PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: Tulokset s. 39-44

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
Paraphileas Fogg
3k
Posts: 3283
Joined: 29 May 2014, 22:27
Location: Sielun avohakkuualueella

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#481 Post by Paraphileas Fogg » 24 Sep 2021, 20:57

Pulisky wrote:
24 Sep 2021, 20:51
hyviä rapsoja :cheers:
Kalle Päätalo crew 1%

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70591
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#482 Post by P O L L Y » 24 Sep 2021, 20:58

Paraphileas Fogg wrote:
24 Sep 2021, 20:57
Pulisky wrote:
24 Sep 2021, 20:51
hyviä rapsoja :cheers:
Spoiler:
Image

User avatar
Musta Palsternakka
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11791
Joined: 16 Jul 2013, 23:06
Location: Karu Meininki

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#483 Post by Musta Palsternakka » 24 Sep 2021, 21:00

Dirt Track Beamon wrote:
24 Sep 2021, 20:41
Linda Lampenius - Violator
Satuin näkemään suorana sen televisiokonsertin, josta nimetön rivisoittaja Linda Lampenius nostettiin seuraavana päivänä julkisuuteen, kun ohjaaja tarpeeksi monta kertaa valkkasi viulistin kuviin.
Sama! Lisäksi osuin joskus Stokkalle kun tää oli siellä keltaisessa uimapuvussa. Ja sitten muistan nähneeni Playboy-numeron Vekaranjärven marketin hyllyssä, mutta jätin jostain syystä ostamatta - ja se on jäänyt harmittamaan.
Image

User avatar
Bill Fruge
Fuel Maintenance Technician
Posts: 15902
Joined: 04 Mar 2004, 18:31
Location: ADC 2238-5531

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#484 Post by Bill Fruge » 24 Sep 2021, 21:01

Ei tainnu montaa mennä oikein mun arvailuissa, mutta oli huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin näiden kuuntelu
"Here, boy! Want your mouse? Nice mouse. Pretty toy. Want your mouse? Here, boy."

User avatar
PearlySpencer
paikalle ratsastava pöhinägeneraattori
Posts: 15425
Joined: 15 Aug 2008, 12:42

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#485 Post by PearlySpencer » 24 Sep 2021, 21:09

Lusku wrote:
24 Sep 2021, 20:23
T-Mosel Fird wrote:
24 Sep 2021, 20:20
Mä vähän harkitsin 4R:n Loving the Alien -biisiä, koska se on aika kammottava esimerkki sellaisesti suomalainen bändi yrittää breikata ulkomailla ja lopputulos kuulostaa vaan paskalta.
Klassikko! ois varmaan pärjänny hyvin tässä.
10p
Hei huomenta Suomi, hyvin pyyhkii wrote: Tässäpä järjen ääntä.

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70485
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#486 Post by joku tyyppi » 24 Sep 2021, 21:37

No niin. En edes yrittänyt arvata ketään tällä kiekalla. Rapsaa:

Celine Dion - huhhuh. hitto tää on hirveä biisi. onpas kamalat kahden markan synat. Thatss, vittu thatss. You'll cowards believe that's the heart does go on

Tutti Frutti - väkevää. oliko tämä vai Twilight Zone ensin? haluan uskoa, että tämä, ja Hollannissa baitattiin tätä tuoreeltaan. mullahan ois useampi säkillinen Tutti Fruttia kaapissa. hitto että siinä oli muuten tiukka ohjelma.

Kaius Tihtonen - asiallisen hirveä! pitää ajatella hetki sorsanmetsästäjien itkeviä lapsia. Kyuss Tihtonen

Kurre - ei jumalauta. siis ei saatana. sanattomaksi vetää.

Wing - kerrassaan karmea esitys! saa nähdä miten nämä nyt sitten pisteyttää.

Darkkey - no nyt on paskaa! mitenkähän Crazy Frogit ja Smurffit loistavat poissaolollaan tällä kiekalla. tää tyyppi taitaa tosin olla ensimmäisen äänenä. on kyllä upea tuotanto tässä. huhhuh.

Hra-47-Sextetti - ei vittu. todella hirveä!

Rebecca Black - onhan tämä klassikko/kamala.

The Kelly Family - tämähän oli vain keskinkertainen tai huono, ei paska.

Frederik - aika raukkamaista osallistua tällaiselle kierrokselle jo kerran kojot saaneella artistilla.

Viper - tämähän ei ole lainkaan paska. musavideoversio sen sijaan on, mutta sitä ei taida olla kuin ykkösinä ja nollina tubessa.

