Iron Maiden

Keskustelua bändeistä ja muista musiikintekijöistä.

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en, Bulizky

Post Reply
Message
Author
User avatar
Höpöttää yksinään Iron Maidenista
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11268
Joined: 29 May 2014, 11:33
Location: Nokia-areena (os. Uros)

Re: Iron Maiden

#1276 Post by Höpöttää yksinään Iron Maidenista » 25 Sep 2021, 11:18

Halal Necrosodomy wrote:
25 Sep 2021, 11:16
Vittu onkohan posti hukannu mun Senjutsun johonkin :x Tilasin tiistaina niin pitäs kaiken järjen mukaan olla perillä mutta ei näy missään
:x
Robotti höpöttää yksinään Iron Maidenista ja kaikki toimii umpisurkeasti
MUSAVISA –3 JENGI :soth:

User avatar
I & I Spit On Their Graves
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 92082
Joined: 05 Mar 2004, 09:59

Re: Iron Maiden

#1277 Post by I & I Spit On Their Graves » 25 Sep 2021, 13:55

Halal Necrosodomy wrote:
25 Sep 2021, 11:16
Vittu onkohan posti hukannu mun Senjutsun johonkin :x Tilasin tiistaina niin pitäs kaiken järjen mukaan olla perillä mutta ei näy missään
Työväenluokkainen suora toiminta pyrkii tekemään maailmasta paremman.
Vitu Hanna wrote: Mikä hitto tää uus nikki on, luulin sua joksikin huumeidenkäyttäjäksi :x
Juutas wrote: Olisinpa minäkin kirkasotsainen punkkari

Ridge Porridge
viina dude
Posts: 44196
Joined: 26 Feb 2010, 15:14

Re: Iron Maiden

#1278 Post by Ridge Porridge » 25 Sep 2021, 20:28

Halal Necrosodomy wrote:
25 Sep 2021, 11:16
Vittu onkohan posti hukannu mun Senjutsun johonkin :x Tilasin tiistaina niin pitäs kaiken järjen mukaan olla perillä mutta ei näy missään
OT: Posti on vittuilu mullekkin tässä lähiaikoina. :x
Image
.x6zxcvbn.6.nbvcxz6x. wrote:
08 Feb 2024, 19:06
No mutta jos vetäisit paremmin niin se vois olla Ridge Porridge & Hurriganes. Rock n roll nevö die.

User avatar
Michael Monroen jäätelöjupakka
1k
Posts: 1803
Joined: 09 Feb 2011, 22:43

Re: Iron Maiden

#1279 Post by Michael Monroen jäätelöjupakka » 26 Sep 2021, 18:25

Ruskareissulla tuli kuunneltua mökissä iltojen pimetessä Maidenia. Mihinkähän taikajuomapataa bändi on '83 loppuvuodesta – '84 alkupuolella tipahtanu? On niin paljon järeämpää tykittelyä 'Slave-Time-7thSon -kolmikolla kuin aiemmilla levyillä.
Last edited by Michael Monroen jäätelöjupakka on 26 Sep 2021, 18:58, edited 1 time in total.

User avatar
Michael Monroen jäätelöjupakka
1k
Posts: 1803
Joined: 09 Feb 2011, 22:43

Re: Iron Maiden

#1280 Post by Michael Monroen jäätelöjupakka » 26 Sep 2021, 18:58

edit dubl

User avatar
sateenkaari hukassa
7k
Posts: 7661
Joined: 22 May 2008, 00:06

Re: Iron Maiden

#1281 Post by sateenkaari hukassa » 27 Sep 2021, 09:13

Piece of Mind ja Powerslave oli lapsena mun top 2 suosikkilevyt, joten läpeensä tuttuuden takia olleet viime vuosina aika vähällä soitolla. Nyt tuli aamun ratoksi kuunneltua molemmat. Oispa noi nykymaideninkin eeppisbiisit enempi Rime of the Ancient Marineria, Revelationssia tai edes To Tame a Landia mitä tota nykyjankkausta.
Image

User avatar
seppo ovi
3k
Posts: 3395
Joined: 12 Jan 2005, 16:01
Location: tre

Re: Iron Maiden

#1282 Post by seppo ovi » 27 Sep 2021, 09:53

Michael Monroen jäätelöjupakka wrote:
26 Sep 2021, 18:25
Ruskareissulla tuli kuunneltua mökissä iltojen pimetessä Maidenia. Mihinkähän taikajuomapataa bändi on '83 loppuvuodesta – '84 alkupuolella tipahtanu? On niin paljon järeämpää tykittelyä 'Slave-Time-7thSon -kolmikolla kuin aiemmilla levyillä.
Eh? Powerslavella hommat alkoi mennä isosti vihkoon, Timellä oli biisiaines ok mutta voi morjens sitä venytystä ja vanutusta ja 7th sonia jaksanut edes vähää alusta. Mutta meitä on moneen junaan ja mun Maiden juna meni jo.
I am a loose lily drifting down an amber river.

