Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Finaali perjantaina klo 18 nurkilla)

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en

Locked
Message
Author
User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70591
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#466 Post by P O L L Y » 22 Nov 2020, 13:34

Meinasin ekaksi laittaa alkuperäisen J. J. Calen Cocainen mutta vaikka viisueliitti on tuominnut RO-kulmitukset en uskaltanut lähteä kokeilemaan vaan käytin jemmalistalla jo tovin roikkuneen Clapton-kortin nyt veke.

Sinänsä valinta on kismittänyt koska olisin mielummin käytänyt Claptonilta joskus yllärinä Forever manin, mutta tuona sunnuntaina teemaan sopivasti päihtyneessä tilassani aivot löi täysin tyhjää ja onhan Eric Eric.
Spoiler:
Image

User avatar
Lahja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 80100
Joined: 07 Mar 2017, 15:13
Location: mitä haluu

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#467 Post by Lahja » 22 Nov 2020, 13:38

Lusku wrote:
22 Nov 2020, 13:14
The Limiñanas - Calentita
Jo syntyessä vanhentuneen kuuloista cooliutta tavoittelevaa ilmaisua. Laiskan boheemisti lausuttu huume/tuotemerkkilitania ei herätä minkäänlaisia tunteita.
Pakko sen verran korjata, että siinä ei (punaviinin ja blossin lisäksi) lausuta ainakaan espanjaksi mitään tuotemerkkejä vaan erilaisia ruokia. :)
Last edited by Lahja on 22 Nov 2020, 13:39, edited 2 times in total.

User avatar
Bulizky
puolihalvaantunut peräsuoli
Posts: 121817
Joined: 04 Mar 2004, 22:45

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#468 Post by Bulizky » 22 Nov 2020, 13:38

luskun rapsat :salut:
waskyyn ei oo kyllä tippaakaan luottamista punk-hommissa. :P

Image

User avatar
Riena
sarasvuolainen domina
Posts: 111275
Joined: 19 Apr 2019, 23:11
Location: La Danse Macabren pyörteissä

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#469 Post by Riena » 22 Nov 2020, 13:39

Tuli tuo Kostas Roukounasin Marika Hasiklou (käännetty joko Marika hassisaddiktiksi tai pot headiksi) itselleni vastaan, kun etsiskelin Marika-nimisiä kappaleita ja siihen sillain tykästyin (yhdellä kokoelmalevyllä, jossa on erilaisia kreikkalaisia kansanlauluja huumeista, olisi ollut yksi ehkä helpommin lähestyttävä kappale, mutta tähän olin itse mieltynyt, joten juuh).

Kun en itse käytä päihteitä ja on sen vuoksi tavallaan vaikea keksiä biisejä näinkin hyvään teemaan, niin menin sitten kansanlaululla, kun se tavallaan tuo esiin huumeiden käytön historiaa.
Image

User avatar
Bulizky
puolihalvaantunut peräsuoli
Posts: 121817
Joined: 04 Mar 2004, 22:45

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#470 Post by Bulizky » 22 Nov 2020, 13:39

voittajaveikkaukseni on Deep Wound
waskyyn ei oo kyllä tippaakaan luottamista punk-hommissa. :P

Image

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114751
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#471 Post by Lusku » 22 Nov 2020, 13:39

Lahja wrote:
22 Nov 2020, 13:38
Lusku wrote:
22 Nov 2020, 13:14
The Limiñanas - Calentita
Jo syntyessä vanhentuneen kuuloista cooliutta tavoittelevaa ilmaisua. Laiskan boheemisti lausuttu huume/tuotemerkkilitania ei herätä minkäänlaisia tunteita.
Pakko sen verran korjata, että siinä ei (punaviinin ja blossin lisäksi) lausuta ainakaan espanjaksi mitään tuotemerkkejä vaan erilaisia ruokia. :)
:o kiitos korjauksesta.

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114751
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#472 Post by Lusku » 22 Nov 2020, 13:40

Riena wrote:
22 Nov 2020, 13:39
Tuli tuo Kostas Roukounasin Marika Hasiklou (käännetty joko Marika hassisaddiktiksi tai pot headiksi) itselleni vastaan, kun etsiskelin Marika-nimisiä kappaleita ja siihen sillain tykästyin (yhdellä kokoelmalevyllä, jossa on erilaisia kreikkalaisia kansanlauluja huumeista, olisi ollut yksi ehkä helpommin lähestyttävä kappale, mutta tähän olin itse mieltynyt, joten juuh).

