Täällä puhutaan yleistä rummuista

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#916 Post by salilta tuttu hevari » 25 Dec 2018, 17:24

Hytky wrote:
19 Dec 2018, 11:32
young urban professional wrote:
04 Dec 2018, 10:15
Hytky wrote:
01 Oct 2018, 09:55
Ekaa kertaa 12-13 vuoteen ostin juuri uudet pedaalit. Edelliset Pearlin sinkkuketjuiset tuplaruoskat on toiminu sen verran hyvin, että hirveesti yli kahtasataa maksavia pedaaleja en edes alkanu miettimään. Ihan vaan senkin takia, että ei tuu soiteltua kyrpänä nopeita tuplabasarikomppeja.

Longboard ja nuijien kulmien säätö oli ainoat kriteerit niin päädyin ostamaan nuo Taman 310-sarjan Speedcobrat. Testiin parin päivän sisällä ja jonkunmoista rapsaakin voin kirjoittaa.

Image
No millaset on? Just nämä harkinnassa, ja nyt lähinnä mietityttää, ottaisko noi 310 vai kalliimman version.
Halppispedaaleihin (näitä halvempiin) tottuneena olihan se outoa, kun pedaalit toimi oikein. Jousien lukitussysteemi ja pidempi footboard oikein mukavat lisät. Oisin toivonu, että jouset sais vielä pikkasen kireemmälle vedettyä, kun tuntuu omaan tottumukseen hieman löysältä.
Säätövaraahan on just se mitä ite tarvin eli, jos haluaa enemmän hifistellä niin kehottaisin ottaan sen kalliimman version. Jos kiinnostaa perushyvillä ja jykevillä pedaaleilla soittaa niin nää toimii hyvin. Pienen palan velcroa joudun kyllä laittaan alle, ei meinaa oikeenpuoleinen pedaali pysyä aloillaan.
Jees. En usko että hifistelyyn on tarvetta. soitan hitaita ja lyhyitä blasteja, sekä filleiksi välillä tuplamattoja, jotka nekin aika löysiä :) aika paljon hintaeroa, niin eiköhän nuo riitä.
Image

Poistunut käyttäjä 53ddbd
Poistunut käyttäjä
Posts: 2645
Joined: 09 Nov 2012, 12:00

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#917 Post by Poistunut käyttäjä 53ddbd » 09 Jan 2019, 14:20

Hyvää päivää.

Tarttis jonkun oikeasti hiljaisen treenipadin. Laadulla ei mitään väliä, kuhan olisi vaan hiljainen. Mulla oli joskus tollanen remon, se oli kyllä hyvä mutta kaukana hiljaisesta.

Työt taas pilaa elämän eikä ehdi soittamaan, jotain pitäis päästä nakuttamaan että kädet ei ois jatkuvasti betonia.

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#918 Post by salilta tuttu hevari » 09 Jan 2019, 14:22

Bogdan wrote:
09 Jan 2019, 14:20
Hyvää päivää.

Tarttis jonkun oikeasti hiljaisen treenipadin. Laadulla ei mitään väliä, kuhan olisi vaan hiljainen. Mulla oli joskus tollanen remon, se oli kyllä hyvä mutta kaukana hiljaisesta.

Työt taas pilaa elämän eikä ehdi soittamaan, jotain pitäis päästä nakuttamaan että kädet ei ois jatkuvasti betonia.
Mulla on tää: https://www.staggmusic.com/en/products/view/TD12R Eikä kyl mielestäni mitään meteliä pidä
Image

Poistunut käyttäjä 53ddbd
Poistunut käyttäjä
Posts: 2645
Joined: 09 Nov 2012, 12:00

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#919 Post by Poistunut käyttäjä 53ddbd » 09 Jan 2019, 15:00

Kiitos! Materiaali rubber eli varmaan just sopiva. Tilaan.

