Anarkopunk

Keskustelua bändeistä ja muista musiikintekijöistä.

Moderators: Paul Di'Anneli, Vilja heilimöi, minä en, Bulizky

Post Reply
Message
Author
User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81699
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Anarkopunk

#1 Post by jaxen » 28 Mar 2013, 15:08

Etsiskelin googlella löytyykö tästä ketjua, mutta ihme kyllä ei löytynyt.

Suomessahan tämä tyyli ei kai musiikillisesti koskaan ottanut tuulta siipiensä alle. Muuten kyllä kaikki valveutuneet punkkarit paasasivat eläinkokeita ym. vastaan ihan tarpeeksi. Vai kuuluivatko nuo aiheet sen ajan mainstream-punkkiin muutenkin?

Tuo alkuperäinen 80-luvun alun britti-anarkokama kuulostaa mun korviin hyvältä, kun on tuota taiteilua, hämyilyä, indietä ja Hawkwindiä tullut pitkälti kuunneltua.

Crassista en hirveästi tykkää edelleenkään enkä niistä siltä kuulostavista kopioista, mutta muuten paljon hyviä bändejä. Käsittääkseni Ranskasta löytyy myös vastaavaa kamaa?
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

varma kosto

Re: Anarkopunk

#2 Post by varma kosto » 28 Mar 2013, 17:40

no kyllähän sitä brittianarkoa kuitenkin kuunneltiin enempi kuin jenkki-hc:tä, tai ainakin niissä porukoissa missä mä liikuin. mut tosiaan bändeistä ei niin selvää anarkopunkin edustusta taida löytyä. joku Sekaannuksen Minä ja hän -levy on ehkä lähinnä tätä osastoo. mä sanoisin, että noi tietyt aiheet kuului kasari-ysäripunkin perusaiheistoon, tosin se ördäyspunk oli silloinkin edustettuna.

Semmonen 2 lp:n kokoelma kuin We Won't Be Your Fucking Poor on erinomainen anarkopunk-kokoelma, ei puuduta vaikka on tosiaan tuplalevy. kantsii kattoo löytyiskö sitä jostain.

User avatar
Räppi-Turre
.
.
Posts: 107441
Joined: 30 Apr 2004, 14:37
Contact:

Re: Anarkopunk

#3 Post by Räppi-Turre » 28 Mar 2013, 17:59

Justiinsa kuuntelin Toxic Wastea ja fiilis oli mitä loistavin!
...That’s Heavy!
...I’m rappin’ Heavy Metal!

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81699
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Anarkopunk

#4 Post by jaxen » 28 Mar 2013, 18:06

Wenithorn von Sössöwaara wrote: Semmonen 2 lp:n kokoelma kuin We Won't Be Your Fucking Poor on erinomainen anarkopunk-kokoelma, ei puuduta vaikka on tosiaan tuplalevy. kantsii kattoo löytyiskö sitä jostain.
Koska ton fyysinen versio ei tule todennäköisesti vastaan, niin olen kuunnellut Spotifysta. Toi Mortarhaten kama putoaa ainakin mulle paremmin, kuin Crassin levymerkin kokoelmat.

Sekaannukseen pitääkin tutustua. Käpykaartissa on nykybändeistä ehkä eniten tota tekstitulvamenoa.
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

varma kosto

Re: Anarkopunk

#5 Post by varma kosto » 28 Mar 2013, 18:15

voisko Kuolleet kukat laskea anarkokastiin? genrepoliisit kertovat.

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81699
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Anarkopunk

#6 Post by jaxen » 28 Mar 2013, 18:18

Wenithorn von Sössöwaara wrote:voisko Kuolleet kukat laskea anarkokastiin? genrepoliisit kertovat.
Mitä näitä kuullut, niin demot oli parempia kuin muu audio..
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
Jokke
amisjannu
Posts: 31638
Joined: 24 Aug 2004, 14:10
Location: Hei No LA!

