Slovenia

Moderators: Hemmetinmoinen sössö, ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO

Message
Author
User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Slovenia

#31 Post by Keijo Ihmiskilpi » 12 May 2016, 21:56

Pari kuukautta [-o< [-o< [-o<
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Hikinen Möhömaha
Gentlemanne
Posts: 64116
Joined: 26 Aug 2006, 04:21
Location: Yläpuolellanne

Re: Slovenia

#32 Post by Hikinen Möhömaha » 19 May 2016, 12:49

Vajaa kolme kuukautta [-o< [-o< [-o<
"Enemies of metal, your death is our reward!"

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Slovenia

#33 Post by Keijo Ihmiskilpi » 16 Jun 2016, 19:30

Noniin aoin puuhailla seuraavaa täällä. Aion kiertää Bohijn -järven, käydä päivän bledissä + Vintgar gorgessa elikkäs tuommosessa psykedeelisessä kanjonissa. Sitten aion kiipeillä Debela Peč -vuorelle (2000m tms..), Aion käydä vesiputouksilla etc... Sitten kurvaan piraniin jossa otan kaljaa meren rannalla pari päivää.
Matkalla aion käydä Postojnan luolissa ja predjaman linnassa kun menen takaisin ljubljanaan. Siellä sitten tutustun paikalliseen olut kulttuuriin yms... 8)

Vielä reilu kk [-o<
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Lörtsy suomella
King of PIF
King of PIF
Posts: 15501
Joined: 12 Nov 2014, 17:43
Location: Holara

Re: Slovenia

#34 Post by Lörtsy suomella » 22 Jun 2016, 22:07

Benjamin Kivilohkare wrote:Noniin aoin puuhailla seuraavaa täällä. Aion kiertää Bohijn -järven, käydä päivän bledissä + Vintgar gorgessa elikkäs tuommosessa psykedeelisessä kanjonissa. Sitten aion kiipeillä Debela Peč -vuorelle (2000m tms..), Aion käydä vesiputouksilla etc... Sitten kurvaan piraniin jossa otan kaljaa meren rannalla pari päivää.
Matkalla aion käydä Postojnan luolissa ja predjaman linnassa kun menen takaisin ljubljanaan. Siellä sitten tutustun paikalliseen olut kulttuuriin yms... 8)

Vielä reilu kk [-o<
Tein noista Bledin, Vintgar Gorgenja Ljulbljanan kaikkineen.
Helvetin hyviä ideoita, tulet viihtymään satavarmasti.

LUOLASTA sen verran että Skocjanin luola paljon parempi. Se kävellään itse kokonaan läpi (ei nössöille) ja se on ihan uskomaton, yksi parhaista yksittäisistä kohteista missä olen ikinä käynyt.
Postojna on kyllä isompi mutta siellä ei ole vettä juurikaan.

Eli valintatilanteessa vaihda.

User avatar
manic pixie dream cunt
4k
Posts: 4417
Joined: 12 Dec 2013, 01:27
Location: Vegenakkilan tori

Re: Slovenia

#35 Post by manic pixie dream cunt » 24 Jun 2016, 09:28

R.A. Saaste wrote:
Benjamin Kivilohkare wrote:Noniin aoin puuhailla seuraavaa täällä. Aion kiertää Bohijn -järven, käydä päivän bledissä + Vintgar gorgessa elikkäs tuommosessa psykedeelisessä kanjonissa. Sitten aion kiipeillä Debela Peč -vuorelle (2000m tms..), Aion käydä vesiputouksilla etc... Sitten kurvaan piraniin jossa otan kaljaa meren rannalla pari päivää.
Matkalla aion käydä Postojnan luolissa ja predjaman linnassa kun menen takaisin ljubljanaan. Siellä sitten tutustun paikalliseen olut kulttuuriin yms... 8)

Vielä reilu kk [-o<
Tein noista Bledin, Vintgar Gorgenja Ljulbljanan kaikkineen.
Helvetin hyviä ideoita, tulet viihtymään satavarmasti.

LUOLASTA sen verran että Skocjanin luola paljon parempi. Se kävellään itse kokonaan läpi (ei nössöille) ja se on ihan uskomaton, yksi parhaista yksittäisistä kohteista missä olen ikinä käynyt.
Postojna on kyllä isompi mutta siellä ei ole vettä juurikaan.

Eli valintatilanteessa vaihda.
Kauan meni käppäillä Skocjanin luolat läpi? Kävitkö päiväreissun Ljubljanasta vai miten?

