Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

Keskustelua bändeistä ja muista musiikintekijöistä.

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en, Bulizky

Post Reply
Message
Author
User avatar
waldorf
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27995
Joined: 04 Oct 2006, 22:50
Location: Helesinki

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#211 Post by waldorf » 27 Apr 2021, 13:41

Napalm-VMP wrote:
27 Apr 2021, 13:35
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä.
Rolling Recordsissa tästä saa nauttia melkein joka kerta. Enemmän liikkeen alkuaikoina mainostettiin naamakirjassakin välillä, että tule käymään kahvilla, tms. Kerran siellä oli niitä sen tuttuja, joille se jakeli kahvia. Tarjosi mullekin keksin. Kysäsin, että sattusko olemaan kahvia. Nauroi päin naamaa, että ei.
Olinkohan todistamassa tätä :o Nimittäin kerran olin kaupassa samanlaisen keissin aikana. En nyt muista puhuivatko vielä ko. asiakkaan lähdettyä asiasta jotain, mutta hyvin mahdollista. Asiakkaista roskan puhuminen niiden poistuttua ja muiden asiakkaiden kuullen on kyl noin yleisesti ottaen aika mautonta, en muista sitä näiden muutaman levykaupan lisäksi muissa kaupoissa kuulleeni.
Last edited by waldorf on 27 Apr 2021, 13:51, edited 1 time in total.
A richer understandment of what’s already understood

User avatar
Sauna-Vaudeville
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14204
Joined: 04 Aug 2008, 11:12
Location: Lower Malm Side Crew

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#212 Post by Sauna-Vaudeville » 27 Apr 2021, 13:42

Napalm-VMP wrote:
27 Apr 2021, 13:35
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä.
Rolling Recordsissa tästä saa nauttia melkein joka kerta. Enemmän liikkeen alkuaikoina mainostettiin naamakirjassakin välillä, että tule käymään kahvilla, tms. Kerran siellä oli niitä sen tuttuja, joille se jakeli kahvia. Tarjosi mullekin keksin. Kysäsin, että sattusko olemaan kahvia. Nauroi päin naamaa, että ei.
Korvatulpat ja oma termospullo mukaan.
Zeno 54100 Gangsta

User avatar
Suvelan Sulttaani
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 26783
Joined: 07 Nov 2007, 21:30
Location: Ostarin takana olevassa metsässä

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#213 Post by Suvelan Sulttaani » 27 Apr 2021, 13:46

uimahallinvalvoja wrote:
27 Apr 2021, 13:36
Suvelan Sulttaani wrote:
27 Apr 2021, 13:27
Pete TNT wrote:
27 Apr 2021, 13:17
Harmittaa kun ei oo enää kauppaa jossa voi olla kaljat kädessä heittämässä huulta
Töttiksen ja Mikon minibisniskellariin juopottelemaan?
Tää varmaan tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin.
:D
SuvelaE-S-PdoubleO,the planet

User avatar
Napalm-VMP
Posts: 731
Joined: 21 Oct 2008, 11:19
Location: Shopville

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#214 Post by Napalm-VMP » 27 Apr 2021, 13:51

waldorf wrote:
27 Apr 2021, 13:41
Napalm-VMP wrote:
27 Apr 2021, 13:35
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä.
Rolling Recordsissa tästä saa nauttia melkein joka kerta. Enemmän liikkeen alkuaikoina mainostettiin naamakirjassakin välillä, että tule käymään kahvilla, tms. Kerran siellä oli niitä sen tuttuja, joille se jakeli kahvia. Tarjosi mullekin keksin. Kysäsin, että sattusko olemaan kahvia. Nauroi päin naamaa, että ei.
Olinkohan todistamassa tätä :o Nimittäin kerran olin kaupassa samanlaisen keissin aikana. En nyt muista puhuivatko vielä ko. asiakkaan lähdettyä asiasta jotain, mutta hyvin mahdollista.
:lol: No se on toki voinut käydä useamminkin kuin kerran.
Eittämättä

