Kuulokkeet

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Message
Author
User avatar
sössön sössön
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 57219
Joined: 19 Mar 2014, 14:16

Re: Kuulokkeet

#31 Post by sössön sössön » 16 Mar 2015, 21:26

Vastameluluurit myös :sad1: olo oli ku pää olis ollu ruuvipuristimessa kun oon semmosia testannu, en tiiä kuka semmosia oikein kestää :(
om shanti shanti shanti
ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः

User avatar
General Error
King of PIF
King of PIF
Posts: 16463
Joined: 16 Nov 2008, 01:50
Location: 66°33′45.9″

Re: Kuulokkeet

#32 Post by General Error » 16 Mar 2015, 21:38

sössön sössön wrote:Niijja Kossin luurit, voi vidu mitä pascetta :x Plugit on ihan kauheita kidutuslaitteita joihin tarvii jotku mutanttikorvat et ne mahtuis, portaprot ei kestä käsittelyä alkuunkaan ja molempien saundi on jotain ihan kamalaa amisbassotuuttausta. Ei todellakaan jatkoon :thumbdown:
Huono mielipide.
Image

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173477
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: Kuulokkeet

#33 Post by Balam-Acab » 16 Mar 2015, 22:11

Subprime Allah wrote:Kahden koiran syömät, mutta siitä huolimatta käyttökelpoisena säilyneet AKG K240:t (vanha malli) on korvilla, kun on jotakin aihetta käyttää kuulokkeita.
R.I.P., tommoset verkkokauppa special K273:t tuli korvaajiksi.
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

User avatar
ximmo
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10729
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Kuulokkeet

#34 Post by ximmo » 17 Mar 2015, 00:02

sössön sössön wrote:Vastameluluurit myös :sad1: olo oli ku pää olis ollu ruuvipuristimessa kun oon semmosia testannu, en tiiä kuka semmosia oikein kestää :(
Ainakin on nimimerkki ja viestin sisältö hyvin linjassaan. En tiedä, millaisia ruuvipuristimia teidän suunnalla on, mutta vastameluluurit ovat ihan tavalliset kuulokkeet, joista voi halutessaan laittaa sen vastameluefektin päälle. Esimerkiksi nuo meitsin vastameluluurit ovat ihan yhtä mukavat - tai no, itse asiassa mukavammat - kuin Sennheiserin HD 25-1. Sitä vastameluefektiä ei tietenkään viitsi kikkailla päälle kuin lentokoneessa tms. Äänenlaadultaan nuo kyllä häviävät Sennheiserille, muttei mitenkään älyttömästi.

mB viime vuonna testasi ison liudan vastameluluureja, ja kai niistä etsimällä löytää myös jotain ruuvipuristimia. En kuitenkaan muista, että ruuvipuristimista olisi siinä testissä mitään puhuttu.
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

User avatar
sössön sössön
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 57219
Joined: 19 Mar 2014, 14:16

Re: Kuulokkeet

#35 Post by sössön sössön » 17 Mar 2015, 01:33

ximmo wrote:
sössön sössön wrote:Vastameluluurit myös :sad1: olo oli ku pää olis ollu ruuvipuristimessa kun oon semmosia testannu, en tiiä kuka semmosia oikein kestää :(
Ainakin on nimimerkki ja viestin sisältö hyvin linjassaan. En tiedä, millaisia ruuvipuristimia teidän suunnalla on, mutta vastameluluurit ovat ihan tavalliset kuulokkeet, joista voi halutessaan laittaa sen vastameluefektin päälle.
:facepalm:

kiitos nyt vaan luennosta, mut tiesin kyllä vastamelukuulokkeiden toimintaperiaatteen. Mua nyt vaan ei kauheasti miellyttäny se fiilis et korviin tunkee koko ajan äänenpainetta x+y dB vaikkei mitään kuulunu, ja se tosiaan tuntu siltä kun pää olis ollu ruuvipuristimessa tai ehkä itse asiassa siltä et olis pitäny liian pientä mopokypärää. Tän lisäks kun sen efektin otti pois päältä ne luurit (Boset tais olla) kuulosti aika ohkasilta ja mitättömiltä eli ei ollu kovin ihmeelliset muutenkaan.
om shanti shanti shanti
ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Kuulokkeet

