loppuu kädet eikä oo bodya wrote:Löysä Salonen meinas ettei kehtaa laittaa kypärää päähänHuntteri wrote:käsittääkseni ei ollu ainoo, jota vitutti alkaa ajamaan jotain ihan löysiä paskoja.
Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Moderator: Damone
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
maksimaalisen hapenoton lukema 91 millimoolia kertoo huippu-urheilijallekin aivan poikkeuksellisesta hapenkuljetuskapasiteetista.
- Höntti-Osku
- 1k
- Posts: 1165
- Joined: 18 Apr 2012, 12:17
- Location: Korpijärvi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Sitten oli kans juttu kun Kankkunen ja Piironen starttas 1987 Monte Carlossa pätkälle ja Piironen käski parin kilsan päästä laittaa lisää kaasua tai hyppää autosta ulos juoksemaan kun pääsee siten nopeemmin maaliin. Kankkunen vaan sano että kaasu on ollut startista saakka pohjassa, ei vaan kulje kovempaa.Huntteri wrote:loppuu kädet eikä oo bodya wrote:Löysä Salonen meinas ettei kehtaa laittaa kypärää päähänHuntteri wrote:käsittääkseni ei ollu ainoo, jota vitutti alkaa ajamaan jotain ihan löysiä paskoja.
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Tämä oli ihan kivaa jouluntappokatsottavaa:
[youtube][/youtube]
Hyvin brittiläinen näkemys kertoen sivulauseissa myös heidän omasta rallisarjastaan. Oikoo paljon asioita ja painotukset osittain erikoisia, mutta hauskaa ajanvietettä.
[youtube][/youtube]
Hyvin brittiläinen näkemys kertoen sivulauseissa myös heidän omasta rallisarjastaan. Oikoo paljon asioita ja painotukset osittain erikoisia, mutta hauskaa ajanvietettä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.comFlemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
onkos ximmolla tai loppu kädet eikä oo bodya-tyypillä tai miksei muillakin jotain hyviä juttuja ladan b-ryhmä rojektista
vai sillä tavalla wrote: ↑17 Jun 2018, 23:34
drop out of life with a bong in hand
follow the Litmanen to the goal filled land
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Joulupyhinä katselin 1982 vuoden suurajodokkarin ja siinä Nissan Silvia Turbolla (myöh. 240 RS) ajanut Timo Salonen sanoi kuolemattomat sanat:
Eipä tainnut Timo ajaa koskaan sen jälkeen kilpaa kaasutinmoottorilla, mutta silti tuli menestystä. Nissanilla ei vielä vuonna 1982 osattu näemmä rakentaa viivettä poistavaa paukkujärjestelmää.Timo Salonen wrote:Emmä toista kertaa ota tämmöstä turboo enää, pitää olla kunnon kaasutinmoottori. Kyl toi viive häiritsee ainakin mun ajoo ja ei oo kuitenkaan niin paljo enemmän tehoo että vois antaa anteeks sen viiveen.
Ei oo kyl tullu kirjoitetuissa jutuissa oikein mitään vastaan.karnov wrote:onkos ximmolla tai loppu kädet eikä oo bodya-tyypillä tai miksei muillakin jotain hyviä juttuja ladan b-ryhmä rojektista
http://ruumiinavaus.bandcamp.comFlemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
- Höntti-Osku
- 1k
- Posts: 1165
- Joined: 18 Apr 2012, 12:17
- Location: Korpijärvi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Olihan se Lada VFTS hieno takavetoauto ja ihan kilpailukykyinen Escorttia, Asconaa ja Mantaa vastaan. Mutta se Turbo 16 -versio, siitä ei hirveästi ole juttua.karnov wrote:onkos ximmolla tai loppu kädet eikä oo bodya-tyypillä tai miksei muillakin jotain hyviä juttuja ladan b-ryhmä rojektista
Ja sitten oli se S-ryhmän Samara, jolla ajettiin näytösajo 1987 Suurajoissa. Takavetoinenhan se oli, että sikäli vanhentunut jo syntyessään.