Kun en itse käytä päihteitä ja on sen vuoksi tavallaan vaikea keksiä biisejä näinkin hyvään teemaan, niin menin sitten kansanlaululla, kun se tavallaan tuo esiin huumeiden käytön historiaa.
Kiinostava kappale oli! Ja tämän selityksen kautta vielä kiinostavampi.

User avatar
General Error
King of PIF
King of PIF
Posts: 16464
Joined: 16 Nov 2008, 01:50
Location: 66°33′45.9″

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#473 Post by General Error » 22 Nov 2020, 13:42

Lusku wrote:
22 Nov 2020, 13:23
tyypit vois muuten avata halutessaan omien biisien päihdekulmia?
Time Machines on tosiaan Coilin tollainen sivuprojekti ja levyn tarkoituksena "simuloida" musan kautta neljällä biisillä nimensä mukaisia päihteitä äänien avulla. Samalla tavoitteena oli se, että kuulija kadottaisi ajantajun, josta tuleekin projektin / levyn nimi Time Machines. Vähän ehkä teennäinen, mutta toisaalta ihan siisti teema ja levy on kyllä yks mun drone-lemppareista.
Image

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#474 Post by Del Griffith » 22 Nov 2020, 13:47

En ole pitkään aikaa kuunnellut tota levyä, mutta näin girl-group-musan fanaatikkona pidän tota Amy Winehousen Rehabia aika helvetin täydellisenä kappaleena. Niin hieno sovitus ja lauluääni ja soundit ja kaikki. Koukkukin on yhtä hyvä kuin jossain Ronettesin biiseissä. Vois ottaakin sen Back to Blackin taas kuunteluun., koska en ole itse sitä mitenkään puhkisoittanut.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Dirt Track Beamon
King of PIF
King of PIF
Posts: 15878
Joined: 02 Mar 2006, 13:48
Location: Kentucky Motor Speedway

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#475 Post by Dirt Track Beamon » 22 Nov 2020, 13:48

https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Brown wrote:In his book The Stranglers Song By Song (2001), Hugh Cornwell states "'Golden Brown' works on two levels. It's about heroin and also about a girl." Essentially the lyrics describe how "both provided me with pleasurable times."
Ei ollut muistiossa montaa manageriveikkausta eikä mennyt ykskään oikein.
Image

User avatar
Lahja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 80100
Joined: 07 Mar 2017, 15:13
Location: mitä haluu

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#476 Post by Lahja » 22 Nov 2020, 13:49

Itse valitsin ton Black Moonin "Stoned Iz the Wayn" ensisijaisesti aivan hillittömän tiukasti rullaavan basso- ja torviluupin takia, jonka päällä Buckshotin tavaramerkiksi muodostunut hitaan pehmeä räppiflow luo musta hienoa dynamiikkaa, niin kuin Lusku kommentissaan mainitsikin. Huumeviittaus kertsissä on tietty ilmeinen, mutta ehkä yllättäen säkeistöissä ei juurikaan puhuta pössyttelystä vaan kuvataan yleisemmin katu- ja hip hop -elämää New Yorkissa/Brooklynissä, josta vaan yksi osa on toi kertsin "stoned is the way we walk". Alun perin meinasin tosiaan laittaa listalle jonkun Cypress Hillin ysäriklassikon (esim. "Hits from the Bong" tai "Illusions"), mutta sitten kelasin että ne on niin puhkikuultuja, ja ainakin mulle tärkeintä näissä kisoissa on ennestään tuntemattomaan hyvään musaan tutustumiseen, niin päätin sit laittaakin Black Moonia, koska varmaan bändi tai ainakaan toi biisi/albumi ei oo suurimmalle osalle tuttu?
Last edited by Lahja on 22 Nov 2020, 13:57, edited 1 time in total.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#477 Post by Del Griffith » 22 Nov 2020, 13:50

