veneily

Moderators: Hemmetinmoinen sössö, ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO

Post Reply
Message
Author
User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1756 Post by Timo Jutilan maksa » 05 Apr 2019, 18:40

pahan vesseli wrote:
02 Apr 2019, 09:08
viemärilabyrintti wrote:
01 Apr 2019, 15:42
Mutta vohoi vittu tuota vedenkorkeutta edelleen Päijänteellä :x Jos ei nouse kunnolla, en saa venettä kotilaituriinsa toukokuun alussa :x Ääliöt juoksutti viime kesänä hirmuhelteiden aikaa liikaa vettä pois ja tässä sitä ollaan :x :x
pääsiäisenä mökille puunkaatohommiin, vähän pelkään että ei ole vettä rannassa jossa kuitenkin veneet on niin kauden aloitus venähtää jonnekin kesäkuulle kuitenkin. mulla olis 27.4.-1.5. lomaakin minkä olin suunnitellut olevani haukijahdissa mökillä mutta hankalaahan tuo on jos ei ole vettä.
Saas nähdä miten käy Kallavedellä. Melkein kevät kuin kevät niin se kauden aloittelu on vasta toukokuun puolella. Muuten voisi vesille päästäkin mutta mulla on sälät ja veneen säilytykset saaressa, ja se kirottu lahti tuntuu sulavan aina viimeisenä.

Huomenna pitäis käydä katsomassa ja myös koeajamassa viime M Buster. Tämän kohdalla onnittelin itseäni koska olen eka joka sopi näytön. Eli voisko käydä niin hyvin että huomenna on vene jos tuo miellyttää, ostohousuthan ajattelin pukea aamulla jalkaan. Vois alkaa sitten miettimään varusteita.

On tässä välillä käynyt vitutuskäyrä sen verran korkealla että vois jo loppua tämä etsiminen. Paras on kyllä se tyyppi joka myy M Busteria mutta ei suostunut lähettämään veneestä mitään kuvia tai edes speksejä. Eikä edes puhelinnumeroa että voisi ne kysäistä luurissa :laughing2:
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Janski
5k
Posts: 5811
Joined: 11 Nov 2004, 18:26
Location: Hoodz

Re: veneily

#1757 Post by Janski » 05 Apr 2019, 20:54

Omenoiden lahjoituspiste wrote:
27 Mar 2019, 13:09
Tilasin muuten tommosten piirustukset, katotaas millasen konkurssin rakentelusta saa aikaan kunhan tulevat amerikan jenkeistä tänne

https://www.woodenboatstore.com/product ... iler_plans

https://www.woodenboatstore.com/product ... 8-mackinaw
oOoh, oispa massia rakentaa [-o< Missä päin rakentelet :bro:

Edit. Luin eteenpäin; Kuidutan kyl, mut inhoon sitä :bro:

User avatar
☽☽☽
söpö kissa :3
Posts: 94676
Joined: 30 Jan 2013, 07:42

Re: veneily

#1758 Post by ☽☽☽ » 06 Apr 2019, 10:53

Janski wrote:
05 Apr 2019, 20:54
Omenoiden lahjoituspiste wrote:
27 Mar 2019, 13:09
Tilasin muuten tommosten piirustukset, katotaas millasen konkurssin rakentelusta saa aikaan kunhan tulevat amerikan jenkeistä tänne

https://www.woodenboatstore.com/product ... iler_plans

https://www.woodenboatstore.com/product ... 8-mackinaw
oOoh, oispa massia rakentaa [-o< Missä päin rakentelet :bro:

Edit. Luin eteenpäin; Kuidutan kyl, mut inhoon sitä :bro:
Naantalin suunnalla

& joo, lasikuitu on about vittumaisinta ainetta mitä ihminen on kehitellyt
Sunrise, parabellum
Spoiler:
Image

Image

Image
Spoiler:
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1759 Post by Timo Jutilan maksa » 06 Apr 2019, 18:16

Vm 2004 Buster M koeajettu ja hyväksi havaittu. Käytön jälkiä toki näkyvillä mutta rujommassa kunnossa olevia näkee pilvin pimein. Nykyinen omistaja ajellut todella vähän, ja uusimansa lattia näytti todella hyvin tehdyltä. Seuraavaksi sitten trailerin ja rahojen kanssa reissu.

Tässä välissä Pahan vesseli vois kertoa millainen kaikuluotain löytyy veneestä, vai onko yhdistelmälaite?
Raymarinen Dragonflyta jo silmäilin kun aika hyvässä tarjouksessa olisi täällä kivijalkakaupassa.

