Piffin laulajat

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
El Bimbo
God of PIF
God of PIF
Posts: 38683
Joined: 08 May 2006, 21:52
Location: 00500

Re: Piffin laulajat

#256 Post by El Bimbo » 23 Nov 2015, 13:48

Niin vähän rikkoutuvia osia juu meikällekin vaan ku mahollista. :P
Image
varpu wrote:
27 Jan 2024, 18:40
revanssi on jo suunnitelmissa. minähän en ota pastalta pataan...

User avatar
pölhö-kustaa
porvari syväläinen
Posts: 69573
Joined: 15 Mar 2012, 14:49
Location: Windsmouth

Re: Piffin laulajat

#257 Post by pölhö-kustaa » 23 Nov 2015, 14:15

madonnamikki langattomalla vaan niin ei sotkeudu mihinkään piuhoihin tai pitele mikkiä väärin heh heh
Tietoisesti en tiedosta, että olisin itse viestiä lähettänyt

User avatar
El Bimbo
God of PIF
God of PIF
Posts: 38683
Joined: 08 May 2006, 21:52
Location: 00500

Re: Piffin laulajat

#258 Post by El Bimbo » 23 Nov 2015, 14:39

Kerran oli jollain pörinäbändin laulajalla konkkamikki kaulalla teipillä kiinni. Kiersi aivan perkeleen helvetisti mutta pääsi mies tekemään tyylikkäitä hevieleitä molemmilla käsillä samalla kun lauloi.
Image
varpu wrote:
27 Jan 2024, 18:40
revanssi on jo suunnitelmissa. minähän en ota pastalta pataan...

User avatar
diesel joe
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12398
Joined: 01 Apr 2007, 23:43

Re: Piffin laulajat

#259 Post by diesel joe » 23 Nov 2015, 23:06

Löysällä on/off-napilla varustetut mikit on saatanasta, sohlatessa menee kuitenkin jossain välissä pois päältä.

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Piffin laulajat

#260 Post by Herra Aasi » 24 Nov 2015, 08:11

Rayman Youth wrote:Löysällä on/off-napilla varustetut mikit on saatanasta, sohlatessa menee kuitenkin jossain välissä pois päältä.
Joo, lisäks jos sohlaa sen pois päältä ettei kierrä niin varmasti unohtaa kriittisellä hetkellä laittaa sen mikkinsä takas päälle :D

User avatar
pigra senlaborulo
pyllypuhelinmyyjä
Posts: 118744
Joined: 12 Jan 2013, 02:48
Location: kernel panic

Re: Piffin laulajat

#261 Post by pigra senlaborulo » 27 Nov 2015, 00:31

viime aikoina on kummasti alkanut kiinnostamaan mies ja kitara-meiningit ja oon tässä himassa opetellut ujosti laulamaan. pitäis varmaan treenata aika vitusti enemmän ja nauhoitella lauluaan, mutta omaan korvaan tietty oma ääni kuulostaa niin karsealta etten oo vielä uskaltanut :oops:
Image
Ei ole mitään rikkuria alhaisempaa.
Marx propagoi fiksuuttaan lukemalla kirjoja ja kirjoittamalla niitä. Bakunin taas tuhosi aivosolujaan alkoholilla. Jäljellejääneet aivosolut saivat tilaa kasvaa ja kehittyä, ja lopulta Bakuninin pääkopassa oli vain yksi helvetin iso ja fiksu aivosolu. Bakunin oli siis fiksumpi kuin Marx.

User avatar
Hit Girl
1k
Posts: 1314
Joined: 22 Sep 2010, 17:02
Location: África del Norte

Re: Piffin laulajat

#262 Post by Hit Girl » 27 Nov 2015, 12:45

oon ollut tassa melkoisen kyllastynyt tohon vokalistin rooliin ja jattaytynytkin siita vahan taka alalle uusissa projekteissa, mut ei voi mitaan, onhan se kivaakin. terapeuttista suorastaan. nyt kummiskin ehka kiinnostaa vahan erilaiset vokaaliosuudet, esim. puhe ja vahan myos efekteilla kikkailu. mutta tata aion harrastaa kylla ihan vain omaksi iloksi, ainakin toistaiseksi.
You make me sick, and you make me ill,
you think you're a shagrat,
'coz you're on the pill, well you're not.
No you're not.

Why don't you get raped.
Why don't you get raped.
Why don't you get raped.
Go and get fucked.

User avatar
Paukutusta Rakkaudella
suur-bjönde
Posts: 13292
Joined: 01 Mar 2005, 10:21
Location: Hki

Re: Piffin laulajat

#263 Post by Paukutusta Rakkaudella » 30 Nov 2015, 16:21

Hit Girl wrote:oon ollut tassa melkoisen kyllastynyt tohon vokalistin rooliin ja jattaytynytkin siita vahan taka alalle uusissa projekteissa, mut ei voi mitaan, onhan se kivaakin. terapeuttista suorastaan.
Tää vois olla mun suusta. Ns. eniten vituttaa se että ei saa aikaseks sanoja, valmiita sanojahan on helppo lauleskella jos ne on hyviä!
nyt vaan kävi näin.