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#920 Post by salilta tuttu hevari » 09 Jan 2019, 15:57

Bogdan wrote:
09 Jan 2019, 15:00
Kiitos! Materiaali rubber eli varmaan just sopiva. Tilaan.
Joo, oli musaliikkeessä kympin halvempikin kun toi remo.
Image

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#921 Post by salilta tuttu hevari » 11 Jan 2019, 14:46

poistin pearlin chad smith signature 14 x 5 terässnaren tossa. Yksien reenien perusteella aivan nappiostos, chad smithistä huolimatta. Ei harmita enää, kun master custom snarea edullisesti kaupitellut äijä teki oharit.
Image

User avatar
varpu
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 96619
Joined: 11 Nov 2016, 22:49

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#922 Post by varpu » 11 Mar 2019, 22:11

pirulaita kun on kädet jatkuvasti rakoilla kun tykittelee menemään :x oon kyllä jatkuvasti hakemassa parempaa tekniikkaa kun tähän mennessä mennyt enempi tunteella kun taidolla. viime treeneissä käänsin kapulat nurinpäin ja soitto kyllä sujui mut taas uusia rakkuloita. oonko vaan herkkäkätinen vai onko tää yleistä :ksmoker:
Duckulan Kreivi wrote:
10 Aug 2022, 16:19
skulls literally explode
SPLAINKILLER wrote:
11 Nov 2023, 18:04
Good weed. Good raw breaks. badman bass levels. Gonna be a sick day innit. Good morning!

:transagenda:

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#923 Post by salilta tuttu hevari » 12 Mar 2019, 13:46

jumalan avokämmen wrote:
11 Mar 2019, 22:11
pirulaita kun on kädet jatkuvasti rakoilla kun tykittelee menemään :x oon kyllä jatkuvasti hakemassa parempaa tekniikkaa kun tähän mennessä mennyt enempi tunteella kun taidolla. viime treeneissä käänsin kapulat nurinpäin ja soitto kyllä sujui mut taas uusia rakkuloita. oonko vaan herkkäkätinen vai onko tää yleistä :ksmoker:
mulla tekniikka ihampaska, mutta rakkuloita tulee vain satunnaisesti uusista kapuloista. Eli se tiettyjen kapuloiden pinnoite hiertää ainaki itellä.
Image

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#924 Post by salilta tuttu hevari » 12 Mar 2019, 13:47

tai sit voi soittaa hauiksella :tongue4smoker:
Image

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118969
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#925 Post by beebe munk » 12 Mar 2019, 22:22

sunnuntaina soittelin nelisen tuntia rumpuja ja tänään 2,5h [-o< pitäis kyllä alkaa käydä reenailee useemman kerran viikossa kun huomaa miten on ihan erilainen tatsi hommassa kun ei oo paljoo väliä tossa [-o<
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#926 Post by salilta tuttu hevari » 13 Mar 2019, 14:17

Tilasin sabianin AA rock 14" hatut. Jos joku tarttee hevihaitsut, niin mulla on joutavana kolme 14" bottomia (zildjian a-custom, z-custom ja paiste alpha medium vanha leima.)
Image

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118969
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#927 Post by beebe munk » 13 Mar 2019, 15:27

mun tarttis vihdoin ja viimein ainaki ennen kesää ostaa omat pellit, aattelin jottain käytettyjä katella niin onko antaa mitään vinkkejä käytettyjen peltien ostoon? tartten siis crashin, riden ja haitsut. ainaku oon testaillu jotain hyvän kuulosia peltejä niin oon napannu kuvan niistä että tietäisin mistä tykkään mut ne on ihan sekasin tuolla jossain kuvien seassa voi saakeli :facepalm:
elikkäs saa myös antaa vinksyjä siitä mitä peltejä kandeis kattoo, en oo mikään hifistelijä kunhan ei oo ihan halvimmat kattilankannet (niinku nykyset käytössä olevat joku thomannin halvin setti vissiin ja sen verran oon parin vuoden aikana oppinut kuuntelemaan välillä muita peltejä testaillen että noi kuulostaa ihan karseelta eikä oikein soi). paukutan aika täysiä jos sillä on jotain merkitystä tässä myös mut riden ois kiva myös soida jotenkii silleen vähän hissutellen soittaessa kans :P
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#928 Post by Ceijo Succula » 13 Mar 2019, 15:44

