Laulajien ääniongelmientopic

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
uhka vai mahdollisuus?
the way of the world
Posts: 18210
Joined: 20 Oct 2005, 23:16
Location: päähesa

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#76 Post by uhka vai mahdollisuus? » 16 Nov 2011, 16:06

Naamapuinen wrote:
tissinaama wrote:mulla tulee pää aina kipeeks treenatessa. pitäis osata pitää jotain happitaukoja aina välillä tai sit opetella hengittään huutaessa.
huutolaulua? mutu-pohjalta heitettynä suurimmalla osalla näissä hommissa pääkipu on arkea.
je, mutta kyllä sen on huomannut, että se on jonkin verran hellittänyt tässä vuoden aikana treenaamisen myötä. pitää vaan muistaa tankata paljon vettä jatkuvasti ja hengittää.
Raivoraittius
Piho wrote:streittariusidea on hyvä.
Suoraan ignoreen! wrote:fuck the cops
Image

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134291
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#77 Post by Naamapuinen » 16 Nov 2011, 16:14

aiwa, aiwa. tohon kun keksisi jonkuin lääkkeen tai poppakonstin (muu kuin särky lääke/viina) niin olisin onneni kukkuloilla.
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#78 Post by Herra Aasi » 16 Nov 2011, 16:37

^ auttaa vähän ku syö ennen treenejä, juo pari lasia vettä ennen kuin edes lähtee treenikselle ja pitää vettä saatavilla. Itellä on yleensä vaan se puoli litraa, joka loppuu lämmitellessä, eli päänsärky on ihan jokakertainen hupi. Sit pitää vaan toivoa että saa huudettua itsensä migreeniin, ja pääsee ihmettelemään värejä, omia sormiaan, ja kaksitavuisten sanojen muodostamisen vaikeutta.

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#79 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 16 Nov 2011, 17:06

Mul ei oo noita happiongelmia ollu kun ihan aluksi ja sillonkaan ei muistaakseni juuri päänsärkyä. Lähinnä se et meinas lähtee taju ja polvet alko tutisemaan ja kädet täriseen, tais oksettaakin välillä. En tosin välttämättä vedä yhtä kovaa kun soitan skittaa samalla, mutta jotenkin tuntuu, että on itestään oppinu hyvin ton hengittämisen ja sen, että vedetään keuhkot aivan täyteen joka kerta kun on mahis hengittää. Ei se happi silti riitä vieläkään, mutta ääni kestää ja pysyy pystyssä. Eilen meinas kyl lentää yrjö ku maha oli täynnä chiliä ja tuli närästys, mutta se meni ohi :sad1:

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#80 Post by Äidin mielestä mukava poika » 17 Nov 2011, 14:38

Itellä on ruvennu huippaamaan nimenomaan, kun sirryin huutolaulusta vähän "oikeaoppisempaan" tyyliin. Päätä särkee ja happi loppuu. Oon järkeilly sen niin, että tulee pinnistettyä nyt enemmän, kun ei ole aina mikin grilli kitarisoissa asti ja nuotti mallia ÄÄÄÖÖÖYY. Reilu veden juominen ennen vetoa ja sen aikana, viinan välttäminen ja hengitystekniikan handlaaminen on auttaneet.
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
DVD+R
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44396
Joined: 19 Aug 2008, 17:13

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#81 Post by DVD+R » 18 Nov 2011, 17:36

tissinaama wrote:
Naamapuinen wrote:
tissinaama wrote:mulla tulee pää aina kipeeks treenatessa. pitäis osata pitää jotain happitaukoja aina välillä tai sit opetella hengittään huutaessa.
huutolaulua? mutu-pohjalta heitettynä suurimmalla osalla näissä hommissa pääkipu on arkea.
je, mutta kyllä sen on huomannut, että se on jonkin verran hellittänyt tässä vuoden aikana treenaamisen myötä. pitää vaan muistaa tankata paljon vettä jatkuvasti ja hengittää.
Meikä haluais lähinnä päästä tosta veden kanssa lotraamisesta eroon. Tai voihan sitä siis ihan hyvin juoda, mutta ettei nyt menis jotain litraa keikalla.

