hahaha.....A.T.A.B on mun kaverin patentoima slogani jopa. hän on ne tarrat läiskiny ympäriinsä ja aikoo jopa t-paitojakin teettää jos kysyntää löytyy.
Mutta mutta... henkilö tossa ylempänä puhuu ihan asiaa...Kreuzberg on muuttunu älyttömästi sitte 2005 jolloin kukaan ei halunnu jalallakaan astua tänne, muuta ku hyvien keikkojen takia. Kottbusser tor:ihan oli koko berliinin kauhu ja sen ongelmista ei edes puhuttu. Nykyään muuta ku espanjan kieltä ei edes kuule (mä oikeasti kaipaan turkin kieltä). kreuzbergin imago on niin hipster että ihan ahdistaa. joka vitun kadunkulmaa avataan joku uus elektro-clubi mis ei oo sisustusta muuta ku pari käppästä tuolia ja on siel niin cool applen kanssa bloggailla.
Trinkteufel on kuulemma joka turistioppaassa ja ei sinnekkään viiti enää mennä viikonloppusin, ku joku hipster tulee aukoo päätä punkkuviinilasinsa kanssa, että mitä mieltä mä olen tän paikan tunnelmasta ja kylläpä täällä on kauheesti kaiken maailman tyylittömiä urpoja....
tästä syystä kreuzbergin vuokrat on noussu niin korkeeks (nykyään jopa korkeempi ku charlottenburgin alue!!), että kaikki muuttaa pois...
sääli sinänsä....turistien ansiosta ja paikan trendikkyyden takia kaikki vanhat hyvät rokkibaarit, clubit ja punkluolat yritetään sulkea

ainiin....metro kulkee viikolla n. puol yhteen ja yöbussilla pääsee mihin vaan. viikonloppunahan kaikki metrot, junat, ratikat ja bussit kulkee 24/vuorokaudessa.
jos taksilla kulkee lyhyitä matkoja (2km) niin kannattaa aina muistaa "kurzstrecke" joka maksaa 4€. sillä pääsee baarista toiseen näppärästi ja halvalla.