veneily
Moderators: Hemmetinmoinen sössö, ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO
- Ceijo Succula
- Matti Partanen
- Posts: 45035
- Joined: 01 Sep 2011, 02:00
- Location: South Carelia Leper Colony
Re: veneily
Ei ehtiny tulppia tsekkaamaan, mut ne on tosiaan vaihdatettu noin 10 ajotuntia sitten. Letku ei kyllä näyttänyt yhtään vuotavan. Naamakirjassa vinkattiin nappaamaan pumpulta kaasarille menevä letku irti ja pyörittämään starttia, jos ei lorota kunnolla niin syyttävä sormi osoittaa pumppuun ja varmaan sen kalvoon.
kanammuna wrote:Se on Ceijo joka on tässä maailmassa pärjää.
Re: veneily
Tekisi mieli hypätä tähän skeneen jollakin n. viisimetrisellä ja 50 heppaisella hirvityksellä, mutta aika kökköä on tarjonta. Uutenahan noita saisi, mutta joku Faster 495cx 23 tonnia, niin heh heh vaan. Rival 606 htc houkuttelisi kanssa mutta miksi nää ei voi olla kymppitonnin halvempia
- Keijo Ihmiskilpi
- vene äiä
- Posts: 14424
- Joined: 01 Jan 2012, 09:04
- Location: Etelä-kallaveden saaristo
Re: veneily
Miten ois tollanen AMT ! Kymppitonnilla saa. Meillä on tollanen 170BR 50hp hondalla ja voin kertoo että jumal peli.Bighead wrote: ↑14 Aug 2021, 10:15Tekisi mieli hypätä tähän skeneen jollakin n. viisimetrisellä ja 50 heppaisella hirvityksellä, mutta aika kökköä on tarjonta. Uutenahan noita saisi, mutta joku Faster 495cx 23 tonnia, niin heh heh vaan. Rival 606 htc houkuttelisi kanssa mutta miksi nää ei voi olla kymppitonnin halvempia
https://www.nettivene.com/moottorivene/amt/848668
https://www.nettivene.com/moottorivene/amt/853827
https://www.nettivene.com/moottorivene/amt/856075
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan.
- Keijo Ihmiskilpi
- vene äiä
- Posts: 14424
- Joined: 01 Jan 2012, 09:04
- Location: Etelä-kallaveden saaristo
Re: veneily
Elikkäs lähtisin ensimmäiseksi tarkastelmaan bensalinjastoa. Ihan tankilta asti ja siitä moottorille koska vehkeesi ei saa bensaa.Ceijo Succula wrote: ↑12 Aug 2021, 18:19Noin kolmasosakaasulla 4,5 solmua kulkee nätisti, mutta heti kun nostaa kaasua, alkaa kierrokset vouvahdella ja hyvin nopeasti sammuu. Sama juttu kun nostaa kierrokset tappiin ilman vaihdetta silmässä. Käsin tissiä pumppaamalla pysyy käynnissä. Tuoreet bensat olleet koko ajan tankissa. Huoltomies veikkasi bensatankkia tai letkua, mutta kokeiltu kahdella tankilla ja letku näyttäisi olevan hyvässä hapessa eikä tunnu vuotavan mistään. Bensansuodatin täyttyy myös nätisti.
Pumppu? Kaasari? Onko tässä harrastuksessa mitään järkeä? Ostakaa hyvä Bella 530, pientä laittoa?
-Polttoaineletku vuotaa (tai liitokset). Osta laadukas letku ja se pässinkives, motonetin paskoilla et tee mitään.
-Kaasarissa pääsuutin tukossa / neula kulunut jne
-Perinteinen kaasarin kalvon kunnon tarkistus/vaihto
-Pumpun tarkastus
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan.
- Keijo Ihmiskilpi
- vene äiä
- Posts: 14424
- Joined: 01 Jan 2012, 09:04
- Location: Etelä-kallaveden saaristo
Re: veneily
Kai tarkistit myös on että tankin ilmahana on auki..
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan.
Re: veneily
Olen jostain syystä myynyt itselleni ajatuksen että kuskille pitää olla oma jakkara. Täytynee odotella pidemmälle syksyyn kun alkaa tipahdella paatteja tosissaan myyntiin.Keijo Ihmiskilpi wrote: ↑14 Aug 2021, 16:46Miten ois tollanen AMT ! Kymppitonnilla saa. Meillä on tollanen 170BR 50hp hondalla ja voin kertoo että jumal peli.Bighead wrote: ↑14 Aug 2021, 10:15Tekisi mieli hypätä tähän skeneen jollakin n. viisimetrisellä ja 50 heppaisella hirvityksellä, mutta aika kökköä on tarjonta. Uutenahan noita saisi, mutta joku Faster 495cx 23 tonnia, niin heh heh vaan. Rival 606 htc houkuttelisi kanssa mutta miksi nää ei voi olla kymppitonnin halvempia
https://www.nettivene.com/moottorivene/amt/848668
https://www.nettivene.com/moottorivene/amt/853827
https://www.nettivene.com/moottorivene/amt/856075
Re: veneily
Ja tiedostan kyllä että aivan itsekehitetty ensimmäisen maailman ongelma tässä näin.
