Vietnam

Moderators: Hemmetinmoinen sössö, ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO

Message
Author
Miguel
6k
Posts: 6755
Joined: 15 Oct 2004, 08:58
Location: Ikurin Turbiini

Re: Vietnam

#16 Post by Miguel » 09 Jul 2012, 10:13

Itekki oon matkustanut yöjunalla vietnamissa. Olihan ne aika käppäsiä, mutta muistaakseni siinä junassa millä mentiin oli myös pönttö, tai ainakaan mitään mainittuja siisteysongelmia en muista.

User avatar
ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO
genetic specimen/slapper
Posts: 33747
Joined: 06 May 2007, 13:26
Location: Petteri Orpon kumpujen yö

Re: Vietnam

#17 Post by ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO » 12 Jul 2012, 16:53

umpihanki wrote:punahiekkateillä päristely oli aivan mahtava kokemus
Jos tää on sitä samaa hiekkaa ku Kambodzan teillä, niin oon kuullu vähän toisenlaisiakin kommentteja. Kuulemma tunkee joka paikkaan ja sit ollaan ihan punasen pölyn peitossa.

User avatar
ei vittu mikä meno
voisitteko ystävällisesti kertoa
Posts: 54872
Joined: 20 Feb 2009, 05:31
Location: hautuumaa
Contact:

Re: Vietnam

#18 Post by ei vittu mikä meno » 12 Jul 2012, 20:10

Halong Baylla kannattaa käydä ehdottomasti. Aika pitkälti maailman yksi maailman hienoimmista paikoista.
Image

Hyvin argumentoitu (64): Ihmiskintaat käteen ja kohti uusia pettymyksiä!

Image

User avatar
mä osaan kaikki aakkoset
7k
Posts: 7582
Joined: 29 Oct 2011, 20:53

Re: Vietnam

#19 Post by mä osaan kaikki aakkoset » 12 Jul 2012, 23:46

The Tilanne wrote:
umpihanki wrote:punahiekkateillä päristely oli aivan mahtava kokemus
Jos tää on sitä samaa hiekkaa ku Kambodzan teillä, niin oon kuullu vähän toisenlaisiakin kommentteja. Kuulemma tunkee joka paikkaan ja sit ollaan ihan punasen pölyn peitossa.
Joo ymmärrän kyllä tuonkin. Itsellä oli huivi naamalla ja arskat päässä, mutta kaikki vaatteet oli kyllä punaisina. Hienoa se silti oli ja maisemat kohdillaan.

User avatar
Lörttihörö
1k
Posts: 1161
Joined: 27 May 2009, 16:16

Re: Vietnam

#20 Post by Lörttihörö » 17 Jul 2012, 11:00

No niin. Nyt on lennot varattu ja maksettu. 14.12. Hki - Hanoi ja 13.1. Saigon - Hki. Molemmat Pariisin kautta, Finnairilla sinne ja mennessä Vietnam Airlines ja takaisin tullessa Airfrance. Tuo VA lento epäilyttää, mutta kun halusi säästää muutaman satasen lennoissa niin pakko se oli ottaa. Ja eiköhän siitä hengissä selviä. Toivotaan niin.
Tosiaan, suunnitelmissa on olla Hanoissa muutama yö ensin hieman toipua lennoista, sitten lähteä junalla tulemaan etelää kohti. Sellasia 3-5h matkoja ajateltiin putkeen vetää, eli reitti voisi olla kutakuinkin tämänkaltainen: Hanoi - Vinh - Dong Hoi - Hue - Quy Nhon - Nha Trang - Phan Rang - Saigon. Tai toki jos jotain hienoja mestoja jollain on mielessä tuolla välillä, niin kertokaa ihmeessä jotain vinkkejä. Sen verran tiedetään, että Phong Nha luolalla aateltiin käydä (Huen lähellä) sekä Cu Chi tunnelit Saigonin lähellä. Muutoin on vielä kaikki auki. Tosin ompa tässä vielä aikaa tutkia ja miettiä.
Mites rokotukset/muut estolääkkeet? Rokotuksista on jo A-hepatiitti, B-hepatiittia ei ole mutta en pidä sitä tarpeellisena jos ei ole aikeissa ottaa tatuointia tai käyttää suonensisäisiä aineita. Malarialääkitys kait on aika turha?

