Telecaster-topik

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
Poistunut käyttäjä f41bd82f
Poistunut käyttäjä
Posts: 48444
Joined: 13 Mar 2008, 21:33

Telecaster-topik

#1 Post by Poistunut käyttäjä f41bd82f » 10 Mar 2012, 16:54

Topic joka on omistettu tälle kitarauniversumin Toyota Corollalle eli Fender Telecasterille sekä sen kopioille! Myös Esquierit mukaan kerhoon vaan. PiFfaajista ainakin kans Electric Chairilta ja Anselmilta löytyy rakkautta näitä työväen kitaroita kohtaan, jakakaa kokemuksenne!

Itellä tällä hetkellä menossa kolmas Tele, kaksi aiempaa ovat olleet Tokain ATE-33 ja Fender Classic Player Baja, nyt on omistuksessa Fender MIJ TL-354 vuosimallia '86.

User avatar
Olen ollut lentävällä lautasella
Mukava jäbä! Lutunen!
Posts: 43432
Joined: 20 Mar 2004, 22:29
Location: Tulevaisuus

Re: Telecaster-topik

#2 Post by Olen ollut lentävällä lautasella » 10 Mar 2012, 17:23

Mä tulen liittymään tähä kerhoon. Vaikka kyllä itse olen nyt täydessä rakkaudessa noihin kelluviin talloihin.

Ja tää on yks syypää, miksi nuo telet silti houkuttaa:
Image
Metal for muthas

Poistunut käyttäjä f41bd82f
Poistunut käyttäjä
Posts: 48444
Joined: 13 Mar 2008, 21:33

Re: Telecaster-topik

#3 Post by Poistunut käyttäjä f41bd82f » 10 Mar 2012, 17:33

^Totaalista tele-tulitusta! Ite ihastuin Teleen sen no-nonsense-henkisyyden ja todella tiukan soundin takia. Ei mitään ylimääräistä ja helposti korjattavissa/modattavissa itsekin. Tele-kuumeen nostatti tietysti tämä herra:

Image

Uudet laitehankinnat-topikissa jo vähän asiaa vatvoin, ajattelin vaihtaa tohon uuteen Teleen sähköt ja modata sen Esquieriksi ns. Eldred-modilla. Silloin mikkivalitsin toimisi:

1. asento: Tallamikki + ainoastaan Volume
2. asento: Tallamikki + Volume & Tone
3. asento: Tallamikki + Volume "cocked wah" soundilla

Uusi mikrofoni on valmiina tohon, Dimarzion Pre-B1, joka on sen verran kuuma poika että siihen kompensoituvaa kaulamikkiä on aika vaikea järkevään hintaan löytyä, joten ajattelin että samahan tuo on Esquier-kytkistä kokeilla! Mahdollisesti jos kaulamikkiä lähtis ostaan niin Artecin Fat Slug ois valintani.

User avatar
slugpace
4k
Posts: 4581
Joined: 01 Jun 2004, 11:38
Location: Surku
Contact:

Re: Telecaster-topik

#4 Post by slugpace » 10 Mar 2012, 17:46

Telecaster on kiihottanut jo pidemmän aikaa, mut yhä odottelen oikeanlaisen vastaantulemista sellaisella hetkellä, kun on rahaa.

Poistunut käyttäjä f41bd82f
Poistunut käyttäjä
Posts: 48444
Joined: 13 Mar 2008, 21:33

Re: Telecaster-topik

#5 Post by Poistunut käyttäjä f41bd82f » 10 Mar 2012, 17:52

slugpace wrote:Telecaster on kiihottanut jo pidemmän aikaa, mut yhä odottelen oikeanlaisen vastaantulemista sellaisella hetkellä, kun on rahaa.
Noi Squierin Classic Vibet on hyviä pelejä hintaansa nähden, pienellä modaamisella sais varmasti sun käyttötarkoituksiin sopivan pelin. Kolmepalainen talla meinaa vaan pitemmän päälle olla intonaatiota ajatellen aika vittumainen säätää, noi MIM telet tulis kuuspalaisilla talloilla ja eivät ihan konkurssiin vedä budjettia. Onks muuten sun Tele-kiihotus tältä jätkältä peräisin:

Image

Nimittäin möyrii kohtuullisen kipeästi Tele Chris Spencerin käsissä. Hebojen Anttihan taikoo aika kipeää soundia Telestä kans!

User avatar
Papu
Posts: 55
Joined: 09 Feb 2010, 17:06
Location: Tampere

Re: Telecaster-topik

#6 Post by Papu » 10 Mar 2012, 18:30

semmonen custom squier löytyy. Humppari kaulassa. On helvetin hyvä vekotin kyl. 8)
Image

User avatar
electric chair
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12384
Joined: 09 Oct 2007, 13:37
Location: lavuaarin kulma

Re: Telecaster-topik

#7 Post by electric chair » 10 Mar 2012, 18:40

Esquire löytyy mutten mää varsinaisesti mikään TELE-MIES ole. Ja kuuspalaiset tallat hyväksytään vaan deluxe ja custom teleissä!
- En kiistä, mutta en myöskään myönnä asiaa, tutkinnanjohtaja Hannu Männikkö Helsingin poliisista sanoo Iltalehdelle.

