Paras musanteko-ohjelma

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Message
Author
User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392039
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: Paras musanteko-ohjelma

#46 Post by Kutosta pyytää » 17 Sep 2020, 12:18

Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44147
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#47 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 13:11

Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:18
Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)
Mä en osaa käyttää Audacityä. Kai se sitten on liian monimutkainen.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Ransu
Karvakuono
Posts: 3041
Joined: 07 Sep 2007, 10:45
Location: Pikkunen kakkonen

Re: Paras musanteko-ohjelma

#48 Post by Ransu » 17 Sep 2020, 14:51

Sergio Pissahätä wrote:
16 Sep 2020, 23:26
Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20

Logic - Apple only! Biisintekijöille suunnattu dawi, jossa hyvät omat plugarit ja softasynat. Parhaimmillaan kun tehdään looppi pohjaista materiaalia. Ilman klikkiä tehdessä mopompi vehje. Aivan perseestä rumpujen editointi joita ei ole soitettu, saatikka haluta gridiin. Ammattimaiseen pop-biisien tekemiseen kuitenkin aivan hyvä + 5.1 tuki. Mukana tulee ihan hemmetisti kaikenlaista krääsää. Paljon kuulee Youtube videoissa Logicin mukana tulevaa stock-musaa ja efektiä. Ps. vihaan tätä softaa niin että pelkkä tän softan käytön ajattelu saa pulssin nouseen ja rystyset vaalenemaan. Koetan nyt kuitenkin lähestyä tätä ns. objektiivisesti, ja kyllä ne pakollisetkin kurssit tän softan parissa AMKssa valmiiksi tuli arvosanoin joihin tyytyväinen voi olla. Mut jos ei enää tarvii tähän koskee, niin oon erittäin tyytyväinen.
Mielestäni Logic on semmoseen simppeliin äänityshommaan (esim. puhe, demottelu) tosi kätsy ja simppeli softa! Ei sieltä tarvitse ottaa käyttöön jotain typeriä midisoitinpaskoja jos ei halua! Iso plussa järkevät mukana tulevat perusplugarit, kuten hyvät EQ, kompura ja reverbit. Olen käyttänyt Lootsia kaikenlaiseen radiokuunnelman editoinnista bändidemotteluun.
Joo, paljonhan tota käytetään melkeen mihin vaan kun hinta on suhteessa vaikka Protariin halpa ja paljon mahdollisuuksia paperilla tarjoaa. Toi täytyy kyl myöntää et se mukana tuleva kompurapaketti on erittäin asiallinen! En vaan oo vielä tajunnu et minkä helvetin takia se editointi on pitäny tehdä niin monimutkaiseksi (aka. ei multitoolia joka about jokaisessa muussa dawissa ja pikanäppäimet epäloogiset (I = Scissor, wat!?!) VS StudioOnesta ja Cubasesta tuttu 1,2,3,4,5... logiikka työkaluille), ja menuvalikkohelvettiä tarvii ensin klikkailla 30min ennen kuin tulee mistään ei gridiin menevän matskun työstämisestä mitään. Äääääääh, pulssi noususssaaaaaa!!!!! :himprrrtti:
Mortal Kombat wrote:Tänään boogie & beer. Huomenna boogie & beer. Forever boogie & beer!

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44147
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#49 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 14:58

Ransu wrote:
17 Sep 2020, 14:51
Sergio Pissahätä wrote:
16 Sep 2020, 23:26
Ransu wrote:
16 Sep 2020, 18:20