#36 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 31 Mar 2015, 22:39

Ravintolassa tuijottaa wrote:Himassa sit Sennheiser HD 555 (pitäis tilata uus johto joskus, pätkii)
Noniin, kuriiri toi vaihtojohdon suoraan Sennheiseriltä. Nyt kelpaa tykitellä yötä myöten musaa täysii sootana. Miinuspuolena mainittakoon että heti ekaa levyä (Talking Headsin Fear of Music CD) kuunnellessa bongasin drop-outin joka kajareista kuunnellessa oli mennyt ihan ohi. Noh, sen siitä saa ku kuulokkeilla kuuntelee.
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

pitäkää muijanne
3k
Posts: 3655
Joined: 20 Sep 2012, 22:26

Re: Kuulokkeet

#37 Post by pitäkää muijanne » 01 Apr 2015, 10:48

Subprime Allah wrote:
Subprime Allah wrote:Kahden koiran syömät, mutta siitä huolimatta käyttökelpoisena säilyneet AKG K240:t (vanha malli) on korvilla, kun on jotakin aihetta käyttää kuulokkeita.
R.I.P., tommoset verkkokauppa special K273:t tuli korvaajiksi.
Kuin lähellä noi on sitä alkuperäistä K240:iä kooltaan / istuvuudeltaan? Joskus ollut noi vanhat ja harmittaa kun tuli luovuttua, tekis mieli ostaa uudet.

eri nimimerkki

Re: Kuulokkeet

#38 Post by eri nimimerkki » 01 Apr 2015, 11:16

sössön sössön wrote:Vastameluluurit myös :sad1: olo oli ku pää olis ollu ruuvipuristimessa kun oon semmosia testannu, en tiiä kuka semmosia oikein kestää :(
Ei ole ollut tällaista oloa, kun olen joskus lainaillut vastameluluureja.

eri nimimerkki

Re: Kuulokkeet

#39 Post by eri nimimerkki » 01 Apr 2015, 11:19

Ai niin olihan minulla kysyttävääkin! Mitkä olis HALVIMMAT ihan siedettävät nappikuulokkeet, jotka blokkais kohtalaisesta ulkopuolista melua, bassotkin kuuluu, eikä tartte pitää täysillä, että kuulee musan kaupungissa. Mielellään handsfree mukana, jos suinkin mahdollista, kun puhelimen kanssa käytän. Jos on todella edulliset, niin ilman handsfreetakin ehkä tulen toimeen.

User avatar
General Error
King of PIF
King of PIF
Posts: 16463
Joined: 16 Nov 2008, 01:50
Location: 66°33′45.9″

Re: Kuulokkeet

#40 Post by General Error » 01 Apr 2015, 11:35

Juhlin homosaatiota wrote:Ai niin olihan minulla kysyttävääkin! Mitkä olis HALVIMMAT ihan siedettävät nappikuulokkeet, jotka blokkais kohtalaisesta ulkopuolista melua, bassotkin kuuluu, eikä tartte pitää täysillä, että kuulee musan kaupungissa. Mielellään handsfree mukana, jos suinkin mahdollista, kun puhelimen kanssa käytän. Jos on todella edulliset, niin ilman handsfreetakin ehkä tulen toimeen.
http://www.head-fi.org/a/headphone-buying-guide :evil3:

E: ton perusteella esimerkiksi Xiaomi Piston 2 saattais sopia? Suomessa löytyy nopeen haun perusteella vain täältä: http://www.e-ville.com/fi/113-kuulokkee ... kkeet.html
Image

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173477
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: Kuulokkeet

#41 Post by Balam-Acab » 01 Apr 2015, 12:12

Nasta Berberi wrote:
Subprime Allah wrote:
Subprime Allah wrote:Kahden koiran syömät, mutta siitä huolimatta käyttökelpoisena säilyneet AKG K240:t (vanha malli) on korvilla, kun on jotakin aihetta käyttää kuulokkeita.
R.I.P., tommoset verkkokauppa special K273:t tuli korvaajiksi.
Kuin lähellä noi on sitä alkuperäistä K240:iä kooltaan / istuvuudeltaan? Joskus ollut noi vanhat ja harmittaa kun tuli luovuttua, tekis mieli ostaa uudet.
Nää istuu tiukemmin päässä, pehmusteet on samettia. Ei millään tapaa epämukavat ja automaattisesti säätyvää sankaa on vissiin paranneltu entisestäänkin. Soundi on samahko, "AKG-mainen", mutta ehkä bassoisempi ja K240:n "avoimuutta" (tai puolisellaista) ei siinä ole. Suljettuina eristävät ulkomaailmasta, eivätkä vuoda ulospäin.