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: Telecaster-topik

#8 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 10 Mar 2012, 18:44

Oon ollut Telekuumeessa koko elämäni, tänä vuonna vihdoin käveli semmonen tapaus käytettynä vastaan, jota oli pakko kokeilla elikkäs J&D Brothers Tele. Näitä Jaakko ja Däni kitaroita ja bassoja hehkutetaan ympäri nettiä ja hinnat on ihan naurettavia niin nappasin samantien haltuun. Huntti posteineen tuli maksamaan. Tuohon oli vaihettu joku Tokai humppari kaulaan ja pleksiä modattu sen mukaan, tämmöne:

Image

..paitsi humppari tosiaan kaulassa. Mulla on yks musta telepleksi tossa niin ajattelin ehkä vetästä orkkismikin kiinni ja sen mustan pleksin. Tää on ihan unelmapeli soittaa, helvettinen sentsä. Mikit nyt ei oo mitään ihmeellistä mut täysin mun soittoon riittää ja asia tarpeen tullen korjattavissa tietty. Noin yleiseltä laadultaan tää on parempi kun jotkut 300-400€ superstratoviritykset jne. mitä mulla on ollu. Nauhatyö toimii, elektroniikka on kondiksessa, otelauta nappiin ja vire pysyy ku Kekkonen vallassa. Älytöntä, tästä en luovu! Paitsi ehkä jos tulee vielä parempi Telediili vastaan.
electric chair wrote:kuuspalaiset tallat hyväksytään vaan deluxe ja custom teleissä!
Oon vähän samoilla linjoilla kyllä.

User avatar
slugpace
4k
Posts: 4581
Joined: 01 Jun 2004, 11:38
Location: Surku
Contact:

Re: Telecaster-topik

#9 Post by slugpace » 10 Mar 2012, 18:49

Varkain Yössä wrote:Noi Squierin Classic Vibet on hyviä pelejä hintaansa nähden, pienellä modaamisella sais varmasti sun käyttötarkoituksiin sopivan pelin. Kolmepalainen talla meinaa vaan pitemmän päälle olla intonaatiota ajatellen aika vittumainen säätää, noi MIM telet tulis kuuspalaisilla talloilla ja eivät ihan konkurssiin vedä budjettia. Onks muuten sun Tele-kiihotus tältä jätkältä peräisin:

Image

Nimittäin möyrii kohtuullisen kipeästi Tele Chris Spencerin käsissä. Hebojen Anttihan taikoo aika kipeää soundia Telestä kans!
Joo, kuuspalainen talla pitäis olla ehdottomasti, sen verran alavireessä kuitenkin tulee soitettua, ettei kolmepalaisella tee mitään.

Toki Spencerillä (ja Seksi-Analla!) on osuutensa omaan Telekiihotukseen, mut lähinnä soundimaailma on se, mikä kiinnostaa. Yksikelaisten vaihto Les Pauliin ei tuonut ihan sitä tulosta mitä toivoin, vaikka menikin lähemmäs toivottua, joten Tele vois olla se paras vaihtoehto etenkin kun esim. Strato on mun mielestä helvetin ruman mallinen :lol:

Poistunut käyttäjä f41bd82f
Poistunut käyttäjä
Posts: 48444
Joined: 13 Mar 2008, 21:33

Re: Telecaster-topik

#10 Post by Poistunut käyttäjä f41bd82f » 10 Mar 2012, 19:05

Juu, onhan toi Telen soundimaailma se kovin juttu. Stratoissa ei usein noi stokkimikrofonit potki omaan makuun yhtä ärhäkästi kuin Telen tallamikrofonit, tylympi ätäkki.

User avatar
slugpace
4k
Posts: 4581
Joined: 01 Jun 2004, 11:38
Location: Surku
Contact:

Re: Telecaster-topik

#11 Post by slugpace » 10 Mar 2012, 19:26

Varkain Yössä wrote:tylympi ätäkki.
Tässähän tämä juttu tiivistyi mukavasti.

User avatar
Vladimir Pimputin
Posts: 496
Joined: 13 Jun 2009, 21:32
Location: rus
Contact:

Re: Telecaster-topik

#12 Post by Vladimir Pimputin » 10 Mar 2012, 20:10

Mulla on Shiron (aria) tele. Kitaran valintaan vaikutti se, että strato ja les paul ei miellytä silmää yhtään ja illodiini Tuomari Nurmio soitti alkuaikoina sellaisella..

User avatar
sateenkaari hukassa
7k
Posts: 7661
Joined: 22 May 2008, 00:06

Re: Telecaster-topik

#13 Post by sateenkaari hukassa » 10 Mar 2012, 21:51

Mulla on ykköskeppinä tällä hetkellä Fenderin Highway-ykkös-Tele. Kuulemma noissa on yllättävääkin laatuhajontaa ja mulla kävi ilmeisesti tuuri. Hirveesti mitään modailua ei tee mieli tehdä, tykkään tosta saundista hulluna ja soittopeli istuu kätöseen kuin giallo-hanska.
Image

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173511
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: Telecaster-topik

#14 Post by Balam-Acab » 10 Mar 2012, 23:34

Tykkään soundista ja ulkonäöstä.
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

User avatar
Voja, voja! Jo maistuu!
7k
Posts: 7957
Joined: 03 Aug 2010, 10:47

Re: Telecaster-topik

#15 Post by Voja, voja! Jo maistuu! » 11 Mar 2012, 02:41

Koti-isä Suominen wrote:Tykkään soundista ja ulkonäöstä.
Tää. Itselläni ei ole ikinä kuitenkaan ollut moista.

Post Reply