Portugal

Moderators: Hemmetinmoinen sössö, ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO

Post Reply
Message
Author
User avatar
SUSKOIRA
7k
Posts: 7476
Joined: 17 Jun 2009, 16:13

Portugal

#1 Post by SUSKOIRA » 09 Sep 2010, 11:57

Tuonne ens kuussa joten onko jollain vinkkejä missä voi hauskuuttaa itseään tai vaihtoehtosesti olla vaan?!? Joo Googlea olen käyttänyt ymym mutta mielelläni kuulisin teidän kokemuksia jos niitä sattuu olemaan.

sananen
Posts: 14
Joined: 15 Jun 2010, 18:55

Re: Portugal

#2 Post by sananen » 19 Sep 2010, 22:28

Mihinpäin oot menossa? Lissaboonista on kokemusta.

tintti
1k
Posts: 1798
Joined: 01 Nov 2009, 17:58

Re: Portugal

#3 Post by tintti » 19 Sep 2010, 22:35

Lissaboniin oli tosi halpoja lentoja tarjolla, tosin välilaskulla. Vähän kyllä kuumottelis :-k

tintti
1k
Posts: 1798
Joined: 01 Nov 2009, 17:58

Re: Portugal

#4 Post by tintti » 21 Sep 2010, 17:25

Viime yönä ostin sitten liput. Koko päivän oon ollut ihan sähinöissä. Lissabon here I come! :hello1:

User avatar
Hans Normaali
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 53030
Joined: 09 Mar 2004, 13:52
Location: Keputopia

Re: Portugal

#5 Post by Hans Normaali » 22 Sep 2010, 14:26

blackback wrote:Viime yönä ostin sitten liput. Koko päivän oon ollut ihan sähinöissä. Lissabon here I come! :hello1:
Kaveri on kotosin Lissabonista. Se saattais tietää jotain squatti/punkki-meiningeistä.
NINJA PO VENSKA!

tintti
1k
Posts: 1798
Joined: 01 Nov 2009, 17:58

Re: Portugal

#6 Post by tintti » 22 Sep 2010, 22:59

Ior Bock wrote:
blackback wrote:Viime yönä ostin sitten liput. Koko päivän oon ollut ihan sähinöissä. Lissabon here I come! :hello1:
Kaveri on kotosin Lissabonista. Se saattais tietää jotain squatti/punkki-meiningeistä.
Olis kyllä kiva tietää, ainakin keikkapaikkoja ja levykauppoja. Taidan tietääkin tyypin ketä tarkoitat, mut en siis itse häntä tunne. Kysäseppäs jos jaksat ja viitit!

User avatar
SUSKOIRA
7k
Posts: 7476
Joined: 17 Jun 2009, 16:13

Re: Portugal

#7 Post by SUSKOIRA » 23 Sep 2010, 18:55

Joo siis Lissaboniin lento. Kaikennäköstä levykauppaa jnejne skede mestoja olis kiva käydä katteleen ja kokeileen. Lissabon ja lähimaastot kun ei viikossa liikaa ehdi tekeen ja näkeen.

User avatar
teko
tuskadiileri
Posts: 12832
Joined: 15 Mar 2004, 01:57

Re: Portugal

#8 Post by teko » 24 Sep 2010, 13:42

Tänne marraskuussa \:D/

Viimeksi ei löytynyt mitään punkkimeininkejä, ei edes ainuttakaan keikkajulistetta.

User avatar
Piña Colada
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10269
Joined: 21 Aug 2006, 22:34
Location: Helsinki

Re: Portugal

#9 Post by Piña Colada » 28 Sep 2010, 23:55

Lissabon on ihana.
Tsekkaan yhden kivan levykaupan nimen vaik myöhemmin, skedemestoista en luonnollisesti tiiä mitään, mut muuten on tullut kyl koluttua tota kaupunkia. Mikä teitä kiinnostaa? Kaupunginosista kannattaa tsekata ainakin Alfama (vaikka ratikalla kiertäen ja kävellen, siel on myös hieno ulkokirppari Feira da Ladra, josta löytyy infoo googlettamallakin) ja baarikulttuuria ajatellen (ja muutenkin!) Bairro Alto. Lissabonissa on hieno meriakvaario (Oceanario de Lisboa), jota ehdottomasti suosittelen.
Lisboan ulkopuolelta kannattaa vakavasti harkita Sintraa, jonne pääsee nopeasti junalla Lissabonin keskustasta. Vanha kaupunki, linnoja, komeeta metsää ja näkymät tosi kauas. Sintran turistikohteista oon käynyt oikeestaan vain Palácio da de Penassa, joka on kyl mieletön. Mut ennenkaikkee Sintraan kannattaa mennä kävelemään ja näkemään maisemat.
Lisäks Sintrasta pääsee bussilla Euroopan mantereen läntisimpään pisteeseen eli Cabo da Rocaan. Se on kans tosi hieno. Atlannin rannalla on hienoja biitsejäkin, jos ootte lämpimään aikaan menossa ja haluutte pitää välipäivän kiireestä. (Mä oon käynyt vain yhdellä biitsillä, mut luulen et muutkin on hyviä.)
"You know, I think I'm confused, but I don't know."

tintti
1k
Posts: 1798
Joined: 01 Nov 2009, 17:58

Re: Portugal

#10 Post by tintti » 29 Sep 2010, 20:14

^hihii, mä oon tässä aika ahkerasti lukenut matkaoppaita ja noi kaikki sun mainitsemat on listalla (paitsi Cabo da Roca jää varmaan väliin). Lisäksi kiinnostaa se Gulbenkian taidemuseo. Vähänkö siistiä lähteä, jee!!