Kiina-kuraahan tuohon ei tule, eli uistelukamppeita kuten vapaputkia yms Liperistä Matsomixiltä.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
pahan vesseli
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14910
Joined: 19 Dec 2013, 10:07
Location: tuli meressä autio maassa

Re: veneily

#1760 Post by pahan vesseli » 08 Apr 2019, 09:28

Timo Jutilan maksa wrote:
06 Apr 2019, 18:16
Vm 2004 Buster M koeajettu ja hyväksi havaittu. Käytön jälkiä toki näkyvillä mutta rujommassa kunnossa olevia näkee pilvin pimein. Nykyinen omistaja ajellut todella vähän, ja uusimansa lattia näytti todella hyvin tehdyltä. Seuraavaksi sitten trailerin ja rahojen kanssa reissu.

Tässä välissä Pahan vesseli vois kertoa millainen kaikuluotain löytyy veneestä, vai onko yhdistelmälaite?
Raymarinen Dragonflyta jo silmäilin kun aika hyvässä tarjouksessa olisi täällä kivijalkakaupassa.

Kiina-kuraahan tuohon ei tule, eli uistelukamppeita kuten vapaputkia yms Liperistä Matsomixiltä.
mukava kuulla! mulla on karttaplotterina Lowrance Elite Ti 7", oisko 2014 vuosimallinen. nyt kun ostaa luotainta niin ehdottomasti semmoinen uuden mallinen jossa karttapohja päivittyy todellisen luotauksen mukaan suoraan kaupan kartan päälle, ainakin lowrancen vehkeisiin tuo tuoli heti seuraavana keväänä kun olin itse hankkinut laitteen :joonassmoker:
itse olen tykännyt tuosta tosi paljon, tullut tuon lisäksi leikittyä Raymarinen laitteiden kanssa mutta niissä on mielestä vähän pöhköt käyttöliittymät.
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita :heart:
Not Just Kalmu wrote: Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1761 Post by Timo Jutilan maksa » 08 Apr 2019, 12:11

pahan vesseli wrote:
08 Apr 2019, 09:28
Spoiler:
Timo Jutilan maksa wrote:
06 Apr 2019, 18:16
Vm 2004 Buster M koeajettu ja hyväksi havaittu. Käytön jälkiä toki näkyvillä mutta rujommassa kunnossa olevia näkee pilvin pimein. Nykyinen omistaja ajellut todella vähän, ja uusimansa lattia näytti todella hyvin tehdyltä. Seuraavaksi sitten trailerin ja rahojen kanssa reissu.

Tässä välissä Pahan vesseli vois kertoa millainen kaikuluotain löytyy veneestä, vai onko yhdistelmälaite?
Raymarinen Dragonflyta jo silmäilin kun aika hyvässä tarjouksessa olisi täällä kivijalkakaupassa.

Kiina-kuraahan tuohon ei tule, eli uistelukamppeita kuten vapaputkia yms Liperistä Matsomixiltä.
mukava kuulla! mulla on karttaplotterina Lowrance Elite Ti 7", oisko 2014 vuosimallinen. nyt kun ostaa luotainta niin ehdottomasti semmoinen uuden mallinen jossa karttapohja päivittyy todellisen luotauksen mukaan suoraan kaupan kartan päälle, ainakin lowrancen vehkeisiin tuo tuoli heti seuraavana keväänä kun olin itse hankkinut laitteen :joonassmoker:
itse olen tykännyt tuosta tosi paljon,
tullut tuon lisäksi leikittyä Raymarinen laitteiden kanssa mutta niissä on mielestä vähän pöhköt käyttöliittymät.
Jaa, minun mielestä tuossa Reiskan Dragonflyssä oli helppo sompailla eri toimintojen välillä :ehsmoker:

Traileri varattu ja noutopäivä sovittu. Nyt todellakin jännitän että miten ne jäät lähtevät Kallavedellä. Jos ei pääse kuun lopussa heivaamaan venettä vesille ja ajamaan sitä mökille, täytyy kehitellä joku paikka jossa sitä voi säilytellä trailerilla :-k
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
pahan vesseli
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14910
Joined: 19 Dec 2013, 10:07
Location: tuli meressä autio maassa

Re: veneily

#1762 Post by pahan vesseli » 08 Apr 2019, 14:31

käyttöliittymähommathan toki on henkilökohtaisista mieltymyksitä kiinni, raymarine oli lowranceen verrattuna itselleni vaan jotenkin pöhkö :o
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita :heart:
Not Just Kalmu wrote: Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
Image

User avatar
☽☽☽
söpö kissa :3
Posts: 94676
Joined: 30 Jan 2013, 07:42

Re: veneily

#1763 Post by ☽☽☽ » 08 Apr 2019, 14:57

Tein nyt tonne diy-osastolle tommosen
viewtopic.php?f=5&t=603364
Sunrise, parabellum
Spoiler:
Image

