Succulan Ceijon studio topic

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#496 Post by Hardcore-Mummo » 29 Dec 2017, 22:49

slugpace wrote:Täällä kun tietoutta tuntuu löytyvän niin kiinnostaisi suositukset rumpujen mikittämiseen äänitysmielessä.

Tomeihin olis vaihtoehtoina Sennheiser e604 tai MD-412-II-4.

Overheadeiksi joko AKG C214 pari tai Rode NT-5 pari.

Lähinnä kiinnostaa onko hintaero ratkaisevasti kuultavissa tai laadullisesti havaittavissa kun musiikki on kuitenkin möykkää.

Etusina toimii MOTU 8pre ja Focusrite Octopre MkII Dynamic.
kuten jo sanottua niin varmasti maaliin pääsee noilla kaikilla vaihtiksilla. itse diggaan 421:stä sikana oikeastaan missä vaan, mutta jos on hirveesti peltimättöö ympärillä niin se sen yläpääkorostus voi tietty vähän napata sitä liikaa. riippuu toki sijoituksesta ja suuntauksesta.
ite diggaan möykässä tai oikeastaan missä vaan rumpuövereinä nauhamikeistä mutta nää nyt on makuasioita. tykkään tuhnusta. tai sit nauhamikit yleismikkeinä ja pari mitä vaan konkkaa ottamassa sitä +8khz kihinää "just in case".

itse vetelisin varmaan noi rummut ton octopren kautta miedoilla kompuroinnilla.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#497 Post by Ceijo Succula » 29 Dec 2017, 23:10

Mie jättäisin kompuroinnin äänitysvaiheessa veke. Ei kyllä ole kokemusta noista Octopren kompuroista, mutta veikkaisin, että tommoset työkalu-VCA:t ei välttämättä tarjoa hirveästi etuja verrattuna siihen, että jättää mahdollisimman paljon pelivaraa :-k
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#498 Post by Hardcore-Mummo » 29 Dec 2017, 23:28

Ceijo Succula wrote:Mie jättäisin kompuroinnin äänitysvaiheessa veke. Ei kyllä ole kokemusta noista Octopren kompuroista, mutta veikkaisin, että tommoset työkalu-VCA:t ei välttämättä tarjoa hirveästi etuja verrattuna siihen, että jättää mahdollisimman paljon pelivaraa :-k
ne on ihan ok kompurat semmoseen mietoon klippauksien poisteluun. ei niinkään mihinkään liiskaukseen. mut toki jos haluaa maximum säätövaran niin sit tietty ilman. itse oon tykännyt aina pikkasen maalata itseä nurkkaan jo äänitysvaiheessa. pysyy aistit valppaana. :lol:

edit: huomasin vasta äsken että reaperissa pystyy jo äänitysvaiheessa ajamaan matskun plugarien läpi. siis raidoiLLE. ei pelkkä monitorointi. alan käyttää tätä: heti.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#499 Post by Ceijo Succula » 29 Dec 2017, 23:51

Noise-Mummo wrote:
Ceijo Succula wrote:Mie jättäisin kompuroinnin äänitysvaiheessa veke. Ei kyllä ole kokemusta noista Octopren kompuroista, mutta veikkaisin, että tommoset työkalu-VCA:t ei välttämättä tarjoa hirveästi etuja verrattuna siihen, että jättää mahdollisimman paljon pelivaraa :-k
ne on ihan ok kompurat semmoseen mietoon klippauksien poisteluun. ei niinkään mihinkään liiskaukseen. mut toki jos haluaa maximum säätövaran niin sit tietty ilman. itse oon tykännyt aina pikkasen maalata itseä nurkkaan jo äänitysvaiheessa. pysyy aistit valppaana. :lol:

edit: huomasin vasta äsken että reaperissa pystyy jo äänitysvaiheessa ajamaan matskun plugarien läpi. siis raidoiLLE. ei pelkkä monitorointi. alan käyttää tätä: heti.
Ymmärrän hyvin ja ite olisin hiton mielissäni jos vois vedellä suoraan sitoutuen prossujen läpi nauhalle ja täts it, mutta yleensä on sen verran hektinen meno ja tilanne täynnä kaikenmaailman hämäyksiä ja ärsykkeitä, että oon yrittänyt opetella rakastamaan digitaalin vapautta :P
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
slugpace
4k
Posts: 4581
Joined: 01 Jun 2004, 11:38
Location: Surku
Contact:

