Laulajien ääniongelmientopic

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
Holokaustinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11503
Joined: 30 May 2007, 00:12
Location: J:pää

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#106 Post by Holokaustinen » 11 Oct 2014, 11:40

Rutiinia, rutiinia. Vetäkää useemmat treenit viikossa. Tietysti äänen ehdoilla, niin alkaa se tekniikka ja sitä kautta kestävyyskin, sieltä löytymään. Sitten ei tartte aina vetää täysiä ja samalta se ämyrin läpi kuulostaa siltikin. Näin ainakin itse oon oppinut kantapään kautta.

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#107 Post by Herra Aasi » 11 Oct 2014, 20:59

^ Tosta syystä haluaisinki aina soittaa useamman keikan putkeen tai edes treenit ennen keikkaa, mikä on kyllä aika harvoin mahdollista. Kun nyt asun eri paikkakunnalla eikä oo täällä mitään treenistä, niin pääsen nykyään huutamaan vaan keikoilla, ja sit väsyy ääni melko äkkiä. Tästä syystä sit huudan aina bäkkärillä alun löysiä pois ja kellään ei oo kivaa. :o

Mutta sen huomaa aina heti, jos on edellispäivänä huutanut tai laulanut, niin kumpikin on seuraavana päivänä heti helpompaa. Lisäksi oon huomannut sen, että kun huutamisen jälkeisenä päivänä oma ääni on sellasen puol sävelaskelta matalampi, ni on paljon kivempi laulaakin kun osuu oikeisiin ääniinki joskus :D

User avatar
Holokaustinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11503
Joined: 30 May 2007, 00:12
Location: J:pää

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#108 Post by Holokaustinen » 12 Oct 2014, 11:43

Eilen tuli jo vähän pääkipua, kun yks sadisti huudatti mua studiossa 4,5 tuntia :vom:

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#109 Post by Herra Aasi » 12 Oct 2014, 23:11

Holokaustinen wrote:Eilen tuli jo vähän pääkipua, kun yks sadisti huudatti mua studiossa 4,5 tuntia :vom:
viime levyn jälkeen tajusin itekin, ettei oo varmaan ihme, jos on pää kipeä, kun on vedellyt 20 biisiä, kaikkiin kolme samaa raitaa, plus vielä örinöitä ja muuta mesoamista, elikkäs olin huutanut päältä 70 biisiä grindiä. :o

Nyttemmin, kun oon saanut Miranax-reseptini uusittua, oon huomannut että on parasta vetää sellanen ennen keikkaa, kun sen jälkeen vaan tajuaa, että päähän pitäis sattua ihan vitusti, mut sitä ei vaan tunne! Se ei tosin vie väsymystä, nestehukkaa ja happivajareita pois. :-k

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134288
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#110 Post by Naamapuinen » 13 Oct 2014, 16:13

ite en huutolauluja kykene tuottamaan studio olosuhteissa juurikaan kahta tuntia enempää päivässä
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74072
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#111 Post by Taito Muhkunen » 13 Oct 2014, 17:15

paska puhetta
[youtube][/youtube]
:dog: Cat inside

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134288
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#112 Post by Naamapuinen » 13 Oct 2014, 18:50

tiedän

Image
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

Fyfuvjfvrufkx
raksa-nihilisti
Posts: 256679
Joined: 15 Jan 2009, 23:26

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#113 Post by Fyfuvjfvrufkx » 17 Oct 2014, 01:50

Nyt kolmet treenit vetänyt ja joka kerta alkaa sattumaan takaraivoon ja niskaan ihan älyttömästi. What do?

