Succulan Ceijon studio topic

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
Paul Di'Anneli
Skepu dosentti
Posts: 77346
Joined: 16 Sep 2010, 22:28
Location: Vaihtopenkillä
Contact:

Re: Succulan Ceijon studio topic

#526 Post by Paul Di'Anneli » 10 Oct 2018, 15:23

Onko noista ADA8000:den etusista yhtään mihinkään? Houkuttelis hommata tuosta se uudempi versio (8200) kun sais hemmetin halvalla kaheksan kanavaa ADAT:in kautta lisää tuohon äänikoiraan. Käyttöaste on matalahko ja omia ja kavereiden touhuja sillä vaan tulis nauhoteltua ja leikittyä niin ei viittis mitään kauheita rahamääriä laittaa.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#527 Post by Ceijo Succula » 10 Oct 2018, 21:38

Anneli Mökkimopo wrote:
10 Oct 2018, 15:23
Onko noista ADA8000:den etusista yhtään mihinkään? Houkuttelis hommata tuosta se uudempi versio (8200) kun sais hemmetin halvalla kaheksan kanavaa ADAT:in kautta lisää tuohon äänikoiraan. Käyttöaste on matalahko ja omia ja kavereiden touhuja sillä vaan tulis nauhoteltua ja leikittyä niin ei viittis mitään kauheita rahamääriä laittaa.
Kyllä niillä tekee, ja tossa uudessa taitaa olla vielä vähän paremmat. Yhteinen phantom ja padien puute on toki ikäviä, mutta noi on ihan perustoimivia kohtuu kliinejä etuasteita, ja totta puhuakseni kaikki tommonen on vaan hifistelyä eikä se hyvä levy siitä jää kiinni, onko mikit kiinni ADA:ssa vai Nevessä. Ite kyllä käytän vaan muuntimena, mutta olenkin hifistelijä ja runkkari.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Paul Di'Anneli
Skepu dosentti
Posts: 77346
Joined: 16 Sep 2010, 22:28
Location: Vaihtopenkillä
Contact:

Re: Succulan Ceijon studio topic

#528 Post by Paul Di'Anneli » 10 Oct 2018, 22:03

Ceijo Succula wrote:
10 Oct 2018, 21:38
Anneli Mökkimopo wrote:
10 Oct 2018, 15:23
Onko noista ADA8000:den etusista yhtään mihinkään? Houkuttelis hommata tuosta se uudempi versio (8200) kun sais hemmetin halvalla kaheksan kanavaa ADAT:in kautta lisää tuohon äänikoiraan. Käyttöaste on matalahko ja omia ja kavereiden touhuja sillä vaan tulis nauhoteltua ja leikittyä niin ei viittis mitään kauheita rahamääriä laittaa.
Kyllä niillä tekee, ja tossa uudessa taitaa olla vielä vähän paremmat. Yhteinen phantom ja padien puute on toki ikäviä, mutta noi on ihan perustoimivia kohtuu kliinejä etuasteita, ja totta puhuakseni kaikki tommonen on vaan hifistelyä eikä se hyvä levy siitä jää kiinni, onko mikit kiinni ADA:ssa vai Nevessä. Ite kyllä käytän vaan muuntimena, mutta olenkin hifistelijä ja runkkari.
Ok, tänks! Laitanpa sellasen ostoslistalle sit. Mää en oo myöskään nähny ikinä oikeen olennaisena sitä etuasterunkkailua vaikka onhan siinä varmasti oma hohtonsa. Toki jos raksuu ja poksuu joka paikka nii ei sekään kivaa ole ja kyllä mulla haaveissa on joku ihana putkietuaste lauluäänityksiin joskus ehkä mutta siis jos sen läpi menee joku sirkkelikitara ja kauhee kohkausrumpukomppi niin menis varmaan hyvät etuset lähinnä hukkaan. Tää oma touhu nyt on tämmöstä puuhastelua ja meinaamista muutenkin.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#529 Post by Ceijo Succula » 10 Oct 2018, 22:40

Tupla
Last edited by Ceijo Succula on 10 Oct 2018, 22:43, edited 1 time in total.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#530 Post by Ceijo Succula » 10 Oct 2018, 22:42