Re: Succulan Ceijon studio topic

#500 Post by slugpace » 30 Dec 2017, 00:06

Ceijo Succula wrote:
Noise-Mummo wrote:
Ceijo Succula wrote:Mie jättäisin kompuroinnin äänitysvaiheessa veke. Ei kyllä ole kokemusta noista Octopren kompuroista, mutta veikkaisin, että tommoset työkalu-VCA:t ei välttämättä tarjoa hirveästi etuja verrattuna siihen, että jättää mahdollisimman paljon pelivaraa :-k
ne on ihan ok kompurat semmoseen mietoon klippauksien poisteluun. ei niinkään mihinkään liiskaukseen. mut toki jos haluaa maximum säätövaran niin sit tietty ilman. itse oon tykännyt aina pikkasen maalata itseä nurkkaan jo äänitysvaiheessa. pysyy aistit valppaana. :lol:

edit: huomasin vasta äsken että reaperissa pystyy jo äänitysvaiheessa ajamaan matskun plugarien läpi. siis raidoiLLE. ei pelkkä monitorointi. alan käyttää tätä: heti.
Ymmärrän hyvin ja ite olisin hiton mielissäni jos vois vedellä suoraan sitoutuen prossujen läpi nauhalle ja täts it, mutta yleensä on sen verran hektinen meno ja tilanne täynnä kaikenmaailman hämäyksiä ja ärsykkeitä, että oon yrittänyt opetella rakastamaan digitaalin vapautta :P
Hyviä vinkkejä, kiitos näistä! Setup ajetaan näillä näkymin sisään seuraavan levyn demotuksella, joten siinä pääsee kokeilemaan samalla eri mikkien kanssa kikkailua sen verran kun intoa riittää. Samoista sessioista saattaa kyllä irrota matskua ihan muualle menevään jatkokäsittelyynkin ja ainakin niiden kanssa varmaan pitää jättää kompuroinnit väliin.

nikki vaihtelee
Posts: 149
Joined: 26 Nov 2012, 12:56
Location: Kouvola

Re: Succulan Ceijon studio topic

#501 Post by nikki vaihtelee » 30 Dec 2017, 12:43

Ceijo Succula wrote:Kurt Ballouhan käyttää muistaakseni noita samaisia Heilejä tomeissa kutakuinkin aina. Tekis mieli joskus kokeilla, kun tykkään sen rumpusaundista.

Huomenna vetelen tämmösillä valinnoilla:

Basari: e602 -> 73
Virppa ylä: 57 -> 73
Virppa ala: 57 -> Ensemble
Räkkitomi: e609 -> Fredenstein Artistic
Lattiatomi: e906 -> Fredenstein Artistic
Overit: MK012 herttana -> MPA II
Haikka: iSK -> Mikä vaan
Ride: iSK -> Ensemble
Tila: 8000 -> Mikä vaan
Kitaraskobe: 545 + MD421 -> Langevin AM16

Basso varmaan linjaan ettei vuoda niin vitusti ja re-ampatessa e602 + MD421 -> 73. Voksujen kanssa joutuu vielä vähän arpomaan, kun meininki ois vetää livenä eikä ole täydellistä isohuonetta, mutta varmaan 57 + 770 -> Ensemble -kombolla mennään :-k
Mitä mieltä oot siitä, kun isot pojat puhuu, että rummut kannattais äänittää kaikki samanlaisten etusten läpi? Jotain transientti asioihin liittyvää. Tosin kyllähän tossa sunkin setupissa aina noi periaatteessa samaa asiaa tallentavat menee samanlaisten etusten läpi.