User avatar
ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO
genetic specimen/slapper
Posts: 33747
Joined: 06 May 2007, 13:26
Location: Petteri Orpon kumpujen yö

Re: Vietnam

#21 Post by ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO » 17 Jul 2012, 12:30

Lörttihörö wrote:Mites rokotukset/muut estolääkkeet? Rokotuksista on jo A-hepatiitti, B-hepatiittia ei ole mutta en pidä sitä tarpeellisena jos ei ole aikeissa ottaa tatuointia tai käyttää suonensisäisiä aineita. Malarialääkitys kait on aika turha?
Itse ottaisin ja olen jo ottanutkin myös B:n. Mietin asioita joskus aikanaan ihan samallla lailla ku sä, mutta ton taudinhan voi saada vaikka siitä, että saat jonkun roskan silmään ja joudut käymään lekurissa, joka onkii sen pois paskasilla pihdeillä. Nykytietojen mukaan noissa rokotuksissa on elinikäinen suoja (näin mulle lekuri väitti), eli onpahan sitten tulevaisuuttakin ajatellen homma hanskassa.

En nyt jaksa alkaa googlettelemaan tota teidän reittiä, mutta tossa tietoa malariasta Vietnamissa, kato jos sattuu riskialueita kohdalle http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... t00190#s63
Doksisykliini ei ainakaan meidän porukassa aiheuttanu mitään sivuvaikutuksia ja halpakin oli Bangkokista ostettuna, Lariamista kuullu sitten kaikkia hassuja tarinoita (linkin takaa löytyy lisätietoa). Oman harkinnan mukaan.

Voisin muuten olettaa, että toi 'matka-aika 3-5 tuntia' on Vietnamissakin hyvin viitteellinen :P

User avatar
ei vittu mikä meno
voisitteko ystävällisesti kertoa
Posts: 54872
Joined: 20 Feb 2009, 05:31
Location: hautuumaa
Contact:

Re: Vietnam

#22 Post by ei vittu mikä meno » 20 Jul 2012, 07:42

Onhan tuolla sitä japanialaista aivotautiakin. Sitä tosin saa läihnnä viidakossa tai jos on yli kuukauden tms. Se on harvinainen mutta vaikuteksit on sen verta vakavat että semisti suosittelevet ottamaan, käytännössä ei ole mitään mahdollisuittta saada.
Image

Hyvin argumentoitu (64): Ihmiskintaat käteen ja kohti uusia pettymyksiä!

Image

User avatar
mä osaan kaikki aakkoset
7k
Posts: 7582
Joined: 29 Oct 2011, 20:53

Re: Vietnam

#23 Post by mä osaan kaikki aakkoset » 20 Jul 2012, 11:19

Itse en ottanut tota japanilaista aivokuume -rokotetta, vaikka taudinkuva tosi vakavalle kuulostaa (puolet sairastuneista kuolee ja puolet selvinneistä aivovammautuu). Käsitin, että Vietnamissa on hyvinkin harvinainen, mutta reissattiin myös tuolla Kiinan suunnalla, jossa riski jollakin lailla on olemassa. Minut pysäytti yksinkertaisesti toi hinta, ei vaan raaski laittaa 230 euroa yhteen rokotukseen. Hepatiitteja vastaan otin rokotteen, täts it.