Re: Anarkopunk

#7 Post by Jokke » 28 Mar 2013, 18:19

Wenithorn von Sössöwaara wrote:Semmonen 2 lp:n kokoelma kuin We Won't Be Your Fucking Poor on erinomainen anarkopunk-kokoelma, ei puuduta vaikka on tosiaan tuplalevy. kantsii kattoo löytyiskö sitä jostain.
Mullon ne saman sarjan ...Fucking War! ja ...Fuckin Law! -kokoelmat. ...Fucking Poor on käppäsellä kasetilla. Tullut kuunneltua erittäin satunnaisesti (lue:noin kerran kymmenessä vuodessa).
Paskaa, skeidaa, köntsää...

varma kosto

Re: Anarkopunk

#8 Post by varma kosto » 28 Mar 2013, 18:23

no rupesin just kuuntelemaan tota Fucking War-levyä spotifysta.

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: Anarkopunk

#9 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 28 Mar 2013, 18:26

Maistuu + pitäs tutustua enemmän bändeihin. Subhumansia tulee kuunneltua harvase päivä

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: Anarkopunk

#10 Post by Vilja heilimöi, minä en » 28 Mar 2013, 18:33

Pienissä erissä helvetin hyvää kamaa + jotain turbo timantti ässä orkestereita (vars. Rudimentary Peni :heart: ) mutta isompi annos käy äkkiä raskaaksi. Liekö sitten liika sössötys vai mikä syynä, mutta ei oo alagenrenä 100% meikäläisen teekuppi.
Image

User avatar
Lörsson.
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 234793
Joined: 16 Aug 2004, 15:15
Location: Kaikkien yliopistojen vessat muutenkin

Re: Anarkopunk

#11 Post by Lörsson. » 28 Mar 2013, 18:37

^ Sama mitä toi sano.

Suomesta tulee mieleen Nekrofobia joka ainakin itse liitti itsensä tähän lokeroon.

- I thought you fucked off.
- I did! But then I fucked back on again.


User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81699
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Anarkopunk

#12 Post by jaxen » 28 Mar 2013, 18:37

Jalat jäi Karjalaan wrote:Liekö sitten liika sössötys vai mikä syynä, mutta ei oo alagenrenä 100% meikäläisen teekuppi.
Miettinyt kanssa, että miten vitussa joku voi muistaa 50 liuskaa tekstiä livenä. Vähän vissiin sydänverellä vedettyä.

Mutta musiikillisesti melkein kaikki jostain Lost Cherreesin melodisesta Antisectin/Systeemin metalliin aika kovaa kamaa. Paitsi se Crass diskantti-marssi.
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
Räppi-Turre
.
.
Posts: 107441
Joined: 30 Apr 2004, 14:37
Contact:

Re: Anarkopunk

#13 Post by Räppi-Turre » 28 Mar 2013, 18:38

Lörsson. wrote:^ Sama mitä toi sano.

Suomesta tulee mieleen Nekrofobia joka ainakin itse liitti itsensä tähän lokeroon.
Nukketeatteri?
...That’s Heavy!
...I’m rappin’ Heavy Metal!

User avatar
Wes Parmalee
6k
Posts: 6267
Joined: 22 Jul 2006, 15:40
Location: Lahti

Re: Anarkopunk

#14 Post by Wes Parmalee » 28 Mar 2013, 18:39

Tuoreemmista Burnt Cross soi usein. Oikeestaan helevetin hyvä. Conflictit tuli myytyä tyyliin vuos ´92.

User avatar
Lörsson.
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 234793
Joined: 16 Aug 2004, 15:15
Location: Kaikkien yliopistojen vessat muutenkin

Re: Anarkopunk

#15 Post by Lörsson. » 28 Mar 2013, 18:42

Mikäs juttu se olikaan 80-luvun paskemmalla puoliskolla, kun yhtäkkiä Conflictia ei yhtäkkiä saanutkaan kuunnella? Joku EMI-ytköskö se oli?

- I thought you fucked off.
- I did! But then I fucked back on again.


Post Reply