Pyöräily kuntoiluna

Keskustelua urheilusta ja kaikennäköisestä liikunnasta.

Moderator: Damone

Post Reply
Message
Author
User avatar
Suomen Sylvester Stallone
Kuvan käsitteliä mies
Posts: 177279
Joined: 01 Aug 2005, 00:20

Re: Pyöräily kuntoiluna

#931 Post by Suomen Sylvester Stallone » 23 Aug 2018, 22:24

Lopetan pyöräilyn koska en löydä mistään sopivia vaatteita. Oon ettiny jotain tuulen ja vedenpitävää takkia mutta nykymuodin mukaan kaikki on onnettoman kapeita malleja hartioista ja käsistä. Oiskohan jossain vitun kalliissa retkeily/vaellusvaatteissa semmosia takkeja missä vois pyöräillä sateessa ja pikku pakkasilla
Image

User avatar
Rage Kandelin
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 68981
Joined: 17 Jan 2005, 14:12
Location: Nokotzone
Contact:

Re: Pyöräily kuntoiluna

#932 Post by Rage Kandelin » 23 Aug 2018, 23:12

Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 22:24
Lopetan pyöräilyn koska en löydä mistään sopivia vaatteita. Oon ettiny jotain tuulen ja vedenpitävää takkia mutta nykymuodin mukaan kaikki on onnettoman kapeita malleja hartioista ja käsistä. Oiskohan jossain vitun kalliissa retkeily/vaellusvaatteissa semmosia takkeja missä vois pyöräillä sateessa ja pikku pakkasilla
Osta pyäräilyyn tarkoitettuja vaatteita.
Image

Kyllä kaikki suomalaiset tarttee autobonusta

User avatar
Suomen Sylvester Stallone
Kuvan käsitteliä mies
Posts: 177279
Joined: 01 Aug 2005, 00:20

Re: Pyöräily kuntoiluna

#933 Post by Suomen Sylvester Stallone » 23 Aug 2018, 23:56

Rage Kandelin wrote:
23 Aug 2018, 23:12
Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 22:24
Lopetan pyöräilyn koska en löydä mistään sopivia vaatteita. Oon ettiny jotain tuulen ja vedenpitävää takkia mutta nykymuodin mukaan kaikki on onnettoman kapeita malleja hartioista ja käsistä. Oiskohan jossain vitun kalliissa retkeily/vaellusvaatteissa semmosia takkeja missä vois pyöräillä sateessa ja pikku pakkasilla
Osta pyäräilyyn tarkoitettuja vaatteita.
pyöräilyyn tarkotetut vaatteet on kaikki semmosia ihonmyötäsiä trikoita ja sen näkösiä niinku oisit lähössä ranskan ympäriajoon...tarkotus ois käyttää vaatteita ihan työmatkoilla ja kaupungin kekustassa ja normaalissa ulkoilussa
Image

User avatar
Rage Kandelin
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 68981
Joined: 17 Jan 2005, 14:12
Location: Nokotzone
Contact:

Re: Pyöräily kuntoiluna

#934 Post by Rage Kandelin » 23 Aug 2018, 23:58

Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 23:56
Rage Kandelin wrote:
23 Aug 2018, 23:12
Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 22:24
Lopetan pyöräilyn koska en löydä mistään sopivia vaatteita. Oon ettiny jotain tuulen ja vedenpitävää takkia mutta nykymuodin mukaan kaikki on onnettoman kapeita malleja hartioista ja käsistä. Oiskohan jossain vitun kalliissa retkeily/vaellusvaatteissa semmosia takkeja missä vois pyöräillä sateessa ja pikku pakkasilla
Osta pyäräilyyn tarkoitettuja vaatteita.
pyöräilyyn tarkotetut vaatteet on kaikki semmosia ihonmyötäsiä trikoita ja sen näkösiä niinku oisit lähössä ranskan ympäriajoon...tarkotus ois käyttää vaatteita ihan työmatkoilla ja kaupungin kekustassa ja normaalissa ulkoilussa
Mulla on takki näiltä https://www.chromeindustries.com/clothing/
ja housut mm. näiltä https://www.rapha.cc/gb/en
Image

Kyllä kaikki suomalaiset tarttee autobonusta

User avatar
giguli
Posts: 478
Joined: 12 Sep 2015, 18:35

Re: Pyöräily kuntoiluna

#935 Post by giguli » 24 Aug 2018, 10:16

Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 23:56
Rage Kandelin wrote:
23 Aug 2018, 23:12
Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 22:24
Lopetan pyöräilyn koska en löydä mistään sopivia vaatteita. Oon ettiny jotain tuulen ja vedenpitävää takkia mutta nykymuodin mukaan kaikki on onnettoman kapeita malleja hartioista ja käsistä. Oiskohan jossain vitun kalliissa retkeily/vaellusvaatteissa semmosia takkeja missä vois pyöräillä sateessa ja pikku pakkasilla
Osta pyäräilyyn tarkoitettuja vaatteita.
pyöräilyyn tarkotetut vaatteet on kaikki semmosia ihonmyötäsiä trikoita ja sen näkösiä niinku oisit lähössä ranskan ympäriajoon...tarkotus ois käyttää vaatteita ihan työmatkoilla ja kaupungin kekustassa ja normaalissa ulkoilussa
Minulla on takki näiltä (gore-tex): https://www.gorewear.com/eu/fi-en/shop- ... g/jackets/

Takin ja ihon väliin pakkasen mukaan villaa. Kovilla pakkasilla mennään laskettelutakilla.

Housuina menee mitkä tahansa farskut tai fjällrävenit. Alle ohuet kalsarit, villaiset kovilla pakkasilla.


No tietty ennen menin sillä mitä kaapista löytyi, nykyään jaksaa panostaa hiukan.

User avatar
MFFF
7k
Posts: 7020
Joined: 11 Sep 2004, 20:31
Location: He
Contact:

Re: Pyöräily kuntoiluna

#936 Post by MFFF » 24 Aug 2018, 20:42

Härski Hartikainen krustina wrote:
23 Aug 2018, 22:24
Lopetan pyöräilyn koska en löydä mistään sopivia vaatteita. Oon ettiny jotain tuulen ja vedenpitävää takkia mutta nykymuodin mukaan kaikki on onnettoman kapeita malleja hartioista ja käsistä. Oiskohan jossain vitun kalliissa retkeily/vaellusvaatteissa semmosia takkeja missä vois pyöräillä sateessa ja pikku pakkasilla
En tiedä mitkä ovat strategiset mittasi, mutta mulla on toiminut työmatkapyöräilyssä Fjällrävenin takki (Skogsö tms.). Se pitää tuulta hyvin ja jos sen vahaa niin pienet sadekuurotkaan ei haittaa. On selästä hieman pidempi kuten on hyvä. Se ei ole sadetakki, mutta sellanen pyöräilysadetakki kannattaa ostaa vaikka Lidlistä sopivan hetken tullen sitten varastoon ihan sadepäiviä varten. Skogsö:ssa on ihan vammasen pitkät hihat, mutta eipä pyöräillessä ole ranteet paljaana. Olen pitänyt niitä vakiona käärittyinä.

Myös minä suosittelen Raphaa, jos vaan ruumiinmuoto sen suunnilleen sallii. Löytyy myös vähemmän lycraisia tuotteita ja toimii varmasti ja pitkään. Koen olevani hieman keskimääräistä harteikkaampi ja ihan on sopivia löytynyt.

Craftilla oli joskus hyvät rainpant-nimiset housut sadekeleille, mutta kun työmatkani lyheni niin totesin sadehousujen olevan liikaa. Niissä tulee helposti hiki. Jätän mielummin työpaikalle varahousut ja annan kuivua. Ne oli kyllä hyvät jos joutuu oikeesti polkemaan joka päivä sateessa 30 km ja haluaa pysyä kuivana. ja toimi just talvella hyvin, koska kesällä ne tosiaan oli liian lämpimät.
Ah, umaamia.

User avatar
Suomen Sylvester Stallone
Kuvan käsitteliä mies
Posts: 177279
Joined: 01 Aug 2005, 00:20

Re: Pyöräily kuntoiluna

#937 Post by Suomen Sylvester Stallone » 30 Aug 2018, 00:40

MFFF wrote:
24 Aug 2018, 20:42
En tiedä mitkä ovat strategiset mittasi, mutta mulla on toiminut työmatkapyöräilyssä Fjällrävenin takki (Skogsö tms.).
Tää vaikuttaa hyvältä mut ei taida päästä sovittamaan missään. Onneks nyt on aika lämpimiä päiviä vielä niin pärjää huppari päällä ja ihan perus retkeilyhousuilla.

Illalla oli vielä niin lämmintä että vedin 30km lenkin sortsit jalassa
Image

User avatar
MFFF
7k
Posts: 7020
Joined: 11 Sep 2004, 20:31
Location: He
Contact:

Re: Pyöräily kuntoiluna

#938 Post by MFFF » 30 Aug 2018, 16:05

Härski Hartikainen krustina wrote:
30 Aug 2018, 00:40
MFFF wrote:
24 Aug 2018, 20:42
En tiedä mitkä ovat strategiset mittasi, mutta mulla on toiminut työmatkapyöräilyssä Fjällrävenin takki (Skogsö tms.).
Tää vaikuttaa hyvältä mut ei taida päästä sovittamaan missään. Onneks nyt on aika lämpimiä päiviä vielä niin pärjää huppari päällä ja ihan perus retkeilyhousuilla.

Illalla oli vielä niin lämmintä että vedin 30km lenkin sortsit jalassa
Sijaintikaupungistasi riippuen on Skogsöa ollut ainakin Partioaitoissa ja vastaavissa missä nyt Fjällrävenia myydään. Mä hankin äärijärkityyppinä 2 takkia M- ja L- kokoisena, ja sitten tuon isomman alle sopivan topatun Keb(?)-hupparin talveksi. Nyt voin näyttää vuosikausia täysin samalta ympäri vuoden. Toppaosa/takkikombo on toiminut yli odotusten. Alle kun lisää kerroksia niin menee kovimmatkin pakkaset ihan lämpimänä.
Ah, umaamia.

User avatar
Someraivo
3k
Posts: 3626
Joined: 30 May 2017, 11:55
Location: SKE North

Re: Pyöräily kuntoiluna

#939 Post by Someraivo » 03 Sep 2018, 16:39

Itellä ollu käytössä tämmöset farkkujen näköset pyöräilyshortsit https://tru-tutu.com/shop/men/rude-shorts/
ja sitten devoldin merinovillaset kalsarit, missä vehkeiden kohdalla tollanen windstopper etumus.
https://www.devold.com/en-GB/duo-active ... 20A&c=950A
Säämisköjä tulee käytettyä sitten yli kahden-kolmen tunnin reissuilla

Kylmemmillä keleillä samoilla seteillä, mutta polveen yltävät sukat. Sealskinzin sukat on ihan jees. X-socksit paremmat, mutta ei vedenpitävät

User avatar
Suomen Sylvester Stallone
Kuvan käsitteliä mies
Posts: 177279
Joined: 01 Aug 2005, 00:20

Re: Pyöräily kuntoiluna

#940 Post by Suomen Sylvester Stallone » 16 Sep 2018, 16:50

48km lenkki melko kovassa tuulessa. Loppumatkassa vastatuuleen ja ylämäkeen ajaessa tuntu ettei pyörä kule enää mihinkään.
Image

User avatar
Suomen Sylvester Stallone
Kuvan käsitteliä mies
Posts: 177279
Joined: 01 Aug 2005, 00:20

Re: Pyöräily kuntoiluna

#941 Post by Suomen Sylvester Stallone » 16 Sep 2018, 18:33

Härski Hartikainen krustina wrote:
16 Sep 2018, 16:50
48km lenkki melko kovassa tuulessa. Loppumatkassa vastatuuleen ja ylämäkeen ajaessa tuntu ettei pyörä kule enää mihinkään.
huono ratkasu oli..tunti lenkin jälkeen alkoi koskemaan ihan saatanasti mahaan ja kädet tärisee ja päätä särkee... :( Syöny oon kyllä omasta mielestä riittävästi ja lenkin aikana join vettä riittävästi.
Image

User avatar
kevät sisimmässään
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14882
Joined: 21 Aug 2007, 19:06
Location: Santa Cruz

Re: Pyöräily kuntoiluna

#942 Post by kevät sisimmässään » 17 Sep 2018, 00:45

Härski Hartikainen krustina wrote:
16 Sep 2018, 18:33
Härski Hartikainen krustina wrote:
16 Sep 2018, 16:50
48km lenkki melko kovassa tuulessa. Loppumatkassa vastatuuleen ja ylämäkeen ajaessa tuntu ettei pyörä kule enää mihinkään.
huono ratkasu oli..tunti lenkin jälkeen alkoi koskemaan ihan saatanasti mahaan ja kädet tärisee ja päätä särkee... :( Syöny oon kyllä omasta mielestä riittävästi ja lenkin aikana join vettä riittävästi.
vaikuttaa siltä että: syö ja juo lisää

User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: Pyöräily kuntoiluna

#943 Post by Ruutari » 17 Sep 2018, 11:10

Onko olemassa jotain chapseja tai muuta mitä käyttää sadehousuina? En jaksaisi työmatkoille vetää hiostavia sadehousuja jalkaan, kun jalat hikoaa sitten niistä märiksi. Parempi olisi joku "puolihousu" jalan etualueen suojaksi. Nimim. koko aamupäivän housujen etupuoli märkänä.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Pyöräily kuntoiluna

#944 Post by Sasse netä » 17 Sep 2018, 12:26

Rutger Hauer wrote:
17 Sep 2018, 11:10
Onko olemassa jotain chapseja tai muuta mitä käyttää sadehousuina? En jaksaisi työmatkoille vetää hiostavia sadehousuja jalkaan, kun jalat hikoaa sitten niistä märiksi. Parempi olisi joku "puolihousu" jalan etualueen suojaksi. Nimim. koko aamupäivän housujen etupuoli märkänä.
Oon mä jossain nähnyt noita listoilla, oisko ollut veloshoppi tai joku vastaava.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
Lew Siffer
4k
Posts: 4951
Joined: 05 Aug 2007, 16:50
Location: Sörnäinen

Re: Pyöräily kuntoiluna

#945 Post by Lew Siffer » 17 Sep 2018, 12:27

Rutger Hauer wrote:
17 Sep 2018, 11:10
Onko olemassa jotain chapseja tai muuta mitä käyttää sadehousuina? En jaksaisi työmatkoille vetää hiostavia sadehousuja jalkaan, kun jalat hikoaa sitten niistä märiksi. Parempi olisi joku "puolihousu" jalan etualueen suojaksi. Nimim. koko aamupäivän housujen etupuoli märkänä.
Kaveri kehui noita Rain Legsejä
https://www.rosebikes.fi/search?q=rainl ... uAEALw_wcB
Pete TNT:n jengi 1%

Post Reply