Bändin promoaminen

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Bändin promoaminen

#841 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 14 Nov 2018, 01:49

Ceijo Succula wrote:
14 Nov 2018, 01:44
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 01:37
eli tulit spleinaamaan sen oman mielipiteeni mulle. hyvä ceijo
No, en.
aivan, tulitkin pätemään aiheen vierestä. hyvä ceijo

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Bändin promoaminen

#842 Post by Ceijo Succula » 14 Nov 2018, 01:56

hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 01:49
Ceijo Succula wrote:
14 Nov 2018, 01:44
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 01:37
eli tulit spleinaamaan sen oman mielipiteeni mulle. hyvä ceijo
No, en.
aivan, tulitkin pätemään aiheen vierestä. hyvä ceijo
Voisit edes kerran keskittyä argumenttiin etkä henkilöön. Toi on väsynyttä, tarpeetonta ja vie turhaan pohjaa sun jutuilta. Sä tulit tänne vittuilemaan Aasille, että ”älä käytä jos ei kelpaa”, mikä on ihan helvetin typerää, kun kyseessä on palvelut, jotka on nimenomaan ilmaisuudella ja kohtuullisen yksinkertaisella toiminnalla saavuttaneet markkinajohdon, ja sen jälkeen vähä vähältä muuttaneet toimintaansa niin, että ”The Internet is for Everyone” on muuttumassa muotoon ”The Internet is for the Rich.” Totta kai raha määrää maailmassa, mutta ei siitä tartte tykätä.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Bändin promoaminen

#843 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 14 Nov 2018, 02:06

Ceijo Succula wrote:
14 Nov 2018, 01:56
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 01:49
Ceijo Succula wrote:
14 Nov 2018, 01:44
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 01:37
eli tulit spleinaamaan sen oman mielipiteeni mulle. hyvä ceijo
No, en.
aivan, tulitkin pätemään aiheen vierestä. hyvä ceijo
Voisit edes kerran keskittyä argumenttiin etkä henkilöön. Toi on väsynyttä, tarpeetonta ja vie turhaan pohjaa sun jutuilta. Sä tulit tänne vittuilemaan Aasille, että ”älä käytä jos ei kelpaa”, mikä on ihan helvetin typerää, kun kyseessä on palvelut, jotka on nimenomaan ilmaisuudella ja kohtuullisen yksinkertaisella toiminnalla saavuttaneet markkinajohdon, ja sen jälkeen vähä vähältä muuttaneet toimintaansa niin, että ”The Internet is for Everyone” on muuttumassa muotoon ”The Internet is for the Rich.” Totta kai raha määrää maailmassa, mutta ei siitä tartte tykätä.
en edes menny henkilöön, kommentoin sitä miten tulit selittämään mulle miten youtube toimii vaikka tiedän toki miten se toimii eikä siitä ollut edes kyse. tulit siis pätemään jollain suoranaisesti aiheeseen liittymättömällä.

youtube on kaupallinen palvelu eikä mikään yle. jos sillä ei olisi saanut alunperin tienata ei sitä olisi nykymuodossaan edes olemassa. internet ei ole yhtä kuin youtube ja facebook, josta esim. bandcamp on hyvä esimerkki. kaupallinen toimija muuten sekin.

kuten jo sanoin ennen ku aloit toteuttamaan pätemisen tarvettasi, youtubea voi käyttää joko promootiokanavana, jolloin se taho joka tuotettaan myy maksaa siitä että tavoittaa mahdollisimman paljon jengiä TAI voi olla sisällöntuottaja, jolloin tarpeeksi moni ihminen haluaa nähdä sitä tuotettua sisältöä ja silloin pitäisi saada mainostuloista reilu korvaus. tällä hetkellä eka toteutuu ihan hyvin, toka taas ei toteudu juuri ollenkaan ja se on se suurempi ongelma. sit on tietty vielä pisara vedessä eli nollabudjetin DIY toimijat, jotka voi käyttää youtubea pelkkänä video hostina ilman mitään kuluja ja hoitaa sen itse markkinoinnin omia kanaviaan pitkin.

käyttäjän ei välttämättä tarvi saada youtubea ilman mainoksia, ihan ok jos tulee vaikka puolen tunnin välein jotain järkevää mainosta. jos ei halua mainoksia niin sen musan voi aina ostaa. jos haluaa käyttää youtubea suoratoistopalveluna musalle niin sit siitä voi maksaa sen kympin kuussa kuten muistakin suoratoistopalveluista, mutta samalla kannattaa toki tiedostaa ettei youtubelle maksetusta rahasta mene välttämättä sitäkään vähää artisteille mitä spotifysta.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Bändin promoaminen

