Johnny Hash wrote:
Ei oo jaksanut kyllä tehdä hevonvittua. Tarvis tehdä varmaan toi kuisti heti kun sulaa ja sit varmaan vois huhtikuussa avata kylpyhuoneen lattian, kun edellinen remonttihanu oli saumannut lattiakaivon suht lahjakkaasti!

Täällä ei yläkerran kylppäriä viitsi käyttää kovin mielellään, kun koko lattiaan ei ole tehty ollenkaan kaatoja
Onneksi saatiin tehtyä tuo alakerran kylppäri kondikseen, niin voi käydä suihkussa ilman että pitää lastoa lattia joka kerta. Mutta mitä noin muuten täällä on aiemmat remppareiskat tehneet, niin voi elämä... Onneksi pahin moka korjautettiin jo kauppaehdoissa. Mut noin muuten täällä saa tehdä melkein kaiken uusiksi. Onneksi ei mitään hirveen hälyttävää ole esiintynyt. Eilen viimeksi naureskelin, kun varastohuoneen oven karmit ja kynnys oli eristetty pumpulilla
"hyi en kyllä varmasti laita lasivillaa mihinkään!!"
Sähköhommissa on perusasiat ihan jees, jos katsoo sormien lävitse sokeripalaliitoksen, joka on suojattu teipillä ulkoasennuksena. Kaikki maat on laitettu suoraan nollaan, kuten 70v sitten oli käytäntö. Keittiön sähköt on jatkoroikkien jatkoroikalla jatkettu jatkoroikalla (nämähän mä vedin ensitöikseni vittuun täältä). Eilen vedin kaikki sähköt yläkerran olkkarista helvettiin ja teen ne uusiksi.
LV-mies on ainakin ollut, kun ne sentään on suht asialliset, vaikka olisin kyllä itse enemmän kannakoinut kaikki vesiputket, tai tehnyt ihan suosiolla muoviputkella.
Ilmastointeihin ei ole kajonnut, muuten kuin tunkemalla jonku villasukan korvausilmaventtiiliin.
Välikatolle ei näytä menneen ikinä, kun sinne ei ole mitään luukkua. Tämä on oikeastaan ihan hyvä, mä meen sinne sit ensikesänä. Pururakenteinen talo, niin ainakaan mitään hirveen hälyttävää pitäis siellä olla.
Jokainen seinä luonnollisesti viturallaan. Vanha hirsitalo kun elää ja melkein kävelee. Olen kyllä oikonut ihan huvikseni nuo kyprokkilevyjen asennuksessa, jos vaikka joku tarkkasilmäinen tasotemies, paikkari, timpuri tai mittamies tulee joskus ottamaan kuppia tänne