K:ta vaan niin ei tartte kiristellä hampaita! [-o<
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83090
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#929 Post by salilta tuttu hevari » 13 Mar 2019, 15:51

berlin munk wrote:
13 Mar 2019, 15:27
mun tarttis vihdoin ja viimein ainaki ennen kesää ostaa omat pellit, aattelin jottain käytettyjä katella niin onko antaa mitään vinkkejä käytettyjen peltien ostoon? tartten siis crashin, riden ja haitsut. ainaku oon testaillu jotain hyvän kuulosia peltejä niin oon napannu kuvan niistä että tietäisin mistä tykkään mut ne on ihan sekasin tuolla jossain kuvien seassa voi saakeli :facepalm:
elikkäs saa myös antaa vinksyjä siitä mitä peltejä kandeis kattoo, en oo mikään hifistelijä kunhan ei oo ihan halvimmat kattilankannet (niinku nykyset käytössä olevat joku thomannin halvin setti vissiin ja sen verran oon parin vuoden aikana oppinut kuuntelemaan välillä muita peltejä testaillen että noi kuulostaa ihan karseelta eikä oikein soi). paukutan aika täysiä jos sillä on jotain merkitystä tässä myös mut riden ois kiva myös soida jotenkii silleen vähän hissutellen soittaessa kans :P
No varmaan joku paisteen alpha vois olla hyvä sarja mitä saalistaa käytettynä. Hinta-laatu suhde on hyvä ja sopii rajuun rockiin, mutta on ei oo mitään 101 tai pst3 käppää.

Ceijon mainitsemat K:t on tosi hyvät, mutta maksaa helvetisti :P
Image

User avatar
beebe munk
meitikkä
Posts: 118969
Joined: 01 Jan 2005, 17:20
Location: kiikkustuoli

Re: Täällä puhutaan yleistä rummuista

#930 Post by beebe munk » 13 Mar 2019, 16:06

menestynyt raakasuklaayrittäjä wrote:
13 Mar 2019, 15:51
berlin munk wrote:
13 Mar 2019, 15:27
mun tarttis vihdoin ja viimein ainaki ennen kesää ostaa omat pellit, aattelin jottain käytettyjä katella niin onko antaa mitään vinkkejä käytettyjen peltien ostoon? tartten siis crashin, riden ja haitsut. ainaku oon testaillu jotain hyvän kuulosia peltejä niin oon napannu kuvan niistä että tietäisin mistä tykkään mut ne on ihan sekasin tuolla jossain kuvien seassa voi saakeli :facepalm:
elikkäs saa myös antaa vinksyjä siitä mitä peltejä kandeis kattoo, en oo mikään hifistelijä kunhan ei oo ihan halvimmat kattilankannet (niinku nykyset käytössä olevat joku thomannin halvin setti vissiin ja sen verran oon parin vuoden aikana oppinut kuuntelemaan välillä muita peltejä testaillen että noi kuulostaa ihan karseelta eikä oikein soi). paukutan aika täysiä jos sillä on jotain merkitystä tässä myös mut riden ois kiva myös soida jotenkii silleen vähän hissutellen soittaessa kans :P
No varmaan joku paisteen alpha vois olla hyvä sarja mitä saalistaa käytettynä. Hinta-laatu suhde on hyvä ja sopii rajuun rockiin, mutta on ei oo mitään 101 tai pst3 käppää.

Ceijon mainitsemat K:t on tosi hyvät, mutta maksaa helvetisti :P
kiitti vinkistä, tsekkailen noita alphoja sitten sillä silmällä jatkossa 8)
KUUKAUDEN KESÄ TARJOUS SIILI
Image
Spoiler:
Image

Post Reply