Richard Harris - okei. helppoheikillä voittoon?

Mae West - kierroksella on paljon huonompiakin esityksiä.

Dee Dee King - no nyt on asiallista paskaa. Tämähän näkyy olevan J.A. Mäki salanimellä.

Toto - jos olisin Toto-fani, saattaisin närkästyä bändin haaskaamisesta tällä biisillä. tai en minä tiedä, olisiko tämä kovakin biisi jos Totoa kuuntelee. kauheaa juustoa kyllä!

Aarni Varjonen Jugend - onko pakko kuulostaa näin suomalaiselta? ei tää eroa mun korvaan mitenkään jostain Marko Haavisto & Poutahaukoista.

M.O.D. - eihän tämä ollut lainkaan huono. en sitten tiedä, miten on lyrtsien laita.

Raija Pitko - huhhuh. pelottaa. ei helvetti. todella karmea esitys, jossa ei ole mitään kehuttavaa. sanat, tuotanto, laulu, aihe... aivan kaikki. varmaan muuttaisin Kiteeltä jos olisin paikallinen.

Carola Häggqvist - eihän tämä ole edes hirveä.

Anton Maiden - Rest in power. paskahan tämä on.

Index - meh. parempia ja paskempia ehdokkaita on mukana, joten tämä putoaa väliin.

Linda Lampenius - huhhuh. kaikkea sitä ysärillä tehtiinkin. tämä on jollain tavalla sympaattinen biisi.

Fast Food Rockers - kerrassaan kamala! huhhuh!

BZN - no nyt on aika kamala!

Johannes Virolainen - hyhhyh. eiköhän tämäkin ole kultaa myynyt.

Black Hole - naurattaa. upea meno. ei helvetti. kovaa kamaa.

Seija Simola - camp-klassikko, joka pärjännee hyvin.

New Age Loon - häh. tämähän oli oikein symppis.

Alpo Myller - easy does it. klassikko.

Bad News - "hehheh". sarjaa en ole nähnyt, eikä tämä tälleen ilman kontekstia naurata yhtään.

The Instrumental Pan Pipes Band - ei jumalauta. mitähän Stefan puuhaa nykyään?

Meat Shits - ei tämä ihan paska ole, mutta aika paska.

Shooby Taylor - kamala on! upeat mitkä-koskettimet-ovatkaan.

Kicke Paananen - väkevää. oletin naiseksi.

Secret Metal - jees. onneksi omien bändien treenejä ei äänitetty, tai no ihan ekan bändin ainoat treenit ois kyllä voinut tallentaa jälkipolville, koska se biisi joka tehtiin oli hyvä.

Spraykaalit - kauhea esitys, vaikkei tää mikään Haluun naista koskettaa ole.

Marko Lind - hyi. teemaan sovittu: erinomaisesti. mistähän tyypit löytää näitä?

Komar & Melamid and Dave Soldier - niin joo, tämä. ei saatana. joku vihaa kanssaviisuilijoitaan todella paljon.

Child Molesters - "hehheh".
Last edited by joku tyyppi on 24 Sep 2021, 22:23, edited 1 time in total.
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70485
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#487 Post by joku tyyppi » 24 Sep 2021, 21:38

Itse mietin kierrokselle Sealin Kiss from a Rosea, mutta en jaksanut lähteä perustelemaan sen paskuutta.
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70591
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#488 Post by P O L L Y » 24 Sep 2021, 21:39

joku tyyppi wrote:
24 Sep 2021, 21:38
Itse mietin kierrokselle Sealin Kiss from a Rosea, mutta en jaksanut lähteä perustelemaan sen paskuutta.
No tästä olisin loukkaantunut, ihana biisi :love5:
Spoiler:
Image

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10717
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#489 Post by Tears for Bears » 24 Sep 2021, 21:42

P O L L Y wrote:
24 Sep 2021, 21:39
joku tyyppi wrote:
24 Sep 2021, 21:38
Itse mietin kierrokselle Sealin Kiss from a Rosea, mutta en jaksanut lähteä perustelemaan sen paskuutta.
No tästä olisin loukkaantunut, ihana biisi :love5:
Aikamoiset perusteet olis saanut keksiä että olis läpi mennyt. Tai varmaan se olis pitänyt hyväksyä jos oikein hyvin olisi runoillut, mut tästä en kyllä osaa paskuuskulmaa kaivaa mistään päästä. Balladit toisaalta on kyllä vähän semmoisia että niissä on sekä paskuus lähellä että se koukuttavuus. PITÄÄ ANTAUTUA SUURILLE TUNTEILLE.