Lahja wrote:
22 Nov 2020, 13:49
Itse valitsin ton Black Moonin "Stoned Iz the Wayn" ensisijaisesti aivan hillittömän tiukasti rullaavan basso- ja torviluupin takia, jonka päällä Buckshotin tavaramerkiksi muodostunut hitaan pehmeä räppiflow luo musta hienoa dynamiikkaa, niin kuin Lusku kommentissaan mainitsikin. Huumeviittaus kertsissä on tietty ilmeinen, mutta ehkä yllättäen säkeistöissä ei juurikaan puhuta pössyttelystä vaan kuvataan yleisemmin katu- ja hip hop -elämää New Yorkissa/Brooklynissä, josta vaan yksi osa on toi kertsin "stoned is the way we walk". Alun perin meinasin tosiaan laittaa listalle jonkun Cypress Hillin ysäriklassikon (esim. "Hits from the Bong" tai "Illusions"), mutta sitten kelasin että ne on niin puhkikuultuja, ja ainakin mulle tärkeintä näissä kisoissa on ennestään tuntemattomaan hyvään musaan tutustumiseen, niin päätin sit laittaakin Black Moonia, koska varmaan bändi tai ainakaan toi biisi/albumi ei oo suurimalle osalle tuttu?
Tää oli hyvä.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#478 Post by Vilja heilimöi, minä en » 22 Nov 2020, 13:52

Lusku wrote:
22 Nov 2020, 13:27
tmmnnnt wrote:
22 Nov 2020, 13:27
Lusku wrote:
22 Nov 2020, 13:23
tyypit vois muuten avata halutessaan omien biisien päihdekulmia?
Deep wound kappaleessa lauletaan että nuorena pitäs vetää huumeita.

Rumpalia kun tuossa kehuit niin se on Dinosaur Jr:stä monille tutumpi J Mascis.
:o
Mascisin studiopaniikki-rummutus :salut: :prayersmoker:
Image

User avatar
Lahja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 80100
Joined: 07 Mar 2017, 15:13
Location: mitä haluu

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#479 Post by Lahja » 22 Nov 2020, 13:53

Kirhine wrote:
22 Nov 2020, 13:47
En ole pitkään aikaa kuunnellut tota levyä, mutta näin girl-group-musan fanaatikkona pidän tota Amy Winehousen Rehabia aika helvetin täydellisenä kappaleena. Niin hieno sovitus ja lauluääni ja soundit ja kaikki. Koukkukin on yhtä hyvä kuin jossain Ronettesin biiseissä. Vois ottaakin sen Back to Blackin taas kuunteluun., koska en ole itse sitä mitenkään puhkisoittanut.
Tää on tosiaan sävellyksenä ja esityksenä aivan upea, mutta valitettavasti myös todella puhki kulunut, ja biisin sanoitus on musta (oletetusta ironiastaan huolimatta) melkoisen inhottava... Oli jo ennen Winehousen kuolemaa inhottava noin niin kuin yleisenä steitmenttinä, ja tietty kuoleman myötä se muuttui vielä ankeammaksi.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84606
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Piffiviisut vol. 59 - PÄIHTEET (Äänestys on päättynyt)

#480 Post by Del Griffith » 22 Nov 2020, 13:56

Lahja wrote:
22 Nov 2020, 13:53
Kirhine wrote:
22 Nov 2020, 13:47
En ole pitkään aikaa kuunnellut tota levyä, mutta näin girl-group-musan fanaatikkona pidän tota Amy Winehousen Rehabia aika helvetin täydellisenä kappaleena. Niin hieno sovitus ja lauluääni ja soundit ja kaikki. Koukkukin on yhtä hyvä kuin jossain Ronettesin biiseissä. Vois ottaakin sen Back to Blackin taas kuunteluun., koska en ole itse sitä mitenkään puhkisoittanut.
Tää on tosiaan sävellyksenä ja esityksenä aivan upea, mutta valitettavasti myös todella puhki kulunut, ja biisin sanoitus on musta (oletetusta ironiastaan huolimatta) melkoisen inhottava... Oli jo ennen Winehousen kuolemaa inhottava noin niin kuin yleisenä steitmenttinä, ja tietty kuoleman myötä se muuttui vielä ankeammaksi.
Mä onneksi olen välttynyt puhkikuuntelulta - en varmaan ton ilmestymisen aikoihin juuri mitään radioita kuunnellut - ja nyt ihan hämmästelin, että miten hyvä se olikin. Sanoitukset ei mua sinällään tällaisessa musassa kiinnosta :D
Populaarimusiikin henkinen viisari.

Locked