Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

Keskustelua urheilusta ja kaikennäköisestä liikunnasta.

Moderator: Damone

Message
Author
User avatar
raju röllykkä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 19032
Joined: 06 Sep 2015, 22:19

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#31 Post by raju röllykkä » 06 Jun 2021, 17:55

Pelasin junnuna lätkää ja futista suurinpiirtein vuodet 88-94. Kesäisin vedettiin futistreenit polvet ruvella hiekkakentällä, talvisin lätkää ulkojäillä jos ei ollut liikaa pakkasta tai nollakelit sulattaneet jäitä. Välillä sai jännittää sitä että a) lähteekö bussi lauantaiaamuna käyntiin -25 pakkasissa ja b) onko iltapäivään mennessä lämmennyt sen verran että voidaan pelata ja kannattaako ylipäätään lähteä. Yhtä hyvät / paskat olosuhteen molemmissa, mutta lätkä houkutteli enemmän porukkaa ja oli joku 4-5 joukkueen kaupunginosasarja ala-asteikäisille. Futikseen saatiin kasaan yksi joukkue koko kaupungista.

User avatar
same rules apply
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 52316
Joined: 10 Nov 2007, 15:29
Location: bat shit city's secret beach

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#32 Post by same rules apply » 06 Jun 2021, 17:56

ei meillä ollu ees telkkaria vuonna 92, kaikki pelit kuunneltiin radiosta.

User avatar
Mahdollisimman yleistäi
2k
Posts: 2217
Joined: 27 Feb 2017, 00:59

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#33 Post by Mahdollisimman yleistäi » 06 Jun 2021, 18:12

Ja vielä nyt kun kelailen tota kasaria, niin siellähän hoiteli 84-90 Kurri Gretzkyn kanssa viisi Stanley Cupia ja fukin Tikkanen höpöttelemässä mukana myös. Nää oli todella isoja staroja silloin, eikä suomifutiksella ollut tarjota naperoille mitään vastaavia idoleita. Myöhemmin toki tuli Litmanen, mutta samaan aikaan nousi sitten Selänne ja perään -95 mestaruus jne. Menestystä ja staroja, niin pennut fanittaa, harrastaa ja sitä myöten laji jyrää.

User avatar
Caught Somewhere in a Mosh
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48206
Joined: 03 Feb 2009, 22:56
Location: Bishopsville

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#34 Post by Caught Somewhere in a Mosh » 07 Jun 2021, 02:43

Kurri taisi tosin jäädä neljään Stanley Cuppiin.

EDIT: Eikä kun se olikin Gretzky.
VERY FUCK YOU

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86208
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#35 Post by Ananaskääpiö » 07 Jun 2021, 08:54

Kai se on vaan ollut monille paikkakunnilla semmonen aseveliakselin yhteinen projekti laittaa hallit pystyyn ja lapaa jäähän. Muutoksen on siis lähdettävä esim. nyt kunnallisvaaleissa.
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83091
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#36 Post by salilta tuttu hevari » 07 Jun 2021, 19:45

Mahdollisimman yleistäi wrote:
06 Jun 2021, 18:12
Ja vielä nyt kun kelailen tota kasaria, niin siellähän hoiteli 84-90 Kurri Gretzkyn kanssa viisi Stanley Cupia ja fukin Tikkanen höpöttelemässä mukana myös. Nää oli todella isoja staroja silloin, eikä suomifutiksella ollut tarjota naperoille mitään vastaavia idoleita. Myöhemmin toki tuli Litmanen, mutta samaan aikaan nousi sitten Selänne ja perään -95 mestaruus jne. Menestystä ja staroja, niin pennut fanittaa, harrastaa ja sitä myöten laji jyrää.
no kyllä niitä futisjunnuja ja pelaajia riittää. Huipulle vaan ei päädy kovin moni.
Image

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#37 Post by Keijo Ihmiskilpi » 07 Jun 2021, 21:41

