kotistudiot ja "studiot"

Täällä keskustellaan soittokamoista ja niiden soittamisesta.

Moderator: Paul Di'Anneli

Post Reply
Message
Author
Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: kotistudiot ja "studiot"

#466 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 22 Nov 2019, 20:44

Tiny Ugly World 2.0 wrote:
22 Nov 2019, 20:31
En ollut edes ajatellut että tossa mun (vahvari/kortti/voiko tota kutsua nimellä DI?) Duo-Capturessahan on suora linja mahdollisuus ja toi piuhanreikä ja kaikki... eli varmaan löytyy jotain bassovahvarisimulaattoria jne jos vetelenkin tosta ineen?
vedin yhelle julkasulle teknisistä ongelmista johtuen bassot suoraan linjaan ja kaivettiin plugarista ampeg-soundit, tuli ihan käyttiskamaa eikä siitä kyllä hirveästi huomannut, että oli huijaussoundit käytössä.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: kotistudiot ja "studiot"

#467 Post by Ceijo Succula » 22 Nov 2019, 20:53

No siis jollekin 80-90% levyistä vedetään bassot nykyään plugareilla.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
RIP Harris Wittels
2k
Posts: 2015
Joined: 13 Apr 2019, 15:05
Location: Södra Helvete

Re: kotistudiot ja "studiot"

#468 Post by RIP Harris Wittels » 22 Nov 2019, 20:55

ljm wrote:
22 Nov 2019, 20:42
Juu, tossa on toi Hi-Z just sopiva instrumenttitulo eli vastaa tossa tarkoituksessa DI:tä täysin, sinne vaan.

Oletettavasti olet saanut ASIO-ajurit toimimaan Reaperissa ja latenssin riittävän pieneksi? Silloin voi tosiaan jotain plugareja pistää äänittäessäkin jo väliin jos linjasoundi syö fiilistä rokin äänittämisestä.
Joo, kaikki toimii, olen pari vuotta saanut opetella rauhassa... ja kitaravahvarisimulaattoreita testaillutkin tolla suoralla linjalla ineen.
simppel man wrote:
22 Nov 2019, 20:44

vedin yhelle julkasulle teknisistä ongelmista johtuen bassot suoraan linjaan ja kaivettiin plugarista ampeg-soundit, tuli ihan käyttiskamaa eikä siitä kyllä hirveästi huomannut, että oli huijaussoundit käytössä.
Tämä myös rohkaisee ja kivaa kuulla. Nyt vaan se basso, bassokaupasta :)
Where is Jessica Hyde?

User avatar
RIP Harris Wittels
2k
Posts: 2015
Joined: 13 Apr 2019, 15:05
Location: Södra Helvete

Re: kotistudiot ja "studiot"

#469 Post by RIP Harris Wittels » 24 Nov 2019, 17:44

Noniin, kävin musakaupassa eilen vaan vittuuntumassa & tajuamassa että ostankin Thomannilta ja nimenomaan uutena.

Kitaroita 35+ vuotta, bassoa vaikeempi laskea koska en ole koskaan omistanut bassoa... vaikka olen soittanut/tuuraillut basisteja useastikin, lähinnä 90-luvun alkupuolella. Nyt tarvitsisin siis ns. kotistudion työjuhdan, merkillä/tyylillä/ulkonäöllä ei mitään väliä, soundilla ja soitettavuudella on väliä. Ei vahvaria, eli soitan suoraan ineen minkä kykenen (jos tunnet hyviä 64-bittisiä bassoVST:itä jotka yhteensopii Reaperin kanssa niin nakkaa tänne!) Budjetti rajoittaa, koska kämppä täynnä kitaroita, ja itse asetetussa ostoslakossa muutenkin. Mutta noi uudet rallit tarvii bassoa, ja outoa kyllä tekee ihan sairaalloisesti mieli päästä soittamaan bassoa! Sanotaan 200-400€, halvemman voin selittää itselleni paremmin... mutta laadustahan mieluusti maksaa, en kuitenkaan hae takkaan vuoden päästä lentävää harleybentonia tässä...

Muutenkin olen elänyt ‘bassottomassa universumissa’ noi pari vuotta, jotka olen opetellut nauhottamista/miksailua. Mitä ny syntikoilla tapaillut bassoja tai feikkaillut Gretschillä “bassokuviot”. Tahdon siis vaan laajentaa universumia mataliin taajuuksiin ja... no, muutenkin. Tahtoo basson. I WANNA DANCE.
Where is Jessica Hyde?

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50397
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: kotistudiot ja "studiot"

#470 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 24 Nov 2019, 17:48

En ole ihan varma ymmärsinkö edellistä viestiä, mutta jos on halpa työjuhtabasso haussa niin osta tommonen Sire Marcus Miller V7 tai vastaava. Olen sitä ennenkin kehunut. Vaikuttaisi olevan erittäin suosittu niin koti- kuin ammatti/keikkakäyttöönkin. Löytyy aktiivimikkiä ja passiivia. Netti täynnä videoita ja arvosteluja.