Itellä toi päänsärky tulee aina studiohommissa, kun joutuu tuntikaupalla rääkymään. Niskalihaksia tai lihaksia ylipäätään ei pitäis liikaa jännittää, mutta ite nyt oon tätä "täysii"-osastoa enkä mikään teknisesti täydellinen viturrankka pseudohuutaja joten vahinkoja sattuu. Joka keikan jälkeisenä aamuna on päänsärky ja krapulatyyppinen fiilis, vaikka juon pelkkää vettä, mutta mä en oikein enää jaksa sellasta teoretisointia jostain "teknisesti puhtaasta" huutamisesta, johan se nyt on vittu täydellinen oksymoroni ja pelkkää teatteria. In Flames -osaston jätkille noi hommat.
Last edited by DVD+R on 18 Nov 2011, 17:43, edited 2 times in total.
kaikki allaskasvatetun ninjamurhaajan tunnusmerkit

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#82 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 18 Nov 2011, 17:38

ILL €AGL€ wrote:
tissinaama wrote:
Naamapuinen wrote:
tissinaama wrote:mulla tulee pää aina kipeeks treenatessa. pitäis osata pitää jotain happitaukoja aina välillä tai sit opetella hengittään huutaessa.
huutolaulua? mutu-pohjalta heitettynä suurimmalla osalla näissä hommissa pääkipu on arkea.
je, mutta kyllä sen on huomannut, että se on jonkin verran hellittänyt tässä vuoden aikana treenaamisen myötä. pitää vaan muistaa tankata paljon vettä jatkuvasti ja hengittää.
Meikä haluais lähinnä päästä tosta veden kanssa lotraamisesta eroon. Tai voihan sitä siis ihan hyvin juoda, mutta ettei nyt menis jotain litraa keikalla.
1.5l semmosiin 90-120min treeneihin, joissa on yks tauko välissä tuntus olevan aika perus :sad1:

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134291
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#83 Post by Naamapuinen » 18 Nov 2011, 17:45

mulla menee kaks tuoppia puolen tunnin keikan yhteydessä, eikä siinä oo tippaakaan liikaa.
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

finbishop
Posts: 183
Joined: 07 Feb 2011, 19:10

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#84 Post by finbishop » 18 Nov 2011, 19:07

kuollut_marsu wrote:Itellä on ruvennu huippaamaan nimenomaan, kun sirryin huutolaulusta vähän "oikeaoppisempaan"
Huudon aikana pihistät äänihuulet tosi tiukaksi ja näin ilma virtaa ulos hitaasti. Kun taas alat laulamaan niin äänihuulet notkistuu ja ilma virtaa nopeammin = vähemmän happea keuhkoissa. Koita vaikka pidättää hengitystä tyhjillä keuhkoilla= päänsärky. Suunnittele ne biisit niin, että kerkeet hengittää. Mulla noita hengittely ongelmia rupes tuleen ku rupesin ravaan lavalla. http://www.vimeo.com/lifelinelost1stmate/nohomo Ja viimenen bändi LLL

EDIT: <3 Langaton mikki

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#85 Post by Äidin mielestä mukava poika » 18 Nov 2011, 21:59

finbishop wrote:
kuollut_marsu wrote:Itellä on ruvennu huippaamaan nimenomaan, kun sirryin huutolaulusta vähän "oikeaoppisempaan"
Huudon aikana pihistät äänihuulet tosi tiukaksi ja näin ilma virtaa ulos hitaasti. Kun taas alat laulamaan niin äänihuulet notkistuu ja ilma virtaa nopeammin = vähemmän happea keuhkoissa. Koita vaikka pidättää hengitystä tyhjillä keuhkoilla= päänsärky. Suunnittele ne biisit niin, että kerkeet hengittää. Mulla noita hengittely ongelmia rupes tuleen ku rupesin ravaan lavalla. http://www.vimeo.com/lifelinelost1stmate/nohomo Ja viimenen bändi LLL

EDIT: <3 Langaton mikki
Ok!
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#86 Post by Herra Aasi » 19 Nov 2011, 02:12

Olen tainnut itseasiassa vetää parhaan keikan juomatta mitään koko keikan aikana, oli kyllä vähän spessumpi tapaus, eikä varmasti tuu toistumaan. Mutta oli samalla fyysisin ja ainaki meikän osalta parhaan kuulonen keikka. hyvä tietää että se on takana, niin ei tarvii stressata sitäkään sitte! \:D/

Nyt on tulossa systeemeitä joilla on kyllä kaikkia muita paitsi ääniongelmia: tuuraan kolme keikkaa, ja välissä pitää päästä yöllä Turusta Pertunmaalle, aamulla hautajaisiin arkkua kantamaan ja samaks illaks Tampereelle keikalle. Voi olla etten sen jälkeen tahdo istua autossa hetkeen.

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134291
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#87 Post by Naamapuinen » 19 Nov 2011, 10:36

missä bändissä tuuraat? :P
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#88 Post by Äidin mielestä mukava poika » 19 Nov 2011, 12:57

^^Siis juomatta holia vai juomatta vettäkään? :scratch:
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#89 Post by Herra Aasi » 19 Nov 2011, 16:43

Juomatta vettä, holia mä en juo muutenkaan. Famine Yearissa tuuraukset..

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134291
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#90 Post by Naamapuinen » 20 Nov 2011, 22:02

no ni!
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

Post Reply