User avatar
Tears for Bears
pateettinen maksa
Posts: 10717
Joined: 30 Nov 2016, 10:38
Location: Itä-Berliinin Nuorisofestivaali

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#490 Post by Tears for Bears » 24 Sep 2021, 21:49

Omat rapsat (osa taisi jäädä puuttumaan vaikka kaikista yritin tehdä)

Celine Dion
En ole Titaniccia koskaan katsonut enkä katso. Tämä biisi on kyllä nyt oikeassa kontekstissa.

Tutti Frutti
Klassikko.90-luvun lamakausi oli kulta-aikaa kaikenlaiselle pikkutuhmailulle. Erinomainen biisi topless-baarin jukeboxiin. Vai soiko tää jossakin seksiaiheisessa tv-ohjelmassa jopa?

Kaius Tihtonen
Aika dadaa.

Kurre
Tässä on kyllä täyden paskabiisin elementit. Ilmeisesti ihan tosissaan tehty, kansan vihaama biisi, jota jopa tekijät ovat myöhemmin pyydelleet anteeksi. Mitkään fanibiisit tuskin voi olla muuta kuin nolostuttavia, mutta tän sanoituksesta on varmaan mahdotonta enää kornimmaksi mennä. Aivan hirveää. Ja mikä vitun viiden vuoden yksinäisyys? Tämän kruunaa vielä se fun fact, että sanoittaja itse on kertonut äänestäneensä Haavistoa.

Wing
Tältä tädiltä biisejä olisi riittänyt. En halua muistutella niitä mieleen, joten luotetaan manageriin siinä että tämä biisi oli varmaan ihan hyvä tai paras valinta. Omakohtainen muisto: vein jonkun Wingin levyn Jughille 30-vuotislahjaksi. Ilmeestä päätellen lahja ei ollut kovin mieleinen, tai sitten Jughilla oli jo ne kaikki.

Darajana
Vähän turhan erikoismeno.

Trio Erektus
PPP:n jutut toki listalle kuuluu mutta tähän oon vähän kyllästynyt.

Rebecca Black
Tää on kuulemma laajamittaisesti paskaksi, eli jopa huonoimmaksi biisiksi ikinä nimetty. Ymmärrän siitä kulmasta että itselle tällainen on lähtökohtaisesti karmeaa, mutta silti ihmettelin että miksi tää on tollaisen kunnian saanut, koska ei tää mitenkään sen huonommalta kuulosta kuin muukaan samantyyppinen. Toki laulajan ääni on aivan karmea.

Kelly Family.
Täähän on ihan kiva ja voisin kuvitella tän olevan jollain muulla kierroksella ihan ilman mitään paskakulmaa.

Frederik
Oon kuullut tän vain Mikko Alatalon laulamana. Reetulta olis pahempaakin löytynyt, esim takavuosien kesähitti Maijahii-maijahoosta tehty käännös Kumimies. Mutta siirappisuus -kriteerin tämä kyllä täyttää varsin hyvin.

Viper
Nyt kyllä kuulostaa tukkoiselta. Kuin tulisi jo jostain haudan takaa. Liikaa kräkkiä?

Richard Harris
Tämäkin on nimetty maailman huonoimmaksi kappaleeksi. Oli pakko lisägooglettaa, koska tämänkin olisin voinut kuvitella normaalikierroksille, ihan hyvä biisi. Sanojen osalta en ihmettele huonoin kappale -statusta yhtään, mitähän tässä kakkukohdassa on edes mietitty?
Someone left the cake out in the rain
I don't think that I can take it
'Cause it took so long to bake it
And I'll never have that recipe again


Vanha viisuveteraani Hector on tämänkin kääntänyt ja esittänyt, mutta kakuista siellä ei puhuta.

Mae West
Olen mieltä että the Doorsia ei coveroida kannata koska pieleen menee kuitenkin ja tämmöinen viihdeversio on tietysti vieläkin hirveämpää. Pidän matalista naisäänistä ja suurista diivoista, joten tämä menee kuitenkin plussan puolelle.

DeeDee King
Juu ei oikein räppiuralle DeeDeestä olisi ollut.

Aarni Varjonen Jugend
En tiedä onko tää pyykkipoika-metafora pahempi vai parempi kuin toi Harrisin kakkumetafora. Kamalat sanat joka tapauksessa.