#844 Post by Ceijo Succula » 14 Nov 2018, 02:41

hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 02:06
en edes menny henkilöön, kommentoin sitä miten tulit selittämään mulle miten youtube toimii vaikka tiedän toki miten se toimii eikä siitä ollut edes kyse. tulit siis pätemään jollain suoranaisesti aiheeseen liittymättömällä.
En mä mielestäni tullut pätemään. Kysyin ihan neutraalisti, että onko esimerkiksi noi YouTuben uudet monetization-vaatimukset tuttuja, kun sä ton YouTuben mainoskäytännön tulonjaon otit puheeksi, minkä jälkeen kävi ilmi, ettei ne hirveän tuttua kauraa olleet.
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 02:06
youtube on kaupallinen palvelu eikä mikään yle. jos sillä ei olisi saanut alunperin tienata ei sitä olisi nykymuodossaan edes olemassa. internet ei ole yhtä kuin youtube ja facebook, josta esim. bandcamp on hyvä esimerkki. kaupallinen toimija muuten sekin.
Missään vaiheessa ei ole kukaan sanonut, ettei sillä saisi voida tienata. Sen sijaan internet on nykyään tosi pitkälti Facebook ja Youtube. Facebookilla on noin 2,2 miljardia aktiivista käyttäjää, ja Googlen omistamien palveluiden yhteenlaskettua käyttäjämäärää en uskalla edes arvailla, mutta pelkästään Android-laitteilla on yli kaksi miljardia käyttäjää. Kyllä noi firmat hallitsee ihan järjettömän isoa osaa siitä, millaisena internet kuluttajalle nykyään näyttäytyy.
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 02:06
kuten jo sanoin ennen ku aloit toteuttamaan pätemisen tarvettasi,
Ei tässä ole kyse mistään pätemisen tarpeesta. Mä vain olen eri mieltä asiasta, kuten tosi moni muukin. Mä en oikein enää jaksa näitä keskusteluita sun kanssa, kun tuntuu olevaan tärkeintä päästä vittuilemaan ihan kaikesta mahdollisesta sen sijaan, että edes harkitsisi sitä toista näkökantaa. Toisen mielipiteen tai ymmärryksen nollaaminen noilla "haluut vaan päteä, oot läski nörtti"-vedoilla on todella perseestä.
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 02:06
youtubea voi käyttää joko promootiokanavana, jolloin se taho joka tuotettaan myy maksaa siitä että tavoittaa mahdollisimman paljon jengiä TAI voi olla sisällöntuottaja, jolloin tarpeeksi moni ihminen haluaa nähdä sitä tuotettua sisältöä ja silloin pitäisi saada mainostuloista reilu korvaus. tällä hetkellä eka toteutuu ihan hyvin, toka taas ei toteudu juuri ollenkaan ja se on se suurempi ongelma. sit on tietty vielä pisara vedessä eli nollabudjetin DIY toimijat, jotka voi käyttää youtubea pelkkänä video hostina ilman mitään kuluja ja hoitaa sen itse markkinoinnin omia kanaviaan pitkin.
Ei se ekakaan enää toteudu kovin hyvin, koska toi järjestelmä on syönyt itseään tehokkaasti. Edelleen, se CPC. Vanha graafi, enkä jaksa etsiä uudempaa, mutta kehityksen suunta näkyy tästä ihan tarpeeksi hyvin:

Image
hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 02:06
käyttäjän ei välttämättä tarvi saada youtubea ilman mainoksia, ihan ok jos tulee vaikka puolen tunnin välein jotain järkevää mainosta. jos ei halua mainoksia niin sen musan voi aina ostaa. jos haluaa käyttää youtubea suoratoistopalveluna musalle niin sit siitä voi maksaa sen kympin kuussa kuten muistakin suoratoistopalveluista, mutta samalla kannattaa toki tiedostaa ettei youtubelle maksetusta rahasta mene välttämättä sitäkään vähää artisteille mitä spotifysta.
Tästä nyt sinänsä ollaan ihan samaa mieltä, mutta mä olen edelleen sitä mieltä, että molempien mainittujen firmojen strategia on ollut helvetin kyseenalainen.

Summa summarum, mun mielestä noi firmat on isossa vastuussa siitä, että internetistä on tullut jotain, mikä on pahasti ristiriidassa sen kanssa, mitä monet internetin kehityksen avainhenkilötkin halusivat sen olevan. Mua hiertää eniten FB:n ratkaisu järjestellä käyttäjien näkymiä sen perusteella, kuka on maksanut eniten. Se on täysin päinvastainen palvelun alkuperäisen funktion kanssa, ja mun nähdäkseni tässä on onnistuneesti koukutettu helvetin iso lössi sekä tavan kuluttajia että sisällöntuottajia riippuvaiseksi siitä alustasta ("Eikö teillä oo Facebook-sivua?") ja sen jälkeen ruvettu lähes kiristämään niiltä rahaa. Yhtä lailla perseestä on Googlen siirtyminen vähä vähältä enemmän samaan malliin jo pelkästään hakutulosten ja maksettujen osumien "neutraloinnin" osalta.