Tommonen UMS Tuna 485 saa harkitsemaan ostohousujen kaivamista kaapista. En sitten tiiä mimmosta laatua noi itäblokin veneet on
Tommonen UMS Tuna 485 saa harkitsemaan ostohousujen kaivamista kaapista. En sitten tiiä mimmosta laatua noi itäblokin veneet on
- Jimi Heydrich
- 2k
- Posts: 2388
- Joined: 13 Mar 2013, 18:40
Re: veneily
Ennen ostoa kokeilisin miten se käyttäytyy kuormassa, esim. kolme henkeä+pari laukkua. Lyhyet, leveät modernit veneet kuten buster S I (keltaisella reunalla), silver colibri jne. eivät yleensä jaksa plaaniin jos on enemmän kuin 2hlö kyydissä.
UMS 485 on lähes metri pidempi, mutta vastaavasti myös leveämpi.
Yleinen merikelpoisuus kiinnostaisi myös, miten se käyttäytyy aallokossa ja niin edelleen.
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: veneily
maton alla on vielä tilaa
- pahan vesseli
- -=Lord Of PIF=-
- Posts: 14909
- Joined: 19 Dec 2013, 10:07
- Location: tuli meressä autio maassa
Re: veneily
eilen ei ollut veneily mukavaa kun ajoin heinolasta huollon jälkeen mökille, aallokko oli semmoinen että kaksi kertaa oli koko vene moottoreineen pois vedestä. vähän jännitti jo välillä että mitähän tästä tulee, päänsärky ja kunnon hedari märkien vaatteiden lisäksi ainakin.
buster on nättien kesäkelien vene.
buster on nättien kesäkelien vene.
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita
Not Just Kalmu wrote: ↑ Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
- Jimi Heydrich
- 2k
- Posts: 2388
- Joined: 13 Mar 2013, 18:40
Re: veneily
Onko 1 000 tuntia ajettu Volvo Penta D4 ihan susi?
Samanikäisissä yksilöissä on moottoreita jotka ovat ajettu 3-400 tuntia, mutta lähinnä Ruotsissa ja siellä käyvät kaupaksi niin nopeasti että ei ehdi ottaa edes myyjälle yhteyttä ennen kuin ilmoitus on poistettu.
En tiedä tämänkokoisista moottoreista mitään. Joku akselivetoinen purjevene-penta ei kuumottaisi yhtään vaikka olisi käynyt 10k tuntia, mutta sen vaihtaminen uuteen ei maksa kymmeniä tuhansia euroja.
Samanikäisissä yksilöissä on moottoreita jotka ovat ajettu 3-400 tuntia, mutta lähinnä Ruotsissa ja siellä käyvät kaupaksi niin nopeasti että ei ehdi ottaa edes myyjälle yhteyttä ennen kuin ilmoitus on poistettu.
En tiedä tämänkokoisista moottoreista mitään. Joku akselivetoinen purjevene-penta ei kuumottaisi yhtään vaikka olisi käynyt 10k tuntia, mutta sen vaihtaminen uuteen ei maksa kymmeniä tuhansia euroja.
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: veneily
Huomenna hääpäivää viettämään venheelle. Eiköhän me kelveneelle ajella.
maton alla on vielä tilaa
- pahan vesseli
- -=Lord Of PIF=-
- Posts: 14909
- Joined: 19 Dec 2013, 10:07
- Location: tuli meressä autio maassa
Re: veneily
jos tähdet asettuu oikeaan asentoon niin itselläni on sähkökeulamoottori ensi kaudelle busterin nokassa
seksinoita wrote:roge äiät jakamassa nallenpesuohjeita
Not Just Kalmu wrote: ↑ Mikään viha ei pala niin kirkkaasti kun kristitty rakkaus
- viemäri-INTEGRITY
- kunnon örinää
- Posts: 161531
- Joined: 04 Mar 2004, 15:11
- Location: me kaikki kellutaan täällä...
Re: veneily
Itsellä juurikin akselivetoinen ja tuntuu että ensimmäiset 1000 tuntia on vain sisäänajoa, kun 34 hevosvoiman moottorista tarttee oikeasti noin 4 heppaa, että vene pääsee runkonopeuteenJimi Heydrich wrote: ↑24 Aug 2021, 16:04Joku akselivetoinen purjevene-penta ei kuumottaisi yhtään vaikka olisi käynyt 10k tuntia, mutta sen vaihtaminen uuteen ei maksa kymmeniä tuhansia euroja.