Paras musanteko-ohjelma

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Message
Author
User avatar
Ransu
Karvakuono
Posts: 3041
Joined: 07 Sep 2007, 10:45
Location: Pikkunen kakkonen

Re: Paras musanteko-ohjelma

#31 Post by Ransu » 16 Sep 2020, 18:29

Ceijo Succula wrote:
16 Sep 2020, 18:26
Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20

Onkos kukaan täällä käyttäny Harrison Mix Bussia? Tasasesti näkyy tarjouksessa mutta nykyisessä laitteistossa ei varsinaisesti mitään vikaa tämän hetkisiin tarpeisiin nähden, muttamuttamutta... Moni sen kanssa miksaamista kehuu, mut mites nauhoittaminen, editointi, VST hommat, 5.1 tuki, workflow?..
Oon, ja lahjotin lisenssin pois piffillä. Etenkin omiin perversioihin äärettömän hyvä idea, mutta teknisesti tää oli niin kuheeta purkkavirityksen päälle purkalla juntattua purkkaviritystä, että en kehdannut pyytää lisenssistä edes rahaa.
Semmonen! :o
Mortal Kombat wrote:Tänään boogie & beer. Huomenna boogie & beer. Forever boogie & beer!

User avatar
Hexa
resenasanssimies
Posts: 18913
Joined: 10 Aug 2005, 14:41
Location: a place in the northern sky

Re: Paras musanteko-ohjelma

#32 Post by Hexa » 16 Sep 2020, 21:25

Varmaan joku Classic Albums -musanteko-ohjelma :lol2viulu:
antireg wrote:
koira^ wrote:Ei ole paljoa vastauksia Hexalta tässä topikissa. :o
No se ei kato olekaan mikään netissä pätijä äijä vaan tosi elämässä toimija kurko;
ROGEN BEATLES-KLUBI 1% CREW

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44021
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: Paras musanteko-ohjelma

#33 Post by Sergio Pissahätä » 16 Sep 2020, 23:26

Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20

Logic - Apple only! Biisintekijöille suunnattu dawi, jossa hyvät omat plugarit ja softasynat. Parhaimmillaan kun tehdään looppi pohjaista materiaalia. Ilman klikkiä tehdessä mopompi vehje. Aivan perseestä rumpujen editointi joita ei ole soitettu, saatikka haluta gridiin. Ammattimaiseen pop-biisien tekemiseen kuitenkin aivan hyvä + 5.1 tuki. Mukana tulee ihan hemmetisti kaikenlaista krääsää. Paljon kuulee Youtube videoissa Logicin mukana tulevaa stock-musaa ja efektiä. Ps. vihaan tätä softaa niin että pelkkä tän softan käytön ajattelu saa pulssin nouseen ja rystyset vaalenemaan. Koetan nyt kuitenkin lähestyä tätä ns. objektiivisesti, ja kyllä ne pakollisetkin kurssit tän softan parissa AMKssa valmiiksi tuli arvosanoin joihin tyytyväinen voi olla. Mut jos ei enää tarvii tähän koskee, niin oon erittäin tyytyväinen.
Mielestäni Logic on semmoseen simppeliin äänityshommaan (esim. puhe, demottelu) tosi kätsy ja simppeli softa! Ei sieltä tarvitse ottaa käyttöön jotain typeriä midisoitinpaskoja jos ei halua! Iso plussa järkevät mukana tulevat perusplugarit, kuten hyvät EQ, kompura ja reverbit. Olen käyttänyt Lootsia kaikenlaiseen radiokuunnelman editoinnista bändidemotteluun.
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44159
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#34 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 00:58

Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20
Onkos kukaan täällä käyttäny Harrison Mix Bussia? Tasasesti näkyy tarjouksessa mutta nykyisessä laitteistossa ei varsinaisesti mitään vikaa tämän hetkisiin tarpeisiin nähden, muttamuttamutta... Moni sen kanssa miksaamista kehuu, mut mites nauhoittaminen, editointi, VST hommat, 5.1 tuki, workflow?..
Tää on tainnut olla tarjouksessa julkaisusta asti. :P

BS-mittari huusi punaisella kun kuin aikoinaan lueskelin sen esittelytekstejä. Yritin sit testata mutta en saanut toimimaan (tää oli sitä aikaa kun se oli pelkkä mikseri ja sitä pitä ajaa Jackin kautta normiDAWin päällä. Ihan helvetin tyhmä idea.