Logic - Apple only! Biisintekijöille suunnattu dawi, jossa hyvät omat plugarit ja softasynat. Parhaimmillaan kun tehdään looppi pohjaista materiaalia. Ilman klikkiä tehdessä mopompi vehje. Aivan perseestä rumpujen editointi joita ei ole soitettu, saatikka haluta gridiin. Ammattimaiseen pop-biisien tekemiseen kuitenkin aivan hyvä + 5.1 tuki. Mukana tulee ihan hemmetisti kaikenlaista krääsää. Paljon kuulee Youtube videoissa Logicin mukana tulevaa stock-musaa ja efektiä. Ps. vihaan tätä softaa niin että pelkkä tän softan käytön ajattelu saa pulssin nouseen ja rystyset vaalenemaan. Koetan nyt kuitenkin lähestyä tätä ns. objektiivisesti, ja kyllä ne pakollisetkin kurssit tän softan parissa AMKssa valmiiksi tuli arvosanoin joihin tyytyväinen voi olla. Mut jos ei enää tarvii tähän koskee, niin oon erittäin tyytyväinen.
Mielestäni Logic on semmoseen simppeliin äänityshommaan (esim. puhe, demottelu) tosi kätsy ja simppeli softa! Ei sieltä tarvitse ottaa käyttöön jotain typeriä midisoitinpaskoja jos ei halua! Iso plussa järkevät mukana tulevat perusplugarit, kuten hyvät EQ, kompura ja reverbit. Olen käyttänyt Lootsia kaikenlaiseen radiokuunnelman editoinnista bändidemotteluun.
Joo, paljonhan tota käytetään melkeen mihin vaan kun hinta on suhteessa vaikka Protariin halpa ja paljon mahdollisuuksia paperilla tarjoaa. Toi täytyy kyl myöntää et se mukana tuleva kompurapaketti on erittäin asiallinen! En vaan oo vielä tajunnu et minkä helvetin takia se editointi on pitäny tehdä niin monimutkaiseksi (aka. ei multitoolia joka about jokaisessa muussa dawissa ja pikanäppäimet epäloogiset (I = Scissor, wat!?!) VS StudioOnesta ja Cubasesta tuttu 1,2,3,4,5... logiikka työkaluille), ja menuvalikkohelvettiä tarvii ensin klikkailla 30min ennen kuin tulee mistään ei gridiin menevän matskun työstämisestä mitään. Äääääääh, pulssi noususssaaaaaa!!!!! :himprrrtti:
haluaisin osata käyttää Logicia koska se olis semmone mahtava sveitsinlinkkari mutta ei vaan onnistu. Ja yritetty on aika ajoin joku 20 vuotta. :lol:
Muistelisin että toi editointipuoli just ottaa erityisen vaikeesti. Myös jotkut kummalliset ratkaisut reitittelypuolella.

Toki kyllähän tuo hämmensi kun pitkästä aikaa käytti toolsia että minkä takia pitää reititellä jonkun Bus1,2,3 kautta kun vois vaan ohjata signaalin tietylle raidalle sen nimen perusteelle (miten ainakin Live ja Reaper toimii).
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6535
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#50 Post by TAKARAIME » 17 Sep 2020, 15:00

Onko kellään kokemusta Ardourista? Hankin linuxille ja maksoin muutaman lantin subscriptioninkin tuosta mutta en saanut sitten MITÄÄN tolkkua että miten tohon saa jotain vst plugareita kiinni ilman että on joku super h4x0r.
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
pidetään symposium
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 29965
Joined: 03 Apr 2012, 19:43
Location: Zündapp for your rights

Re: Paras musanteko-ohjelma

#51 Post by pidetään symposium » 17 Sep 2020, 15:11

mä en oo koskaan muuta käyttänytkään kun ardouria mutta vedän ihan distron mukana tulevilla plugareilla, vst-maailma on ihan vieras
Image
glifford,,, wrote:
02 Jul 2022, 10:35
Omalle kaukosäätimelle voi puhua ja se ymmärtää joskus
ImageImage

User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6535
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Paras musanteko-ohjelma

#52 Post by TAKARAIME » 17 Sep 2020, 15:31

pidetään symposium wrote:
17 Sep 2020, 15:11
mä en oo koskaan muuta käyttänytkään kun ardouria mutta vedän ihan distron mukana tulevilla plugareilla, vst-maailma on ihan vieras
Nice! Voisi tuohon kyllä vähän perehtyä. Avoin lähdekoodi näissä hommissa rulessss
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

User avatar
valtion virallinen tili
God of PIF
God of PIF
Posts: 30456
Joined: 25 Mar 2012, 16:05
Location: Wildmansbeach.

Re: Paras musanteko-ohjelma

#53 Post by valtion virallinen tili » 17 Sep 2020, 18:11

Suoratoisto Kansanteokratia wrote:
17 Sep 2020, 12:00
Yks mikä näistä helpolla unohtuu niin Cakewalkhan on nykyään ilmainen: https://www.bandlab.com/products/cakewalk

Sillä kyllä luonnistuu nauhoittelu ja muu säätäminen erittäin hyvin, tosin en osaa sanoa onko tää aloittelijalle sen helpompi kuin muutkaan, mutta ei ominaisuudet ihan heti lopu kesken.
Laitoin latautumaan. Reaperissä ei ole mitään vikaa mut demotteluun ja biisien rakenteluun vois kokeilla jotain toistakin ohjelmaa.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44147
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#54 Post by Hardcore-Mummo » 17 Sep 2020, 19:37

TAKARAIME wrote:
17 Sep 2020, 15:00
Onko kellään kokemusta Ardourista? Hankin linuxille ja maksoin muutaman lantin subscriptioninkin tuosta mutta en saanut sitten MITÄÄN tolkkua että miten tohon saa jotain vst plugareita kiinni ilman että on joku super h4x0r.
Taitaa olla ylipäätään suht vaikeaa toi Linux+vst-yhteistyö. Eikös ne pidä ajaa winen kautta?
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Marxin Ryyppy
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10613
Joined: 02 Mar 2020, 18:55
Location: Ylen sankia pride

