SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
Loimutin
Posts: 17
Joined: 19 Jul 2015, 18:18

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1006 Post by Loimutin » 22 Sep 2021, 13:25

Jotain grunge meininkejä Lahesta?

Toinen bändi elää aika hiljaiseloa tällä hetkellä niin kiinnostelis jotain uutta projektia alotella. Tai liittyä olemassa olevaan.

Yksinkertasta, hidasta/keskitemposta junttausta ala Alice in Chains tai Nirvana meininkejä. Ei tarvis liian teknistä olla, pidetään homma ihan simppelinä. Punk ei nyt nappaa just tällä hetkellä, sitä tullut soiteltua tarpeeksi.

Kitaraa soitan keskiverrosti, laulutaitoa ei ole.

Tuntitaksatreenis Soundinnilta löytyy nun nimistä, sieltä löytyy vahvarit ja rummut ja muut pelit ja pensselit käyttöhön.

User avatar
perkelex
Posts: 3
Joined: 24 Sep 2021, 16:14

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1007 Post by perkelex » 24 Sep 2021, 17:25

Moro.
Maailmassa on selvää puutetta kitaristiteineistä sörkkimässä heviriffejään ja hardcorehuutojaan, olen saapunut korjaamaan tämän epäkohdan :D
Olen laajalla tasolla avomielinen musiikkifani, eli inspiraatioita luoviin ulostuloihini löytyy laidasta laitaan. Suurin osa mitä itse huoneessani säveltelen ja soittelen (ainakin viime aikoina) liikkuu silti kiistämättä kaiken maailman blackened crust/proge/emo/screamo/metal- math- grindcore post-hardcore jnejnejne rajamailla. Toimeenpanokykyyni vaikuttaa negatiivisesti moni tekijä, niin en tässä vaiheessa omaa kovin paljon nauhoitettua demomatskua mitä liittäisin.

Toivoisin löytäväni samanhenkisiä muusikkoja joita kiinnostaa mm. eksentrisen kokeellisen hardcore punkin ja metallin luominen. Teknistä taitoa löytyy hyvin, ainakin riittävästi että saan skeidalle rämpytettyä päässäni kuulen. Soitan myös bassoa mutta vietän vähemmän aikaa sen ääressä. Olen tässä vaiheessa soittanut jo yli puolet elämästäni. Minua kiinnostaa eniten demokraattinen bändidynamiikka jossa huomioidaan jokaisen luovat ideat loppuun saakka mahdollisuuksien mukaan, ja miksei vaikka kirjoiteta toistemme komppeja ja sanoja jos tahtoo viedä biisiä tiettyyn suuntaan.

Olen 18-vuotias muunsukupuolinen Helsingistä. En hommaa ajo-korttia kunnes julkisen liikenteen infastruktuuri menee lopullisesti paskaksi, sitä odotellessa voin vaikka kärrätä digikomboamppiani ja kitaraa minne täytyy. Punkkifoorumilla menee vissiin mainitsemattakin, että kaikki kiihkoilijat, 'puolueettomat', tai muuten ignorantit persreiät voi jättää vastaamatta, mutta mainitsempa silti.

Loppuun voisin heittää läjän joitain ihailemani bändejä:
Converge, Cult Leader, Portrayal of Guilt, Martyrdöd, Code Orange, The Fall of Troy, Meshuggah, Car Bomb, King Gizzard & The Lizard Wizard, Primus, The Armed, Vein, Orchid, Pg. 99, Majority Rule, La Dispute, Napalm Death, Deftones, Cursed, Pig Destroyer, Genghis Tron, Coalesce, Nails, Show Me the Body, Jeromes Dream, Frail Body, Death, Cryptopsy, Cannibal Corpse, Gulch, The Body, Thou, Street Sects, Full of Hell

User avatar
Jumi Hendriks
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 77084
Joined: 10 Aug 2016, 12:32
Location: Bremen

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1008 Post by Jumi Hendriks » 21 Oct 2021, 20:02

Aika taas huudella että haluuks joku soitella Tampereella jotain räminää. Itsellä instumenttina siis kitara ja punkkia (perus käppä hooseetä ei ehkä kyl), post-punkkia, garagee, noisehtavaa rokkia tai jotain semmosta jännää olis mukava soitella. Heviä en soita, paitsi jos slutke lasketaan sellaiseksi (nyt on yks kitarakin C vireeseen tipautettu sopivasti). Jonkinasteinen laulu ja mölinä onnistuu ja kiinnostaa kanssa.
Maailma kuulostaa kauniimmalta fuzzin läpi
Lippu korkeella ja örinä matalalla
armashenrik wrote:
26 May 2018, 08:50
heyooo i like yr instrument.. !thou i m completely drunk. sonic youth
Image

päälipuolella lohikäärmeen perse
Posts: 13
Joined: 10 Apr 2017, 13:49

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1009 Post by päälipuolella lohikäärmeen perse » 25 Oct 2021, 20:59

Oon rumpali, basisti tai vokalisti ja haluan soittaa melodista hardcorea Helsingissä. Treenis on.