User avatar
Epi
Posts: 237
Joined: 28 Nov 2006, 00:42
Location: Döölö

Re: Vietnam

#24 Post by Epi » 02 Aug 2012, 20:25

Lörttihörö wrote:No niin. Nyt on lennot varattu ja maksettu. 14.12. Hki - Hanoi ja 13.1. Saigon - Hki. Molemmat Pariisin kautta, Finnairilla sinne ja mennessä Vietnam Airlines ja takaisin tullessa Airfrance. Tuo VA lento epäilyttää, mutta kun halusi säästää muutaman satasen lennoissa niin pakko se oli ottaa. Ja eiköhän siitä hengissä selviä. Toivotaan niin.
Älä epäile VA:ta! [-X Siis Finnair vaikuttaa halpelentoyhtiöltä tähän verrattuna. Vaikkakin vain kolmen lennon kokemuksella arvioin, niin sanoisin et siitiä on ja palvelu pelaa.
Lörttihörö wrote: Tosiaan, suunnitelmissa on olla Hanoissa muutama yö ensin hieman toipua lennoista, sitten lähteä junalla tulemaan etelää kohti.
Paljon mielummin suosittelisin bussia! Toki taas vaan oma mielipide, mut sanoisin et Sleeper -bussit on a) halvempia, b) mukavempia ja c) näät oikeesti jotain maisemaa etkä vaan jotain laaksonpohjaa kuten junalla.

Ja btw. tohon aikaempaa junanvessa asiaan täsmennys. Junavaunun toisessä päässä on aina länkkärivessa, joka on monasti lukossa, ja toisessa aasialainen vessa, et jos "mukavuutta" kaipaa nii eti konnari ja huido jotain vessahädästä.

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86211
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Vietnam

#25 Post by Ananaskääpiö » 05 Aug 2012, 21:06

Selailin tätä ihan kun Vietnam kiinnostaa, mutta siis
The Tilanne wrote:Itse ottaisin ja olen jo ottanutkin myös B:n. Mietin asioita joskus aikanaan ihan samallla lailla ku sä, mutta ton taudinhan voi saada vaikka siitä, että saat jonkun roskan silmään ja joudut käymään lekurissa, joka onkii sen pois paskasilla pihdeillä. Nykytietojen mukaan noissa rokotuksissa on elinikäinen suoja (näin mulle lekuri väitti), eli onpahan sitten tulevaisuuttakin ajatellen homma hanskassa.
Periaatteessahan sitä ei voi tietää, kun noita ei elinikiä ole ihmisillä juuri ollut, vaan tavallaan toi luvattu kestoaika kasvaa tässä vuosien vieriessä.
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

User avatar
Lörttihörö
1k
Posts: 1161
Joined: 27 May 2009, 16:16

Re: Vietnam

#26 Post by Lörttihörö » 26 Oct 2012, 11:20

Epi wrote: Älä epäile VA:ta! [-X Siis Finnair vaikuttaa halpelentoyhtiöltä tähän verrattuna. Vaikkakin vain kolmen lennon kokemuksella arvioin, niin sanoisin et siitiä on ja palvelu pelaa.
Ootko lentäny pitkää matkaa VA:lla? Niissä niitä ongelmia on ollu, näin siis mitä lueskellu noita airline review. Tosin nekin on niin yleensä niin vitun typerää nillittämistä tyyliin "ateriassa ei ollu ku 6 lihapullaa, muissa on ollu 7!" tms. Ja kun muutenkin lentopelkoisena on "kone tippuu mennen tullen" -asenne niin samapa kait se on millä sitä lentää. Ja turha se on enää nillittää kun lentoliput on jo varattu ja maksettu.
Epi wrote: Paljon mielummin suosittelisin bussia! Toki taas vaan oma mielipide, mut sanoisin et Sleeper -bussit on a) halvempia, b) mukavempia ja c) näät oikeesti jotain maisemaa etkä vaan jotain laaksonpohjaa kuten junalla.

Ja btw. tohon aikaempaa junanvessa asiaan täsmennys. Junavaunun toisessä päässä on aina länkkärivessa, joka on monasti lukossa, ja toisessa aasialainen vessa, et jos "mukavuutta" kaipaa nii eti konnari ja huido jotain vessahädästä.
Mistä ostit bussimatkan? Kiinnostaisi toki nekin, mutta saako niitä ostettua muualta kuin matkatoimistoista? Ne toimistot kuulemma ainakin on kusetuspaikkoja.
ei vittu mikä meno wrote: Halong Baylla kannattaa käydä ehdottomasti. Aika pitkälti maailman yksi maailman hienoimmista paikoista.
Voisitko tästä kertoa hieman? Mistä ostit liput? Paljonko maksoi? 1 vai 2 päivän reissu? Kiinnostaisi aika laillakin tää risteily.

