Jooga

Keskustelua urheilusta ja kaikennäköisestä liikunnasta.

Moderator: Damone

Post Reply
Message
Author
tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12250
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Jooga

#1 Post by tsiiah » 18 Aug 2011, 12:27

Käyn kerran viikossa astangassa. Kesällä oli tauko ja sen huomas. Olin viime viikon jälkeen tosi kipeenä joka paikasta. Käsivarsien lihakset oli selvästi heikentyny, punnerukset oli lopussa jotain lysähtämisen tapasta. Tänään meni vähän paremmin, mutta edelleen tarttis useemmin harjotella.
Mutta seisoin tänään ensimmäisetä kertaa päällä! Se on tuottanu mulle hirveesti vaikeuksia, en jotenkin saa selkää tarpeeks suoraan ja sit tietty pelottaa nostaa jalat. Oon aina könynny takapuoli pystyssä jalat maassa ja tänään se ope sitten tuli ja sano, että nosta jalkoja, hän pitää kiinni. Että jes!

Image

Nyt ollaan näihin asti päästy, mutta mä en osaa. Tässä todennäkösesti menee vuosia tai näin vähäsellä treenaamisella en kykene näihin ikinä..

Image

Image

User avatar
Huntteri
KÄÄRMEENPIPPELI
Posts: 114460
Joined: 16 Aug 2007, 21:03

Re: Jooga

#2 Post by Huntteri » 18 Aug 2011, 13:04

Faija kerran väitti ihan pokkana, että se oli nuorempana harrastanut joogaa ja saanut jossain vitun kissa-asennossa meditoimalla räjäytettyä juomalasin toisessa huoneessa olleessa astiakaapissa. Se on kyllä välillä ihan uskomattoman uuvatti äijä. :P

Itse en ole kokeillut, enkä kokeile.
maksimaalisen hapenoton lukema 91 millimoolia kertoo huippu-urheilijallekin aivan poikkeuksellisesta hapenkuljetuskapasiteetista.

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12250
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Jooga

#3 Post by tsiiah » 18 Aug 2011, 15:42

NATAS666 wrote:Faija kerran väitti ihan pokkana, että se oli nuorempana harrastanut joogaa ja saanut jossain vitun kissa-asennossa meditoimalla räjäytettyä juomalasin toisessa huoneessa olleessa astiakaapissa. Se on kyllä välillä ihan uskomattoman uuvatti äijä. :P

Itse en ole kokeillut, enkä kokeile.
Kokeile vaan, se on kivaa ja hyödyllistä.
Mäkin kokeilen räjäyttämistä heti kun oon vähän pidemmälle edenny.

User avatar
Huntteri
KÄÄRMEENPIPPELI
Posts: 114460
Joined: 16 Aug 2007, 21:03

Re: Jooga

#4 Post by Huntteri » 18 Aug 2011, 15:49

tsiiah wrote:
NATAS666 wrote:Faija kerran väitti ihan pokkana, että se oli nuorempana harrastanut joogaa ja saanut jossain vitun kissa-asennossa meditoimalla räjäytettyä juomalasin toisessa huoneessa olleessa astiakaapissa. Se on kyllä välillä ihan uskomattoman uuvatti äijä. :P

Itse en ole kokeillut, enkä kokeile.
Kokeile vaan, se on kivaa ja hyödyllistä.
Samantien vois lähtee jakamaan Hämeenkadulle jotain Krishna-lehtisiä hame päällä. Mä venyttelen vaan ihan tavallisesti.
maksimaalisen hapenoton lukema 91 millimoolia kertoo huippu-urheilijallekin aivan poikkeuksellisesta hapenkuljetuskapasiteetista.

pma
Posts: 618
Joined: 03 May 2007, 01:29

Re: Jooga

#5 Post by pma » 18 Aug 2011, 19:08

Astangassa tuli joskus käytyä ja olihan se ihan kivaa ja tehokasta liikuntaa. Nyt ei oo tullut pitkään aikaan käytyä, ei vaan aika ja jaksaminen riitä kun muutenkin tulee harrastettua aktiivista liikuntaa monta kertaa viikossa.

Poistunut käyttäjä cb07fa
Poistunut käyttäjä
Posts: 24480
Joined: 27 Apr 2007, 14:23

Re: Jooga

#6 Post by Poistunut käyttäjä cb07fa » 19 Aug 2011, 11:59

tylsää

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12250
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Jooga

#7 Post by tsiiah » 19 Aug 2011, 12:40

my name is biana wrote:tylsää
No ei kyllä oo vaan hikistä ja rankkaa. Mä en tota henkistymispuolta hallitse, niin menee ihan vaan urheiluks.

lallallaa
8k
Posts: 8256
Joined: 20 Jun 2005, 13:57
Location: Helsinki

Re: Jooga

#8 Post by lallallaa » 19 Aug 2011, 16:30

Yritätkö edes hengittää oikein? Kyllä se pikkuhiljaa siitä lähtee. Samoin kerta viikkoon on mun kokemuksen mukaan "kuntoa ylläpitävä" tahti. Kun ite oon joogannut, oon huomannut, että vähintään kaks kertaa viikossa kun joogaa, edistyy tosi hyvin! Kunto kasvaa ja asanat sujuu helpommin.

Oiiiih, tuli ikävä joogaan. Mulla on ollut lokakuusta lähtien vasen ranne vähän huonona. Se ei kestä taivutettuna painoa lainkaan, joten jooga on täysin poissuljettua nyt. :(

Meillä oli vanhassa duunipaikassa kaikkea ohjattua liikuntaa. Joka maanantai oli klo 8 joogatunti ja siellä lähti kyllä hyvin viikonlopun paskat liikkeelle. Tuolla ylempänä joku sanoi, että tulee pää kipeeks. Niistä liikkeelle lähtevistä kuona-aineista se johtuu. Pitää muistaa juoda hyvin ennen ja jälkeen tunnin! Pää kyllä kieltämättä menee vähän pökerryksiin, mutta mun mielestä vaan hyvällä tavalla.

Astanga. :heart:

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12250
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Jooga

#9 Post by tsiiah » 19 Aug 2011, 16:44

larkki wrote:Yritätkö edes hengittää oikein? Kyllä se pikkuhiljaa siitä lähtee.
Ai minä? Jos siis viittaat tohon mun henkistymis -sanaan, niin tarkotin joogan hörhöilypuolta, mikä ainakin tuolla joogafoorumilla on aika suuressa osassa. Mut siis on mulla tietty ton hengittämisenkin kans hieman ongelmia, koska toi tosissaan on niin rankkaa, tuntuu siltä että menee ihan huohottamiseks enkä oikein kerkiä hengittämään tarpeeks keskittyneesti. Kävin pitkään pilateksessa, jossa tota ujai-hengittämistä harjoteltiin oikein urakalla, luulen sen osaavani, mutta oon "äänetön", niin en sit tiiä. Se vetäjä kuitenkin meinas, että ei sitä ääntä kaikilta lähde.

lallallaa
8k
Posts: 8256
Joined: 20 Jun 2005, 13:57
Location: Helsinki

Re: Jooga

#10 Post by lallallaa » 19 Aug 2011, 17:43

Äh, luin että "Mä en tota hengittämispuolta hallitse, niin menee ihan vaan urheiluks." :oops:

Juu, mietin vaan että ei siitä mitään tuu jos ei ees yritä ujai-hengitystä. Mut hyvä kun edes yrität! Moni menee kylmiltään ekoille joogatunneille, eikä käy mitään alkeiskurssia tai vastaavaa missä opetettais hengitystekniikka ja lukot. Siitä putoo silloin puolet pois, sanoisin!

Mullakaan ei lähde ääntä hengityksestä, tai ainakaan paljoa. Enkä itsekään jaksa tehdä koko harjoitusta koko ajan täydellisesti hengittäen. Jos on ollut pitkä tauko, ottaa jo viimeiset aurinkotervehdykset koville.

Ääääää, mikä ikävä tuli joogaan!! Pitäis koittaa saada toi ranne kuntoon.

Ootteko muuten kokeilleet niitä palikoita? Vaikuttavat käteviltä!

lallallaa
8k
Posts: 8256
Joined: 20 Jun 2005, 13:57
Location: Helsinki

Re: Jooga

#11 Post by lallallaa » 19 Aug 2011, 17:49

Joo, enkä mäkään mitään hörhöilyjä ymmärrä. Alkuun oli mantrojenkin lausuminen vaikeeta, mut kyl siihen tottu! Muttä kyllä joogasta ihan vitun hyvä olo tulee! Jotenkin ryhti paranee ja tekee mieli syödä vaan salaattia.

Kun aikoinani aloitin joogan alkeiskurssilla, joka alkoi luennolla (ja sen jälkeen harjoiteltiin nuo hengitystekniikat ja lukot), opettaja sanoi kyllä, että "olisi hyvä välttää myrkyllisiä aineita, kuten kahvia, tupakkaa, alkoholia ja syödä hyvin ja välttää lihaa. Ne kaikki hankaloittavat harjoitusta". Olin ihan et jes! Ja kyllä musta tuntuu, että tuossa on perää, vähemmän paskaa kehossa jos elää puhtaammin.


tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12250
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Jooga

#13 Post by tsiiah » 19 Aug 2011, 18:27

larkki wrote:Ootteko muuten kokeilleet niitä palikoita? Vaikuttavat käteviltä!
Sellasii apuvälineitä? En oo kokeillu, mut en oikein edes tajua, että miten siinä pystyy. Eiks se jotenkin häiritse, jos niiden kans joutuu venkslaamaan? Mä en käy varsinaisella joogasalilla, vaan kuntosalilla, joten se meininki voi olla sen takii vähän erilaista esim. just noiden mantrojen kans, se vetäjä höpisee ne ja ite voi vaan olla. (onneks)

User avatar
sydämesi tyhjä huone
3k
Posts: 3331
Joined: 21 Oct 2009, 21:43

Re: Jooga

#14 Post by sydämesi tyhjä huone » 20 Aug 2011, 14:17

mulla alkaa hathajooga ens kuussa viereisen korttelin kansalaisopistossa. kävin aiemmin muutamia kertoja mun entisen salin järjestämässä hathajoogassa, se ainaskin oli yllättävän kivaa.

oululainen naamasleeve
8k
Posts: 8448
Joined: 06 Jan 2008, 14:42

Re: Jooga

#15 Post by oululainen naamasleeve » 20 Aug 2011, 18:07

.
Last edited by oululainen naamasleeve on 02 Apr 2016, 20:15, edited 1 time in total.

Post Reply