Sellanen Marginal Man -tyylinen meining ois unelma, mut saahan sitä unelmoida. Paljon muukin käy, aina crustimmasta hardcoresta postpunkkiin tai indieen päin.

Also: Wanted: kitaristi sellaseen Body Count / Moscow Death Brigade -henkiseen (mut luultavasti ihan joltain muulta soundaavaan) projektiin...

User avatar
varpu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 96619
Joined: 11 Nov 2016, 22:49

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1010 Post by varpu » 25 Oct 2021, 23:25

perkelex wrote:
24 Sep 2021, 17:25
Moro.
Spoiler:
Maailmassa on selvää puutetta kitaristiteineistä sörkkimässä heviriffejään ja hardcorehuutojaan, olen saapunut korjaamaan tämän epäkohdan :D
Olen laajalla tasolla avomielinen musiikkifani, eli inspiraatioita luoviin ulostuloihini löytyy laidasta laitaan. Suurin osa mitä itse huoneessani säveltelen ja soittelen (ainakin viime aikoina) liikkuu silti kiistämättä kaiken maailman blackened crust/proge/emo/screamo/metal- math- grindcore post-hardcore jnejnejne rajamailla. Toimeenpanokykyyni vaikuttaa negatiivisesti moni tekijä, niin en tässä vaiheessa omaa kovin paljon nauhoitettua demomatskua mitä liittäisin.

Toivoisin löytäväni samanhenkisiä muusikkoja joita kiinnostaa mm. eksentrisen kokeellisen hardcore punkin ja metallin luominen. Teknistä taitoa löytyy hyvin, ainakin riittävästi että saan skeidalle rämpytettyä päässäni kuulen. Soitan myös bassoa mutta vietän vähemmän aikaa sen ääressä. Olen tässä vaiheessa soittanut jo yli puolet elämästäni. Minua kiinnostaa eniten demokraattinen bändidynamiikka jossa huomioidaan jokaisen luovat ideat loppuun saakka mahdollisuuksien mukaan, ja miksei vaikka kirjoiteta toistemme komppeja ja sanoja jos tahtoo viedä biisiä tiettyyn suuntaan.

Olen 18-vuotias muunsukupuolinen Helsingistä. En hommaa ajo-korttia kunnes julkisen liikenteen infastruktuuri menee lopullisesti paskaksi, sitä odotellessa voin vaikka kärrätä digikomboamppiani ja kitaraa minne täytyy. Punkkifoorumilla menee vissiin mainitsemattakin, että kaikki kiihkoilijat, 'puolueettomat', tai muuten ignorantit persreiät voi jättää vastaamatta, mutta mainitsempa silti.

Loppuun voisin heittää läjän joitain ihailemani bändejä:
Converge, Cult Leader, Portrayal of Guilt, Martyrdöd, Code Orange, The Fall of Troy, Meshuggah, Car Bomb, King Gizzard & The Lizard Wizard, Primus, The Armed, Vein, Orchid, Pg. 99, Majority Rule, La Dispute, Napalm Death, Deftones, Cursed, Pig Destroyer, Genghis Tron, Coalesce, Nails, Show Me the Body, Jeromes Dream, Frail Body, Death, Cryptopsy, Cannibal Corpse, Gulch, The Body, Thou, Street Sects, Full of Hell
ei mulla muuta kun että toivottavasti löytyy bändikavereita, asiallisia bändejä listattu ja muutenkin hyvä tekemisen meininki! :salut: keep on grinding...
Duckulan Kreivi wrote:
10 Aug 2022, 16:19
skulls literally explode
SPLAINKILLER wrote:
11 Nov 2023, 18:04
Good weed. Good raw breaks. badman bass levels. Gonna be a sick day innit. Good morning!

:transagenda:

User avatar
varpu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 96619
Joined: 11 Nov 2016, 22:49

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1011 Post by varpu » 25 Oct 2021, 23:36

ainiin olihan mulla omaakin asiaa tänne.