M.O.D.
Managerille kunniamaininta hyvistä perusteluista. Ei paskimmasta päästä biisejä muilta osin kuin sanoituksilta.

Carola
Tää on mun euroviisufeivörittejä ja suosikki Meiju Suvaksen tuotannosta myös. Liittyy myös hyviä lapsuusmuistoja, koska serkun kanssa kuunneltiin Meijun versiota jostain kokoelmalevyltä ja laulettiin. OI MUUKALAINEN TAKAA TÄHTIEN, JOS OLET SIELLÄ TULE PÄÄLLE MAAN.

Anton Maiden
Juuri tällaisesta teemassa oli kysymys: täydellinen paskabiisi. Mahtavat synailoittelutaustat, jotka kruunaa laulun täydellinen epävire. Silti tää ei ole semmoinen mikä naurattaisi, vaan tää on oikeasti nerokas. Mun mielestä tuo laulaminen on vilpitöntä ja siitä kuulee että tää on aivan tosissaan tehty riippumatta siitä tiedostaako laulaja sen ettei “ihan” osu nuottiin. Esittäjän myöhempi kohtalo surettaa.

Index
Onhan tää hoilotusta ja horjuvaa, mut itse biisi on surumielisyydessään hyvä, etenkin toi kitara. Voisin kyllä kuvitella tän jollekin “normaalillekin” kierrokselle ihan hyvin.

Linda Lampenius
Aina tosi hyvä idea yhdistää klassisen musiikin soittaja/soitin johonkin viiden pennin taustoihin. Muistan että tää jo aikoinaan tuntui pöljältä, koska kasarilla oli paljon tämän tyyppistä ammattiklasarisoittajien viihdeversioita klassisista kappaleista tai sitten tämmöisiä ihan “omia”. Myös Vanessa Maen vanavedessä meno tuntui tyypillisen suomalaiselta tavalta valloittaa maailma. Mutta ihan hyvinhän Linda taisi siellä mualimalla pärjätä.

Fast Food Rockers
Tutkimusten mukaan nopeatempoinen taustamusiikki saa ihmiset syömään nopeammin. Vaikka tää nyt ei niin nopea olekaan, niin epäilen että tää on tehty nimenomaan voiton maksimointia varten, että saadaan asiakkaat karkotettua nopeammin pois ja uusia maksavia asiakkaita tilalle. Aivan kammottavaa.


Johannes Virolainen
Entisellä kämppisellä oli Virolaisen Vain pieni kansanlaulu -kasetti omistuskirjoituksella varustettuna. Tässä värisevässä esityksessä on jotain hellyyttävää. Mutta miksikähän aikanaan tämä julkaisu on tehty? Poliitikkojen levylaulajaksi ryhtyminen ei tainnut tuolloin kauhean yleistä olla, vielä pitkänlinjan “oikean” poliitikon. Edistyksellistä!

Black Hole
Luulin että proge on paskimmillaankin hyvin soitettua, mutta tässä on menty askel eteenpäin ja käänNetty kaikki aivan paskaksi.

Seija Simola
Paskisklassikko. En ole ikinä tajunnut miksi tällaiset sanat ja miksi Turku.

The Shaggs
No tässä ainakin täytyy kriteereistä “ei osata mitään”. Varmaan viisuilijoiden olmiosaston mielestä tää on joku upea UG helmi.

New Age Loon
Nyt ollaan jossain hissimusan ytimessä. Musiikkia ihmisille jotka ei kuuntele musiikkia. Noi tirppojen äänet saa vihaamaan lintuja.

Alpo Myller
Arvasin että tämä biisi tulee ja olisin harkinnut itsekin ellei tätä olisi laitettu. Todennäköisesti menestyy. Tässäkin on jotain kiehtovaa ja aidon oloista. Vähän tähän on kyllästynyt, joten b-puoli Pamilonkosken sillalla olisi varmaan hellyttänyt antamaan 12p, Soilen laulussa kun on jotain varsin raijapitkomaista.

The Instrumental Pan Pipes Band
Tämä kuuluu paskalistaan kuin nyrkki silmään. Otetaan yksi populaarimusiikin ikonisimmista biiseistä ja tehdään siitä tällainen halpahintainen instrumentaali, kaiken huipuksi vielä PANHUILULLA. Mutta kummallisinta on, että tää on näköjään julkaistu vuonna 2010. Ei kai panhuilu soinut tuolloin enää edes Hesojen kessassa? Ja kuka tänä päivänä ostaa tällaista musaa? Onko tällä tienattu rahaa?