http://groupbrally.com/?page_id=19
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Jyrkästi eriävä mielipide, sillä Ladalla ei rallin SM-sarjassa muistikuvieni mukaan pärjätty sen kummoisemmin. Vanhoilla Escorteilla sen sijaan otettiin luokkavoittoja pitkin 80-lukua ja Asconallakin tuli hyviä sijoituksia. Korjaa, jos olen väärässä VFTS:n osalta.loppuu kädet eikä oo bodya wrote:Olihan se Lada VFTS hieno takavetoauto ja ihan kilpailukykyinen Escorttia, Asconaa ja Mantaa vastaan.karnov wrote:onkos ximmolla tai loppu kädet eikä oo bodya-tyypillä tai miksei muillakin jotain hyviä juttuja ladan b-ryhmä rojektista
Asconaan liittyvä anekdootti: Kouvolan SM-ralli vuonna 1993 järjestettiin pari viikkoa sen jälkeen, kun herra nimeltä Toni Gardemeister oli saanut ajokortin. Toni ajoi siis ensimmäisen rallinsa kyseisessä kilpailutapahtumassa B-junnuna. Rallissa oli mukana ns. kaikki luokat eli kärjessä vedeltiin tuhatta ja sataa turbo-nelivedoilla, mm. Escort Cosworth, Galant VR-4 ja muut tuon aikakauden ajopelit olivat edustettuina. Kun yleinen luokka jo juhli palkintosijoituksiaan hotelli Vaakunassa, alkoi metsästä kiiriä huhu, että viimeisten joukossa lähtenyt "joku b-junnu" vetelee ekaa ralliaan ja erikoiskoe toisen jälkeen pohja-aikoja. Kellovirhettähän sitä ensimmäiseksi epäiltiin. Seuraavan päivän Kouvolan Sanomissakin oli virheellinen juttu voittajasta, ja päivää myöhemmin korjaus: Toni Gardemeister voitti koko hemmetin rallin isänsä vanhalla Asconalla. Kun huomioi, että 1993 Rallin SM:n voitti muuan Sebastian Lindholm cossu-escolla, niin ihan hyvin Toni on Asconalla päästellyt.
Tonin ura koki sittemmin ikäviä käänteitä muun muassa sopimusrintamalla, eikä mies ikinä päässyt näyttämään osaamistaan kunnolla. Suomessa ei käsittääkseni pahemmin uutisoitu miehen aktiivisen ajouran päätöstä vuodelta 2012: paha onnettomuus Silk Way -aavikkorallissa, helikopterilla pois pikataipaleen varrelta ja ambulanssikopterilla Helsinkiin, 7 tunnin leikkaus ja lähes vuoden toipuminen.
http://ruumiinavaus.bandcamp.comFlemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
ximmo wrote: Suomessa ei käsittääkseni pahemmin uutisoitu miehen aktiivisen ajouran päätöstä vuodelta 2012: paha onnettomuus Silk Way -aavikkorallissa, helikopterilla pois pikataipaleen varrelta ja ambulanssikopterilla Helsinkiin, 7 tunnin leikkaus ja lähes vuoden toipuminen.
ohhoh. enpä tiennyt tätäkään.
maksimaalisen hapenoton lukema 91 millimoolia kertoo huippu-urheilijallekin aivan poikkeuksellisesta hapenkuljetuskapasiteetista.
- Höntti-Osku
- 1k
- Posts: 1165
- Joined: 18 Apr 2012, 12:17
- Location: Korpijärvi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Joo VFTS;hän tais olla kuitenkin paljon pienemmällä koneella, ihan eri luokan vehje. Alustaltaan kyllä erinomainen.ximmo wrote:Jyrkästi eriävä mielipide, sillä Ladalla ei rallin SM-sarjassa muistikuvieni mukaan pärjätty sen kummoisemmin. Vanhoilla Escorteilla sen sijaan otettiin luokkavoittoja pitkin 80-lukua ja Asconallakin tuli hyviä sijoituksia. Korjaa, jos olen väärässä VFTS:n osalta.loppuu kädet eikä oo bodya wrote:Olihan se Lada VFTS hieno takavetoauto ja ihan kilpailukykyinen Escorttia, Asconaa ja Mantaa vastaan.karnov wrote:onkos ximmolla tai loppu kädet eikä oo bodya-tyypillä tai miksei muillakin jotain hyviä juttuja ladan b-ryhmä rojektista
- Höntti-Osku
- 1k
- Posts: 1165
- Joined: 18 Apr 2012, 12:17
- Location: Korpijärvi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
[youtube][/youtube]
- Höntti-Osku
- 1k
- Posts: 1165
- Joined: 18 Apr 2012, 12:17
- Location: Korpijärvi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Puoli tuntia nelinkertaisen mestarin jutustelua https://areena.yle.fi/1-4284056
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Viimeisimmässä Grand Tourissa oli rallijuttua, mm. Mikkola, Röhrl ja 037.
http://ruumiinavaus.bandcamp.comFlemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
- Höntti-Osku
- 1k
- Posts: 1165
- Joined: 18 Apr 2012, 12:17
- Location: Korpijärvi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Juha: Tommi, onko pakko laittaa vöitä kiinni?
Tommi: En määkään laittanu
- arska tehtaalla
- Posts: 209
- Joined: 31 Dec 2012, 20:59
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
Nyt löyty asia topaasi
Re: Juha Kankkunen apprisieissön topaasi
BEAVERS! BORN TO RAISE GRAVEL!
maksimaalisen hapenoton lukema 91 millimoolia kertoo huippu-urheilijallekin aivan poikkeuksellisesta hapenkuljetuskapasiteetista.