Paljon helpommalla pääsee kun käyttää jotain oikeaa dawia ja ostaa siihen jonkun kanavaplugarin.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Paras musanteko-ohjelma

#35 Post by Ceijo Succula » 17 Sep 2020, 01:15

Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 00:58
Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20
Onkos kukaan täällä käyttäny Harrison Mix Bussia? Tasasesti näkyy tarjouksessa mutta nykyisessä laitteistossa ei varsinaisesti mitään vikaa tämän hetkisiin tarpeisiin nähden, muttamuttamutta... Moni sen kanssa miksaamista kehuu, mut mites nauhoittaminen, editointi, VST hommat, 5.1 tuki, workflow?..
Tää on tainnut olla tarjouksessa julkaisusta asti. :P

BS-mittari huusi punaisella kun kuin aikoinaan lueskelin sen esittelytekstejä. Yritin sit testata mutta en saanut toimimaan (tää oli sitä aikaa kun se oli pelkkä mikseri ja sitä pitä ajaa Jackin kautta normiDAWin päällä. Ihan helvetin tyhmä idea.

Paljon helpommalla pääsee kun käyttää jotain oikeaa dawia ja ostaa siihen jonkun kanavaplugarin.
Toi sama Jack-viritys oli sillonkin kun toi oli jo ihan oikea DAW, ties vaikka olis vieläkin. Tuli saman tien semmonen eivvvvvvittuuuu-fiilis kun ostin softan ja ekalla käynnistyksellä kävi ilmi, että tää pyörii ”huomaamattomasti” kahtena erillisenä softana jotka on yhdistetty toisiinsa jesarilla ja abiko-liittimillä :P
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6535
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#36 Post by TAKARAIME » 17 Sep 2020, 11:37

Varmaan hinta-laatusuhteen puolesta ehoton ykkönen on Reaper. Erityismaininta myös siitä, että toi ei oo varmaan ikinä kaatunu mulla, toisin kun moni hintavampi softa.

Ite käyttelen aika paljon Cubasea kun siihen on aikoinaan pistänyt rahaa kiinni. Kai suurin osa DAWeista on kuiteskin aika hyviä ja monen lemppari on se jonka on parhaiten opetellut ja joka on tutuin.
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44159
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#37 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 11:40

Ceijo Succula wrote:
17 Sep 2020, 01:15
Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 00:58
Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20
Onkos kukaan täällä käyttäny Harrison Mix Bussia? Tasasesti näkyy tarjouksessa mutta nykyisessä laitteistossa ei varsinaisesti mitään vikaa tämän hetkisiin tarpeisiin nähden, muttamuttamutta... Moni sen kanssa miksaamista kehuu, mut mites nauhoittaminen, editointi, VST hommat, 5.1 tuki, workflow?..
Tää on tainnut olla tarjouksessa julkaisusta asti. :P

BS-mittari huusi punaisella kun kuin aikoinaan lueskelin sen esittelytekstejä. Yritin sit testata mutta en saanut toimimaan (tää oli sitä aikaa kun se oli pelkkä mikseri ja sitä pitä ajaa Jackin kautta normiDAWin päällä. Ihan helvetin tyhmä idea.

Paljon helpommalla pääsee kun käyttää jotain oikeaa dawia ja ostaa siihen jonkun kanavaplugarin.
Toi sama Jack-viritys oli sillonkin kun toi oli jo ihan oikea DAW, ties vaikka olis vieläkin. Tuli saman tien semmonen eivvvvvvittuuuu-fiilis kun ostin softan ja ekalla käynnistyksellä kävi ilmi, että tää pyörii ”huomaamattomasti” kahtena erillisenä softana jotka on yhdistetty toisiinsa jesarilla ja abiko-liittimillä :P
Piti käydä vilkaisemassa. Ei vittu mitä sössötystä.

"Mixbus provides a modern DAW model incorporating a "traditional" analog mixing workflow."