User avatar
Hans Besättning
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13664
Joined: 02 Dec 2007, 20:10
Location: absurdit sfäärit

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#215 Post by Hans Besättning » 27 Apr 2021, 13:53

Noise-Mummo wrote:
26 Apr 2021, 22:03
Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
26 Apr 2021, 15:09
Ei ne vanhat tyypit mun mielestä mitään tylyjä olleet niinkään vaan semmosia juroja levykaupan keski-ikäisiä miehiä.
Mä melkein enemmän preferoin tämmösiä kun semmosia yli-innokkaita "mitäs olet etsimässä voinko jotenkin auttaa hei kerro nyt"-tyyppejä.
Ei oo yli-innokkaita tullut vastaan kuin kaukana ulkomailla, enkä oikeen sellasistakaan välitä, mut kyllä jonkun kunnon tuhahtelijan osuessa kohdalle miettii välillä pitäiskö tilata levyt vaan netistä.
Typisk stockholmare

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44101
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#216 Post by Hardcore-Mummo » 27 Apr 2021, 14:38

Hans Besättning wrote:
27 Apr 2021, 13:53
Noise-Mummo wrote:
26 Apr 2021, 22:03
Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
26 Apr 2021, 15:09
Ei ne vanhat tyypit mun mielestä mitään tylyjä olleet niinkään vaan semmosia juroja levykaupan keski-ikäisiä miehiä.
Mä melkein enemmän preferoin tämmösiä kun semmosia yli-innokkaita "mitäs olet etsimässä voinko jotenkin auttaa hei kerro nyt"-tyyppejä.
Ei oo yli-innokkaita tullut vastaan kuin kaukana ulkomailla, enkä oikeen sellasistakaan välitä, mut kyllä jonkun kunnon tuhahtelijan osuessa kohdalle miettii välillä pitäiskö tilata levyt vaan netistä.
Tuhahtelijat best. Tämä kuuluu levykauppaKOKEMUKSEEN.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50363
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#217 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 27 Apr 2021, 15:23

Ulkomailla mulla on vaikeimmat levykauppakokemukset. Kauppiaat pääasiassa ihan ok, mutta etenkin lasten saamisen jälkeen mulla on se tietty aika ja sitten kun levykauppaan mennään niin sinne mennään silloin, koska uutta mahdollisuutta ei tule. Joskus tosiaan kiersin levykaupassa räppivideon kuvauksissa kameran vieressä, mut niin etten näy kuvassa. Perhana en mä jätä levyjä kaivamatta oli mikä oli :P
Image

User avatar
Donkey Angler
Frying tonight!
Posts: 44796
Joined: 28 Mar 2004, 05:39
Location: HKI
Contact:

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#218 Post by Donkey Angler » 27 Apr 2021, 20:31

mc5nikke wrote:
27 Apr 2021, 13:02
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
Näitä lukiessa tuntuu aina välillä siltä kuin samassa kaupassa ois välillä ihan eri jengi tiskin takana. Mut it is what it is. Noi yli-innokkaat myyntitykit on onneksi tosi harvassa (goosebumpsissa varmaan ainoa laatuaan päähesoissa), mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä. Ei kiinnosta kuunnella paskalla musiikkimaullaan brassailevien setien kulahtaneita juttuja samalla kun plärää ja asioi, saatana.
Tätä ei tosiaan jaksa yhtään.
Vituttaa ihan yhtä lailla levykaupoissa, kebab mestoissa, tatskaliikkeissä, parturissa yms.
Riffs Mahoney wrote:
14 May 2023, 20:34
Donkey Angler, kaksi sanaa joihin voit luottaa

kirjoitan mutten lue
Posts: 330
Joined: 05 Aug 2019, 13:14

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#219 Post by kirjoitan mutten lue » 28 Apr 2021, 11:11

mikäs hemmetti se sokea(?) ukko oli mikä piti jotain nettidivaria, meinas 15+vuotta sitte mennä hermot ku pisnestä yritin herran kanssa hieroa.

