Konemusa-jengi

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
User avatar
Thyranen Blastmor
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23398
Joined: 21 Jun 2015, 18:46
Location: ruutuvihko kaupalla

Re: Konemusa-jengi

#2866 Post by Thyranen Blastmor » 17 Jan 2022, 12:56

Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
17 Jan 2022, 11:48
Omnisphere voisi olla ratkaisu laadukkaaseen synahommien ja jousisamplejen yhdistelyyn, mutta hinta.
Omnisphere on ratkaisu mihin tahansa laadukkaan synahomman hoiteluun 8)
:?: olemme kuitenkin samassa veneessä ja jos on että näkee toisen punkkarin niin aina löytyy yhteisiä puheen aiheita aina :!:
paras olisi että olisimme yhdessä veneessä ja punkkarit puolustaa punkkareita
Image

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101280
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: Konemusa-jengi

#2867 Post by Sekaisin Sepistä » 19 Jan 2022, 08:09

Onko noissa Spitfiren maksullisissa kirjastoissa muuten miten hyvänkuuloisia ne äänitykset? Ainakin tuossa ilmaisessa BBC-kirjastossa on musta toivomisen varaa, jouset eivät ole kovin puhtaan kuuloisia ja varsinkin jos yhtään kompuroi tms niin semmoinen "likaisuus" niissä äänitteissä korostuuu vielä lisää. Esim. tuossa mun jousiteknobiisissä kun soolottelee niitä jousia niin ihan selkeästi kuulee semmoinen tietynlainen häly. Noissa maksullisissa voi onneksi edes release-aikaa säätää, tuossa ilmaisessa ei voi ja esim. spiccatona soitettuna niissä jousissa on aivan liian pitkä häntä. Ja sitten kun yhdistää monta kerrosta jousia missä kaikissa on sitä likaisuutta ja pitkä häntä niin tulee semmoinen aika tukkoinen ja tunkkainen kokonaissointi.

Tässä kuvassa näkyy hyvin se häntä suhteutettuna 1/16-osa nuotteihin:

Image

Nuo myös lähtee aika hitaasti liikkeelle, olisi kiva jos ne jotenkin saisi vähän iskevimmiksi, silleen että spiccaton se lujin kohta/transientti olisi about siinä kohtaa missä midi-nuotti alkaa. No toki noita voi Reaperin time adjustment delay-plugarilla siirtää manuaalisesti vasemmalle vähän.

Se likaisuus kuuluu tässä hyvin, ei ole siis mitään muuta kuin jouset, ei mitään efektejä.



Voi kyllä olla että se mikä ärsyttää noissa on vain yksinkertaisesti se luonnollinen huonekaiku. Ei teknomies semmoisista tykkää. No se maksullisen kirjaston release-ajan säätö onneksi saa sitä aika paljon pois, olettaisin.
Image

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50397
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Konemusa-jengi

#2868 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 19 Jan 2022, 08:41

En osaa sanoa likaisuudesta. Musta toi kuulosti ihan hyvältä, mutta toki sitä kaikua on aika paljon mössöyttämässä. Huonekaiku on tietty vähän vaikea asia, kun se soitto on nauhoitettu huoneessa. Saisko jollain de-reverbillä sitä pois?

Eri äänikirjastoissa on eri tyyppisiä nauhoituksia. Joidenkin kohdalla sit törmännyt just valituksiin ylimääräisistä äänistä, mutta en kyllä Spitfiren kohdalla. Kaipa asia selviää etukäteen vain googlailemalla ja katsomalla youtubesta esittelyvideoita.

Nopeasti katsottuna et ole ainoa, joka asiasta mainitsee. BBC on verrattain wet library. Siinäpä lause, joka ei aukea asiaan perehtymättömälle :D

https://community.spitfireaudio.com/dis ... er-vs-core
Image

User avatar
Thyranen Blastmor
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23398
Joined: 21 Jun 2015, 18:46
Location: ruutuvihko kaupalla

Re: Konemusa-jengi

#2869 Post by Thyranen Blastmor » 19 Jan 2022, 09:08

Kannattaa varmaan pitäytyä syntsajousissa jos tilan tuntu häiritsee
:?: olemme kuitenkin samassa veneessä ja jos on että näkee toisen punkkarin niin aina löytyy yhteisiä puheen aiheita aina :!:
paras olisi että olisimme yhdessä veneessä ja punkkarit puolustaa punkkareita
Image

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101280
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: Konemusa-jengi