User avatar
Michael Monroen jäätelöjupakka
1k
Posts: 1803
Joined: 09 Feb 2011, 22:43

Re: Iron Maiden

#1283 Post by Michael Monroen jäätelöjupakka » 27 Sep 2021, 10:57

seppo ovi wrote:
27 Sep 2021, 09:53
Michael Monroen jäätelöjupakka wrote:
26 Sep 2021, 18:25
Ruskareissulla tuli kuunneltua mökissä iltojen pimetessä Maidenia. Mihinkähän taikajuomapataa bändi on '83 loppuvuodesta – '84 alkupuolella tipahtanu? On niin paljon järeämpää tykittelyä 'Slave-Time-7thSon -kolmikolla kuin aiemmilla levyillä.
Eh? Powerslavella hommat alkoi mennä isosti vihkoon, Timellä oli biisiaines ok mutta voi morjens sitä venytystä ja vanutusta ja 7th sonia jaksanut edes vähää alusta. Mutta meitä on moneen junaan ja mun Maiden juna meni jo.
Tää on varmaan tosiaan kiinni siitä, mitä hakee. Noilla alkupään levyillä on tosi kovia biisejä, mutta jotenkin se bändisoinnin kerroksellisuus, monipuolisuus ja täyteläisyys tuntuu muuttuvan tuossa Piece–Slave-taitteessa merkittävästi. Ehkä selkeimmin tän eron kuulee siinä, mitä Steve soittelee. Jos hakee Maideniltaan teräviä ja suoria hevauksia, niin ymmärrän hemmetin hyvin, ettei toi mun mainitsema levykolmikko tipahda yhtään. Ite en oo semmosen perushevin kova kuluttaja ollu oikein koskaan, sitä suoremman menon tarvetta palvelee omassa kuuntelussa sit punkimmat hommat (tai uudemmat metallit). Hevi maistuu ennemmin tommsena paisuttelevampana.

Siitäkään en oo varma, onko Maidenilla mun mielestä yhtään napakymppialbumikokonaisuutta. Somewhere tuntuu siltä, mutta toisaalta se oli eka Maiden-levy, johon tutustuin, ja herkässä iässä at that. Muistikuva on, että kun koko tuotannon joskus kahlasin läpi, niin joka levyllä oli skipattavaakin. Mut noilla pömpöösimmillä levyillä vähemmän, koska bändisoundi ja sovitukset on kiinnostavampia.
Last edited by Michael Monroen jäätelöjupakka on 27 Sep 2021, 11:19, edited 1 time in total.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44176
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Iron Maiden

#1284 Post by Hardcore-Mummo » 27 Sep 2021, 11:18

Michael Monroen jäätelöjupakka wrote:
27 Sep 2021, 10:57
Siitäkään en oo varma, onko Maidenilla mun mielestä yhtään napakymppialbumikokonaisuutta. Somewhere tuntuu siltä, mutta toisaalta se oli eka Maiden-levy, johon tutustuin, ja herkässä iässä at that. Muistikuva on, että kun koko tuotannon joskus kahlasin läpi, niin joka levyllä oli skipattavaakin. Mut noilla pömpöösimmillä levyillä vähemmän, koska bändisoundi ja sovitukset on kiinnostavampia.
Hyviä keloja. Itselle SiT osui tosi hyvin koska a) pidin Maidenista b) pidin scifistä joten tuo "Bladerunner-Maiden" oli osapuilleen parasta silloin. Syntikkamusiikki oli myös alkanut kiinnostaa joten noi space-soundit levyllä oli nannaa.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: Iron Maiden

#1285 Post by Ruutari » 27 Sep 2021, 11:44

Hullua miettiä, mitä klassikkolevyjä bändi takoi tuohon aikaan niin lyhyessä ajassa ja veti samalla maailmankiertueet siinä sivussa. Itse saan lähinnä kielet vaihdettua tossa ajassa ja jonkun plöräytyksen äänitettyä kovalevylle odottamaan sen hajoamista.