Re: Paras musanteko-ohjelma

#55 Post by Marxin Ryyppy » 17 Sep 2020, 21:39

Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 19:37
TAKARAIME wrote:
17 Sep 2020, 15:00
Onko kellään kokemusta Ardourista? Hankin linuxille ja maksoin muutaman lantin subscriptioninkin tuosta mutta en saanut sitten MITÄÄN tolkkua että miten tohon saa jotain vst plugareita kiinni ilman että on joku super h4x0r.
Taitaa olla ylipäätään suht vaikeaa toi Linux+vst-yhteistyö. Eikös ne pidä ajaa winen kautta?
Vst3:ssa on natiivituki Linuxille, tosin en oo käyttäny ite. Vanhempiin oli joku wrapperi DSSI:lle mutta siitäkin on aikaa.
ImageImageImage

User avatar
valtion virallinen tili
God of PIF
God of PIF
Posts: 30456
Joined: 25 Mar 2012, 16:05
Location: Wildmansbeach.

Re: Paras musanteko-ohjelma

#56 Post by valtion virallinen tili » 18 Sep 2020, 08:17

valtion siitosori wrote:
17 Sep 2020, 18:11
Suoratoisto Kansanteokratia wrote:
17 Sep 2020, 12:00
Yks mikä näistä helpolla unohtuu niin Cakewalkhan on nykyään ilmainen: https://www.bandlab.com/products/cakewalk

Sillä kyllä luonnistuu nauhoittelu ja muu säätäminen erittäin hyvin, tosin en osaa sanoa onko tää aloittelijalle sen helpompi kuin muutkaan, mutta ei ominaisuudet ihan heti lopu kesken.
Laitoin latautumaan. Reaperissä ei ole mitään vikaa mut demotteluun ja biisien rakenteluun vois kokeilla jotain toistakin ohjelmaa.
Vaikuttaa helvetin pätevältä tähän hommaan. Löytyy kaikki tarvittavat vahvarit, rummut ja muut valmiina. Ainoo ongelma on et tuuttaa vaan toisesta outputista tavraa ulos ja preferences valikosta ei löytyny muita vaihtoehtoja kun output 1. En kyllä hirveen kauaa tän pohdiskeluun käyttäny aikaa :P

User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392039
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: Paras musanteko-ohjelma

#57 Post by Kutosta pyytää » 18 Sep 2020, 08:22

Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 13:11
Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:18
Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)
Mä en osaa käyttää Audacityä. Kai se sitten on liian monimutkainen.
en mäkään kunnolla, mutta vaikuttaa yksinkertaisemmalta kuin vaikka jotkut reaperit ja reasonit.

User avatar
Marxin Ryyppy
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10613
Joined: 02 Mar 2020, 18:55
Location: Ylen sankia pride

Re: Paras musanteko-ohjelma

#58 Post by Marxin Ryyppy » 18 Sep 2020, 12:35

Melancholic vampiren taakka... wrote:
18 Sep 2020, 08:22
Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 13:11
Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:18
Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)
Mä en osaa käyttää Audacityä. Kai se sitten on liian monimutkainen.
en mäkään kunnolla, mutta vaikuttaa yksinkertaisemmalta kuin vaikka jotkut reaperit ja reasonit.
Mites tuota LMMS tai Waveform Free?
ImageImageImage

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Paras musanteko-ohjelma

#59 Post by Herra Aasi » 20 Sep 2020, 07:03

Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 13:11
Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:18
Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)
Mä en osaa käyttää Audacityä. Kai se sitten on liian monimutkainen.
sama, tosi hankala. Cubasea oon käyttänyt koko ajan ja sitä myöten reaper oli suht helppo tajuta, mutta pro toolsissa on itelle kaikki väärinpäin ja tyhmästi.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44147
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Paras musanteko-ohjelma

#60 Post by Hardcore-Mummo » 20 Sep 2020, 20:14

Herra Aasi wrote:
20 Sep 2020, 07:03
Noise-Mummo wrote:
17 Sep 2020, 13:11
Melancholic vampiren taakka... wrote:
17 Sep 2020, 12:18
Kaikki muut liian monimutkaisia mulle (acidkin on vähän) tai sitten liian suppeita tai epäloogisia (audacity, jota kyllä käytän silti)
Mä en osaa käyttää Audacityä. Kai se sitten on liian monimutkainen.
sama, tosi hankala. Cubasea oon käyttänyt koko ajan ja sitä myöten reaper oli suht helppo tajuta, mutta pro toolsissa on itelle kaikki väärinpäin ja tyhmästi.
Tein tossa pitkästä aikaa töitä toolsilla ja tavallaan jopa yllätyin kuinka omanlaiset jutut siinä on tiettyihin juttuihin. Osa kyllä ihan hyviä. Esim. noi slip/grid/spot/shuffle-moodit on todella käteviä jos niihin on tottunut mutta varmasti hämmentäviä jos tulee kylmiltään jostain muusta dawista.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

Post Reply