Käytännössä samat kupit kuin K272 HD -mallissa, mutta sen verran eroa, että piuha on vaihdettavissa (mini-XLR -liitäntä kuulokkeiden päässä) ja sanka mykistää mökän, kun ottaa luurit pois päästä. Niin, ja sitten niissä lukee "Pro".
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

eri nimimerkki

Re: Kuulokkeet

#42 Post by eri nimimerkki » 01 Apr 2015, 14:05

General Error wrote:
Juhlin homosaatiota wrote:Ai niin olihan minulla kysyttävääkin! Mitkä olis HALVIMMAT ihan siedettävät nappikuulokkeet, jotka blokkais kohtalaisesta ulkopuolista melua, bassotkin kuuluu, eikä tartte pitää täysillä, että kuulee musan kaupungissa. Mielellään handsfree mukana, jos suinkin mahdollista, kun puhelimen kanssa käytän. Jos on todella edulliset, niin ilman handsfreetakin ehkä tulen toimeen.
http://www.head-fi.org/a/headphone-buying-guide :evil3:

E: ton perusteella esimerkiksi Xiaomi Piston 2 saattais sopia? Suomessa löytyy nopeen haun perusteella vain täältä: http://www.e-ville.com/fi/113-kuulokkee ... kkeet.html
Joo olis pitäny jaksaa selata vähän. Kävin vaan ostaa Tokmannilta ton listan halvimmat Philipsit ja heti kotimatkalla alkoi ärsyttämään handsfreen puute, kun piti alkaa onkimaan puhelinta povarista, että saan pauselle. Pakkaus on tietysti revitty jo riekaleiksi, joten se palauttamisesta sitten. Ei onneks maksanu kuin 7€, mikä on kyllä todella halpa, mutta se 7€ meni tavallaan hukkaan, koska kyllä mä jotku toiset taidan silti hankkia. Vois oikeestaan tilata nuo Xioaomaiomaoiat kakkoset.

edit: Kuitissa lukeekin 13,95€, mutta sen verran varma olen, että hyllyssä oli eri hinta, että pakko käydä huomenna tarkistamassa! :P Tai sitten katsoin vahingossa viereisen tuotteen hintaa.

pitäkää muijanne
3k
Posts: 3655
Joined: 20 Sep 2012, 22:26

Re: Kuulokkeet

#43 Post by pitäkää muijanne » 03 Apr 2015, 15:12

Subprime Allah wrote:
Nasta Berberi wrote:
Subprime Allah wrote:
Subprime Allah wrote:Kahden koiran syömät, mutta siitä huolimatta käyttökelpoisena säilyneet AKG K240:t (vanha malli) on korvilla, kun on jotakin aihetta käyttää kuulokkeita.
R.I.P., tommoset verkkokauppa special K273:t tuli korvaajiksi.
Kuin lähellä noi on sitä alkuperäistä K240:iä kooltaan / istuvuudeltaan? Joskus ollut noi vanhat ja harmittaa kun tuli luovuttua, tekis mieli ostaa uudet.
Nää istuu tiukemmin päässä, pehmusteet on samettia. Ei millään tapaa epämukavat ja automaattisesti säätyvää sankaa on vissiin paranneltu entisestäänkin. Soundi on samahko, "AKG-mainen", mutta ehkä bassoisempi ja K240:n "avoimuutta" (tai puolisellaista) ei siinä ole. Suljettuina eristävät ulkomaailmasta, eivätkä vuoda ulospäin.

Käytännössä samat kupit kuin K272 HD -mallissa, mutta sen verran eroa, että piuha on vaihdettavissa (mini-XLR -liitäntä kuulokkeiden päässä) ja sanka mykistää mökän, kun ottaa luurit pois päästä. Niin, ja sitten niissä lukee "Pro".
Tänks, pitää ehkä testailla muutamaa mallia, näkyi olevan vielä uudempi 240 markkinoilla, luulin että se poistui jo. Yhdet K121:t löytyy ja ne on vähän liian tiukat mulle.

User avatar
jouluhomonorsukuningas-babar
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 86707
Joined: 25 Aug 2011, 00:54
Location: Saunassa
Contact:

Re: Kuulokkeet

#44 Post by jouluhomonorsukuningas-babar » 03 Apr 2015, 17:29

ostin jotkut kossin korvapenetraatioplugit joskus citymarketista ja lätkäsivät siihen 5 vuoden liikkeen oman takuun (ilmeisesti vahingossa?) :P Onhan niitä tässä matkan varrella kulunutkin, olisko jo yli 10. pari menossa, mutta eipä tullut paljoa hintaa per kappale :P

User avatar
craft-artesaani
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 64631
Joined: 28 Jul 2007, 03:52

Re: Kuulokkeet

#45 Post by craft-artesaani » 17 Mar 2017, 17:40

Nyt löytyi kuulokkeet jotka kuulostavat hyvältä, ovat mukavat päässä ja eivät maksa useita satasia: Beyerdynamic DT 990 pro.

Post Reply