Paras musanteko-ohjelma

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Message
Author
User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Paras musanteko-ohjelma

#61 Post by Herra Aasi » 21 Sep 2020, 05:38

Noise-Mummo wrote:
20 Sep 2020, 20:14
Herra Aasi wrote:
20 Sep 2020, 07:03
Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 13:11
Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:18
Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)
Mä en osaa käyttää Audacityä. Kai se sitten on liian monimutkainen.
sama, tosi hankala. Cubasea oon käyttänyt koko ajan ja sitä myöten reaper oli suht helppo tajuta, mutta pro toolsissa on itelle kaikki väärinpäin ja tyhmästi.
Tein tossa pitkästä aikaa töitä toolsilla ja tavallaan jopa yllätyin kuinka omanlaiset jutut siinä on tiettyihin juttuihin. Osa kyllä ihan hyviä. Esim. noi slip/grid/spot/shuffle-moodit on todella käteviä jos niihin on tottunut mutta varmasti hämmentäviä jos tulee kylmiltään jostain muusta dawista.
varmaan vähän sama kuin jostain Gimpistä photariin siirtyessä, eli ensin huudellaan pilville kun kaikki on eri tavalla ja sitten vähitellen tajutaan miksi kaikki käyttää just tätä.

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6536
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#62 Post by TAKARAIME » 13 Dec 2020, 21:03

Sain ny uuen midi kontrollerin myötä Abletonin Live Liten ja ekan päivän testailujen jälkeen on kyllä kerrassaan miellyttävä softa!! Mitään bändihommia en tällä lähtis tosiaankaan nauhottelemaan mutta synapohjasiin juttuihin vaikuttaa kyl kaikkien kehujen veroiselta.

Noi ton omat synat ja suurin osa preset saundeista ei oo ihan mun makuun mutta luulen et kun niitä oppii vähän tweakkaan paremmin ja muutenkin kunhan ei enää mee joka perus säädössä ihan niin pitkään kun nyt niin alan kyl tykkään enemmän!

EDIT: Täsmennän vielä että omaan makuun ja ainakin näin alkutuntuman perusteella toi sekvensointi / piano rollin käyttö on tossa abletonissa vähän kämysempää kun vaikka FL Studiossa ilman jonkin sortin midi kontrolleria eli jos tekee ihan hiiri/näppäimistö meiningillä nii ei ehkä ihan yhtä vahva suositus tai en tiiä.
Last edited by TAKARAIME on 13 Dec 2020, 22:10, edited 1 time in total.
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
Oi! Maamme Suomi
9k
Posts: 9510
Joined: 15 Aug 2005, 20:26

Re: Paras musanteko-ohjelma

#63 Post by Oi! Maamme Suomi » 13 Dec 2020, 21:47

Jaa parhaat?

No tietty Renoise (teen tällä kaiken sävellyksen), Reaper (miksaus ja masterointi), SuperCollider (diy-virtuaalisynat ja noisesikailut).
Kalja virtaa ja martensit, jotka hiostaa no shit.

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6536
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#64 Post by TAKARAIME » 14 Dec 2020, 00:05

siis mähän oon ihan pähkinöinä tähän abletoniin enkä saa revittyä itseeni tämän luota irti :o
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6536
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#65 Post by TAKARAIME » 14 Dec 2020, 00:10

tän live lite version 8 raidan rajotus on kyllä ihan VITUN PERSEESTÄ :x
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74118
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: Paras musanteko-ohjelma

#66 Post by Taito Muhkunen » 14 Dec 2020, 02:28

Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 19:37
TAKARAIME wrote:
17 Sep 2020, 15:00
Onko kellään kokemusta Ardourista? Hankin linuxille ja maksoin muutaman lantin subscriptioninkin tuosta mutta en saanut sitten MITÄÄN tolkkua että miten tohon saa jotain vst plugareita kiinni ilman että on joku super h4x0r.
Taitaa olla ylipäätään suht vaikeaa toi Linux+vst-yhteistyö. Eikös ne pidä ajaa winen kautta?
Ardour on tosi kiva, automaation editointi vois olla parempi ja jossain overdub/layer logiikassa olin vähän hukassa kanssa mutta nytten sujuu. Plugareina https://calf-studio-gear.org, https://lsp-plug.in ja nyt pistin nää http://eq10q.sourceforge.net ja tommoset mittarit tosta https://www.gareus.de/blog/meters.lv2_- ... vel_meters

Ainoot liikkuvat osat taitaa olla nytten IR samplekirjasto, tarvis tehdä joku muistitikku tms näistä

Niin juu siirryin tähän tosiaan kun ei jaksanut enää tapella VST/AU yms vähemmän open source dongle salasana soitan kotiin juttujen kanssa,
:dog: Cat inside

lihakirnun orja
SMTC
Posts: 47169
Joined: 22 Apr 2005, 11:23

Re: Paras musanteko-ohjelma

#67 Post by lihakirnun orja » 14 Dec 2020, 07:15

äh, pitäs aina muistaa KVG
Ay Caramba

Post Reply