onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

Valtava läjä hevosenpaskaa.
Locked
Message
Author
Karigum
Posts: 1
Joined: 17 Oct 2021, 11:24

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3571 Post by Karigum » 17 Oct 2021, 12:00

Max wrote:
14 Oct 2021, 18:05
yxinäinen-vauva wrote:
14 Oct 2021, 14:39
Kiitos Max tästä sisäpiirin oikaisusta. Tiesikö koko Kynnet -yhtye näistä syytöksistä vielä soittaessaan nämä mainitsemasi keikat? En sinäänsä ihmettelisi, koska kyseisen tyypin sekoilua on vuosikausia katseltu kummastuttavan hyväksyvästi.
En tiedä mitä kukakin on tiennyt koska Teemu on puhunut kaikille omaa versiotaan sen mukaan, mikä on häntä milloinkin hyödyttänyt. Kynnet yhtyeen muut jäsenet ovat minulle hyvin rakkaita ihmisiä, enkä usko että he tahtovat muuta kuin hyvää. He puhuvat kenties itse ajatuksistaan kun sen aiheelliseksi kokevat. Teemu on todella taitava manipuloimaan ihmisiä, joten katson että heitäkin on tässä käytetty hyväksi.
Kynsien basistin eilinen ulostulo instassa asiasta oli kyllä melkein sakeampaa luettavaa kun teemun oma =D> , spoilerissa kuvat:
Spoiler:
Image
Image
Image
Image

User avatar
puup :P
God of PIF
God of PIF
Posts: 30634
Joined: 06 Oct 2014, 18:06
Location: Hiinä ja hiinä

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3572 Post by puup :P » 17 Oct 2021, 12:13

Vakavasti otettava wrote:
16 Oct 2021, 19:00
Kukkahattu Viherpiiperö Suvakki wrote:
16 Oct 2021, 00:24
Kukkahattu Viherpiiperö Suvakki wrote:
16 Oct 2021, 00:21
Hyytävää pohdintaa Soundin Facebook uutis feedissä kommentti osiossa Teemu Tanner uutisessa. :facepalm: :|
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... 1&sfnsn=mo
Niin siis FB-julkaisun linkki on:
Spoiler:
...enkä kyl kauheen hyytävää pohdintaa siellä nähnyt. Typeriä "kuka tää ees on?" -huutelijoita ja sitten ihan asiallista tuomitsevaa kommenttia, okei no pari "mitä oikeastaan on tehnyt, en ole itse lukenut mistään", suoranaista puolusteluu ei osunu silmään. Vai mikä siellä oli hyytävää?

Uhreille voimaa ja oikeutta ja jaksamista.
En tiedä onko ne "pitäisikö lopettaa eläminen jos on tehnyt väärin" jutut sitten poistuneet kommenteista?
🍍+ 🍕 = 🌍 + ☮️

Heiniksen kiusaajat jättäkööt minut rauhaan

User avatar
Mörkyli
Vittu mä vihaan musatopikkeja!
Posts: 63892
Joined: 12 Aug 2014, 21:06

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3573 Post by Mörkyli » 17 Oct 2021, 13:04

Pakko jotenkin nyt jäsennellä ajatuksia aiheesta ja voi olla että otan tän pois, joten älkää kiitos lainatko tätä :heart:

Tullut taas keskusteltua aiheesta ja käytyä läpi myös omia kokemuksia. Omista kokemuksista kertominen ei ole helppo asia ja kukaan ei varmastikaan lähde kertomaan itselle traumaattisista kokemuksista kovinkaan kevyin perustein. Itse olen puhunut asioista siksi, että haluan tehdä taas kerran asioita näkyväksi. On ymmärrettävää, että tekijöiden lähipiirin on vaikea uskoa, että asioita on tapahtunut, vaikka tekijä itse myöntäisi, että asioita todellakin on tapahtunut. Halutaan todisteita ja konkretiaa, tuntuu että ilman niitä uhrien kokemuksia ei pidetä todellisina. Ehkä samalla mietitään omaa roolia kuviossa. Julkista keskustelua paheksutaan ja että asiat pitäisi selvittää kaikessa hiljaisuudessa. Moni on tiennyt tiettyjen ihmisten käytöksestä jo vuosia ja mikään hiljainen sisäpiirikeskustelu ei ole tekijöiden toimintaa muuttanut. Julkinen keskustelu pakottaa tekijät ottamaan vastuun teoistaan eri tavoin kuin sisäpiirin puheet. Kaikki osapuolet tarvitsevat tukea ja apua, mutta tekijät eivät ole tässä suurimmat kärsijät.