e. nyt muistinkin, "ukin musiikki" :D

User avatar
madagascarin orava äijä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18394
Joined: 10 Oct 2008, 09:48
Location: Oranssi alue / South Central

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#220 Post by madagascarin orava äijä » 28 Apr 2021, 11:24

Donkey Angler wrote:
27 Apr 2021, 20:31
mc5nikke wrote:
27 Apr 2021, 13:02
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
Näitä lukiessa tuntuu aina välillä siltä kuin samassa kaupassa ois välillä ihan eri jengi tiskin takana. Mut it is what it is. Noi yli-innokkaat myyntitykit on onneksi tosi harvassa (goosebumpsissa varmaan ainoa laatuaan päähesoissa), mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä. Ei kiinnosta kuunnella paskalla musiikkimaullaan brassailevien setien kulahtaneita juttuja samalla kun plärää ja asioi, saatana.
Tätä ei tosiaan jaksa yhtään.
Vituttaa ihan yhtä lailla levykaupoissa, kebab mestoissa, tatskaliikkeissä, parturissa yms.
Meinaatteko jo olemukseltaan ärsyttäviä hengailijasetiä, jotka vaan istuvat siellä tappamassa aikaa, vai ihan ostoasioilla olevia kanta-asiakastyyppelöhyypiöitä, joista on tullut omistajien sisäpiiriä sen asioinnin sivutuotteena ja jotka ovat ehkä keskivertoplärääjää enemmän äänessäkin? Itse olen jälkimmäisiä (" :P :oops: "), ensiksi mainittuja ei Tampereen levykaupoissa tunnu juuri pörräävän.
Image

User avatar
Pondo Sinatra
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11870
Joined: 12 Mar 2004, 14:39

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#221 Post by Pondo Sinatra » 28 Apr 2021, 12:37

Papukaijani ei syö kovia munia wrote:
28 Apr 2021, 11:24
Donkey Angler wrote:
27 Apr 2021, 20:31
mc5nikke wrote:
27 Apr 2021, 13:02
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
Näitä lukiessa tuntuu aina välillä siltä kuin samassa kaupassa ois välillä ihan eri jengi tiskin takana. Mut it is what it is. Noi yli-innokkaat myyntitykit on onneksi tosi harvassa (goosebumpsissa varmaan ainoa laatuaan päähesoissa), mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä. Ei kiinnosta kuunnella paskalla musiikkimaullaan brassailevien setien kulahtaneita juttuja samalla kun plärää ja asioi, saatana.
Tätä ei tosiaan jaksa yhtään.
Vituttaa ihan yhtä lailla levykaupoissa, kebab mestoissa, tatskaliikkeissä, parturissa yms.
Meinaatteko jo olemukseltaan ärsyttäviä hengailijasetiä, jotka vaan istuvat siellä tappamassa aikaa, vai ihan ostoasioilla olevia kanta-asiakastyyppelöhyypiöitä, joista on tullut omistajien sisäpiiriä sen asioinnin sivutuotteena ja jotka ovat ehkä keskivertoplärääjää enemmän äänessäkin? Itse olen jälkimmäisiä (" :P :oops: "), ensiksi mainittuja ei Tampereen levykaupoissa tunnu juuri pörräävän.
Tästä on ennenkin ollut varmaan täällä vääntöä mut hengailu just asiallista menoa. Kaljalla tai ilman. :D
Toki mieluusti niin ettei kenenkään toisen asiakaskokemus siitä kärsi.

User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#222 Post by Ruutari » 28 Apr 2021, 12:55

Itse koen noi hengailumeiningit ahdistavaksi. Ihan kuin menisi jonkun olohuoneeseen pyörimään. Pakko toki myöntää ettei nykyään jaksa mitään levyjä edes pläräillä. Tilaan levyt netistä ja haen ne suoraan paikan päältä ja painun himaan. Joskus selasin isojen kirpparien kaikki älpyt ja mietin lopulta että miksi tuhlaan tunteja aikaa sellasen paskan selaamiseen.

