kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Message
Author
User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#16 Post by Herra Aasi » 12 Nov 2017, 01:21

Kitaraa soitan kahdella kädellä ja ne kädet saa sitten hoitaa koko homman enkä mieti sitä sen enempiä.

Basso pimputtelen supersimppelisti, mutta kuitenkin silleen että soitan rumpalin kanssa, enkä kitaran.

rumpuja en soita kauheen hyvin , mutta se näyttää ja kuulostaa kuulema siltä kuin halveksisin niitä aivan vitusti. :lol:


User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#18 Post by Ruutari » 13 Nov 2017, 10:08

Olen aina ollut hyvä soittamaan ilman plektraa: akustiset flamenco-tyylin hommat, nopeat näppäilyt sun muut menee akustisella hienosti ja oikean käden sormet ovat olleetkin meikämannen vahvuus. Jossakin vaiheessa soitin särökitarahommatkin ilman plektraa ja keikalta tuli hyvää palautettakin sen johdosta. Bassolla saa ihan oman grooven täysin sormin. Lisäksi olen helvetin huono plekun käyttäjä.

Mutta soundipoliittisessa mielessä tykkään plektran käytöstä, koska saan sillä tarpeeksi voimakkaan ja atakiltaan oikean soundin. Pitäisiköhän kuitenkin taas jättää pleku pois ja vaikka pari kuukautta tykitellä ilman?

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161531
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#19 Post by viemäri-INTEGRITY » 13 Nov 2017, 10:12

Rutger Hauer wrote:Mutta soundipoliittisessa mielessä tykkään plektran käytöstä, koska saan sillä tarpeeksi voimakkaan ja atakiltaan oikean soundin. Pitäisiköhän kuitenkin taas jättää pleku pois ja vaikka pari kuukautta tykitellä ilman?
En ole koskaan oikein oppinut soittamaan sormilla ja varsinkin metallibassottelu sormilla on minusta asioiden tekemistä vaikeimman kautta kun plekulla saa pienemmällä treenaamisella esim nopeita sahauksia aikaan vs sormilla treenaaminen. Ellei tyydy pompottelemaan 8-osia :P
Image

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#20 Post by Herra Aasi » 13 Nov 2017, 11:56

Rutger Hauer wrote:Olen aina ollut hyvä soittamaan ilman plektraa: akustiset flamenco-tyylin hommat, nopeat näppäilyt sun muut menee akustisella hienosti ja oikean käden sormet ovat olleetkin meikämannen vahvuus. Jossakin vaiheessa soitin särökitarahommatkin ilman plektraa ja keikalta tuli hyvää palautettakin sen johdosta. Bassolla saa ihan oman grooven täysin sormin. Lisäksi olen helvetin huono plekun käyttäjä.

Mutta soundipoliittisessa mielessä tykkään plektran käytöstä, koska saan sillä tarpeeksi voimakkaan ja atakiltaan oikean soundin. Pitäisiköhän kuitenkin taas jättää pleku pois ja vaikka pari kuukautta tykitellä ilman?
itse pidän plektran mukana ja fiiliksen ja tarpeen mukaan mennään sen kanssa tai ilman.

User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#21 Post by Ruutari » 13 Nov 2017, 12:04

Herra Aasi wrote:
Rutger Hauer wrote:Olen aina ollut hyvä soittamaan ilman plektraa: akustiset flamenco-tyylin hommat, nopeat näppäilyt sun muut menee akustisella hienosti ja oikean käden sormet ovat olleetkin meikämannen vahvuus. Jossakin vaiheessa soitin särökitarahommatkin ilman plektraa ja keikalta tuli hyvää palautettakin sen johdosta. Bassolla saa ihan oman grooven täysin sormin. Lisäksi olen helvetin huono plekun käyttäjä.

Mutta soundipoliittisessa mielessä tykkään plektran käytöstä, koska saan sillä tarpeeksi voimakkaan ja atakiltaan oikean soundin. Pitäisiköhän kuitenkin taas jättää pleku pois ja vaikka pari kuukautta tykitellä ilman?
itse pidän plektran mukana ja fiiliksen ja tarpeen mukaan mennään sen kanssa tai ilman.
Kitaralla oli hiton hauskaa soitella ilman plekua. Jossain rymistelyissä voi vetää etusormen kynnen kanssa ihan plekutyyliin, mutta muuten saa hauskan tatsin esim. sooloihin ihan sormin soittaen. Ainakin mun nakkisormilla lähtee paremmin jotkut pienimuotoiset tiluttelutkin. Kai sitä täytyy taas siirtyä treenailemaan tuota soittotyyliä, jos siihen olisi saman ajan käyttänyt mitä plekusoittamiseen, olisi aika haka varmaan.

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134299
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#22 Post by Naamapuinen » 13 Nov 2017, 12:21

bassoa, joka kai on pääsoitin tällä hetkellä, soitan herkästi pakottaen. aiemmin osasin soittaa sormilla hyvin, släpätä jne. mut ne on nykyisten bändien kanssa jääneet koska pääpaino plektrasoittoa vaativassa musassa.

sähkökitaraa soitan plekulla aika kovalla tatsilla, joka ei aina oo hyvä koska musa on usein nopeeta ja nää kaks asiaa ei oikein toimi yhteen.

akustista soitan sormilla sujuvasti koska taustalla lapsena klassisen opintoja neljä vuotta.
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
diesel joe
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12399
Joined: 01 Apr 2007, 23:43