#2870 Post by Sekaisin Sepistä » 19 Jan 2022, 09:29

no-input puistokeikka wrote:
19 Jan 2022, 09:08
Kannattaa varmaan pitäytyä syntsajousissa jos tilan tuntu häiritsee
Toki näinkin, mutta ei mulla yleensä ole akustisten nauhoitteiden kanssa mitään ongelmia. Noita ilmaiskirjastoja vaan ehkä ei oikein ole suunniteltu tekno mielessä vaan enemmän semmoinen plug&play-kirjasto jotain soundtrack-hommaa varten missä ei juuri muita instrumentteja ole. Toki ei pitäisi ilmaisista asioista valittaa ja rahallahan saa parempaa. Tässä vaan ääneen mietin että mikä olisi juuri minulle se sopivin ja kohtuuhintainen jousisektiokirjasto.
Image

User avatar
Thyranen Blastmor
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23398
Joined: 21 Jun 2015, 18:46
Location: ruutuvihko kaupalla

Re: Konemusa-jengi

#2871 Post by Thyranen Blastmor » 19 Jan 2022, 14:19

Sepi - Jostakin wrote:
19 Jan 2022, 09:29
no-input puistokeikka wrote:
19 Jan 2022, 09:08
Kannattaa varmaan pitäytyä syntsajousissa jos tilan tuntu häiritsee
Toki näinkin, mutta ei mulla yleensä ole akustisten nauhoitteiden kanssa mitään ongelmia. Noita ilmaiskirjastoja vaan ehkä ei oikein ole suunniteltu tekno mielessä vaan enemmän semmoinen plug&play-kirjasto jotain soundtrack-hommaa varten missä ei juuri muita instrumentteja ole. Toki ei pitäisi ilmaisista asioista valittaa ja rahallahan saa parempaa. Tässä vaan ääneen mietin että mikä olisi juuri minulle se sopivin ja kohtuuhintainen jousisektiokirjasto.
Kyllä Spitfiren lippulaivakirjastoissakin kuuluu tila ihan samalla tavalla. Välillä jotkut vaimeat tuolinnarahdukset sun muutkin :) Itse diggaan pienistä tilan ja läsnäolon tuntua tuovista elementeistä, koska ne nimenomaan saa lopputuloksen kuulostamaan autenttisemmalta ja inhimillisemmältä. Mutta nää on varmasti juuri niitä ominaisuuksia jotka ei sun biiseihin sovi.
:?: olemme kuitenkin samassa veneessä ja jos on että näkee toisen punkkarin niin aina löytyy yhteisiä puheen aiheita aina :!:
paras olisi että olisimme yhdessä veneessä ja punkkarit puolustaa punkkareita
Image

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101280
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: Konemusa-jengi

#2872 Post by Sekaisin Sepistä » 19 Jan 2022, 17:45

Taidan ostaa kuitenkin tuon Spitfiren Epic Strings-kirjaston. 29€ maksaa vain ja mitä olen monta demoa tsekannut niin on yksi askel ylöspäin noista ilmaiskirjastoista. Soundaa paremmaltä, on enemmän vaihtoehtoja, saa liuilla säädettyä paljon on lähimikitettyä ja paljon huonesoundia ja on tosiaan se release-säätökin niin saa tosi napakoita spiccatoja ja pizzicatoja tehtyä.

Veikkaan että tuo riittää mun jousitarpeisiin tällä hetkellä.
Image

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50397
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Konemusa-jengi

#2873 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 19 Jan 2022, 17:59

Joo no library-markkinoilla 29€ on kyllä tosi halpa, että ei toi niin suuri riski ole.

Ja jos innostuu enemmänkin samplepohjaisesta materiaalista niin sitten kandee ostaa Kontakt ja sehän ostetaan tietty aluksi hankkimalla ilmainen Embertone Arcane, aktivoimalla se Native Instrumentsin sivuilla ja sitten alennuksen tullessa crossgreidaamalla Kontaktiin jollain noin satasella. Seuraava tällainen ale on tosin vasta kesällä. Kontaktin täysversiolle saakin sitten loputtomasti halvalla third party libraryja, mutta laatu toki vaihtelee.
Image

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101280
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: Konemusa-jengi

#2874 Post by Sekaisin Sepistä » 20 Jan 2022, 08:28

Tuo mun jousibiisi oli eilen Funk D'Voidin demoarvostelu-streamissa. Ihan positiivisia kommentteja että D'Voidilta että yleisöltä.