Kyllähän niillä toki kohtuullisen eron saa aikaan, ja itellänikin on valikoitunut tietyt etuasteet eri jutuille ihan sokkotestaamisen myötä, mutta ei sillä kaikessa musiikissa aina ole niin hirveästi väliä. Mitä enemmän on kamarunkannut, sitä enemmän on tullut selväksi, ettei sillä ole loppupeleissä mitään väliä millä kamoilla tekee ja vetääkö digitaalisena vai analogisena, jos tietää mitä tekee ja saa sen energian ja tunnelatauksen taltioitua narulle. Samaten paska musiikki on paskaa musiikkia, vaikka käytössä ois mitä hilavitkuttimia.

Itelle tosta kamojen tuomasta arvosta ehkä 90% on sitä omaa ropaamisen iloa kun saa kaivettua just passelia muuntajasaturaatiota voksuihin tai oikeenlaista poksahdusta virppaan ja 10% sitä kun etitään just jotain tietynlaista saundia, mutta mä teenkin lähinnä rokkia, punkkia ja hiisausmusiikkia. Jossain vimpan päälle klasarijutuissa se on ihan selvä, että signaaliketjun pitää olla puhdas kuin Jeesuksen väliliha, ja se maksaa.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#531 Post by Hardcore-Mummo » 10 Oct 2018, 23:08

itsellä toi uudempi ADA8200-malli tuomassa äänikorttiin 8 ränniä lisää ja ihan hyvää mieltä olen ollut. 8000-mallissa muistaakseni ne volumepotikat vaikuttivat hiukan epämääräisiltä, en tosin kyllä muista että niiden kanssa olis ongelmia ollut. monet levyt näillä on tehty ja aina on maaliin päästy.

itse en puukorvana paljon jaksa hifistellä, laulun kohdalla tosin oon tehnyt pienen poikkeuksen ja hankkinut jopa yhden kanavan vähän parempaa etusta. yleisesti vehkeiden toimintavarmuus ja esim. kohinasuhde kiinnostaa enemmän kuin joku mystinen epäsymmetrisesti musikaalinen ylämiddle.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#532 Post by Ceijo Succula » 10 Oct 2018, 23:17

Noise-Mummo wrote:
10 Oct 2018, 23:08
itsellä toi uudempi ADA8200-malli tuomassa äänikorttiin 8 ränniä lisää ja ihan hyvää mieltä olen ollut. 8000-mallissa muistaakseni ne volumepotikat vaikuttivat hiukan epämääräisiltä, en tosin kyllä muista että niiden kanssa olis ongelmia ollut. monet levyt näillä on tehty ja aina on maaliin päästy.
Ei o meikällä ollu ongelmia 8000:n potikoiden kanssa. On jopa askelletut, mikä on kiva, kun linjamuuntimena käyttää!
Noise-Mummo wrote:
10 Oct 2018, 23:08
itse en puukorvana paljon jaksa hifistellä, laulun kohdalla tosin oon tehnyt pienen poikkeuksen ja hankkinut jopa yhden kanavan vähän parempaa etusta. yleisesti vehkeiden toimintavarmuus ja esim. kohinasuhde kiinnostaa enemmän kuin joku mystinen epäsymmetrisesti musikaalinen ylämiddle.
Mulle se suurin juttu on se, miten sitä etusta saa ruvelle ja miten se käyttäytyy transienttien suhteen, ja noissa on tosi selkeitä eroja eri etusten välillä. Noita behkuja ja muita perus työmyyriä ei oikein auta ajella rajoitinta vastaan, mutta esmes noita 1073- ja AM16-klooneja vähän ruttaamalla saa ihania asioita aikaan!
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#533 Post by Ceijo Succula » 10 Oct 2018, 23:22

Oon nyt parissa sessiossa huomannut semmosen, että voksuja SM7B:llä äänittäessä siellä on joku helvetin mystinen, epätasainen taustapirinä, enkä tunnista, mikä sen aiheuttaa. Tulee lunchboxin eri etuasteilla ja voimistuu sekä etusen inputtia että outputtia nostamalla, joten sen on melkein pakko olla joko kaukolaapelin, piuhan tai mikin poimimaa häiriötä. Pitää ruveta pyörimään mikki kädessä ympäri tiluksia näiden äänitysten jälkeen ja yrittää metsästää sen alkulähde.