Olen käynyt ystävien ja tuttujen kanssa paljon keskustelua siitä, pitääkö uhrien kertoa tekijöistä nimillä. Että jos nimiä ei mainita, kannattaisi sitten olla hiljaa, ettei viattomat vaan vahingossa joudu epäilyksenalaisiksi. Osa rohkeasti kertoi ja sai uhkailut syytteiden nostosta. On ihan ymmärrettävää, että uhrit keskustelevat asioista ilman tekijöiden nimiä. Mielestäni tärkeintä on, että uhrit saavat puhua asiasta sillä laajuudella kuin haluavat. Ei ole minun tehtäväni määrittää sitä, miten joku omasta kokemuksestaan kertoo. Eikä kenenkään muunkaan. Keskustelussa minua hämmentää usein se, että uhreilta vaaditaan hillittyä käytöstä ja harkittuja ulostuloja kokemuksistaan ilman epäloogisuuksia. Uhrina tätä on vaadittu myös minulta. Tällaiset vaatimukset kertovat siitä, miten syvällä rakenteissa ongelmat ovat. Mielestäni uhrina minulla on oikeus kokea ja ilmaista tunteita laajalla skaalalla, jopa ristiriitaisesti. Sinä, joka et ole joutunut kokemaan esim. seksuaalista väkivaltaa ikinä, mitä luulet, oletko kovin looginen asian käsittelyn suhteen koko ajan, jos itse moista joustuisit kokemaan? Minun pitäisi uhrina ennen kaikkea ottaa huomioon se, ettei tekijälle tai hänen bändikavereilleen tai skenelle nyt vaan aiheudu mitään ikävää ja ettei heille vaan nyt tulisi paha mieli. Että kyllä oikeuslaitos sitten hoitaa. Omalla kohdallani asiat ovat vanhentuneita tai sellaisia, ettei oikeuslaitos niitä käsittelyynsä tule hyvin todennäköisesti ottamaan. Vaikka moni tiedostaakin rakenteelliset ongelmat, on uhrien syyllistäminen valitettavan yleinen reaktio.

Omista kokemuksista kertominen ei todellakaan ole helppoa. Vaatii todella paljon rohkeutta kirjoittaa ja sanoa asioista. Moni meistä on tuonut asioita esiin useaan kertaan ja meitä ei ole uskottu. Minä en haluaisi puhua tästä, koska tämä satuttaa joka kerta, vaikka olen asioita saanut käsiteltyä tosi paljon. Mutta jos minä ja muut emme puhu tästä, on muidenkin helppo olla puhumatta. Uskon että ihmisillä on vaikeeta, kun omista ystävistä ja skenestä paljastuu asioita. Voisin kuitenkin väittää, että meille, jotka puhumme omasta kokemuksestamme, tämä on vielä pikkiriikkisen vaikeampaa.

Kiitos kaikille keskusteluista asian tiimoilta.
Last edited by Mörkyli on 17 Oct 2021, 13:11, edited 1 time in total.

User avatar
Lahja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 80061
Joined: 07 Mar 2017, 15:13
Location: mitä haluu

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3574 Post by Lahja » 17 Oct 2021, 13:08

^ Todella hyvä viesti, kiitos.

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70552
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3575 Post by P O L L Y » 17 Oct 2021, 13:10

Jep hyvin kirjoitettu ja tunnistan samoja aatoksia
Spoiler:
Image

User avatar
Endless Boogie Mustonen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 47812
Joined: 14 Jan 2006, 16:49
Location: Landella

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3576 Post by Endless Boogie Mustonen » 17 Oct 2021, 13:14

Lahja wrote:
17 Oct 2021, 13:08
^ Todella hyvä viesti, kiitos.
ImageImage

User avatar
Upadek
sikamainen epänainen
Posts: 76179
Joined: 29 Jan 2018, 21:51

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3577 Post by Upadek » 17 Oct 2021, 13:15

Endless Boogie Mustonen wrote:
17 Oct 2021, 13:14
Lahja wrote:
17 Oct 2021, 13:08
^ Todella hyvä viesti, kiitos.
(‿|‿) ԅ(´ڡ`ԅ) Image Image
Image
Pelle Époque wrote: Rage, rage against the dying of the pizza oven light.
Heppanen wrote: Katsellaanpa taas tätä kissaa
pigra senlaborulo wrote: mi caca es tu caca

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118969
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3578 Post by beebe munk » 17 Oct 2021, 13:19

mörkölinja :heart:
Roundupadek wrote:
17 Oct 2021, 13:15
Endless Boogie Mustonen wrote:
17 Oct 2021, 13:14
Lahja wrote:
17 Oct 2021, 13:08
^ Todella hyvä viesti, kiitos.
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
Kapteeni Lara Corleone Koukku
gods, no masters
Posts: 27445
Joined: 17 Sep 2016, 11:11
Location: Koulun penkki (ei elämän-)

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3579 Post by Kapteeni Lara Corleone Koukku » 17 Oct 2021, 13:20

Roundupadek wrote:
17 Oct 2021, 13:15
Endless Boogie Mustonen wrote:
17 Oct 2021, 13:14
Lahja wrote:
17 Oct 2021, 13:08
^ Todella hyvä viesti, kiitos.