Damone wrote:
06 Jun 2021, 15:48
Töbin frendi wrote:
06 Jun 2021, 15:22
Vähän liioittelua sanoa, että Kuopio on karmea esimerkki jääkiekon ylivallasta. Kuopio on kuitenkin ollut arvostettu jalkapallokaupunki aina ja pääsarjassakin pelannut jopa kolme joukkuetta yhtä aikaa.
Juurikin näin. Kuopio suorastaan legendaarinen jalkapallokaupunki.
Ja hankesopimus on tehty kaupungin kanssa uudesta stadionista. https://yle.fi/uutiset/3-11950530
Kriittinen Kansalainen wrote:
06 Jun 2021, 13:08
Kuopio taitaa taas olla karmein esimerkki jääkiekon ylivallasta.
Ja tämä väitehän on ihan tuulesta temmattua paskaa. Steelers voitti viime vuonna suomen mestaruuden ja muutenkin menee hyvin. Puijon pesis vääntää suht uudella stadionilla ykköspesistä, Kansallisessa liigassa Kups johtaa sarjaa ja jopa frisbeegolfissa suomen mestaruus skaboissa sijat 1. ja 2 tuli kuopioon jossa puitteet tähänkin on loistavat. Ainut missä ollaan pudottu kelkasta on mäkihyppy jossa kuopio oli kanssa aikoinaan maailman huipulla. Ei täällä kyllä mitään jääkiekon ylivaltaa ole.
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Lörsson.
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 234787
Joined: 16 Aug 2004, 15:15
Location: Kaikkien yliopistojen vessat muutenkin

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#38 Post by Lörsson. » 07 Jun 2021, 21:47

Muistelin tässä just Tapparan brändäilyä "koko Suomen joukkueeksi" 70-luvulla. Jostain syystä Tappara-takkeja alko näkyä ties missä Iivantiirassa ja Takavintturissa.

- I thought you fucked off.
- I did! But then I fucked back on again.


User avatar
zutonFever
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21757
Joined: 09 Jan 2010, 02:54
Location: hämärissä olosuhteissa, enemmän tai vähemmän kuolleena ja huumeneuloja perseessä.

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#39 Post by zutonFever » 07 Jun 2021, 22:11

Omat mielikuvat lätkän valtakunnallisesta noususta sijoittuu 1990-luvun alkuun, mutta tässä omat nuoruus- ja pelivuodet sotkee toki perspektiiviä. Mutta jokatapauksessa niitä jäähalleja rakennettiin aika pirusti lisää koko 1990-luku. Lohjallekin halli saatiin 1990 tai 91, ja siellä tuli sitten notkuttua kaikki vapaaillat. Olihan se hienoa päästä itsekin halliin pelaamaan, vasta-ajetulle jäälle, kun oli vuosia kolattu kenttiä ja kaulaloita.
“It’s all about the sound,” said Stubbs. “You know, making the guitar go, AAAAARRRRRAAAARRRRGH!”

User avatar
Masked Swinger Suomi
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14038
Joined: 07 Aug 2008, 09:38
Location: Rata

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#40 Post by Masked Swinger Suomi » 08 Jun 2021, 12:06

Tänä keväänä näki hyvin selvästi sen, että mediahuomiota on olemassa rajallinen määrä ja lajit väistämättä kilpailee siitä, halusivat tai eivät. Koronalla on ollut oma vaikutuksensa, mutta en muista aikuisiältä tilannetta, jossa jääkiekon MM-kisojen alkamisesta olisi ollut yhtä vähän puhetta tuolla jossain. Aivan selvästi näkyi se, että Huuhkajien historiallinen kisaurakka odottaa nurkan takana.
Toki sitten pelien edetessä lätkäkisatkin saivat huomiota.
EN OO ARKENA TÄÄ MIES LAISINKAAN

Muhammad Alisuorittaja
7k
Posts: 7364
Joined: 20 Jun 2005, 23:40
Location: EU sez not a city

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#41 Post by Muhammad Alisuorittaja » 10 Jun 2021, 00:31

Jos rahasta puhutaan, kannattaa lukea viime viikon Urheilulehti. Jääkiekon asemaa enemmän oon huolissani vaikka siitä, että vaikka joku TUL saa vuonna 2021 valtiolta miljoonan ilman mitään järjellistä vastinetta.
"Helminen, Helminen, Helminen...
sanottiin radiossa, kun minä olin nuori"

User avatar
onko mua ees
King of PIF
King of PIF
Posts: 16464
Joined: 02 Oct 2014, 19:06
Location: Epic boogie nightmare

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#42 Post by onko mua ees » 10 Jun 2021, 00:46

Muhammad Alisuorittaja wrote:
10 Jun 2021, 00:31
Jos rahasta puhutaan, kannattaa lukea viime viikon Urheilulehti. Jääkiekon asemaa enemmän oon huolissani vaikka siitä, että vaikka joku TUL saa vuonna 2021 valtiolta miljoonan ilman mitään järjellistä vastinetta.
Vähän meinaa olla läpinäkyvä trollaus nyt :P