Enivei, mielenkiintosia juttuja saa lukea täältä nyt kun itekkin "vanhoilla päivillä" sekosin ja lähdin ihan kouluun opettelemaan näitä juttuja. 8) Keep up the good work!

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#502 Post by Hardcore-Mummo » 30 Dec 2017, 14:53

pif_nilkki wrote:Mitä mieltä oot siitä, kun isot pojat puhuu, että rummut kannattais äänittää kaikki samanlaisten etusten läpi? Jotain transientti asioihin liittyvää. Tosin kyllähän tossa sunkin setupissa aina noi periaatteessa samaa asiaa tallentavat menee samanlaisten etusten läpi.
isot pojat kokee nyt vahvasti asioita.

edit: pitäisköhän alkaa kerätä listaa näistä legendaarisista "peukalosäännöistä". ekaksi menee ainakin legendaarinen "viisseiskaa ei voi laittaa basariin kun se hajoaa"-vinkki.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Heissan vaan!
life style guru
Posts: 78135
Joined: 20 May 2012, 21:27
Location: ihan raivona täällä

Re: Succulan Ceijon studio topic

#503 Post by Heissan vaan! » 30 Dec 2017, 15:12

Noise-Mummo wrote:
pif_nilkki wrote:Mitä mieltä oot siitä, kun isot pojat puhuu, että rummut kannattais äänittää kaikki samanlaisten etusten läpi? Jotain transientti asioihin liittyvää. Tosin kyllähän tossa sunkin setupissa aina noi periaatteessa samaa asiaa tallentavat menee samanlaisten etusten läpi.
isot pojat kokee nyt vahvasti asioita.

edit: pitäisköhän alkaa kerätä listaa näistä legendaarisista "peukalosäännöistä". ekaksi menee ainakin legendaarinen "viisseiskaa ei voi laittaa basariin kun se hajoaa"-vinkki.
[-o<
Image
Image

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#504 Post by Ceijo Succula » 31 Dec 2017, 00:18

pif_nilkki wrote:
Ceijo Succula wrote:Kurt Ballouhan käyttää muistaakseni noita samaisia Heilejä tomeissa kutakuinkin aina. Tekis mieli joskus kokeilla, kun tykkään sen rumpusaundista.

Huomenna vetelen tämmösillä valinnoilla:

Basari: e602 -> 73
Virppa ylä: 57 -> 73
Virppa ala: 57 -> Ensemble
Räkkitomi: e609 -> Fredenstein Artistic
Lattiatomi: e906 -> Fredenstein Artistic
Overit: MK012 herttana -> MPA II
Haikka: iSK -> Mikä vaan
Ride: iSK -> Ensemble
Tila: 8000 -> Mikä vaan
Kitaraskobe: 545 + MD421 -> Langevin AM16

Basso varmaan linjaan ettei vuoda niin vitusti ja re-ampatessa e602 + MD421 -> 73. Voksujen kanssa joutuu vielä vähän arpomaan, kun meininki ois vetää livenä eikä ole täydellistä isohuonetta, mutta varmaan 57 + 770 -> Ensemble -kombolla mennään :-k
Mitä mieltä oot siitä, kun isot pojat puhuu, että rummut kannattais äänittää kaikki samanlaisten etusten läpi? Jotain transientti asioihin liittyvää. Tosin kyllähän tossa sunkin setupissa aina noi periaatteessa samaa asiaa tallentavat menee samanlaisten etusten läpi.