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#23 Post by diesel joe » 13 Nov 2017, 12:46

akustisella sellasta puolihuolimatonta rämpyttelyä, näppäily ei lähe kovin hyvin
sähkökitaralla aika roiskimista, vahva hevitausta
bassoo vähän ku kitaraa eli plektralla sahaamista

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44162
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#24 Post by Hardcore-Mummo » 13 Nov 2017, 13:14

epicardiectomyn rumpali wrote:
Rutger Hauer wrote:Mutta soundipoliittisessa mielessä tykkään plektran käytöstä, koska saan sillä tarpeeksi voimakkaan ja atakiltaan oikean soundin. Pitäisiköhän kuitenkin taas jättää pleku pois ja vaikka pari kuukautta tykitellä ilman?
En ole koskaan oikein oppinut soittamaan sormilla ja varsinkin metallibassottelu sormilla on minusta asioiden tekemistä vaikeimman kautta kun plekulla saa pienemmällä treenaamisella esim nopeita sahauksia aikaan vs sormilla treenaaminen. Ellei tyydy pompottelemaan 8-osia :P
no minusta se lopputulos ratkaisee. jos esim. haluaa semmosta steve harris-kolinaa niin pakkohan se on sormilla soittaa. sama taas sitten tohon plektrasahaukseen, todella vaikea saada samaa lopputulosta sormilla.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#25 Post by Herra Aasi » 14 Nov 2017, 23:01

luin taas topikin otsikon ja totesin, että rimpulointi kuvaa kaikkea soittamistani ihan hyvin.

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#26 Post by maganeetti » 17 Nov 2017, 20:20

Äidin mielestä mukava poika wrote:
Ruutana wrote:kitaraa soitan kaikilla mahdollisilla väärillä tyyleillä ja basson kanssa taitaa olla vähän sama.
Tuli jossain youtuben basso-viteossa vastaan semmoinen neuvo ettei pidä koskaan soittaa ilman vahvistinta ,koska silloin tulee soitettua liian kovaa/voimalla. Itsehän ruhjon sormilla niin että paukkuu ja kunnolla. Mitäs mieltä? Ei kai sitä nyt oikeasti pidä hiplailla?
Joo ei mitään kissan silittelyä
Täähän on ihan siitä minkälainen basisti haluaa olla. Johonkin keikka/studiobasistin hommiin ei todellakaan kelpaa tyyppi, joka vaan louhii menemään tuhatta ja sataa. Ikävää se on hääyleisölle jos basisti hakkaa soitintansa kuin tauski vaim... Niin.
Kyllä mä kuitenkin sanoisin, ettei bassoa kannata soittaa ilman vahvistinta, ihan vaan sen takia kun ei niitä virheitään kuule kunnolla eli ei niistä sitten voi oppiakkaan. :o

Mukavasti lähtenyt topikki käyntiin, nyt vasta uskalsin vilkasta kun oletin että tää ois ollu täynnä "ai mikä tyyli, luuleks olevas joku rokkistara!?"-settiä.
Spoiler:
Image

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44026
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#27 Post by Sergio Pissahätä » 17 Nov 2017, 20:23

Kaikilla soittimilla: nysväystä ja "oho, oho"
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#28 Post by maganeetti » 17 Nov 2017, 20:27

Rutger Hauer wrote:
Herra Aasi wrote:
Rutger Hauer wrote:Olen aina ollut hyvä soittamaan ilman plektraa: akustiset flamenco-tyylin hommat, nopeat näppäilyt sun muut menee akustisella hienosti ja oikean käden sormet ovat olleetkin meikämannen vahvuus. Jossakin vaiheessa soitin särökitarahommatkin ilman plektraa ja keikalta tuli hyvää palautettakin sen johdosta. Bassolla saa ihan oman grooven täysin sormin. Lisäksi olen helvetin huono plekun käyttäjä.

Mutta soundipoliittisessa mielessä tykkään plektran käytöstä, koska saan sillä tarpeeksi voimakkaan ja atakiltaan oikean soundin. Pitäisiköhän kuitenkin taas jättää pleku pois ja vaikka pari kuukautta tykitellä ilman?
itse pidän plektran mukana ja fiiliksen ja tarpeen mukaan mennään sen kanssa tai ilman.
Kitaralla oli hiton hauskaa soitella ilman plekua. Jossain rymistelyissä voi vetää etusormen kynnen kanssa ihan plekutyyliin, mutta muuten saa hauskan tatsin esim. sooloihin ihan sormin soittaen. Ainakin mun nakkisormilla lähtee paremmin jotkut pienimuotoiset tiluttelutkin. Kai sitä täytyy taas siirtyä treenailemaan tuota soittotyyliä, jos siihen olisi saman ajan käyttänyt mitä plekusoittamiseen, olisi aika haka varmaan.
Mun mielestä ilman plekua soittaminen tasaisin väliajoin/plekulla soittaminen tasasin väliajoin tuo sitä vaihtelua soittotyyliin ja oppii sitten juttuja mitä voi hyödyntää toisessa soittotyylissä.
Spoiler:
Image

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44162
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#29 Post by Hardcore-Mummo » 18 Nov 2017, 15:47

nyt tuli mielee tony levinin rumpukapulasormet:

Image
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
tyhmät kysymykset
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10042
Joined: 29 Dec 2009, 14:02

Re: kuvaile oma rumpalointi-/kitarointi-/basistointityylisi

#30 Post by tyhmät kysymykset » 18 Nov 2017, 18:14

Pyrin semmoseen huolettomaan sinne päin-tatsiin eli soitan päin persettä ja poissa taimista 80% ajasta

Post Reply