Edit. Basso on todella painava. Se on selkeä miinus, mutta ei haittaa kotikäytössä, jossa kai istutaan :P
Image

User avatar
RIP Harris Wittels
2k
Posts: 2015
Joined: 13 Apr 2019, 15:05
Location: Södra Helvete

Re: kotistudiot ja "studiot"

#471 Post by RIP Harris Wittels » 24 Nov 2019, 18:02

Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
24 Nov 2019, 17:48
En ole ihan varma ymmärsinkö edellistä viestiä, mutta jos on halpa työjuhtabasso haussa niin osta tommonen Sire Marcus Miller V7 tai vastaava. Olen sitä ennenkin kehunut. Vaikuttaisi olevan erittäin suosittu niin koti- kuin ammatti/keikkakäyttöönkin. Löytyy aktiivimikkiä ja passiivia. Netti täynnä videoita ja arvosteluja.

Edit. Basso on todella painava. Se on selkeä miinus, mutta ei haittaa kotikäytössä, jossa kai istutaan :P
Joo siis mun ois pitäny lisätä tohon että “suositelkaa bassoja 200-400€ haarukassa” mutta... vitut mun aivoilla tule mieleen tollaset kun vasta huomenna. Liikaa omissa ajatuksissani ja sellasta virtaa vaan, mielessäni niinku juttelin edellisissä kommenteissa olleille tyypeille, joilta sain ideani vahvistettua. Että en tarvi vahvaria päästäkseni bassottelemaan :)

Basso saa olla painava. Mun suosikit on aina ollut hirmu järkäleitä, joilla soitettiin enimmäkseen kuolometallia/punkrokkia. Nyt vanhuksena ehkä enää tee tollasia mörinämetalleja tai muuta niin raskasta soittoa, mutta oma “soittotuntuma” tykkää kun bassossa on substanssia, vaikka mitälie kantria soittaisinkin...

Ja toi Marcus Milleri olikin eka merkki, jota aloin zuumailemaan Thomannilla. Hinta mulle sopiva, tyytyväisiä asiakkaita, jne...
Where is Jessica Hyde?

User avatar
valtion virallinen tili
God of PIF
God of PIF
Posts: 30478
Joined: 25 Mar 2012, 16:05
Location: Wildmansbeach.

Re: kotistudiot ja "studiot"

#472 Post by valtion virallinen tili » 24 Nov 2019, 18:47

Jos on F-musiikki liikettä lähellä ni suosittelen käymään, jotkut HUH alennus myynnit missä poistetaan valikoimasta puuttuvia tuotteita ja ainakin paikallisessa oli jotain Squiereita ja Yamahoita 30-50% alessa. Mut sanon luitenki et 200-400 on just se hintaluokka missä käytettynä saa rahoilleen enemmän vastinetta.

User avatar
Ceijo Succula
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 45035
Joined: 01 Sep 2011, 02:00
Location: South Carelia Leper Colony

Re: kotistudiot ja "studiot"

#473 Post by Ceijo Succula » 24 Nov 2019, 18:52

Paavo (offical) wrote:
24 Nov 2019, 18:47
Jos on F-musiikki liikettä lähellä ni suosittelen käymään, jotkut HUH alennus myynnit missä poistetaan valikoimasta puuttuvia tuotteita ja ainakin paikallisessa oli jotain Squiereita ja Yamahoita 30-50% alessa. Mut sanon luitenki et 200-400 on just se hintaluokka missä käytettynä saa rahoilleen enemmän vastinetta.
Kävin jokunen viikko sit ja melkein kaikki aletuotteet oli jo menny, kuulemma liikkunu helvetin nopeesti.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Kakkaisuhoito wrote:
02 Mar 2020, 22:07
Elämäni top1 virhe oli tutustua toho jätkään

User avatar
valtion virallinen tili
God of PIF
God of PIF
Posts: 30478
Joined: 25 Mar 2012, 16:05
Location: Wildmansbeach.

Re: kotistudiot ja "studiot"

#474 Post by valtion virallinen tili » 24 Nov 2019, 19:33

Ceijo Succula wrote:
24 Nov 2019, 18:52
Paavo (offical) wrote:
24 Nov 2019, 18:47
Jos on F-musiikki liikettä lähellä ni suosittelen käymään, jotkut HUH alennus myynnit missä poistetaan valikoimasta puuttuvia tuotteita ja ainakin paikallisessa oli jotain Squiereita ja Yamahoita 30-50% alessa. Mut sanon luitenki et 200-400 on just se hintaluokka missä käytettynä saa rahoilleen enemmän vastinetta.
Kävin jokunen viikko sit ja melkein kaikki aletuotteet oli jo menny, kuulemma liikkunu helvetin nopeesti.
Hitto, hyvä etten jääny sit miettimää sen Dynaverbin kanssa :o

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44030
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: kotistudiot ja "studiot"