Enivei, mielenkiintosia juttuja saa lukea täältä nyt kun itekkin "vanhoilla päivillä" sekosin ja lähdin ihan kouluun opettelemaan näitä juttuja. 8) Keep up the good work!
Puolensa ja puolensa, ja ymmärrän kyllä ehdottomasti samanlaisten etusten viehätyksen etenkin kun puhutaan kunnollisen tiskin läpi äänittämisestä. Transientteihin se ei sinänsä itsessään liity (ainakaan mun mielestä), mutta kyllähän se tietty koherenttius viehättää, kun on vedelty yhtenevällä setupilla talteen, ja eritoten se nopeuttaa kytkemistä ja soundien hakemista ihan helvetisti.

Omasta puolestani varmaan vastaukseksi riittää, että vaihdoin 36 identtistä etuastetta 16 erilaiseen, tosin jaoteltuna siten, että esimerkiksi basari-virppa -akselille löytyy samanlaiset, tomeille samanlaiset ja niinedespäin. Halusin tiskin jälkeen kokeilla sitä, että on varaa valita joka juttuun siihen parhaiten sopiva etunen. Monet ovat mieltä, että etuasteen vaikutus saundiin on niin pieni, ettei sen valinnalla ole kriittistä merkitystä, mutta siihen uskallan todeta aika hyvillä mielin, että paskapuhetta. Mä tein ton uuden setupin kanssa vertailun niin, että äänittelin rummut kaikilla eri yhdistelmillä ja vertailin sellaisen kaverin kanssa, jolla ei ole mitään kytköstä äänityshommiin. 100% yhteneväisyydellä molemmat valitsi samat etuset kuhunkin hommaan. Esimerkiksi Neve 1073 -klooni oli helppo valinta basariin ja virppaan, kun taas yllättäen Fredensteinin edullinen Artistic Mic Pre vei tomeissa kaikkia muita tosta noin vaan. Samassa todettiin, että vaikka noissa on selkeitä eroja, niin Behringerin ADA8000 kelpaisi oikeastaan mihin vaan, eikä levy siitä jäisi kiinni, mikä kyllä oli jo tiedossa, kun on ihan hyvää jälkeä saanut tosi käppäisilläkin etusilla ja toisaalta tehnyt ihan paskaa 10000€/kanava -setupilla.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45036
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Succulan Ceijon studio topic

#505 Post by Ceijo Succula » 31 Dec 2017, 00:19

Tänään vejeltiin 13 biisin rumpu-basso-kitarapohjat ja kaheksan biisin voksut. 11 tunnin päivä, eikä tossa mitään ruokista ehtinyt pitää, mutta voi helvetti, näin nää hommat parhaimmillaan toimii :salut:
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#506 Post by Hardcore-Mummo » 31 Dec 2017, 08:22

Ceijo Succula wrote:Mä tein ton uuden setupin kanssa vertailun niin, että äänittelin rummut kaikilla eri yhdistelmillä ja vertailin sellaisen kaverin kanssa, jolla ei ole mitään kytköstä äänityshommiin. 100% yhteneväisyydellä molemmat valitsi samat etuset kuhunkin hommaan. Esimerkiksi Neve 1073 -klooni oli helppo valinta basariin ja virppaan, kun taas yllättäen Fredensteinin edullinen Artistic Mic Pre vei tomeissa kaikkia muita tosta noin vaan. Samassa todettiin, että vaikka noissa on selkeitä eroja, niin Behringerin ADA8000 kelpaisi oikeastaan mihin vaan, eikä levy siitä jäisi kiinni, mikä kyllä oli jo tiedossa, kun on ihan hyvää jälkeä saanut tosi käppäisilläkin etusilla ja toisaalta tehnyt ihan paskaa 10000€/kanava -setupilla.
aika samoilla linjoilla. en mä oikein tuota etusta osaa pitää minään kynnyskysymyksenä. Tottakai jos olis rahaa niin ostaisin räkit täyteen neveä ja apia mutta hyvin näilläkin (focusriteä, arttia ja behrua) pääsee maaliin.