Se on niin vaimea, että suoraan äänitetystä signaalista sitä ei kuule, mutta tulee esiin tyhjissä kohdissa, kun lyö kompuran päälle. Se kyllä väistyy heti ohjelmamateriaalin tieltä kun leikkaa tyhjät välit pois, mutta voi vittu että noin niinkuin periaatesyistä ärsyttää.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
cheesepuff
5k
Posts: 5447
Joined: 22 Dec 2013, 23:49
Location: Under the big black sun

Re: Succulan Ceijon studio topic

#534 Post by cheesepuff » 11 Oct 2018, 10:35

Oon miettinyt kanssa jos vaihtais Zoomin r16:sta tohon ADA8200:aan.. Onko mitään suosituksia äänikortille tohon? Scarlet 18i8?
STAY PUNK

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#535 Post by Hardcore-Mummo » 11 Oct 2018, 11:17

cheesepuff wrote:
11 Oct 2018, 10:35
Oon miettinyt kanssa jos vaihtais Zoomin r16:sta tohon ADA8200:aan.. Onko mitään suosituksia äänikortille tohon? Scarlet 18i8?
mulla on ollut parikin focusriteä, Scarlet 18i20 on nyt ton behrun kaverina.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#536 Post by Hardcore-Mummo » 11 Oct 2018, 11:18

Ceijo Succula wrote:
10 Oct 2018, 23:17
Mulle se suurin juttu on se, miten sitä etusta saa ruvelle ja miten se käyttäytyy transienttien suhteen, ja noissa on tosi selkeitä eroja eri etusten välillä. Noita behkuja ja muita perus työmyyriä ei oikein auta ajella rajoitinta vastaan, mutta esmes noita 1073- ja AM16-klooneja vähän ruttaamalla saa ihania asioita aikaan!
juu tämäpä. en vaan itse laske noita juttuja enää "hifismin" piiriin. itsellä on pikku kasa noita halpoja Artin putkietusia. Niitä voi hyvin rutata punaiselle ja tuntuvat toimivan ribbonien kanssa kivasti. Ainut miinus että eivät ole erityisen kestäviä.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#537 Post by Ceijo Succula » 11 Oct 2018, 11:38

Noise-Mummo wrote:
11 Oct 2018, 11:18
Ceijo Succula wrote:
10 Oct 2018, 23:17
Mulle se suurin juttu on se, miten sitä etusta saa ruvelle ja miten se käyttäytyy transienttien suhteen, ja noissa on tosi selkeitä eroja eri etusten välillä. Noita behkuja ja muita perus työmyyriä ei oikein auta ajella rajoitinta vastaan, mutta esmes noita 1073- ja AM16-klooneja vähän ruttaamalla saa ihania asioita aikaan!
juu tämäpä. en vaan itse laske noita juttuja enää "hifismin" piiriin. itsellä on pikku kasa noita halpoja Artin putkietusia. Niitä voi hyvin rutata punaiselle ja tuntuvat toimivan ribbonien kanssa kivasti. Ainut miinus että eivät ole erityisen kestäviä.
PRO MPA II? Mulla on yksi tollanen overikäytössä. Yllättävän hyväsaundinen vehje, kunhan vaihtoi putket saman tien. Työn laatu vaan on tossakin vähän semmonen tämmönen.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134323
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Succulan Ceijon studio topic

#538 Post by Naamapuinen » 11 Oct 2018, 12:02

sano nauhoittavalle artistille terkkuja
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#539 Post by Ceijo Succula » 11 Oct 2018, 12:03

Naamapuinen wrote:
11 Oct 2018, 12:02
sano nauhoittavalle artistille terkkuja
Sanon että lähdet soolouralle
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134323
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Succulan Ceijon studio topic

#540 Post by Naamapuinen » 11 Oct 2018, 12:14

basso soolo uralle lähteminen =P~ =P~
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

Post Reply