Tän enempää mä en aiheesta jatka, koska sun kanssa juttelu on nykyään aina tota vähättelyä ja vittuilua, enkä mä sen vuoksi oikein usko, että sua edes kiinnostaa aiheen puiminen sen enempää. Kukaan ei jaksa sitä porukan tyyppiä, joka on mukava silloin kun se omaan agendaan osuu, ja muuten vaan haistattelee vittua.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Bändin promoaminen

#845 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 14 Nov 2018, 02:56

Jos kyllästyttää vastailla mulle niin siihen on aika vitun yksinkertainen ratkasu: laita ignoreen.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Bändin promoaminen

#846 Post by Ceijo Succula » 14 Nov 2018, 03:05

hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 02:56
Jos kyllästyttää vastailla mulle niin siihen on aika vitun yksinkertainen ratkasu: laita ignoreen.
Musta ois ihan kiva, jos ihmisten välisessä kommunikoinnissa ois muitakin vaihtoehtoja kuin vittuilu ja ignore. Siks en oikein tykkää sitä käyttää.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
?ㅤ
King of PIF
King of PIF
Posts: 16321
Joined: 23 Nov 2006, 22:32

Re: Bändin promoaminen

#847 Post by ?ㅤ » 14 Nov 2018, 07:28

hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 01:22
Ceijo Succula wrote:
14 Nov 2018, 01:21
Yksi tuttu puuhastelee sellasta maksullista, läpinäkyvää kulttuuripalvelua, jolla on helvetin iso potentiaali onnistua ja toivottavasti edes vähän herätellä tästä artisti maksaa -mallista, jota mm. Facebook vyöryttää hirveällä voimalla. Vaikuttaa ainakin helvetin fiksulta ja toimivalta systeemiltä sen perusteella, mitä sen kanssa oon palaveerannut.
näähän yleensä kaatuu siihen ettei käyttäjiä löydy vaikka idea olisi kuinka hyvä. mikäs se oli se yks ihmeellinen mindmap mallinen suomalainen musasivusto?
Sehän oli
Spoiler:
Hitlantis.
Image

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Bändin promoaminen

#848 Post by Äidin mielestä mukava poika » 14 Nov 2018, 14:23

Turvat tukkoon molemmat
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Bändin promoaminen

#849 Post by Äidin mielestä mukava poika » 14 Nov 2018, 14:24

Menkää rogeen vänkäämään tai heitän teidät sinne
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Bändin promoaminen

#850 Post by Ceijo Succula » 14 Nov 2018, 14:39

Täällä ollaan kyllä oltu hiljaa jo tommoset reilu kymmenen tuntia. Mun mielestä kyllä ihan aiheeseen kuuluvaa juttua toi että miten FB:ssä promoaminen nykyään ylipäänsä toimii, mutta ÄMMP tekee miten ÄMMP näkee.
Last edited by Ceijo Succula on 14 Nov 2018, 14:40, edited 2 times in total.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Bändin promoaminen

#851 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 14 Nov 2018, 14:39

Äidin mielestä mukava poika wrote:
14 Nov 2018, 14:24
Menkää rogeen vänkäämään tai heitän teidät sinne
tossahan oli varsin asiallistakin keskustelua? vitun natsi

User avatar
Heissan vaan!
life style guru
Posts: 78135
Joined: 20 May 2012, 21:27
Location: ihan raivona täällä

Re: Bändin promoaminen

#852 Post by Heissan vaan! » 14 Nov 2018, 14:49

Voihan modeillakin olla niin tylsä päivä että pitää vähän kokeilla puhallella yöllä hiipuneeseen hiillokseen.
Image
Image

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Bändin promoaminen

#853 Post by Äidin mielestä mukava poika » 14 Nov 2018, 15:52

hevikrusti-ruslanas wrote:
14 Nov 2018, 14:39
Äidin mielestä mukava poika wrote:
14 Nov 2018, 14:24
Menkää rogeen vänkäämään tai heitän teidät sinne
tossahan oli varsin asiallistakin keskustelua? vitun natsi
Siks mää varoitinkin ensin
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: Bändin promoaminen

#854 Post by Äidin mielestä mukava poika » 14 Nov 2018, 15:53

Eiku ai te lopetittekin jo
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161531
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: Bändin promoaminen

#855 Post by viemäri-INTEGRITY » 14 Nov 2018, 17:03

Bandcamp on omituinen menestystarina Spotsikan ja Youtuben välissä ja ansaitsee siksi rahamme :salut:
Image

Post Reply