kiinnostais rääkyminen jossain sellasessa harkko/grindi/jne punkiin pohjaavassa nopeessa tykittely musassa silleen ettei tarvi soittaa samalla jotain. itse turussa mutta bändi voi olla muuallakin. helsingissä en tosin tykkää kauheesti käydä. mulla on aktiivisia bändejä jo useita, eli mihkään ns."ykkös bändiin" tuskin riittää aika, mut tykkään kyllä jos on halua muuhun ku treeniksellä jamitteluun eli tosi tarkoituksella, rajallisella ajalla.... lyriikoiden kirjoittaminen onnistuu jos ei tarvi mitään nerouden ja runouden huippuja savuttaa. perus grindi rykäsyt sodista, ruumiista, taudeista ja muusta edgystä tulee röökitauon aikana. suomi ja englanti taipuu, muita kieliä osannen lausua mutta en tosiaankaan lukea saati kirjoittaa tai ymmärtää.
ei mulla muuta, yyveellä saa parhaiten kiinni jos olet sulosointujani vailla
Duckulan Kreivi wrote:
10 Aug 2022, 16:19
skulls literally explode
SPLAINKILLER wrote:
11 Nov 2023, 18:04
Good weed. Good raw breaks. badman bass levels. Gonna be a sick day innit. Good morning!

:transagenda:

User avatar
kehopositiivinen_hauki
2k
Posts: 2063
Joined: 15 Oct 2010, 21:31
Location: Kalakukkokojun varjossa

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1012 Post by kehopositiivinen_hauki » 31 Oct 2021, 23:17

kehopositiivinen_hauki wrote:
27 Apr 2021, 10:25
Nyt Jyväskylän seudulta soittohommia kiitos. Voin hypätä joko täydentämään vajaata kokoonpanoa tai rykäistään työn alle uusi prokkis. Kitara ja bassohommat onnistuu, jos halutaan vähän hassutella ja vaihdella uusiin soittimiin niin voisin soittaa rumpuja (löytyy). PA-kamatkin on.

Genret: punk, hardcore, garage, instrumental, black metal, doom metal ja kaikki välimallit
Tää on edelleen voimassa.

User avatar
rajutilakokemus
Posts: 63
Joined: 10 Aug 2016, 14:52
Location: olemisen tuolla puolen

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1013 Post by rajutilakokemus » 10 Dec 2021, 12:35

kehopositiivinen_hauki wrote:
31 Oct 2021, 23:17
kehopositiivinen_hauki wrote:
27 Apr 2021, 10:25
Nyt Jyväskylän seudulta soittohommia kiitos. Voin hypätä joko täydentämään vajaata kokoonpanoa tai rykäistään työn alle uusi prokkis. Kitara ja bassohommat onnistuu, jos halutaan vähän hassutella ja vaihdella uusiin soittimiin niin voisin soittaa rumpuja (löytyy). PA-kamatkin on.

Genret: punk, hardcore, garage, instrumental, black metal, doom metal ja kaikki välimallit
Tää on edelleen voimassa.
Pistin tästä yksärii. Yleisestikki JKL alueella kiinnostunu jotai ryönää soittelee. Basso ja rytmikitara pysyy käsissä, voksuja voin kokeilla ja synastaki osaan vääntää käppäsaundia (josny projektiin jostai syyst tarvis). Mä oon siit huono punkkari että noi ihan perinteisemmät ja rauhallisemmat punkit ei nii iske et jos punkkiosastoo ni hc/dbeat. Muute menee bläky, slutku ja muutki ryönäsemmät. Tai sit ihan kunno NWOBHM hevi hommia.

Tai sit kasaripop duuo. Peruukit, meikit ja keytarit. Plate reverbii ja FM-synteesiä, aijettä!

Kolomekymppisissä, röissä ja suihkussa käyvä ja liki terveet elämäntavat omaava tyyppi kirjotteloo.
tahtoisin tähän jotain hienoa

User avatar
simosenseppo
Posts: 2
Joined: 11 Dec 2021, 15:28

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1014 Post by simosenseppo » 11 Dec 2021, 16:02

no, edelliset hommat kuivu kasaan, tähän pirun pesäkkeeseen piti luoda uus tunnus ihan vain tätä varten. kitaristi, basisti, rumpali (tietyin tempo / teknisien rajotteiden tasalla pysyy), vokaalit irtoaa myös tiettyine rajoitteineen.

tällä hetkellä vain kitaravahvistin hallussa, mutta kitara ja basso toimii yht hyvin ellei edellinen jopa paremmin.
rummut lähinnä doom/sludge ja grindcore/noise hommat.

olkoon genre sitten gootti, post punk, coldwave yms. meno, noise rock, sludge, doom, punk, hc, 82 jne. blues, country,
gootti, post punk, black metal, jotain näiltä väliltä, ihan sama kuhan jotenkin on nyrjähtänyt / väärä meininki.

suosikki bändeihin kuuluu mm. reverend bizarre, sielun veljet, fra lippo lippi, sex gang children, meth drinker, drug problem, townes van zandt,
ice dragon, mitälie, loputon lista....

kyky maksaa osuutensa tilavuokrista löytyy, suht selvä menu ja tekemisen tarve (erittöin tavoitteellinen ja sävellys kautta sanoitus kykyinen yksilö).
maailman maku myrkyllinen mutta pakko syödä ihmisen.