Muhammad Alisuorittaja
7k
Posts: 7364
Joined: 20 Jun 2005, 23:40
Location: EU sez not a city

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#43 Post by Muhammad Alisuorittaja » 10 Jun 2021, 08:44

onko mua ees wrote:
10 Jun 2021, 00:46
Muhammad Alisuorittaja wrote:
10 Jun 2021, 00:31
Jos rahasta puhutaan, kannattaa lukea viime viikon Urheilulehti. Jääkiekon asemaa enemmän oon huolissani vaikka siitä, että vaikka joku TUL saa vuonna 2021 valtiolta miljoonan ilman mitään järjellistä vastinetta.
Vähän meinaa olla läpinäkyvä trollaus nyt :P
Trollaus? Organisaatio, joka menetti kaiken alkuperäisen tarkoituksensa vuosia/-kymmeniä sitten. Eikä oo todellakaan ainoa pulju, jossa voi verorahoilla nauttia vuorineuvostason liksoja tuottamatta mitään yhteiseen pottiin.
"Helminen, Helminen, Helminen...
sanottiin radiossa, kun minä olin nuori"

User avatar
Ingmar Bergmanin kuolema
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 20460
Joined: 13 Jan 2015, 20:55
Location: Punavihreä kuoleman kulttuuri/anarkistinen parasiittiunelma

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#44 Post by Ingmar Bergmanin kuolema » 14 Jun 2021, 15:21

Muhammad Alisuorittaja wrote:
10 Jun 2021, 08:44
onko mua ees wrote:
10 Jun 2021, 00:46
Muhammad Alisuorittaja wrote:
10 Jun 2021, 00:31
Jos rahasta puhutaan, kannattaa lukea viime viikon Urheilulehti. Jääkiekon asemaa enemmän oon huolissani vaikka siitä, että vaikka joku TUL saa vuonna 2021 valtiolta miljoonan ilman mitään järjellistä vastinetta.
Vähän meinaa olla läpinäkyvä trollaus nyt :P
Trollaus? Organisaatio, joka menetti kaiken alkuperäisen tarkoituksensa vuosia/-kymmeniä sitten. Eikä oo todellakaan ainoa pulju, jossa voi verorahoilla nauttia vuorineuvostason liksoja tuottamatta mitään yhteiseen pottiin.
Joo, tästä oli Kuvalehdessä vai missä aiemminkin juttua, eikä tuota TUL:n nykyistä valtionavustuksen määrää voi perustella oikein millään järkiargumentilla.

User avatar
ximmo
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10729
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Jääkiekon valta-asema Suomen urheilukentällä

#45 Post by ximmo » 22 Jun 2021, 11:53

Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
14 Jun 2021, 15:21
Muhammad Alisuorittaja wrote:
10 Jun 2021, 08:44
onko mua ees wrote:
10 Jun 2021, 00:46
Muhammad Alisuorittaja wrote:
10 Jun 2021, 00:31
Jos rahasta puhutaan, kannattaa lukea viime viikon Urheilulehti. Jääkiekon asemaa enemmän oon huolissani vaikka siitä, että vaikka joku TUL saa vuonna 2021 valtiolta miljoonan ilman mitään järjellistä vastinetta.
Vähän meinaa olla läpinäkyvä trollaus nyt :P
Trollaus? Organisaatio, joka menetti kaiken alkuperäisen tarkoituksensa vuosia/-kymmeniä sitten. Eikä oo todellakaan ainoa pulju, jossa voi verorahoilla nauttia vuorineuvostason liksoja tuottamatta mitään yhteiseen pottiin.
Joo, tästä oli Kuvalehdessä vai missä aiemminkin juttua, eikä tuota TUL:n nykyistä valtionavustuksen määrää voi perustella oikein millään järkiargumentilla.
Ylellä oli aika hyvä selvitys TUL-kähminnästä. Saavat tukea siihen, että pitävät kulisseja (suojatyöpaikkoja) pystyssä, mitään oikeaa toimintaa ei ole: https://yle.fi/urheilu/3-11639686

Lätkän noususta valtiossa suureen asemaan löytyy hyvin infoa Nummisen elämänkerrasta, se kun kertaa tarinan ulkojäiltä mitalikansaksi. Lätkä imi itselleen valtavasti mediatilaa jo paljon paljon ennen OK/MM-mitaleja. Totta munassa joku koko kansan "torille" tuli ilmiöksi vasta menestyksen myötä, mutta lätkän asema on urheilupiireissä aiheuttanut keskustelua jo aiemmin.
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

Post Reply