Tässä ajassa 0:44:40

https://www.twitch.tv/videos/1269121685

D'Void teki aikanaan meitsin ehkä kaikkein aikojen lemppariteknobiisin. Sikälikin mielenkiintoista.
Image

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50397
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Konemusa-jengi

#2875 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 20 Jan 2022, 18:20

Viimeistelin nyt vihdoin tän synthwave-biisin. Olin jo laittanut ns. eteenpäin ja sitten halusinkin vielä tehdä vastamelodian sekä harjoitella miksaamista ja masteroimista. Tänään sitten kuuntelin biisiä spotifysta ja huomasin, että se on verrattain liian hiljaisella. No, poistin versiot taas ja pistin sen nyt sitten noin -7 LUFS:iin. Soundcloudissa snare taitaa vähän resonoida automaattisen volanrajauksen takia, mutta en nyt jaksa välittää siitä.

Hitto toi kasettinauhurin start/stop -kikka on kulunut, mutta halusin nyt sitäkin harjoitella :sad1lol:

Biisin suhteen ainoa tavoite on saada se jollekin synthwave-playlisteille ja unohtaa sinne. En kestä tota enää enkä oikeastaan koko genreä

Image

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101280
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: Konemusa-jengi

#2876 Post by Sekaisin Sepistä » 20 Jan 2022, 19:31

Mun kajareilla kuulosti ihan hyvältä, ehkä jonkun kunnon synatykittelyosion kaipaisi, tosin en tiedä kuuluuko semmoiset synthwaveen.
Image

User avatar
Thyranen Blastmor
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23398
Joined: 21 Jun 2015, 18:46
Location: ruutuvihko kaupalla

Re: Konemusa-jengi

#2877 Post by Thyranen Blastmor » 20 Jan 2022, 19:52

Nykyään kuulee aivan liian harvoin rehtejä loppufeidauksia :salut:
:?: olemme kuitenkin samassa veneessä ja jos on että näkee toisen punkkarin niin aina löytyy yhteisiä puheen aiheita aina :!:
paras olisi että olisimme yhdessä veneessä ja punkkarit puolustaa punkkareita
Image

User avatar
Thyranen Blastmor
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23398
Joined: 21 Jun 2015, 18:46
Location: ruutuvihko kaupalla

Re: Konemusa-jengi

#2878 Post by Thyranen Blastmor » 20 Jan 2022, 19:53

Snaresoundi on kyllä komea
:?: olemme kuitenkin samassa veneessä ja jos on että näkee toisen punkkarin niin aina löytyy yhteisiä puheen aiheita aina :!:
paras olisi että olisimme yhdessä veneessä ja punkkarit puolustaa punkkareita
Image

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101280
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: Konemusa-jengi

#2879 Post by Sekaisin Sepistä » 21 Jan 2022, 10:11

Onko jengillä muuten kokemusta digijakelijoista? Siis jos haluaa musat sekä striimauspalveluihin että DJ-kauppohin kuten Beatport tai Traxsource. Nuo
jakelijat mitä tiedän on vähän kryptisiä kun niillä on tosi tarkat säännöt mitä ne hyväksyy jakeluun, mutta niitä sääntöjä ei varsinaisesti kerrota missään vaan olen niistä kuullut vain käyttäjiltä. Esim. Labelworx on hyvä mutta tosi tiukka kuulemma. Tiedän että uudella tyypillä pitää olla valmiina joku 5-6 julkaisua että ne hyväksyy, olisi vaan kiva tietää että pitääkö niiden olla masterointia myöten valmiita heti alussa vai riittääkö niille vaan info että juu juu tämän nimisiä biisejä tulee puolen vuoden päästä.

Tuo iMusician vaikuttaa vähän leppoisammalta kun niille maksetaan etukäteen pelkkien myynnin prosenttiosuuksien sijaan. Silleen ite mieluummin toimisin, pitää tutkia miten tuo toimii tarkemmin ja onko niilläkin joku sääntöviidakko.
Image

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50397
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Konemusa-jengi

#2880 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 21 Jan 2022, 12:30

En tiedä noista dj-kaupoista, mutta mä läiskin biisit Distrokidillä eteenpäin. Siinä saa tehdä itse kaiken ja sitten ne hoitaa sen tuotteen kauppoihin/streamipalveluihin. Ja vanha kikka on rekisteröityä sinne, mutta ei ota mitään sopimusta. Sitten kolmen päivän kuluttua sieltä tulee viesti, että tossa on -40% koodi.

Otin sen, jolla saa tehdä kahden artistinimen jutut. Se oli tolla alennukseella 22$ vuosi. 13$ tms. vuosi on se yhden artistinimen soppari. Voi olla, että muistan noi hinnat väärin, mutta jotain tommosta se oli.
Image

Post Reply