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74072
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#114 Post by Taito Muhkunen » 17 Oct 2014, 02:09

Tarvis varmaan tsekata tota ryhtiä ja sitte semmosta yleistä rentoutta laulaessa. Kuulostais ehkä että on niska/hartiaseutu kovilla jos huudat jossain käppyrässä?
:dog: Cat inside

Fyfuvjfvrufkx
raksa-nihilisti
Posts: 256679
Joined: 15 Jan 2009, 23:26

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#115 Post by Fyfuvjfvrufkx » 17 Oct 2014, 04:11

En huuda käppyrässä. Tuo särky iskee yleensä kohdissa missä pitää vetää nopeasti tuommosta Disrupt käninää. Onko vinkkejä niskan/hartioiden rentouttamiseen tai jotain. Ärsyttävää kun ei pysty vetämään koko treenejä sen vuoksi, että alkaa sattumaan päähän ja niskaan niin paljon.
PA:n volumen nostamistakin on kokeiltu jo. Ja treenijuomana lämpimähkö vesi carmolistipoilla.

User avatar
ximmo
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10729
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#116 Post by ximmo » 05 Nov 2014, 16:19

Krigg wrote:En huuda käppyrässä. Tuo särky iskee yleensä kohdissa missä pitää vetää nopeasti tuommosta Disrupt käninää. Onko vinkkejä niskan/hartioiden rentouttamiseen tai jotain. Ärsyttävää kun ei pysty vetämään koko treenejä sen vuoksi, että alkaa sattumaan päähän ja niskaan niin paljon.
PA:n volumen nostamistakin on kokeiltu jo. Ja treenijuomana lämpimähkö vesi carmolistipoilla.
Millainen on ilmanvaihto? Saat kyllä pään kipeäksi puhaltamallakin ja huutaessahan käytännössä puhallat koko ajan. Meillä on treeniksellä todella huono ilmanvaihto ja saan siellä helposti pään kipeäksi "puhallellessa" (muniin). Toki jos tuo niskahomma on se alkusyy, niin sitten se voi olla myös treenin puutetta, sillä sä kuitenkin käytät siinä touhutessasi lihaksia, mitä et muualla rasita.
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74072
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#117 Post by Taito Muhkunen » 05 Nov 2014, 16:49

[youtube][/youtube]

:!: :idea:
:dog: Cat inside

Fyfuvjfvrufkx
raksa-nihilisti
Posts: 256679
Joined: 15 Jan 2009, 23:26

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#118 Post by Fyfuvjfvrufkx » 05 Nov 2014, 16:53

ximmo wrote:
Krigg wrote:En huuda käppyrässä. Tuo särky iskee yleensä kohdissa missä pitää vetää nopeasti tuommosta Disrupt käninää. Onko vinkkejä niskan/hartioiden rentouttamiseen tai jotain. Ärsyttävää kun ei pysty vetämään koko treenejä sen vuoksi, että alkaa sattumaan päähän ja niskaan niin paljon.
PA:n volumen nostamistakin on kokeiltu jo. Ja treenijuomana lämpimähkö vesi carmolistipoilla.
Millainen on ilmanvaihto? Saat kyllä pään kipeäksi puhaltamallakin ja huutaessahan käytännössä puhallat koko ajan. Meillä on treeniksellä todella huono ilmanvaihto ja saan siellä helposti pään kipeäksi "puhallellessa" (muniin). Toki jos tuo niskahomma on se alkusyy, niin sitten se voi olla myös treenin puutetta, sillä sä kuitenkin käytät siinä touhutessasi lihaksia, mitä et muualla rasita.
En ole varma mikä on syy ja mikä seuraus. Ilmanvaihtoa ei käytännössä ole kun treenataan pommisuojassa.
Sinänsä kusinen tilanne, että hartiaseudun venyttely tai mikään ei oikein onnistu tällä hetkellä, kun olkapää klesana.

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#119 Post by Herra Aasi » 06 Nov 2014, 00:25

ite huomasin ainakin, että heti kun lihasmuistia on herätelty edellisviikonloppuna treeneillä, niin ei mitään ongelmaa huutamisen kanssa. Onhan se vähän kummallista lähteä repimään, jos on kuukaudenkin ollut ihan hiljaa. :o

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74072
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: Laulajien ääniongelmientopic

#120 Post by Taito Muhkunen » 06 Nov 2014, 00:54

Rupesin ite vetämään nyt vaan härskisti äänenavauksia kotona. Aika nopeestihan noi äänihuulet väsähtää.

+ hapenkäyttö / hengittäminen
:dog: Cat inside

Post Reply