User avatar
punkhank
God of PIF
God of PIF
Posts: 35465
Joined: 05 Feb 2012, 00:26
Location: https://www.discogs.com/user/punkhank

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#223 Post by punkhank » 28 Apr 2021, 13:11

Ruutari wrote:
28 Apr 2021, 12:55
Itse koen noi hengailumeiningit ahdistavaksi. Ihan kuin menisi jonkun olohuoneeseen pyörimään. Pakko toki myöntää ettei nykyään jaksa mitään levyjä edes pläräillä. Tilaan levyt netistä ja haen ne suoraan paikan päältä ja painun himaan. Joskus selasin isojen kirpparien kaikki älpyt ja mietin lopulta että miksi tuhlaan tunteja aikaa sellasen paskan selaamiseen.
Itse selasin Heinolan kauppahallin +50 metrin lp-laarit tossa alkukeväästä läpi.
Selkä tuli kipeeksi mutta kolme lp:tä tarttui sentään mukaan 50 eurolla.
***Come on you Spurs!***
Spoiler:
Image
Punk rock (or "punk") is a rock music genre that emerged in the mid-70s, rooted in 60s garage rock and other forms of what is now known as "proto-punk" music.

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65685
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#224 Post by Timo Jutilan maksa » 28 Apr 2021, 13:14

Ruutari wrote:
28 Apr 2021, 12:55
Itse koen noi hengailumeiningit ahdistavaksi.
Sama. Pahimmillaan sitä että koitapa saada johonkin väliin heitettyä kysymys jos kauppiaalla/baarimikolla/tarjoilijalla/ravintoloitsijalla on kiire pyörittää hoviaan.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
madagascarin orava äijä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18394
Joined: 10 Oct 2008, 09:48
Location: Oranssi alue / South Central

Re: Levykauppiaiden jeesustelut ja jekuttelut kautta aikain?

#225 Post by madagascarin orava äijä » 28 Apr 2021, 13:24

Pondo Sinatra wrote:
28 Apr 2021, 12:37
Papukaijani ei syö kovia munia wrote:
28 Apr 2021, 11:24
Donkey Angler wrote:
27 Apr 2021, 20:31
mc5nikke wrote:
27 Apr 2021, 13:02
paperikasa wrote:
27 Apr 2021, 12:53
Näitä lukiessa tuntuu aina välillä siltä kuin samassa kaupassa ois välillä ihan eri jengi tiskin takana. Mut it is what it is. Noi yli-innokkaat myyntitykit on onneksi tosi harvassa (goosebumpsissa varmaan ainoa laatuaan päähesoissa), mut se mitä en sit taas oikeasti siedä on se kun omistajan sisäpiiri parveilee kaupassa kaljat kädessä heittämässä huulta ja pätemässä. Ei kiinnosta kuunnella paskalla musiikkimaullaan brassailevien setien kulahtaneita juttuja samalla kun plärää ja asioi, saatana.
Tätä ei tosiaan jaksa yhtään.
Vituttaa ihan yhtä lailla levykaupoissa, kebab mestoissa, tatskaliikkeissä, parturissa yms.
Meinaatteko jo olemukseltaan ärsyttäviä hengailijasetiä, jotka vaan istuvat siellä tappamassa aikaa, vai ihan ostoasioilla olevia kanta-asiakastyyppelöhyypiöitä, joista on tullut omistajien sisäpiiriä sen asioinnin sivutuotteena ja jotka ovat ehkä keskivertoplärääjää enemmän äänessäkin? Itse olen jälkimmäisiä (" :P :oops: "), ensiksi mainittuja ei Tampereen levykaupoissa tunnu juuri pörräävän.
Tästä on ennenkin ollut varmaan täällä vääntöä mut hengailu just asiallista menoa. Kaljalla tai ilman. :D
Toki mieluusti niin ettei kenenkään toisen asiakaskokemus siitä kärsi.
Tämä nyt toki itsestäänselvyys
Image

Post Reply