Image

Image
Spoiler:
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1764 Post by Timo Jutilan maksa » 08 Apr 2019, 15:57

pahan vesseli wrote:
08 Apr 2019, 14:31
käyttöliittymähommathan toki on henkilökohtaisista mieltymyksitä kiinni, raymarine oli lowranceen verrattuna itselleni vaan jotenkin pöhkö :o
Niin no en ole käpistellyt muita Raymarineja kuin noita Dragonfly-malleja, niissähän peruskäyttö menee aika virtaviivaisesti.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1765 Post by Timo Jutilan maksa » 08 Apr 2019, 20:59

pahan vesseli wrote:
08 Apr 2019, 14:31
käyttöliittymähommathan toki on henkilökohtaisista mieltymyksitä kiinni, raymarine oli lowranceen verrattuna itselleni vaan jotenkin pöhkö :o
Kävin tänään käpistelemässä Lowranceja, olis ihan hyvä tarjous siinä yhdessä Elite-mallissa :-k

Taidan kuitenkin odotella vielä tovin että millaiselta tämä tulossa oleva Raymarine Element vaikuttaa. Speksithän tässä laitteessa olisivat niin sanotusti: kunnossa.

Image
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
pahan vesseli
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14910
Joined: 19 Dec 2013, 10:07
Location: tuli meressä autio maassa

Re: veneily

#1766 Post by pahan vesseli » 09 Apr 2019, 08:40

juu, ei kannata hosua noiden kanssa. etenkin jos tulee kalastuskäyttöön niin kyllä siihen kannattaa panostaa. itse hommasin silloin ekaan paattiin tuon nykyisen kaiun kun motonet myi viimeiset kappaleet 650e hintaan pois, näin jälkiviisaana olisi kuitenkin kannattanut odottaa uutta mallia mutta toki silloin tuo raha oli hieman tiukassa joten näin vaan mennään yhä. kun laite on kerran hankittu niin parin uuden ominaisuuden takia ei vaan pysty laittamaan toista tonnia haisemaan.
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita :heart:
Not Just Kalmu wrote: Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1767 Post by Timo Jutilan maksa » 09 Apr 2019, 09:52

pahan vesseli wrote:
09 Apr 2019, 08:40
juu, ei kannata hosua noiden kanssa. etenkin jos tulee kalastuskäyttöön niin kyllä siihen kannattaa panostaa. itse hommasin silloin ekaan paattiin tuon nykyisen kaiun kun motonet myi viimeiset kappaleet 650e hintaan pois, näin jälkiviisaana olisi kuitenkin kannattanut odottaa uutta mallia mutta toki silloin tuo raha oli hieman tiukassa joten näin vaan mennään yhä. kun laite on kerran hankittu niin parin uuden ominaisuuden takia ei vaan pysty laittamaan toista tonnia haisemaan.
Niinpä. Pari kaveria on nyt villiintynyt suosituksiensa kanssa ja täytyi eilen hiljentää whatsapp kun alkoi puskemaan ehdotuksia sekä suosituksia liian kiivaaseen tahtiin :D Näiden suosituksien mukaan jos menisi niin mulla olis kohta sähkötakilat, alennusmyynnistä joku vanhaa tekniikkaa oleva kaiku/gps koska iso näyttö ja keulakone, jota sitten ei saa liitettyä elektroniikkaan. Sekä tietenkin autopilotti.

Voi vittu jätkät nyt taas. Hyvä toki että on mielipiteitä mitä täytyy muiden veneistä löytyä.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
pahan vesseli
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14910
Joined: 19 Dec 2013, 10:07
Location: tuli meressä autio maassa

Re: veneily

#1768 Post by pahan vesseli » 09 Apr 2019, 11:42

autopilotti olis aika retee pulpettiveneeseen [-o<
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita :heart:
Not Just Kalmu wrote: Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
Image

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1769 Post by Timo Jutilan maksa » 09 Apr 2019, 11:56

pahan vesseli wrote:
09 Apr 2019, 11:42
autopilotti olis aika retee pulpettiveneeseen [-o<
Olis, ja ihan soiva kapine uistelukäyttöön varmaan kun yksin vesillä. Mutta ei tosiaan ihan kärkipäässä toivelistalla.

Tuli vähän mieleen että tuosta parivaljakosta etenkin toinen toteuttaa omia fantasioitaan kun se on miettinyt veneen ostamista jo viisi vuotta, mutta mitään ei tapahdu sillä rintamalla :D
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: veneily

#1770 Post by Timo Jutilan maksa » 11 Apr 2019, 17:41

Raymarinen Element Kalastajan kanavan testissä ennen kuun vaihdetta. Ennen sitä en muutenkaan ole tekemässä päätöksiä suuntaan taikka toiseen.

:bounce:
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

Post Reply