ehkä päräyttävin kokemus oli kun jouduin tekemään yhden varsin hifin levyn viimeiset laulupaikot omalla työhuoneella ja signaaliketju dowgradettiin 87+joku ihanuus-yhdistelmästä Røden isokalvoiseen ja focusriten vocalmasteriin siinä matkalla. Olihan siinä tottakai eroa mutta ei mitään peruuttamatonta, pieni korjaus-eq paikkoraitoihin ja läpi meni kaikile.
tosta jäi ainakin itselle sellainen fiilis että tärkeintä että se koko ketju on sillai perusasioiltaan kunnossa. oikean tyyppinen mikki hyvässä paikassa ja loppuketjun gain- ja kohinarakenne kunnossa.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44180
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Succulan Ceijon studio topic

#507 Post by Hardcore-Mummo » 31 Dec 2017, 08:33

tää Sufjanin vanha haastis oli muuten aika huimaa luettavaa. eipä olisi kuulokuvasta arvannut millä metodeilla noi levyt on duunattu. huh huh. (tai sitten joku kusettaa ja huolella. this is usa).
extra-pojoja että mukana on akg c1000. yksi mikki mitä oikeasti vihaan.

https://tapeop.com/interviews/70/sufjan-stevens/
doing all your mixing on headphones, tracking an entire record with Shure SM57s and an AKG C 1000, recording your album at 32 kHz, tracking on a cheap digital 8-track and dumping it into Pro Tools two tracks at a time thru the 1/8" jack and lining them up by sight.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44034
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: Succulan Ceijon studio topic

#508 Post by Sergio Pissahätä » 31 Dec 2017, 13:59

Noise-Mummo wrote:tää Sufjanin vanha haastis oli muuten aika huimaa luettavaa. eipä olisi kuulokuvasta arvannut millä metodeilla noi levyt on duunattu. huh huh. (tai sitten joku kusettaa ja huolella. this is usa).
extra-pojoja että mukana on akg c1000. yksi mikki mitä oikeasti vihaan.

https://tapeop.com/interviews/70/sufjan-stevens/
doing all your mixing on headphones, tracking an entire record with Shure SM57s and an AKG C 1000, recording your album at 32 kHz, tracking on a cheap digital 8-track and dumping it into Pro Tools two tracks at a time thru the 1/8" jack and lining them up by sight.
:prayer: :prayer: :prayer:
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

User avatar
valtion virallinen tili
God of PIF
God of PIF
Posts: 30490
Joined: 25 Mar 2012, 16:05
Location: Wildmansbeach.

Re: Succulan Ceijon studio topic

#509 Post by valtion virallinen tili » 31 Dec 2017, 14:22

Ceijo Succula wrote:Tänään vejeltiin 13 biisin rumpu-basso-kitarapohjat ja kaheksan biisin voksut. 11 tunnin päivä, eikä tossa mitään ruokista ehtinyt pitää, mutta voi helvetti, näin nää hommat parhaimmillaan toimii :salut:
Tehokasta toimintaa =D>

nikki vaihtelee
Posts: 149
Joined: 26 Nov 2012, 12:56
Location: Kouvola

Re: Succulan Ceijon studio topic

#510 Post by nikki vaihtelee » 31 Dec 2017, 16:06

Ceijo Succula wrote:
pif_nilkki wrote:
Ceijo Succula wrote:Kurt Ballouhan käyttää muistaakseni noita samaisia Heilejä tomeissa kutakuinkin aina. Tekis mieli joskus kokeilla, kun tykkään sen rumpusaundista.