Pitäisi pikku hiljaa jo ruveta kunnolla sumplimaan tätä reissua kun ei tähän ole kuin alle 2 kuukautta enää.

User avatar
ei yhteyttä
Posts: 337
Joined: 19 Dec 2009, 17:08

Re: Vietnam

#27 Post by ei yhteyttä » 26 Oct 2012, 12:00

Sleeper-bussit on hyviä ja halpoja, enkä alkais liian vainoharhaseksi matkatoimistojen kanssa. Siellä on niin paljon reissaajia, että kyllä ne huijarit selviää pienellä vertailulla. Itse ostin liput aina hostellista tai jostain lähimmästä matkatoimistosta, eikä mitään ongelmia ollut. Juna olisi kiinnostanut enemmän, mutta ilmeisesti en menettänyt mitään :P Bussiin pääsee myös kyytiin matkatoimiston eestä, eikä tarvii rinkan kanssa raahautua johonkin toiselle puolelle kaupunkia.

Jos mahdollista, varaisin kyllä etukäteen alapedin noissa busseissa. Ylhäällä on vähän heiluvaa menoa ja kerran sain viimeisen vapaan paikan vessan yläpuolelta, katto oli vähän liian lähellä naamaa :x

Malarialääkitystä ei ollut, mutta hepatiittirokotusten nyt pitäis olla ihan peruskauraa. Hanoin vanhasta kaupungista tarttu ihan huolellisella perusreissaamisella mukaan joku mystinen ihotulehdusongelma, mistä oli tosi vittumaista päästä eroon. Tosin siellä nyt on rottia sun muuta kaikkialla. Japanin aivokuumerokotukset otin Bangkokissa, ei maksanu paljon mitään.

User avatar
Lörttihörö
1k
Posts: 1161
Joined: 27 May 2009, 16:16

Re: Vietnam

#28 Post by Lörttihörö » 08 Dec 2012, 19:32

Ens torstaina olis lähtö Helsinkiin, lentokenttähotellis yötä ja perjantaina aamusta 7.35 alkaa matka Hanoihin \:D/

User avatar
kyttääjänus
5k
Posts: 5102
Joined: 01 Jul 2009, 00:39
Location: North Sentinel Island

Re: Vietnam

#29 Post by kyttääjänus » 14 Dec 2012, 00:13

Ens kesäkuusta lähtien Finnair alkaa lentää suoraan Hanoihin, edullisimmillaan 640€ mp. Tai toki voi lentää ensin Finskillä esim. Bangkokiin ja tulla takas H.sta kyyditsemänään, mikä olis näköjään yht. n. 730€ eestaas. Eli ei paharaha sekään. :-k

Edit. Tänään pe. Finskillä nettisivuillaan ns. joulukalenteritarjouksena lahjakortit -10%, minkä voi toki ostaa myös itelleen. Eli niillä suurimman osan maksaen pelkän Hki-Hanoi mp:n sais edullisimmillaan ens kesä-syksylle 590€:lla ja Hki-Bang + Hanoi-Hki -combon 670€:lla (sis. pienen "maksutapalisän").
Tein tässä tällaisen ”heräteostoksen”. Mutta olen uskovainen mies.

User avatar
Lörttihörö
1k
Posts: 1161
Joined: 27 May 2009, 16:16

Re: Vietnam

#30 Post by Lörttihörö » 10 Jan 2013, 17:01

Onko kellään hajua alkoholin ja tupakan tuonnista? Voiko tuoda yhtään? Välilasku on Pariisissa, jos sillä on jotain merkitystä. Varmaa tietoa ei löydy mistään.

Post Reply