User avatar
Jesse Python
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 206885
Joined: 11 Nov 2011, 07:43

Re: Iron Maiden

#1286 Post by Jesse Python » 27 Sep 2021, 11:52

Ruutari wrote:
27 Sep 2021, 11:44
Hullua miettiä, mitä klassikkolevyjä bändi takoi tuohon aikaan niin lyhyessä ajassa ja veti samalla maailmankiertueet siinä sivussa. Itse saan lähinnä kielet vaihdettua tossa ajassa ja jonkun plöräytyksen äänitettyä kovalevylle odottamaan sen hajoamista.
Tää tuntui olevan tahti monella maailmanmaineeseen nousseella bändillä uran alkuvaiheessa 60-80-luvuilla, levy/vuosi + kiertue päälle, 60-luvulla vielä monella (esim. Doors tai Beatles) parikin levyä vuodessa.

User avatar
Michael Monroen jäätelöjupakka
1k
Posts: 1803
Joined: 09 Feb 2011, 22:43

Re: Iron Maiden

#1287 Post by Michael Monroen jäätelöjupakka » 27 Sep 2021, 11:57

Jesse Python wrote:
27 Sep 2021, 11:52
Ruutari wrote:
27 Sep 2021, 11:44
Hullua miettiä, mitä klassikkolevyjä bändi takoi tuohon aikaan niin lyhyessä ajassa ja veti samalla maailmankiertueet siinä sivussa. Itse saan lähinnä kielet vaihdettua tossa ajassa ja jonkun plöräytyksen äänitettyä kovalevylle odottamaan sen hajoamista.
Tää tuntui olevan tahti monella maailmanmaineeseen nousseella bändillä uran alkuvaiheessa 60-80-luvuilla, levy/vuosi + kiertue päälle, 60-luvulla vielä monella (esim. Doors tai Beatles) parikin levyä vuodessa.
Tässä varmaan vaikuttanut se, et kun matskua ei voinut loputtomasti korjailla DAWissa nysväten, niin niissä bändeissä, jotka nousi kärkeen, oli soittajat sitä luokka, ettei äänityksiä tarvinnut hirveän kauaa hioa. Biisit narulle, tuottaja kertoo mitä päälleäänityksiä tehdään ja miksaaja miksaa. Tai näin kuvittelen homman suurilta osin menneen. Eli parissa kuukaudessa kyllä äänitti bändialbumin, ja sävellystahti oli se rajoittava tekijä. Eikä niillä levyillä toisaalta ollut puoltatoista tuntia musaa per albumi, vaan ennemmin joku 40 min.

User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: Iron Maiden

#1288 Post by Ruutari » 27 Sep 2021, 12:02

Jesse Python wrote:
27 Sep 2021, 11:52
Ruutari wrote:
27 Sep 2021, 11:44
Hullua miettiä, mitä klassikkolevyjä bändi takoi tuohon aikaan niin lyhyessä ajassa ja veti samalla maailmankiertueet siinä sivussa. Itse saan lähinnä kielet vaihdettua tossa ajassa ja jonkun plöräytyksen äänitettyä kovalevylle odottamaan sen hajoamista.
Tää tuntui olevan tahti monella maailmanmaineeseen nousseella bändillä uran alkuvaiheessa 60-80-luvuilla, levy/vuosi + kiertue päälle, 60-luvulla vielä monella (esim. Doors tai Beatles) parikin levyä vuodessa.
Jep, siis Doorsin kaikki Jim Morrison-lätyt tuli neljässä vuodessa. Jos itse miettii neljää vuotta taaksepäin niin 😬

bensaveropakolainen
Maanpäällinen helvetti kumirenkailla helvetti
Posts: 15698
Joined: 08 Jun 2016, 13:51
Location: Kaikkialla

Re: Iron Maiden

#1289 Post by bensaveropakolainen » 27 Sep 2021, 12:17

Killers best!
Julistanut piffon rogen pannaan.

User avatar
torni minkä asuu joku hiisi
Posts: 740
Joined: 03 Mar 2019, 11:40

Re: Iron Maiden

#1290 Post by torni minkä asuu joku hiisi » 28 Sep 2021, 15:13

Tuli vihdoin kuunneltua Senjutsu läpi, odotukset oli matalalla ja sinänsä ei tää nyt niin kauhea levy ollut, mutta mitä helvettiä toi Death of the Celts, aivan helvetin pitkä biisi eikä mitään tarttumapintaa. Strategossa myös Nicko soittaa jotenkin helvetin laiskasti ja rumpalointi kuulostaa tosi tönköltä + vikassa instrupätkässä Harris soittaa ihan päin helvettiä, en sitten tiedä onko toi tietoisesti jätetty tonne mutta omaan korvaan kuulostaa: tyhmältä.
Täytyy varmaan kuunnella tää uusiks vielä, on vaan tuskaisen pitkä levy kerralla kuunneltavaksi. Tykkäsin The Parchmentista ja Time Machinesta, ja toi Writing on the Wall oli myös ihan jees pappailua.

Post Reply