Huomenna vetelen tämmösillä valinnoilla:

Basari: e602 -> 73
Virppa ylä: 57 -> 73
Virppa ala: 57 -> Ensemble
Räkkitomi: e609 -> Fredenstein Artistic
Lattiatomi: e906 -> Fredenstein Artistic
Overit: MK012 herttana -> MPA II
Haikka: iSK -> Mikä vaan
Ride: iSK -> Ensemble
Tila: 8000 -> Mikä vaan
Kitaraskobe: 545 + MD421 -> Langevin AM16

Basso varmaan linjaan ettei vuoda niin vitusti ja re-ampatessa e602 + MD421 -> 73. Voksujen kanssa joutuu vielä vähän arpomaan, kun meininki ois vetää livenä eikä ole täydellistä isohuonetta, mutta varmaan 57 + 770 -> Ensemble -kombolla mennään :-k
Mitä mieltä oot siitä, kun isot pojat puhuu, että rummut kannattais äänittää kaikki samanlaisten etusten läpi? Jotain transientti asioihin liittyvää. Tosin kyllähän tossa sunkin setupissa aina noi periaatteessa samaa asiaa tallentavat menee samanlaisten etusten läpi.

Enivei, mielenkiintosia juttuja saa lukea täältä nyt kun itekkin "vanhoilla päivillä" sekosin ja lähdin ihan kouluun opettelemaan näitä juttuja. 8) Keep up the good work!
Puolensa ja puolensa, ja ymmärrän kyllä ehdottomasti samanlaisten etusten viehätyksen etenkin kun puhutaan kunnollisen tiskin läpi äänittämisestä. Transientteihin se ei sinänsä itsessään liity (ainakaan mun mielestä), mutta kyllähän se tietty koherenttius viehättää, kun on vedelty yhtenevällä setupilla talteen, ja eritoten se nopeuttaa kytkemistä ja soundien hakemista ihan helvetisti.

Omasta puolestani varmaan vastaukseksi riittää, että vaihdoin 36 identtistä etuastetta 16 erilaiseen, tosin jaoteltuna siten, että esimerkiksi basari-virppa -akselille löytyy samanlaiset, tomeille samanlaiset ja niinedespäin. Halusin tiskin jälkeen kokeilla sitä, että on varaa valita joka juttuun siihen parhaiten sopiva etunen. Monet ovat mieltä, että etuasteen vaikutus saundiin on niin pieni, ettei sen valinnalla ole kriittistä merkitystä, mutta siihen uskallan todeta aika hyvillä mielin, että paskapuhetta. Mä tein ton uuden setupin kanssa vertailun niin, että äänittelin rummut kaikilla eri yhdistelmillä ja vertailin sellaisen kaverin kanssa, jolla ei ole mitään kytköstä äänityshommiin. 100% yhteneväisyydellä molemmat valitsi samat etuset kuhunkin hommaan. Esimerkiksi Neve 1073 -klooni oli helppo valinta basariin ja virppaan, kun taas yllättäen Fredensteinin edullinen Artistic Mic Pre vei tomeissa kaikkia muita tosta noin vaan. Samassa todettiin, että vaikka noissa on selkeitä eroja, niin Behringerin ADA8000 kelpaisi oikeastaan mihin vaan, eikä levy siitä jäisi kiinni, mikä kyllä oli jo tiedossa, kun on ihan hyvää jälkeä saanut tosi käppäisilläkin etusilla ja toisaalta tehnyt ihan paskaa 10000€/kanava -setupilla.
Mielenkiintoista ja vaikuttaa järkevältä! Juu toi löytämäni väite oli jossain noista Produce Like a Pro hemmon studio toureissa, jossa käytiin läpi (en nyt muista kenen) jenkkituottajan studiota ja sen kamoja.

Toi ADA8000 löytyy iteltäkin. Oon ollu kahen vaiheilla, että pitäiskö päivittää siihen uuteen ADA8200 kun siinä ois (taas kuulopuheiden mukaan) paremmat etuset ja muuntimet. Tosin en hirveästi edes sen etusia käytä, kun mulla on sen linjatuloihin kytkettynä yleensä se teikäläisen vanha Tascamin M30. 8)

Onko toi Fredensteinin Artistic Mic Pre, muuten sama kuin tämä mut 500-versiona? https://www.thomann.de/fi/fredenstein_v ... rch_prv_14

Oon tota vähän yytsiny sillä silmällä.

Post Reply