User avatar
another heavy metal day today
morjensta pöytään
Posts: 32677
Joined: 27 Mar 2017, 12:04
Location: instagram noita kultti

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3580 Post by another heavy metal day today » 17 Oct 2021, 13:23

Jotenkin sitä näitä asioita käsitellään vieläkin tekijä eikä uhri edellä. Mielestäni raiskaajat ja ahdistelijat ei ansaitse mitään päänsilityksiä kun uhreilla helposti saattaa olla mielenterveys ja monet muutkin jutut ihan paskana näiden kokemusten takia, niin en mä alkais voivittelemaan sitä että nää kusipäät joutuu vihdoinkin kantamaan vastuunsa ja niitä ei sen seurauksena enää haluta skeneen pyörimään voi yhyy
Image
seksikeinutuoli wrote:
05 Aug 2022, 13:34
Damn you sexy gothic folis

User avatar
Mayhem peruttu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 103729
Joined: 10 May 2004, 12:34
Contact:

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3581 Post by Mayhem peruttu » 17 Oct 2021, 13:52

Liittyyköhän Sohviksista poistuminenkin tähän?

yxinäinen-vauva
Posts: 8
Joined: 22 Jul 2021, 13:12

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3582 Post by yxinäinen-vauva » 17 Oct 2021, 13:55

Teemun entinen Kynnet-bändikaveri oli ottanut kantaa tähän asiaan instagram-tarinassaan. Itselleni siitä heräsi ajatuksena, että ilmeisesti oman ystävän tekemisiä on hänen vaikea uskoa ja puolustella pitää Teemua yhä. Hän käyttää termejä ”julkinen ristiinnaulitseminen” ja kertoo olevan ”loukkaavaa ja tekopyhää, että Teemu on nostettu tikunnokkaan”. En ihan ymmärrä, mitä tässä olisi sitten pitänyt tehdä? Ratkaisuehdotusta ei kyseinen henkilö tuo kirjoituksessaan esiin. Argumenttina bändikaverilla oli mm. se, että kyllä muutkin tässä skenessä ”käyttäytyvät huonosti” (lähtökohtaisesti loukkaavaa puhua seksuaalisesta väkivallasta huonosti käyttäytymisenä) ja tätä on tapahtunut jo kauan ja M:n olisi pitänyt tämä huomata. Toisin sanoen: Jos tuo esille yhden henkilön teot, pitäisi ne kaikki muidenkin teot tuoda ilmi. Arvostan Maxia, että hän on omalla nimellään tuonut tämän inhottavan asian esille. Se tuskin on ollut helppoa tai mielekästä.

Kynnethän (myös tämä em. bändikaveri) soitti vielä yhdessä keikkoja, vaikka tiesivät näistä Teemun syytteistä.

Siitä olen avautuneen bändikaverin kanssa samaa mieltä, että muutos lähtee meistä itsestämme - kaikkien pitää tehdä osansa, jotta tilanne kehittyy paremmaksi. Ongelma on rakenteissa. Lisäksi olisi tärkeää, että rakentava keskustelu olisi mahdollista, jotta väärintekijä voisi ymmärtää tekonsa ja sen seuraukset. Tämä avautuja kuitenkin kirjoittaa, että väärintekijöille pitäisi tarjota tilaisuus puhua. Eiköhän ne väärintekijät ole tähän saaneet mahdollisuuden, välillä liioissakin määrin ja uhrien kustannuksella. Uhrien ääni kuuluu yleisesti aivan liian vähän! Emme voi kuitenkaan pakottaa tai painostaa ketään puhumaan. Toisaalta; kukaan ei estäisi tässä tilanteessa Teemun tekemää keskustelun avausta.

User avatar
another heavy metal day today
morjensta pöytään
Posts: 32677
Joined: 27 Mar 2017, 12:04
Location: instagram noita kultti

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3583 Post by another heavy metal day today » 17 Oct 2021, 14:10

Mayhem peruttu wrote:
17 Oct 2021, 13:52
Liittyyköhän Sohviksista poistuminenkin tähän?
Ei ollut mun mielestä edelliselläkään kaudella enää?
Image
seksikeinutuoli wrote:
05 Aug 2022, 13:34
Damn you sexy gothic folis

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3584 Post by Sasse netä » 17 Oct 2021, 14:47

Kapteeni Koukku wrote:
17 Oct 2021, 13:20
Roundupadek wrote:
17 Oct 2021, 13:15
Endless Boogie Mustonen wrote:
17 Oct 2021, 13:14
Lahja wrote:
17 Oct 2021, 13:08
^ Todella hyvä viesti, kiitos.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

Perse Naama
Olisipa minulla hampaat vitussakin
Posts: 60076
Joined: 20 Nov 2011, 19:57

Re: onko punkstoo-tilistä ollu jo täällä puhetta

#3585 Post by Perse Naama » 17 Oct 2021, 14:49

Konsernin gonahtaja wrote:
17 Oct 2021, 14:47
Kapteeni Koukku wrote:
17 Oct 2021, 13:20
Roundupadek wrote:
17 Oct 2021, 13:15
Endless Boogie Mustonen wrote:
17 Oct 2021, 13:14
Lahja wrote:
17 Oct 2021, 13:08
^ Todella hyvä viesti, kiitos.

Locked