User avatar
Pepe Jerker
Posts: 416
Joined: 28 Sep 2009, 06:59

Re: Piffin laulajat

#264 Post by Pepe Jerker » 30 Nov 2015, 20:09

Paukutusta Rakkaudella wrote:
Hit Girl wrote:oon ollut tassa melkoisen kyllastynyt tohon vokalistin rooliin ja jattaytynytkin siita vahan taka alalle uusissa projekteissa, mut ei voi mitaan, onhan se kivaakin. terapeuttista suorastaan.
Tää vois olla mun suusta. Ns. eniten vituttaa se että ei saa aikaseks sanoja, valmiita sanojahan on helppo lauleskella jos ne on hyviä!
Itellä taas se, että sanoja syntyy, mutta mitään järkevää ääntä ei suusta lähde :D

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Piffin laulajat

#265 Post by Äidin mielestä mukava poika » 30 Nov 2015, 22:27

oopperan ummetus wrote:viime aikoina on kummasti alkanut kiinnostamaan mies ja kitara-meiningit ja oon tässä himassa opetellut ujosti laulamaan. pitäis varmaan treenata aika vitusti enemmän ja nauhoitella lauluaan, mutta omaan korvaan tietty oma ääni kuulostaa niin karsealta etten oo vielä uskaltanut :oops:
Tee hyviä biisuja niin pystyy sumplimaan vähän rujommllakin lauluäänellä.
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
mutavelho
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12464
Joined: 14 Mar 2004, 00:54

Re: Piffin laulajat

#266 Post by mutavelho » 04 Dec 2015, 11:48

A Brutal Gardener wrote:
Herra Aasi wrote:
Porakorven Akseli wrote:Haluaisin enemmän voimaa ääneen ja äänialaa leveämmäksi. Mitä tehdä? Suunnitelin kotona hoilottaa jotain melodisempaa kamaa silleen sopivasti oman äänialan rajoilla ja ehkä se siitä sitten paranee. Katotaan miten muistaa reenata ja miten jeesaa.
voi kuulostaa absurdilta, mut itellä on auttanut lähinnä se, että on huutanut kovempaa sieltä, mistä se ääniala ei meinaa olla niin auki. Vaikka se on aluks vähän tuskaista, niin vuodenki jälkeen ääniala on laajentunu paljon enemmän alaspäin. Siis niinku ihan oikeassakin laulamisessa.
Tämä on toiminut itselläkin.
Toi ensinmainittu suunnitelma kuulostaa fiksulta. Mahdollisimman selkeään artikulaatioon pyrkiminen auttaa myös, eli konsonanttien ylikorostus koska ne sitoo ääntä ja siten pienemmällä äänihuulten rääkkäämisellä saa enemmän tuloksia. Korkeissa äänissä voi kuvitella äänen lähtevän ylöspäin ja esim. ajatella jotain aivastuksen tuntua, silleen saa kikkailtua kasvojen yläosan lihaksistoa jeesaamaan. Nää on siis semmosia juttuja, mitä voi testailla treeneissä tai itsekseen, koska tuntuu aluksi ihan saatanan typerältä :P
It shouldn't just be one person in the crowd's responsibility to deal with fuckers.

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74030
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: Piffin laulajat

#267 Post by Il Duce Lee » 28 Jan 2016, 23:16

Kävi selväksi tuossa demottaessa, että vittu sentään sitä onkin huono laulaja. Pakko treenata ennen kuin alkaa viralliset nauhoitukset.
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Piffin laulajat

#268 Post by Äidin mielestä mukava poika » 28 Aug 2017, 19:05

Ääni rikki neljättä viikkoa ja lauantaina maksukeikka. Yhen vedon jouduin jo perumaan tän takia. Pitänee koitta varovasti ottaa vfiunaa ennen vetoa, vaikken semmosta nykyään enää harrastakaan.
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Piffin laulajat

#269 Post by Äidin mielestä mukava poika » 28 Aug 2017, 19:07

Äidin mielestä mukava poika wrote:
oopperan ummetus wrote:viime aikoina on kummasti alkanut kiinnostamaan mies ja kitara-meiningit ja oon tässä himassa opetellut ujosti laulamaan. pitäis varmaan treenata aika vitusti enemmän ja nauhoitella lauluaan, mutta omaan korvaan tietty oma ääni kuulostaa niin karsealta etten oo vielä uskaltanut :oops:
Tee hyviä biisuja niin pystyy sumplimaan vähän rujommllakin lauluäänellä.
Olipa typerä kommentti
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Piffin laulajat

#270 Post by Herra Aasi » 28 Aug 2017, 21:11

Jotenkin tuntuu hämmentävältä, että tuntuu siltä kuin huononisi laulajana vaan koko ajan. En ole aivan varma mistä se johtuu, kehittyykö sitä oma korva vaan kyvyttömyydelle, mistä johtuen oma mökellys alkaa vituttaa vaan enemmän, mutta veikkaan, että oman äänen vire on luontaisesti (ainakin toistaiseksi) jotenkin todella vammainen b/# yleisesti käytettyihin vireisiin nähden. Pitääkin kokeilla virittää kitara laulun mukaan jossain välissä ja kattoa mihin se asettuu :-k
Tämä vitutus nimittäin katoaa heti, kun 20 minuutin huutokeikan/treenien jälkeen lauleskelee, kun ääni madaltuu sen puoli sävelaskelta luonnostaan. Kai se on alettava taas hengaamaan jossain, missä ihmiset röökaa. :-k

Post Reply