User avatar
PAHA APINA
7k
Posts: 7863
Joined: 12 Mar 2008, 21:44
Location: 00530

Re: Portugal

#11 Post by PAHA APINA » 29 Sep 2010, 21:56

Tuo Bairro Alto on alueena aivan mahtava. Ihan älyttömästi pieniä baareja ja kuhinaa, suosittelen siellä kiertelyä ilta-aikaan erittäin lämpimästi. Joka kadunristeyksessä on omat kamadiilerinsä, mutta ei ne käy silmille, kunhan vain yrittävät myydä turisteille kokkelia ja häsää

User avatar
teko
tuskadiileri
Posts: 12832
Joined: 15 Mar 2004, 01:57

Re: Portugal

#12 Post by teko » 29 Sep 2010, 22:10

Oltiin vähän ihmeissämme kun ei löydetty Bairro Altosta ainuttakaan baaria ekana iltana, kun muutama vuosi sitten käytiin. Kyllähän ne sitten löytyi toisena iltana, silloin oli vaan vappuaatto, ja kaikki mestat olivat kiinni.

User avatar
Piña Colada
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10269
Joined: 21 Aug 2006, 22:34
Location: Helsinki

Re: Portugal

#13 Post by Piña Colada » 03 Oct 2010, 23:17

^
ne baarit kyl katoaa aika hyvin kiinni ollessaan, kun ulospäin ei välttämättä näy mitään merkkiä mistään iltaelämästä :D
Mut meininki Bairro Altossa on kyl tosi mukavaa. Viime reissulla ostin kaulakorun yhestä baari/kaupasta, ja baarin pitäjä innostu siitä ja meidän ulkomaalaisuudesta niin paljon, et tarjos yhet oluet, vaik oltiin just lähössä. "Ei se mitään, ottakaa nää mukaan" :)
"You know, I think I'm confused, but I don't know."

User avatar
kyttääjänus
5k
Posts: 5102
Joined: 01 Jul 2009, 00:39
Location: North Sentinel Island

Re: Portugal

#14 Post by kyttääjänus » 04 Oct 2010, 02:29

paha-apina wrote:Tuo Bairro Alto on alueena aivan mahtava. Ihan älyttömästi pieniä baareja ja kuhinaa, suosittelen siellä kiertelyä ilta-aikaan erittäin lämpimästi. Joka kadunristeyksessä on omat kamadiilerinsä, mutta ei ne käy silmille, kunhan vain yrittävät myydä turisteille kokkelia ja häsää
"Although its capital is notorious among stoners and college kids for marijuana haze–filled "coffee shops," Holland has never actually legalized cannabis — the Dutch simply don't enforce their laws against the shops. The correct answer is Portugal, which in 2001 became the first European country to officially abolish all criminal penalties for personal possession of drugs, including marijuana, cocaine, heroin and methamphetamine."

Mites toi ostaminen?

nim.llä: P-galiin matkustaa ai kovan towerin puolesta tässä vain kys... 8-[
Tein tässä tällaisen ”heräteostoksen”. Mutta olen uskovainen mies.

sananen
Posts: 14
Joined: 15 Jun 2010, 18:55

Re: Portugal

#15 Post by sananen » 04 Oct 2010, 20:03

Ehdottomasti kannatan myös päivämatkaa Sintran kaupunkiin,noin 40 minsaa junalla muistaakseni.Huikee paikka, ainakin keväällä oli kun oli vehreetä eikä niin kovin suuri turistiryntäys.
Tsekkaa tämä: http://billy-news.blogspot.com/
tuolta löytyy jonkimoista menovinkkiä sunmuuta!
Alfaman kaupunginosa aivan mahtava paikka, tarpeeks syvälle kun kävelee kaupunginosaa tulee kyllä aika aito muslimiasuinalueen fiilis, pimeellä kyllä vähän pelottikin tyttösenä kävellä.Mutta käveleminen on tuol kaupungissa parasta vaikka mäkistä onkin. Perselihakset kehittyy! Ja sit noi baarit, no, ei voi valittaa. Kun sinne Bairro Altoon yöllä humahtaa, niin se kyl imasee aika hyvin mukaansa...on kyllä itekin päästävä taas joskus portugalinmaalle!

Post Reply