Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#1 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 23 Feb 2012, 16:15

Elikkäs tässä on tommosta alemman keskiluokan Hi-Fi-settiä kasailtu jonkin aikaa ja se tyhmä kysymys kuuluu:

..Mul on tällänen styrkka, tarkotuksena ois hommata päätevahvistin. Voiks tätä käyttää volumensäätimenä/sourcenvalitsimena päätevahvistimen kanssa vetämällä tosta video-ulostulosta piuhat päätteeseen? Ilmeisesti ainakin toi tape-out ohittaa kaikki volumesäädöt sun muut mut mites ton video-outin kanssa? Jos natsais ni ei tarttis ostaa uutta esivahvistinta..

Image
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#2 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 23 Feb 2012, 16:23

Tossa vielä noi etupaneelin tsydeemit:

Image
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#3 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 24 Feb 2012, 15:47

Onks tää ulostulojen käyttäytyminen sit ihan laite/valmistajakohtaista? :x
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
ljm
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10441
Joined: 22 Mar 2004, 20:29
Location: 96100
Contact:

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#4 Post by ljm » 24 Feb 2012, 19:39

En kyllä ite ainakaan osaa tohon suorilta vastata. Kokeile? Vedä vaikka rca-miniplugi-piuha video-outista läppärin inputtiiin, pistä audacity/reaper äänittämään ja katso pieneneekö tasot volapotikan mukana?

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#5 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 24 Feb 2012, 20:02

ljm wrote:En kyllä ite ainakaan osaa tohon suorilta vastata. Kokeile? Vedä vaikka rca-miniplugi-piuha video-outista läppärin inputtiiin, pistä audacity/reaper äänittämään ja katso pieneneekö tasot volapotikan mukana?
Näin teen! Ei tähän sit vissiin suoraa vastausta ookkaan (ellei joku satu just omistamaan saman vahvarin ja on kokeillut). Siinä mielessä 10 pisteen vastaus että sattumoisin multa löytyy rca/miniplugipiuha, läppäri JA audacity jo valmiiks! :o
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#6 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 05 Mar 2012, 15:07

Oho, skippasin sittenkin koko etu- ja päätevahvistin homman ja ostin tämmösen budjetti hifi legendan:

Image
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Sweet Baby Bönthö
Itä-Vantaan kuningas
Posts: 8732
Joined: 24 Sep 2008, 23:56
Location: 00500

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#7 Post by Sweet Baby Bönthö » 25 Apr 2012, 17:47

Elikkäs, kun mulla on tuommonen vanha levysoitin jonka rca-kaapelissa menee se maadoitusjohto (vissiin) ja oon nyt ostamassa uutta vahvistinta missä ei sitä liitäntää sille ole, nii tota mihis mä nyt sen kytken sit? :sad1:

lihakirnun orja
SMTC
Posts: 47169
Joined: 22 Apr 2005, 11:23

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#8 Post by lihakirnun orja » 25 Apr 2012, 17:49

Moraaliset Käsitykset wrote:Elikkäs, kun mulla on tuommonen vanha levysoitin jonka rca-kaapelissa menee se maadoitusjohto (vissiin) ja oon nyt ostamassa uutta vahvistinta missä ei sitä liitäntää sille ole, nii tota mihis mä nyt sen kytken sit? :sad1:
hmm - mitäs jos ostat myös erillisen RIAA boksin jossa se liitäntä on?
Ay Caramba

Huliväikkä
ööööööö tota
Posts: 13185
Joined: 17 Mar 2005, 18:52
Location: Mahlamäki

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#9 Post by Huliväikkä » 25 Apr 2012, 18:22

Karjala Hai wrote:
Moraaliset Käsitykset wrote:Elikkäs, kun mulla on tuommonen vanha levysoitin jonka rca-kaapelissa menee se maadoitusjohto (vissiin) ja oon nyt ostamassa uutta vahvistinta missä ei sitä liitäntää sille ole, nii tota mihis mä nyt sen kytken sit? :sad1:
hmm - mitäs jos ostat myös erillisen RIAA boksin jossa se liitäntä on?
Eihän siinä muuta vaihtoehtoa ole. Mut tota maapiuhaa en nyt hiffannut, erillään rca:sta se pitäis kulkea.

Huliväikkä
ööööööö tota
Posts: 13185
Joined: 17 Mar 2005, 18:52
Location: Mahlamäki

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#10 Post by Huliväikkä » 25 Apr 2012, 18:25

Vai siis haettiinko tota liitäntää rca:lle vai maapiuhalle?