"With dozens of DAWs to choose from, there's only one that is designed to work like a Harrison, with an analog paradigm that embodies form, function, and sound."
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44159
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#38 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 11:43

TAKARAIME wrote:
17 Sep 2020, 11:37
Varmaan hinta-laatusuhteen puolesta ehoton ykkönen on Reaper. Erityismaininta myös siitä, että toi ei oo varmaan ikinä kaatunu mulla, toisin kun moni hintavampi softa.

Ite käyttelen aika paljon Cubasea kun siihen on aikoinaan pistänyt rahaa kiinni. Kai suurin osa DAWeista on kuiteskin aika hyviä ja monen lemppari on se jonka on parhaiten opetellut ja joka on tutuin.
Joo. Suurin osa jutuista tulis tehtyä millä tahansa softalla.

Tosin tossa tein pitkästä aikaa äänityssession toolsilla ja muutamankin kerran laitoin muistiinpanoihin että "editoi tää sitten reaperissä". Kun tiedän että toolsin kanssa ottais vaikeesti.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50388
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Paras musanteko-ohjelma

#39 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 17 Sep 2020, 11:44

Reasonin kilpailuvaltti taitaa nykyään olla se, että sitä voi käyttää vst-instrumenttina muissa softissa. Pitäs jaksaa tutustua, etenkin kun mulla on se :P
Image

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44159
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#40 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 11:45

Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
17 Sep 2020, 11:44
Reasonin kilpailuvaltti taitaa nykyään olla se, että sitä voi käyttää vst-instrumenttina muissa softissa. Pitäs jaksaa tutustua, etenkin kun mulla on se :P
Itse asiassa ostin jonkun Reason liten just alesta ton ominaisuuden takia. :lol:
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6535
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#41 Post by TAKARAIME » 17 Sep 2020, 11:48

Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 11:45
Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
17 Sep 2020, 11:44
Reasonin kilpailuvaltti taitaa nykyään olla se, että sitä voi käyttää vst-instrumenttina muissa softissa. Pitäs jaksaa tutustua, etenkin kun mulla on se :P
Itse asiassa ostin jonkun Reason liten just alesta ton ominaisuuden takia. :lol:
Tätä oon harkinnu itekin. Jos ehitte tutustuun ton rumpuominaisuuksiin, lähinnä siten et onko muitakin kun elektroniseen musaan suunnattuja saundeja, ni kiinnostas tietää!
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
Marxin Ryyppy
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10617
Joined: 02 Mar 2020, 18:55
Location: Ylen sankia pride

Re: Paras musanteko-ohjelma

#42 Post by Marxin Ryyppy » 17 Sep 2020, 12:00

Yks mikä näistä helpolla unohtuu niin Cakewalkhan on nykyään ilmainen: https://www.bandlab.com/products/cakewalk

Sillä kyllä luonnistuu nauhoittelu ja muu säätäminen erittäin hyvin, tosin en osaa sanoa onko tää aloittelijalle sen helpompi kuin muutkaan, mutta ei ominaisuudet ihan heti lopu kesken.
ImageImageImage

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44159
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#43 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 12:04

TAKARAIME wrote:
17 Sep 2020, 11:48
Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 11:45
Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
17 Sep 2020, 11:44
Reasonin kilpailuvaltti taitaa nykyään olla se, että sitä voi käyttää vst-instrumenttina muissa softissa. Pitäs jaksaa tutustua, etenkin kun mulla on se :P
Itse asiassa ostin jonkun Reason liten just alesta ton ominaisuuden takia. :lol:
Tätä oon harkinnu itekin. Jos ehitte tutustuun ton rumpuominaisuuksiin, lähinnä siten et onko muitakin kun elektroniseen musaan suunnattuja saundeja, ni kiinnostas tietää!
Mä itse asiassa ostin ton Liten pitkälti sen takia että siinä tulee se rumpukone. Todella nopea ja helppokäyttöinen perusrumpu ja sen patternin voi lopuksi siirtää midinä siihen varsinaiseen dawiin. Kätevää.

Löytyy 5 rock-kittiä, 6 R'n'B-kittiä, 5 brush-kittiä ja 7 heavy-kittiä.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage


User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44021
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: Paras musanteko-ohjelma

#45 Post by Sergio Pissahätä » 17 Sep 2020, 12:15

Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:13
Acid pro
tässä on sitä jotain! :soth:
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

Post Reply