisia ja sama rumba taas uudelleen.

Niin ja eihän enää ole lepoaika, kun kasvukausi alkoi jo vai onko esim orkideat lepovaiheessa nyt? :-s

Mun suosikkikasvi on tällä hetkellä nukkumaija (Calathea ssp), kun se on niin hauska mennessään läjään ja sitten taas aukeaa.

Profile  

PostPosted: 28 Feb 2010, 21:12 

^ Provadosta on myös aerosoliversiota, joka imeytyy kasviin ja sitä kautta menee nestevirtauksiin. Mutta joo, sillä aattelin heittää ton kentiapalmun meneen tai sit annan sen yhelle kaverille saattohoitoon, kun sillä ei oo viherkasveja joihin ne paskiaiset vois siirtyä. Mutta mun on pakko koittaa ton yhen harvinaisuuden kanssa sitten vaikka vessasulkeisia karanteenitoimia. En haluu heittää sitä meneen ilman taistelua. :(
Ja mun orkideoilla ainakin tuntuu olevan ihan mielivaltainen kasvukausi eli silloin kun selkeästi alkavat tuupata uutta lehteä/kukkavanaa niin lannotan ja kastelen enempi, muuten vähemmän. Mutta miten se puikko siellä kaarnan seassa voi vaikuttaa, jos on kerran viikkoon tai kahteen lyhyt uppokastelu. Tai mene ja tiedä, ainahan sitä voi koklaa. Mutta minä taidan koittaa etsiä käsiini sitä suihkeversioo. Raportoin sit miten kävi!

Profile  

PostPosted: 03 Mar 2010, 23:24 
puutarha-agitaattori

Hei! Mie kaipaisin kaikenlaisia kasveja/pistokkaita kukkasista jotka sopii amppeliin! Muutkin pistokkaat tai alut on kyllä hyvin tervetulleita.
Kevät kaihertaa mielessä ja olkkarin ikkunat näyttää tyhjiltä, apua!

Profile  

PostPosted: 05 Mar 2010, 16:51 
Foorumilta poistettu kaupoissa kusettaja

pettymyksen tunne oli suuri kun älysin että täällä ei keskustellakkaan huumeista. :x

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 22:38 

sisilisko wrote:
Hyötykasviyhdistys.

Onpa asiallinen yhdistys, liittyin!

Parhailaan mul kasvaa chilit (lombardo, jalapeno hercules, jalapeno early, starfish ja trinidad bush) tomaattit (red robin, tiny tim ja green grape) ja basiliikka. Semmoset 3-4 kpl jokaista, paitsi basiliikkaa ennemmänkin. Siemenet oon hankinut osittain fatalii.net:istä ja ihan tavarataloista, toiset taas on aiemmista omista sadoista.

Ja onhan noit siemeniä vielä kaikenlaisia, et vois sitä hyvin jotain vielä istuttaa. On vaan huonosti tilaa...

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 23:09 
Melkein homo!
Melkein homo!

koitin kasvattaa jotain yrttejä mun ikkunalaudalla, mutta ne kuoli.

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 23:30 

naamiosankari wrote:

Mul on se ongelma et kun ikkunoista vetää niin kylmällä säällä on pakko varoa et ei kasveille tuu liian kylmää. Toisaalta kannattaa myös muistaa et kaikki kasvit ei tykkää olla liian kauan suorassa auringonpaisteessa.

Profile  

PostPosted: 07 Mar 2010, 23:36 
Melkein homo!
Melkein homo!

egge wrote:
naamiosankari wrote:

Mul on se ongelma et kun ikkunoista vetää niin kylmällä säällä on pakko varoa et ei kasveille tuu liian kylmää. Toisaalta kannattaa myös muistaa et kaikki kasvit ei tykkää olla liian kauan suorassa auringonpaisteessa.

joo, tais johtua siitä että ikkuna ei mahtunut kunnolla kiinni, kun pidin siellä ruokaa :roll:

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 13:32 
Царь-бомба

yksi kaktuksistani kukkii:
Image
:heart:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1366 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 92  Next

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to: