Jooga

Keskustelua urheilusta ja kaikennäköisestä liikunnasta.

Moderator: Damone

Post Reply
Message
Author
pohjoiskarjalanpiirakka
1k
Posts: 1602
Joined: 05 Oct 2006, 11:51

Re: Jooga

#121 Post by pohjoiskarjalanpiirakka » 23 Apr 2018, 12:52

Tänään harjoitus numero 500. :supz:

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35752
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Jooga

#122 Post by minerva » 11 Jun 2018, 09:14

Siirryin astangassa seuraavalle levelille eli alkeissarjasta (seisomasarja + loppuliikkeet) alkeismysoreen (edellisten lisäksi istuma-asanat + loput loppuliikkeet) ja kylläpä jännittää. Kovastihan noissa on haastetta erityisesti kaikessa missä ollaan päällään/hartioillaan, mutta voi jukranpujut ku tuntuu kehossa hyvältä. Tätä hinkataanki nyt sitte varmaan hyvä tovi ennen ku saan ees vilkaista loppuja ykkössarjan asanoita. Astanga :heart:
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image


User avatar
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 82750
Joined: 22 Feb 2016, 15:20

Re: Jooga

#124 Post by ☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ » 04 Jun 2019, 00:36

nyt ois sit tämmönen, saa nähä miten käy
Image

User avatar
noosipoika
kaikkea sitä onkin nykyään
Posts: 69171
Joined: 22 Dec 2018, 15:36
Location: keittiössä

Re: Jooga

#125 Post by noosipoika » 04 Jun 2019, 00:51

☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:36
nyt ois sit tämmönen, saa nähä miten käy
Hyvin käy.
Paskaahan se, mutta kärsitään silti.
Heinolalainen lainanantaja
Spoiler:
Image
Spoiler:
Image

User avatar
noosipoika
kaikkea sitä onkin nykyään
Posts: 69171
Joined: 22 Dec 2018, 15:36
Location: keittiössä

Re: Jooga

#126 Post by noosipoika » 04 Jun 2019, 00:54

Keskiviikkona pitäisi ehtiä seuraavan kerran joogaan itse. Pariin viikkoon ei ole ehtinyt kuin kerran, niin taas vähän on hakemista. Mukavaa hommaa kuitenkin, mitä nyt tammikuusta on käynyt mysorea tekemässä.
Paskaahan se, mutta kärsitään silti.
Heinolalainen lainanantaja
Spoiler:
Image
Spoiler:
Image

User avatar
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 82750
Joined: 22 Feb 2016, 15:20

Re: Jooga

#127 Post by ☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ » 04 Jun 2019, 00:54

noosipoika wrote:
04 Jun 2019, 00:51
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:36
nyt ois sit tämmönen, saa nähä miten käy
Hyvin käy.
voipi olla, mutta tämmöstä ennenkin kuultu ja ei oo käyny hyvin :P
sosiaalisten tilanteiden pelot, paniikkikohtaukset, hengitysongelmat, pskoottisuus, jebou
Image

User avatar
noosipoika
kaikkea sitä onkin nykyään
Posts: 69171
Joined: 22 Dec 2018, 15:36
Location: keittiössä

Re: Jooga

#128 Post by noosipoika » 04 Jun 2019, 01:12

☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:54
noosipoika wrote:
04 Jun 2019, 00:51
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:36
nyt ois sit tämmönen, saa nähä miten käy
Hyvin käy.
voipi olla, mutta tämmöstä ennenkin kuultu ja ei oo käyny hyvin :P
sosiaalisten tilanteiden pelot, paniikkikohtaukset, hengitysongelmat, pskoottisuus, jebou
No joo, hankaloittaahan noi kaikki, mutta oma kokemus on, että saa tehdä ihan perusteiden jälkeen omaan tahtiin ja opet vaan opastaa ja jeesaa eri asentojen kanssa. Toki oon käynyt astangaa tossa mysore yoga Helsinki -salilla Kalliossa, eli toi suuntaus voi olla erilainen. Mut jo sinne lähteminen on paljon. Omaan päähän on toi harjoitus auttanut kyllä ja kehoon myös.
Paskaahan se, mutta kärsitään silti.
Heinolalainen lainanantaja
Spoiler:
Image
Spoiler:
Image

User avatar
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 82750
Joined: 22 Feb 2016, 15:20

Re: Jooga

#129 Post by ☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ » 04 Jun 2019, 01:36

noosipoika wrote:
04 Jun 2019, 01:12
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:54
noosipoika wrote:
04 Jun 2019, 00:51
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:36
nyt ois sit tämmönen, saa nähä miten käy
Hyvin käy.
voipi olla, mutta tämmöstä ennenkin kuultu ja ei oo käyny hyvin :P
sosiaalisten tilanteiden pelot, paniikkikohtaukset, hengitysongelmat, pskoottisuus, jebou
No joo, hankaloittaahan noi kaikki, mutta oma kokemus on, että saa tehdä ihan perusteiden jälkeen omaan tahtiin ja opet vaan opastaa ja jeesaa eri asentojen kanssa. Toki oon käynyt astangaa tossa mysore yoga Helsinki -salilla Kalliossa, eli toi suuntaus voi olla erilainen. Mut jo sinne lähteminen on paljon. Omaan päähän on toi harjoitus auttanut kyllä ja kehoon myös.
jepa, tällä hetkellä viittiikin kyllä vetää omaan tahtiin ilman paineita, mutta jo se läsnäolo reunassa ollessa voi olla liian kovaa ressiä, sopivasti stressiä mukavuusalueen ulkopuolella hyvä, mutta ei murtava määrä. ei kai siinäkään, jos käy usein ja malttaa pitää kofeiinin ihan minimissä jos ollenkaan. jännä kyllä nähä ja voi pyytää rahat takas jos pitää mua liian epämielyttävänä henkilönä paikallaolijaksi
Image

User avatar
noosipoika
kaikkea sitä onkin nykyään
Posts: 69171
Joined: 22 Dec 2018, 15:36
Location: keittiössä

Re: Jooga

#130 Post by noosipoika » 04 Jun 2019, 01:53

☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 01:36
noosipoika wrote:
04 Jun 2019, 01:12
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:54
noosipoika wrote:
04 Jun 2019, 00:51
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
04 Jun 2019, 00:36
nyt ois sit tämmönen, saa nähä miten käy
Hyvin käy.
voipi olla, mutta tämmöstä ennenkin kuultu ja ei oo käyny hyvin :P
sosiaalisten tilanteiden pelot, paniikkikohtaukset, hengitysongelmat, pskoottisuus, jebou
No joo, hankaloittaahan noi kaikki, mutta oma kokemus on, että saa tehdä ihan perusteiden jälkeen omaan tahtiin ja opet vaan opastaa ja jeesaa eri asentojen kanssa. Toki oon käynyt astangaa tossa mysore yoga Helsinki -salilla Kalliossa, eli toi suuntaus voi olla erilainen. Mut jo sinne lähteminen on paljon. Omaan päähän on toi harjoitus auttanut kyllä ja kehoon myös.
jepa, tällä hetkellä viittiikin kyllä vetää omaan tahtiin ilman paineita, mutta jo se läsnäolo reunassa ollessa voi olla liian kovaa ressiä, sopivasti stressiä mukavuusalueen ulkopuolella hyvä, mutta ei murtava määrä. ei kai siinäkään, jos käy usein ja malttaa pitää kofeiinin ihan minimissä jos ollenkaan. jännä kyllä nähä ja voi pyytää rahat takas jos pitää mua liian epämielyttävänä henkilönä paikallaolijaksi
Hyvä kuitenkin, että käyt kokeilemassa. Sithän sen näkee, mitä se tekee. Jos jaksat, laita rapsaa tänne, olis ohan mielenkiintoista lukea.
Paskaahan se, mutta kärsitään silti.
Heinolalainen lainanantaja
Spoiler:
Image
Spoiler:
Image

User avatar
☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 82750
Joined: 22 Feb 2016, 15:20

Re: Jooga

#131 Post by ☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ » 05 Jun 2019, 21:55

meni ihan ok vaikka haastavia tiloja olikin, energiapurkauksen tunteita ja sit joku liikahtaa salissa sen jälkeen, mutta oikeestaan vaan silloin kun opettaja puhui, oli kuitenkin introtunti
vähän poissa kärryiltä joittenkin liikkeiden osalta ja kehotti pitämään silmiä kiinni jos siltä tuntuu ja vaan makoilee jos ei huvita/jaksa/tm joku liike jossain vaiheessa niin tuntuu just sopivalta tommonen suoritusvapaa asenne. olis tehny mieli sössöttää joistain jutuista mitä sano, mutta maltoin suurimmalta osin ettei tuu dropattua vibaa
Image

User avatar
Lord Bob
-=Lord Bob Of PIF=-
-=Lord Bob Of PIF=-
Posts: 58634
Joined: 16 Oct 2011, 16:43

Re: Jooga

#132 Post by Lord Bob » 17 Jul 2019, 12:31

☤ ϼ☋ŕŗ☋ȓ ☤ wrote:
05 Jun 2019, 21:55
meni ihan ok vaikka haastavia tiloja olikin, energiapurkauksen tunteita ja sit joku liikahtaa salissa sen jälkeen, mutta oikeestaan vaan silloin kun opettaja puhui, oli kuitenkin introtunti
vähän poissa kärryiltä joittenkin liikkeiden osalta ja kehotti pitämään silmiä kiinni jos siltä tuntuu ja vaan makoilee jos ei huvita/jaksa/tm joku liike jossain vaiheessa niin tuntuu just sopivalta tommonen suoritusvapaa asenne. olis tehny mieli sössöttää joistain jutuista mitä sano, mutta maltoin suurimmalta osin ettei tuu dropattua vibaa
Shaktan systeemi on hyvä ja vois kuvitella että sopii sulle kunhan totut olemaan irti kaikenmaailman liikkeistä sun muusta turhasta.
hu hu hu bvuuh, huu bvuuh, huu bvuuh, huu bvuuh

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12244
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Jooga

#133 Post by tsiiah » 30 Apr 2020, 17:40

Nyt kun kaikki jumpat on tauolla, aloin hissukseen kokeilla astangasarjaa, mutta ei perse, kun on käsi kipee. Mulla ei toinen ranne meinaa kestää punnerruksia tai edes alaspäin katsovaa koiraa. Mitähän tälle voi tehdä, auttaako mikään rannetuki?
En oikeestaan tiiä mikä tossa on, epäilin aiemmin hiirikättä, mutta se parani kun aikanaan lopetin joogan eikä se enää töissä oo vaivannut, mutta jo parin kerran aurinkotervehdykset riitti siihen että taas juilii.
Oon niin tohkeissani tästä pitkästä aikaa etten ala jos en enää pysty.

pohjoiskarjalanpiirakka
1k
Posts: 1602
Joined: 05 Oct 2006, 11:51

Re: Jooga

#134 Post by pohjoiskarjalanpiirakka » 06 May 2020, 22:36

tsiiah wrote:
30 Apr 2020, 17:40
Nyt kun kaikki jumpat on tauolla, aloin hissukseen kokeilla astangasarjaa, mutta ei perse, kun on käsi kipee. Mulla ei toinen ranne meinaa kestää punnerruksia tai edes alaspäin katsovaa koiraa. Mitähän tälle voi tehdä, auttaako mikään rannetuki?
En oikeestaan tiiä mikä tossa on, epäilin aiemmin hiirikättä, mutta se parani kun aikanaan lopetin joogan eikä se enää töissä oo vaivannut, mutta jo parin kerran aurinkotervehdykset riitti siihen että taas juilii.
Oon niin tohkeissani tästä pitkästä aikaa etten ala jos en enää pysty.
Oothan tsekannu, että käsivarren paino on suoraan kämmenen päällä? Tai miten sen sanois, kuitenkin paino niin, että ei ollenkaan kummallakaan kämmensyrjällä, vaan keskellä kämmentä. Mulla kipeytyy helposti, jos asento on yhtään väärä.

Ite oon tehny viimeiset puolitoista kuukautta kotiharjoitusta. Yllättävän mukavasti mennyt, mitä nyt välillä aloittaminen on ylimaallisen hankalaa. Oon jopa hieman edistynyt joissain jutuissa.

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12244
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Jooga

#135 Post by tsiiah » 07 May 2020, 09:06

pohjoiskarjalanpiirakka wrote:
06 May 2020, 22:36
tsiiah wrote:
30 Apr 2020, 17:40
Nyt kun kaikki jumpat on tauolla, aloin hissukseen kokeilla astangasarjaa, mutta ei perse, kun on käsi kipee. Mulla ei toinen ranne meinaa kestää punnerruksia tai edes alaspäin katsovaa koiraa. Mitähän tälle voi tehdä, auttaako mikään rannetuki?
En oikeestaan tiiä mikä tossa on, epäilin aiemmin hiirikättä, mutta se parani kun aikanaan lopetin joogan eikä se enää töissä oo vaivannut, mutta jo parin kerran aurinkotervehdykset riitti siihen että taas juilii.
Oon niin tohkeissani tästä pitkästä aikaa etten ala jos en enää pysty.
Oothan tsekannu, että käsivarren paino on suoraan kämmenen päällä? Tai miten sen sanois, kuitenkin paino niin, että ei ollenkaan kummallakaan kämmensyrjällä, vaan keskellä kämmentä. Mulla kipeytyy helposti, jos asento on yhtään väärä.
Oon yrittänyt muuttaa käden asentoa, mutta esim. sormien levittäminen ja käden painaminen litteeks alustaa vasten, on ihan pois suljettu vaihtoehto. Näin tehdessä kipu siirtyy ranteesta kämmeneen asti. Parhaalta tuntuu sillon, kun pidän kämmentä vähän kuppina eli irti alustasta, jollon koko asento menee vinoon, koska en pysty varaamaan painoa kunnolla sille kädelle. :| Täytyy vielä yrittää, jos saan painoa siirrettyä paremmin, vaikka taitaa olla ihan tuhoon tuomittuja nää mun räpellykset.

Post Reply