#475 Post by Sergio Pissahätä » 27 Nov 2019, 18:37

pitäs ostaa uus äänikortti, ku kissa kaato vesilasin vanhan päälle. Eläkkeelle se oli muutenki joutamassa. Aattelin mennä halvalla ja ostaa Zoom H6:n siihen virkaan nauhuriominaisuuden ohella. Harvassa hommassa tarvitsen äänikortilta muuta ku mitä tuo tarjoais ja uusissa zoomeissa on ihan hyät etuasteetkin. Tietty jos alkais enemmän pelehtimään midivehkeiden kanssa, niin sitten se on vähän baska.
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

User avatar
ahh, yes yes
3k
Posts: 3768
Joined: 25 Aug 2011, 11:33
Location: pyörä kellari

Re: kotistudiot ja "studiot"

#476 Post by ahh, yes yes » 28 Nov 2019, 06:58

Sergio Pissahätä wrote:
27 Nov 2019, 18:37
Tietty jos alkais enemmän pelehtimään midivehkeiden kanssa, niin sitten se on vähän baska.
Ratkeaa aika hyvin tällaisella:
https://www.thomann.de/fi/maudio_midisp ... bundle.htm

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44172
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: kotistudiot ja "studiot"

#477 Post by Hardcore-Mummo » 28 Nov 2019, 08:22

Sergio Pissahätä wrote:
27 Nov 2019, 18:37
pitäs ostaa uus äänikortti, ku kissa kaato vesilasin vanhan päälle. Eläkkeelle se oli muutenki joutamassa. Aattelin mennä halvalla ja ostaa Zoom H6:n siihen virkaan nauhuriominaisuuden ohella. Harvassa hommassa tarvitsen äänikortilta muuta ku mitä tuo tarjoais ja uusissa zoomeissa on ihan hyät etuasteetkin. Tietty jos alkais enemmän pelehtimään midivehkeiden kanssa, niin sitten se on vähän baska.
Kannattaa tuplatarkistaa toi H6:n äänikorttihomma, että moneenko kanavaan se kykenee. Esim H4n toimii vain stereoäänikorttina vaikka siinä on nauhurina 4 kanavaa. Luultavasti se H6 on 6-kanavainen mutta kannattaa tosiaan tarkistaa.

Semmoisen vajavaisuuden löysin H6:sta (kun itsekkin mietin sen hankkimista) että jos aikoo käyttää sitä kuuden xlr-inputin nauhurina (eli vaihtaa sisäisen mikin tilalle sen 2xXLR-modulin) niin tuossa modulissa ei ole phanton-syöttöä. Pieni mutta ärsyttävä vajavaisuus.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Mike Progehevi
nössö
Posts: 171840
Joined: 02 Nov 2009, 21:21

Re: kotistudiot ja "studiot"

#478 Post by Mike Progehevi » 28 Nov 2019, 09:45

Oon käyttänyt H6:sta interfacena ja kykenee kyllä useaan raitaan kerralla.

Omassa laitteessa on sellainen vika että kuunteluun tulee jostain helvetin voimakasta digisirinää selittämättömästä syystä ja tuon saa pois ränkkäämällä inputteja softasta päälle ja pois kunnes sirinä tulee taas takaisin. Epäilen että tuo on pudonnut tai sitten usb-liittimessä on jotain mennyt rikki tms.

Jos ei pieni koko ole kovin tärkeää niin melkein samalla rahalla käytettynä varmaan löytyy H16 tai H24. 24:sta käytettiin just viikonloppuna ja kätevä vehje oli.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44172
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: kotistudiot ja "studiot"

#479 Post by Hardcore-Mummo » 28 Nov 2019, 10:57

Mike Slayer wrote:
28 Nov 2019, 09:45
Oon käyttänyt H6:sta interfacena ja kykenee kyllä useaan raitaan kerralla.

Omassa laitteessa on sellainen vika että kuunteluun tulee jostain helvetin voimakasta digisirinää selittämättömästä syystä ja tuon saa pois ränkkäämällä inputteja softasta päälle ja pois kunnes sirinä tulee taas takaisin. Epäilen että tuo on pudonnut tai sitten usb-liittimessä on jotain mennyt rikki tms.

Jos ei pieni koko ole kovin tärkeää niin melkein samalla rahalla käytettynä varmaan löytyy H16 tai H24. 24:sta käytettiin just viikonloppuna ja kätevä vehje oli.
Joo. Itsekkin arvon vielä tuon H6:n ja jonkun snadisti isomman välillä. Olis toisaalta mukavaa jos liittimet oli jotenkin järkevästi eikä siroteltuna ympäri laitetta. :x Ja pitää nyt vielä arvioida kuinka paljon tuolle on ylipäätään tarvetta. Hyvin olen tuolla H4n:llä pärjännyt vuosikaudet.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Taito Muhkunen
NNUGB BNIBU
Posts: 74108
Joined: 28 Mar 2008, 15:19
Location: Teputtaa

Re: kotistudiot ja "studiot"

#480 Post by Taito Muhkunen » 28 Nov 2019, 11:12

Faijalla ihmettelin tommosta Zoom R24 ja oli ihan asiallisen oloinen laite.
:dog: Cat inside

Post Reply