Oon miettinyt että kiinnostais äiän kans käyä Sloveniassa, kun se ei oo koskaan käynyt. Postojnassa kävin viime reissulla eikä uusinta kiinnostais mut joku luolasydeemi ois silti jees. Elikkäs tuo Skocjan vois olla hyvä vaihtoehto.

User avatar
Lörtsy suomella
King of PIF
King of PIF
Posts: 15501
Joined: 12 Nov 2014, 17:43
Location: Holara

Re: Slovenia

#36 Post by Lörtsy suomella » 25 Jun 2016, 04:46

karkkipiispa wrote:
R.A. Saaste wrote:
Benjamin Kivilohkare wrote:Noniin aoin puuhailla seuraavaa täällä. Aion kiertää Bohijn -järven, käydä päivän bledissä + Vintgar gorgessa elikkäs tuommosessa psykedeelisessä kanjonissa. Sitten aion kiipeillä Debela Peč -vuorelle (2000m tms..), Aion käydä vesiputouksilla etc... Sitten kurvaan piraniin jossa otan kaljaa meren rannalla pari päivää.
Matkalla aion käydä Postojnan luolissa ja predjaman linnassa kun menen takaisin ljubljanaan. Siellä sitten tutustun paikalliseen olut kulttuuriin yms... 8)

Vielä reilu kk [-o<
Tein noista Bledin, Vintgar Gorgenja Ljulbljanan kaikkineen.
Helvetin hyviä ideoita, tulet viihtymään satavarmasti.

LUOLASTA sen verran että Skocjanin luola paljon parempi. Se kävellään itse kokonaan läpi (ei nössöille) ja se on ihan uskomaton, yksi parhaista yksittäisistä kohteista missä olen ikinä käynyt.
Postojna on kyllä isompi mutta siellä ei ole vettä juurikaan.

Eli valintatilanteessa vaihda.
Kauan meni käppäillä Skocjanin luolat läpi? Kävitkö päiväreissun Ljubljanasta vai miten?

Oon miettinyt että kiinnostais äiän kans käyä Sloveniassa, kun se ei oo koskaan käynyt. Postojnassa kävin viime reissulla eikä uusinta kiinnostais mut joku luolasydeemi ois silti jees. Elikkäs tuo Skocjan vois olla hyvä vaihtoehto.
Skocjan on oikeesti parempi. Se on seikkailu. Siellä on über kammio mistä kulkee koski läpi. Siellä on lepakoita.
Se on about 1,5-2hh kävely jos oikein muistan. Oltiin vuokra autolla ja ajeltiin samalla vähän muuallakin.

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Slovenia

#37 Post by Keijo Ihmiskilpi » 19 Aug 2016, 18:32

Voi juupeli!! Olipa reissu. Aivan huikee maa kyllä. Kuvia ja rapsaa voisin työstää tässä joku päivä mutta sanompa vaan; Pakko päästä kyllä uudestaan! [-o<

R.A. Saaste wrote: LUOLASTA sen verran että Skocjanin luola paljon parempi. Se kävellään itse kokonaan läpi (ei nössöille) ja se on ihan uskomaton, yksi parhaista yksittäisistä kohteista missä olen ikinä käynyt.
Postojna on kyllä isompi mutta siellä ei ole vettä juurikaan.
Ei voinut kävellä yksin läpi. Tunnin välein lähti siihen isompaan luolaan ohjattu juttu ja ei jaksettu odotella tuntia että päästään luolaan muitten 200 hlö kanssa. Käytiin kiertämässä sieltä sitten se toinen kierros pienemmässä luolassa ~300m pitkä tms..Jonne pääsi itsekseen palloilemaan. Hieno paikka oli sekin!
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Hikinen Möhömaha
Gentlemanne
Posts: 64116
Joined: 26 Aug 2006, 04:21
Location: Yläpuolellanne

Re: Slovenia

#38 Post by Hikinen Möhömaha » 21 Aug 2016, 21:11

Lähitkö muuten Benjamin reissuun sillon maanantaina 8. päivä? Kattelin että Ljubljanan lentokentällä oli joku sun näkönen sälli.
"Enemies of metal, your death is our reward!"