User avatar
Sweet Baby Bönthö
Itä-Vantaan kuningas
Posts: 8732
Joined: 24 Sep 2008, 23:56
Location: 00500

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#11 Post by Sweet Baby Bönthö » 25 Apr 2012, 19:49

Karjala Hai wrote:
Moraaliset Käsitykset wrote:Elikkäs, kun mulla on tuommonen vanha levysoitin jonka rca-kaapelissa menee se maadoitusjohto (vissiin) ja oon nyt ostamassa uutta vahvistinta missä ei sitä liitäntää sille ole, nii tota mihis mä nyt sen kytken sit? :sad1:
hmm - mitäs jos ostat myös erillisen RIAA boksin jossa se liitäntä on?
Onko suosituksia et millainen? Tai osta sä uus nii ostan sun vanhan. :P
Nordenskiöld wrote:
Moraaliset Käsitykset wrote:Elikkäs, kun mulla on tuommonen vanha levysoitin jonka rca-kaapelissa menee se maadoitusjohto (vissiin) ja oon nyt ostamassa uutta vahvistinta missä ei sitä liitäntää sille ole, nii tota mihis mä nyt sen kytken sit? :sad1:
Eihän siinä muuta vaihtoehtoa ole. Mut tota maapiuhaa en nyt hiffannut, erillään rca:sta se pitäis kulkea.
Mulla on siis tämmöinen piuha:
Image
Eli se on liimattu tohon rca:han kiinni ihan vakiona.

Eli tarvitsen siis RIAA -boksin jotta saan vinyylisoittimen kiinni tuolla kaapelilla missä on maadoitus ja sit boxista normi rca vahvistimeen, niinkö?

Huliväikkä
ööööööö tota
Posts: 13185
Joined: 17 Mar 2005, 18:52
Location: Mahlamäki

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#12 Post by Huliväikkä » 25 Apr 2012, 20:06

Jos vahvistimessa ei ole phonoliitäntää, niin sun täytyy tosiaan ostaa erillinen RIAA. Maapiuha kiinnitetään yleensä vahvistimen takana olevaan ruuviin, mut kait sen voi kiinnittää vaikka seinässä olevaan patteriin. Levarivahvistimia saa hintaan paristakympistä ylöspäin. En osaa mitään suositella, mutta itse ostin juuri tämän http://musiikincom.valmiskauppa.fi/fire ... p-927.html ja hyväksi on havaittu.

User avatar
Sweet Baby Bönthö
Itä-Vantaan kuningas
Posts: 8732
Joined: 24 Sep 2008, 23:56
Location: 00500

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#13 Post by Sweet Baby Bönthö » 25 Apr 2012, 20:14

Nordenskiöld wrote:Jos vahvistimessa ei ole phonoliitäntää, niin sun täytyy tosiaan ostaa erillinen RIAA. Maapiuha kiinnitetään yleensä vahvistimen takana olevaan ruuviin, mut kait sen voi kiinnittää vaikka seinässä olevaan patteriin. Levarivahvistimia saa hintaan paristakympistä ylöspäin. En osaa mitään suositella, mutta itse ostin juuri tämän http://musiikincom.valmiskauppa.fi/fire ... p-927.html ja hyväksi on havaittu.
Aika suolanen hinta. :sad1: Budjetti ois jotain alle satasen.

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#14 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 25 Apr 2012, 20:17

Eiks maapiuhan voi esim teipata vahvarin runkoon jos se on metallia? Tai vaikka avata vahvarin takaosan ruuvia vähäsen, tunkee maapiuhan pään sinne väliin ja vähän kiristää? Tai just esim. patteriin. Lämpö patteriin. Eheh.
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Hi-Fi, Stereot jne. featuring tyhmät kysymykset

#15 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 25 Apr 2012, 20:22

Moraaliset Käsitykset wrote:
Nordenskiöld wrote:Jos vahvistimessa ei ole phonoliitäntää, niin sun täytyy tosiaan ostaa erillinen RIAA. Maapiuha kiinnitetään yleensä vahvistimen takana olevaan ruuviin, mut kait sen voi kiinnittää vaikka seinässä olevaan patteriin. Levarivahvistimia saa hintaan paristakympistä ylöspäin. En osaa mitään suositella, mutta itse ostin juuri tämän http://musiikincom.valmiskauppa.fi/fire ... p-927.html ja hyväksi on havaittu.
Aika suolanen hinta. :sad1: Budjetti ois jotain alle satasen.
Mä ostin hiljattain tälläsen: http://www.mareks.fi/cambridge-audio-az ... e-amp.html
..Tosin mustan. Ei valittamista. Ei tosin hirveesti vertailukohtiakaan paitsi vahvarin oma phono-aste joka oli ihan paska, ero oli huikea.

Cambridge Audiolla on myös tää halvempi malli joka sopis sun budjettiin: http://www.mareks.fi/cambridge-audio-az ... stage.html

Näitä edeltäneet mallit keräs ainakin kovasti kehuja. Hinta-laatu-suhde pitäis olla harvinaisen hyvin kohdallaan.
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

Post Reply