Krautrock topic!

Keskustelua bändeistä ja muista musiikintekijöistä.

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en, Bulizky

Post Reply
Message
Author
User avatar
qwasar
Posts: 136
Joined: 07 Mar 2013, 12:42

Re: Krautrock topic!

#226 Post by qwasar » 31 Aug 2016, 22:40

jaxen wrote:Itse olen tässä genressä suoran retroilun vastustaja. Sellainen oma "hulluus" pitäis olla, jos lähtee noille poluille. Lux Ohrista kuuluu ja näkyy, että noi on joku akateeminen synakerho, mutta se kulma sais sitten olla huomattavasti sakeampi, että nousisi pinnalle. Kunnon sellainen Ralf ja Florian tyylinen akateeminen nihkeys messiin, kone-elitismi jne. niin avot!

Vähän off-topic, mutta hauskaa, että Reverend Bizarre-yhtyeen koko jäsenistö on nykyään messissä vähän tän tyylisissä jutuissa :P
Toi on kyllä totta että (kaikessa) retroilussa on yleensä oltava jotain erikoista eikä vain sitä esikuvien matkimista, jotta se jaksaa kiinnostaa. Vaikka retroilu olis saman "tasoista" kuin esikuvat, niin silti sitä ei välttämättä jaksa kuunnella ihan vain siksi että ennen oli paremmin jne. Enkä nyt mitenkään tarkoita että Lux Ohr olis esikuviensa tasolla, enkä yritä saada jätkiä tykkäämään bändistä, kunhan vain pohdin asiaa :lol:

Omalla kohdalla hieman muuttaa asiaa, jos retroillaan ja esikuvana on genre, jota ei nykyään kauheasti soiteta tai saati sitten näe livenä. Tällänen tilanne on aikalailla Lux Ohrin tapauksessa.

User avatar
GEOMETRINEN IHME
Kristus Jeesus
Posts: 38175
Joined: 02 Oct 2007, 16:54
Location: jüvæskülæ

Re: Krautrock topic!

#227 Post by GEOMETRINEN IHME » 31 Aug 2016, 22:49

qwasar wrote:Omalla kohdalla hieman muuttaa asiaa, jos retroillaan ja esikuvana on genre, jota ei nykyään kauheasti soiteta tai saati sitten näe livenä. Tällänen tilanne on aikalailla Lux Ohrin tapauksessa.
Tää on itseasiassa totta myös omalla kohdalla. En pidä esim. Siinaita mitenkään erityisen hyvänä bändinä (molemmat ei-moonface levyt kyllä löytyy hyllystä), mutta mielellään tota esikuvien mukaan hiottua soundia kuuntelee livenä. Samalla tavalla Lux Ohrin näkeminen kiinnostaisi, vaikka levyltä toi on mulle lähinnä tollaista äänitapettia/musaa jota kuunnellaan töiden ohessa.
Ystäväni,
Ihmisinä joudumme elämään suurten paineiden ja tulevaisuuden pelkoa tuovien ahdistusten alla.
Elämä vaatii niin paljon ja tulevaisuus pelottaa.
Jokainen päivä tuo ahdistusta lisääviä uutisia, ja vaikka tänään menee hyvin, ei huomisesta voi olla enää varma.

User avatar
Smotso
3k
Posts: 3315
Joined: 14 May 2007, 10:01

Re: Krautrock topic!

#228 Post by Smotso » 01 Sep 2016, 12:19

jaxen wrote:Itse olen tässä genressä suoran retroilun vastustaja. Sellainen oma "hulluus" pitäis olla, jos lähtee noille poluille.
Erittäin osuvasti sanottu.

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81719
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Krautrock topic!

#229 Post by jaxen » 01 Sep 2016, 12:25

Nämä on tietysti makuasioita, mutta livenä Lux Ohr ja Siniaalto on itselle olleet sellaisia suorituksen katsomista ja sitten samoista lähteistä ammentava Varropas taas tavoittanut samassa jutussa jotain omaa sydäntä lämmittävää.