Shooby Taylor
Tulee joku iloisesta 1920-luvusta kertova tv-ohjelma mieleen. Siksi tää on hauska.

Kicke Paananen
Hyvä että vähän asiallista asiaakin seassa.

Secret Metal
Kierrokselle tarjottiin aika paljon lapsia, mikä ei ole ihmekään. Lapset ei osaa mitään. Tai no ei nää nyt ihan toivottomia ole, mutta ei näitä kuunnella jaksa kuin varmaan noiden vanhemmat.

Spraykaalit
Toivottavasti joku on tehnyt lasun näistä.

Marko Lind
Voi kettuparkaa. Hämmentävät sanat.

Komar, Melamid, Soldier
Oopperaräppiä, kiljuvia lapsia, pasuunaa, haitaria, säkkipilliä. KAIKKEE ON. Noi lasten huuto-osuudet on mahtavat ja jää päähän. Jotenkin tää on ihan helvetin hyvä, eli tavallaan epäonnistunut siinä tarkoituksessa että tästä on yritetty tehdä paska. Vai kuitenkin onnistunut? Aivot menee solmuun.

Child Molesters
Vastenmielistä.

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70485
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#491 Post by joku tyyppi » 24 Sep 2021, 21:53

Mulla on näköjaan rapsassa mennyt ainakin kahden esittäjän kommentit väärille paikoille, siitä vaikka kivaa puuhaamista halukkaille kun etsii mikä meni vikaan :D
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
VERI TULI KUOLEMA
Oikea punkkari
Posts: 83754
Joined: 05 May 2007, 17:44

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#492 Post by VERI TULI KUOLEMA » 24 Sep 2021, 21:57

RIP Anton Maiden :cry:

Muistanko väärin vai oliko tossa vielä itsarin takana joku nettikiusaaminen tosta musasta?
we must secure total annihilation of humanity and end all life on this planet

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70485
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#493 Post by joku tyyppi » 24 Sep 2021, 21:59

Hyi Kattinen wrote:
24 Sep 2021, 21:42
P O L L Y wrote:
24 Sep 2021, 21:39
joku tyyppi wrote:
24 Sep 2021, 21:38
Itse mietin kierrokselle Sealin Kiss from a Rosea, mutta en jaksanut lähteä perustelemaan sen paskuutta.
No tästä olisin loukkaantunut, ihana biisi :love5:
Aikamoiset perusteet olis saanut keksiä että olis läpi mennyt. Tai varmaan se olis pitänyt hyväksyä jos oikein hyvin olisi runoillut, mut tästä en kyllä osaa paskuuskulmaa kaivaa mistään päästä. Balladit toisaalta on kyllä vähän semmoisia että niissä on sekä paskuus lähellä että se koukuttavuus. PITÄÄ ANTAUTUA SUURILLE TUNTEILLE.
Ajattelin kans, että tuo valinta ois taatusti aiheuttanut protestointia/purnaamista, ja tavallaan olisi ollut hauska nähdä, miten biisiä rakastavat olisivat suhtautuneet sen äänestämiseen. Itse olin niitä, joiden mielestä Janos Valmunen oli ihan väärällä kierroksella aikanaan ja jätin sen siksi pisteittä, mutta sehän ei menestystä hidastanut. Toisaalta en pystyisi enää katsomaan itseäni peilistä, jos voittaisin viisut Sealilla.
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70485
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#494 Post by joku tyyppi » 24 Sep 2021, 22:08

Hyi Kattinen wrote:
24 Sep 2021, 21:49
Tutti Frutti
Vai soiko tää jossakin seksiaiheisessa tv-ohjelmassa jopa?

Kurre
Ja mikä vitun viiden vuoden yksinäisyys?
Sellainen saksalainen pikkutuhma tv-visailu kuin Tutti Frutti näkyi Suomessakin muistaakseni 80- ja 90-lukujen vaihteen aikoihin, ehkä se tuli mieleen? Tuli jotenkin tosi spleinaava olo tuosta, pahoittelen! Ja Niinistön muistelmien nimi on tuo Viiden vuoden yksinäisyys.
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70485
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: PIFFIVIISUT #69: PASKALISTA: äänestys päättynyt, puintihommiin!

#495 Post by joku tyyppi » 24 Sep 2021, 22:10

Tai liekö pikkutuhma enää edes oikea termi kun tissit oli hyvin oleellinen osa kyseistä ohjelmaa.
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

Locked