no onnea sitte vitusti vaan, sitä tarviiAlfred Nobelaner wrote: ↑11 Jan 2019, 15:44Suht suoraan hevifestareille pitäs mennä kunhan bussi on berskassa heh
Matkailu ja ekologisuus
Moderators: Hemmetinmoinen sössö, ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO
- sössön sössön
- Matti Partanen
- Posts: 57219
- Joined: 19 Mar 2014, 14:16
Re: Matkailu ja ekologisuus
om shanti shanti shanti
ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः
ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः
Re: Matkailu ja ekologisuus
Ite menin kerran dösällä Zakopaneen Stadista. Aika kokemus, etenkin kun takaosa oli täynnä lähdöstä paluuseen kännissä olevia turkulaisia.
I Am Devloper wrote:my CV says "enthusiastic" but my eyes say "dead inside"
Krigg wrote:Olen oman elämäni Marco Bjuzöm, mutta ilman nami namia.
Laku Setä wrote: tee plääni,raaka toteutus ja massit fikkaan.
- Doctor Muñiz
- Anarkopasifistinen ankeuttaja
- Posts: 24716
- Joined: 07 Mar 2015, 06:03
- Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu
Re: Matkailu ja ekologisuus
Ihme nössöilyä (en kyllä enää itsekään kestäisi niitä kehitysmaabussireissuja, mitä tuli aikanaan tehtyä).ihanaa arkiruokaa wrote: ↑11 Jan 2019, 14:43komp. aamulaivalla tallinnaan, bussilla vilnaan (yhteensä joku 12h). sit yks tai kaks yötä siellä, sieltä aamulla bussilla varsovaan ja siitä junalla berliiniin (yhteensä ehkä 15h). toki jos osaa nukkua bussissa niin kyllä siellä sen yli 10h:kin saattaa jaksaa. itse en osaa, joten aivan pakko vetää siihen rajasössön sössön wrote: ↑11 Jan 2019, 14:34raati ei voi kyllä millään suositella ellei pysähdy Vilnassa tai Varsovassa yöks koska ei hemmetti 25h dösässä järki lähtee ja perseä menee kuolioon (oli se kahdessakin pätkässä ihan tarpeeks, Vilnasta Berskaan jotain toistakymmentä tuntia tms) Sinällään kyllä, noista dösäfirmoista esim Eurolines noin muuten helvetin halpa ja hyvä mut liian pitkä matka bussilla on liian pitkä.Alfred Nobelaner wrote: ↑11 Jan 2019, 14:24Rojektina ois mennä lentämättä Berskaan ja takasin keväällä. Ilmeisesti bussi Tallinnasta ois halvin (50+ egee suuntaan) ja varmaan myös helvetin mukava (25h suuntaan)
perkule kun ei oo vielä rail balticaakaan tai siis enää, itehän aikoinaan ysärillä vedin junalla Tallinnasta Berskaan ja takaisin. Jos on pakko vetää yhtä kyytiä nii ota dösä sinne asti mistä pääsee eteenpäin junalla jossa voi ees käppäillä ja jalotella ja saa makuuvaunun jos tarvii.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
- hellan lettas
- 4k
- Posts: 4239
- Joined: 01 Nov 2016, 12:09
Re: Matkailu ja ekologisuus
Ajatuksia tästä? Itseäni hämmästyttää varsinkin tuo Tallinnan vertailu.
- Doctor Muñiz
- Anarkopasifistinen ankeuttaja
- Posts: 24716
- Joined: 07 Mar 2015, 06:03
- Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu
Re: Matkailu ja ekologisuus
Hyviä laskelmia - tää esim.
oli tossa alunperin laskettu väärin 17 000 litran kulutukseksi eli kertomisen sijaan jaettu 3,785:llä. No, korjauksessa saatiinkin sitten kaksinkertainen luku oikeaan nähden, kun ei ilmeisesti toimittaja oikein hallitse peruskoulun matematiikkaa:The Harmony, owned by Royal Caribbean, has two four-storey high 16-cylinder Wärtsilä engines which would, at full power, each burn 1,377 US gallons of fuel an hour, or about 66,000 gallons a day of some of the most polluting diesel fuel in the world.
Oikea on siis 250 000 litraa, joka jaettuna noille 83 672 autolle tekee noin kolme litraa dieseliä per auto ja tällä ajaa moottoritietä noin 50 kilometriä. Toi alus kulkee vuorokaudessa 500 km. Matkustajakapasiteetti (6780) huomioiden kannattaa silti ennemmin taittaa matkaa autolla (vähän höhlä vertaus, kun ei nää kulje samoja reittejä) etenkin varsinaisten ilmansaasteiden takia.The Guardian -lehti laski vuonna 2016, että yksi maailman suurimmista risteilyaluksista, suomalaisia Wärtsilän moottoreita käyttävä Harmony of the Seas tuottaa saman verran hiilidioksidipäästöjä kuin 83 672 autoa. Täydellä teholla kulkiessaan se hörppää 500 000 litraa erittäin saastuttavaa dieseliä päivässä.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
Re: Matkailu ja ekologisuus
"Most polluting diesel fuel" on vähän niin ja näin. Siellä on scrubberit ja scr:t ottamassa soxit ja noxit talteen, tai muokkaamassa niitä toiseen muotoon. Kohta loppuu open loop-ajelut ja kaikki tulee talteen. Lisäksi markkinoille on noi low-sulphrur-löpöt sun muut.Doctor Muñiz wrote: ↑23 Jan 2019, 04:24Hyviä laskelmia - tää esim.oli tossa alunperin laskettu väärin 17 000 litran kulutukseksi eli kertomisen sijaan jaettu 3,785:llä. No, korjauksessa saatiinkin sitten kaksinkertainen luku oikeaan nähden, kun ei ilmeisesti toimittaja oikein hallitse peruskoulun matematiikkaa:The Harmony, owned by Royal Caribbean, has two four-storey high 16-cylinder Wärtsilä engines which would, at full power, each burn 1,377 US gallons of fuel an hour, or about 66,000 gallons a day of some of the most polluting diesel fuel in the world.Oikea on siis 250 000 litraa, joka jaettuna noille 83 672 autolle tekee noin kolme litraa dieseliä per auto ja tällä ajaa moottoritietä noin 50 kilometriä. Toi alus kulkee vuorokaudessa 500 km. Matkustajakapasiteetti (6780) huomioiden kannattaa silti ennemmin taittaa matkaa autolla (vähän höhlä vertaus, kun ei nää kulje samoja reittejä) etenkin varsinaisten ilmansaasteiden takia.The Guardian -lehti laski vuonna 2016, että yksi maailman suurimmista risteilyaluksista, suomalaisia Wärtsilän moottoreita käyttävä Harmony of the Seas tuottaa saman verran hiilidioksidipäästöjä kuin 83 672 autoa. Täydellä teholla kulkiessaan se hörppää 500 000 litraa erittäin saastuttavaa dieseliä päivässä.
- hellan lettas
- 4k
- Posts: 4239
- Joined: 01 Nov 2016, 12:09
Re: Matkailu ja ekologisuus
Pystyykö jostain hakemaan kätevästi lentoja ATR-koneille? Se kun olisi huomattavasti eko/hinta/nopeus suhteessa livoimainen mennä vaikka Tukholmaan tai Keski-Eurooppaan.
Uskomatonta ettei hakukoneissa ole ominaisuutta jossa voisi lajitella päästöjen mukaan.
Uskomatonta ettei hakukoneissa ole ominaisuutta jossa voisi lajitella päästöjen mukaan.