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Slovenia

#39 Post by Keijo Ihmiskilpi » 21 Aug 2016, 21:26

Joo lähin, kone tais olla kentällä joskus seiskan maissa illalla sillon. :o
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Hikinen Möhömaha
Gentlemanne
Posts: 64116
Joined: 26 Aug 2006, 04:21
Location: Yläpuolellanne

Re: Slovenia

#40 Post by Hikinen Möhömaha » 21 Aug 2016, 21:44

Jep, sitten näin oikein, samassa koneessa oltiin. Me mentiin siitä Tolminiin Punk Rock Holiday-festareille.
"Enemies of metal, your death is our reward!"

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Slovenia

#41 Post by Keijo Ihmiskilpi » 22 Aug 2016, 19:03

Ihmettelinkin mitkäs perkeleen bakkanaalit siellä oli kun ohikulkumatkalla piraniin kävin syömässä Tolminissa :P
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

User avatar
Mie en välitä mistään
4k
Posts: 4248
Joined: 27 Jul 2014, 01:28
Location: Venom pöytä

Re: Slovenia

#42 Post by Mie en välitä mistään » 11 Oct 2016, 19:48

Kävin viime viikolla. Menin Divačan kylältä pientä patikkapolkua pitkin Škocjan-luolille, mahtava paikka!
Muutoin tuli pyörittyä Ljubljanassa. Metelkovassa rässiä + kaljaa. Yhden levykaupankin bongasin, myyjä intoutui jutustelemaan Devil Dollista!

User avatar
Lörttihörö
1k
Posts: 1161
Joined: 27 May 2009, 16:16

Re: Slovenia

#43 Post by Lörttihörö » 04 Apr 2018, 14:51

No niin, se olis tänne sitten seuraavaksi. Reilun viikon päästä lento Venetsiaan, siellä pari päivää ja sitten vuokra-autolla Portoroziin 6 yöksi. Autolla ajateltiin käydä ainakin Pulassa Kroatian puolella, sekä varmaan Triestessä Italian puolella myös joku ilta. Portoroz/Piran alueella pääasiassa. Skocjanin luolat ja Postojnan linna tulee käytyä katsomassa. Ajateltiin samalla reissulla käydä molemmissa. Ljubljana taitaa olla sen verran kaukana, että ei viitti sinne asti ajaa. Varsinkin kun majapaikka on varattu Portorozista. Sanokaas jotain muita vinkkejä varsinkin Piran/Portorozista? Ymmärsin että autopaikat on todella harvassa tuolla alueella. Hotelli veloittaa 23e päivältä pysäköinnistä, mikä on enemmän kuin autonvuokra, joten periaatteestakaan ei sinne halua viedä sitä.

User avatar
saastainen hymyilijä
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 28182
Joined: 17 Jan 2005, 17:56
Location: matusfääri

Re: Slovenia

#44 Post by saastainen hymyilijä » 04 Apr 2018, 21:57

Lörttihörö wrote:Sanokaas jotain muita vinkkejä varsinkin Piran/Portorozista?
kannattaa välttää tex mex tyyppistä dinneriä jollei haluu ribalioksennuskarkeloita.

User avatar
Keijo Ihmiskilpi
vene äiä
Posts: 14424
Joined: 01 Jan 2012, 09:04
Location: Etelä-kallaveden saaristo

Re: Slovenia

#45 Post by Keijo Ihmiskilpi » 05 Apr 2018, 23:05

Lörttihörö wrote:Ljubljana taitaa olla sen verran kaukana, että ei viitti sinne asti ajaa. Varsinkin kun majapaikka on varattu Portorozista. Sanokaas jotain muita vinkkejä varsinkin Piran/Portorozista? Ymmärsin että autopaikat on todella harvassa tuolla alueella. Hotelli veloittaa 23e päivältä pysäköinnistä, mikä on enemmän kuin autonvuokra, joten periaatteestakaan ei sinne halua viedä sitä.
http://www.portoroz.si/en/plan-your-vis ... nformation kyllä sinne mahtuu, elokuussakin mahtui vallan hyvin. Muuten ei kauheasti mahiksia edulliseen parkkeeraukseen ole.

Ljubljanaan ajaa autolla piranista reilussa tunnissa. Moottoritietä koko matka. Kannattaa käydä jos on aikaa. Slovenia on vähän hämäävä maana koska sen ajaa oikeasti pohjois-rajalta etelä-rajalle (piraniin esim) parissa tunnissa. Maanahan se on pienempi kun pohjois-savon maakunta. :o
Coolest Retard wrote:Mun muussi nuijaa voit tulla vatkaamaan millon vaan. :P

Post Reply