User avatar
Jumi Hendriks
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 77084
Joined: 10 Aug 2016, 12:32
Location: Bremen

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1015 Post by Jumi Hendriks » 13 Dec 2021, 01:34

Jumi Hendriks wrote:
21 Oct 2021, 20:02
Aika taas huudella että haluuks joku soitella Tampereella jotain räminää. Itsellä instumenttina siis kitara ja punkkia (perus käppä hooseetä ei ehkä kyl), post-punkkia, garagee, noisehtavaa rokkia tai jotain semmosta jännää olis mukava soitella. Heviä en soita, paitsi jos slutke lasketaan sellaiseksi (nyt on yks kitarakin C vireeseen tipautettu sopivasti). Jonkinasteinen laulu ja mölinä onnistuu ja kiinnostaa kanssa.
Maailma kuulostaa kauniimmalta fuzzin läpi
Lippu korkeella ja örinä matalalla
armashenrik wrote:
26 May 2018, 08:50
heyooo i like yr instrument.. !thou i m completely drunk. sonic youth
Image

User avatar
armashenrik
6k
Posts: 6202
Joined: 30 Aug 2017, 11:34
Location: Punkkia Muhoksella

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1016 Post by armashenrik » 28 Dec 2021, 15:11

Lähtiskö joku Turun seudulla veivaamaan musiikkia? Olen ihan pätevä kitaran kanssa ja soittelen ittekseni jotain hidasta americanaa, mutta kaikki kitararäminöinti sopisi. Voin laittaa jotain riffin palasia tai YouTube-videoita yksärinä.
Image

User avatar
torni minkä asuu joku hiisi
Posts: 740
Joined: 03 Mar 2019, 11:40

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1017 Post by torni minkä asuu joku hiisi » 03 Mar 2022, 11:23

Helsinki!

Ois vapaa-aikaa siinä määrin että kiinnostais aktivoitua jonkun uuden suhteen. Soitan auttavasti kitaraa ja bassoa, rumpuja paremmin ja jonkunlainen huuto ja rääkyminen onnistuu myös. Demoja löytyy vähän joka lähtöön ja aihioita tulee hyvällä syötöllä. Kiinnostaisi mm. seuraavat jutut:

Käppä garage
Hardcore, monikin eri tyyli
77

miksei joku muukin. Uudet projektit tai johonkin olemassaolevaan liittyminen kiinnostaa kans. Treenis on HKI jossa voi käydä testaamassa ja jamittelemas. Paa vaikka yksäriä jos resonoi niin ihmetellään ja naureskellaan sitten

User avatar
Piss Pisstopherson
8k
Posts: 8006
Joined: 21 Apr 2008, 15:40
Location: Heinäsirkkalaumassa

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1018 Post by Piss Pisstopherson » 28 Mar 2022, 20:47



Aiempiin postauksiin liittyen tässä vähän jonkinlaista roskaa viitteenä, että mitä tekis mieli soitella. \:D/
Hihittelyrinki, kaikki samaa mieltä.

User avatar
Arkku Mandersson
Posts: 892
Joined: 01 Jun 2009, 18:46

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1019 Post by Arkku Mandersson » 06 Apr 2022, 18:28

Jyväskylässä tekis mieli soittaa jotain tosi ryönäistä ja synkkää deahtia, grindiä tai miksei bläkkiäkin. Joko hitaampaa doom deathia tai kunnon Ross Bay Cult -menoa. Grindissä eniten kiinnostaa Insect Warfare ja bläkkiksessä ehkä joku Ildjarn/Bone Awl -tyylinen köpöttely vois olla hauskaa. Säätämisen varaa on. Itse soitan kitaraa.
That's some real conversation for your ass.

User avatar
SuomenMelvin
1k
Posts: 1150
Joined: 02 May 2022, 20:45
Location: Doomilaakson tasavalta

Re: SOITTAJA ETSII BÄNDIÄ

#1020 Post by SuomenMelvin » 09 May 2022, 19:37

Voikohan täältä löytää bändin, ois meinaa kova himo päästä soittelee skepuu tääl hki alueel. Oon 17v ois siistii jos säki oisit samaa ikäluokkaa. Oon soittanu skebaa ja bassoo nyt 4v ja hirveesti löytyis biisi ideoit mut porukkaa mukaa ei. Toivonmukaa sä oisit mukan tai jos sun bändis ettii basistii tai kitaristii ni mä oon just oikee tyyppi siihe! P.s. Jos ei skepu lähe ni sit jotai tosi kovaa hardcoree!!
Arjen ruokailussa on lupa oikaista. Valitse valmis kermainen kastike

Post Reply