Yksi mikä on sitten yllättävän (tai vähemmän yllättävää) hyvä on Esa Kotilaisen vedot, mitkä olen nähnyt. Mutta ehkä Kotilainen on sitten "real thing".
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
Will Learn
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 98555
Joined: 10 Sep 2010, 09:59
Location: IN FUCKIN´ ACID

Re: Krautrock topic!

#230 Post by Will Learn » 01 Sep 2016, 13:19

Smotsio wrote:
jaxen wrote:Itse olen tässä genressä suoran retroilun vastustaja. Sellainen oma "hulluus" pitäis olla, jos lähtee noille poluille.
Erittäin osuvasti sanottu.
Näi o, vielä huomioon ottaen että omalla kohdalla kaikkein koviten pioneereiltakin iskee just ne levyt, missä ollaan vielä todella kokeellisessa laidassa.

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81719
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Krautrock topic!

#231 Post by jaxen » 10 Sep 2016, 15:55

Asianharrastajille varmasti tuttu, mutta satunnaisen kuuntelijan kannattaa tsekata 'Sergius Golowin - Lord Krishna Von Goloka'. Miltei yhtä sakiaa kamaa, kuin toi Walter Wegmullerin Tarot, eikä yhteneväisyys lopu siihen, koska Sveitsissä tämäkin äänitetty ja Cosmic Couriers musisoi taustalla.

Golowin oli ymmärtääkseni Keski-Eurooppalaisen alkuperäisen vihreän liikkeen puuhamiehiä ja alunperin siinä jengissä oli tätä lsd/krishna/antroposofi-jengiä aika paljon.

[youtube][/youtube]
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
Hemmetinmoinen sössö
lossinkuljettaja
Posts: 15884
Joined: 28 Sep 2011, 15:00
Location: Kyläniemen lossilaituri

Re: Krautrock topic!

#232 Post by Hemmetinmoinen sössö » 10 Sep 2016, 17:58

^ yksi suosikeistani!
MUSAVISA -3 JENGI :sothsmoker:

Image

User avatar
Rural Sage
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 17638
Joined: 25 Sep 2013, 21:53
Location: Aidensfield Arms

Re: Krautrock topic!

#233 Post by Rural Sage » 11 Sep 2016, 11:25

^^ Muistaakseni kans hyvää. Pitääpä kuunnella taas lähiaikoina!
♫ █▬█ █ ▀█▀ ♫ TYDIT TIDDY DII TYDI DII DYY TYDIT TIDDY DII ♫ █▬█ █ ▀█▀ ♫

kaikenlaista pöllöä tapahtuu
1k
Posts: 1225
Joined: 13 Aug 2014, 17:52

Re: Krautrock topic!

#234 Post by kaikenlaista pöllöä tapahtuu » 11 Sep 2016, 14:01

qwasar wrote:
jaxen wrote:Itse olen tässä genressä suoran retroilun vastustaja. Sellainen oma "hulluus" pitäis olla, jos lähtee noille poluille. Lux Ohrista kuuluu ja näkyy, että noi on joku akateeminen synakerho, mutta se kulma sais sitten olla huomattavasti sakeampi, että nousisi pinnalle. Kunnon sellainen Ralf ja Florian tyylinen akateeminen nihkeys messiin, kone-elitismi jne. niin avot!

Vähän off-topic, mutta hauskaa, että Reverend Bizarre-yhtyeen koko jäsenistö on nykyään messissä vähän tän tyylisissä jutuissa :P
Toi on kyllä totta että (kaikessa) retroilussa on yleensä oltava jotain erikoista eikä vain sitä esikuvien matkimista, jotta se jaksaa kiinnostaa. Vaikka retroilu olis saman "tasoista" kuin esikuvat, niin silti sitä ei välttämättä jaksa kuunnella ihan vain siksi että ennen oli paremmin jne. Enkä nyt mitenkään tarkoita että Lux Ohr olis esikuviensa tasolla, enkä yritä saada jätkiä tykkäämään bändistä, kunhan vain pohdin asiaa :lol:

Omalla kohdalla hieman muuttaa asiaa, jos retroillaan ja esikuvana on genre, jota ei nykyään kauheasti soiteta tai saati sitten näe livenä. Tällänen tilanne on aikalailla Lux Ohrin tapauksessa.
Vähän samaa mieltä. Lux Ohr on kyllä minusta lähtökohtaisesti kiinnostava bändi ja muutaman keikan olen nähnyt, mutta jotenkin aina vähän tylsäksi ja vaisuksi se on jäänyt. Biisit eivät oikein kunnolla lähde liikkeelle ja jäävät ikäänkuin vain vellomaan paikalleen. Eipä tuollaisen musiikin nyt varsinaisesti tarvitse minnekään mennä, mutta vähän omaperäisempää ja tiukempaa otetta kaipaisi minusta. Tuollaisenaan jää liiaksi esikuvien hieman turhan varovaiseksi jäljittelyksi.

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81719
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Krautrock topic!

#235 Post by jaxen » 22 Apr 2017, 12:29

24.4. 1972 Kulttuuritalolla Deutsche Institutin järjestämä konsertti, jonka esiintyjänä XHOL. Lämppärinä Paroni Paakkunaisen yhtye. Yleisöä noin 400.
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
Hemmetinmoinen sössö
lossinkuljettaja
Posts: 15884
Joined: 28 Sep 2011, 15:00
Location: Kyläniemen lossilaituri

Re: Krautrock topic!

#236 Post by Hemmetinmoinen sössö » 22 Apr 2017, 13:23

jaxen wrote:24.4. 1972 Kulttuuritalolla Deutsche Institutin järjestämä konsertti, jonka esiintyjänä XHOL. Lämppärinä Paroni Paakkunaisen yhtye. Yleisöä noin 400.
:o
Elikkäs Xhol Caravan?
MUSAVISA -3 JENGI :sothsmoker:

Image

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81719
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Krautrock topic!

#237 Post by jaxen » 22 Apr 2017, 14:08

Hemmetinmoinen sössö wrote:
jaxen wrote:24.4. 1972 Kulttuuritalolla Deutsche Institutin järjestämä konsertti, jonka esiintyjänä XHOL. Lämppärinä Paroni Paakkunaisen yhtye. Yleisöä noin 400.
:o
Elikkäs Xhol Caravan?
Aikakirjoissa merkitty tolla nimellä ja mulla on sellainen muistikuva, että vaihtoivat nimeään, mutta sama bändi kyllä.
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
markiisi de sade
3k
Posts: 3842
Joined: 30 Mar 2015, 00:12
Location: ihan pihalla

Re: Krautrock topic!

#238 Post by markiisi de sade » 22 Apr 2017, 14:30

Kuuntelin hetki sitten Ejwuusl Wessahqqan nimistä krauttiproggista ja alko ihan kunnolla hapottamaan toi urkutykittely. Eiköhän toi autoilumusana menis jos kaahais jossain keskellä periferiaa.

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81719
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Krautrock topic!

#239 Post by jaxen » 22 Apr 2017, 15:03

rubaiyat of omar munk wrote:Kuuntelin hetki sitten Ejwuusl Wessahqqan nimistä krauttiproggista ja alko ihan kunnolla hapottamaan toi urkutykittely. Eiköhän toi autoilumusana menis jos kaahais jossain keskellä periferiaa.
Kuuntelin Youtubesta nyt ja aluksi olin, että urkuprööt-progea, mutta täällähän väännetään välillä oikein kunnolla filtteriä ja dronetetaan.
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81719
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Krautrock topic!

#240 Post by jaxen » 22 Apr 2017, 15:07

jaxen wrote:24.4. 1972 Kulttuuritalolla Deutsche Institutin järjestämä konsertti, jonka esiintyjänä XHOL. Lämppärinä Paroni Paakkunaisen yhtye. Yleisöä noin 400.
Tää on muuten samalta vuodelta, kun Goethe-instituutti rahoitti Agitation Free:n Lähi-idän kiertueen ja sama bändi soitti Munchenin Olympialaisten avajaisissa :D
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

Post Reply