Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

Laita nimesi alle puolesta ja vastaan.

Moderator: Balam-Acab

Message
Author
User avatar
Trickster
6k
Posts: 6054
Joined: 11 Dec 2008, 13:35
Location: Beverly Hills 00500

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#31 Post by Trickster » 30 Dec 2018, 13:33

Isot räjähteet käsiin joka ukolle ja akalle [-o<
Image
"Syöy kiärbäine suun-kärzäzen avul vai notkiedu syömisty. Ollah sil i pikoipikkarazet hambahat. Niilöin vuoh kiärbäine eroittau kovii syömizii."
Ihmiset ovat olleet maapallolla jo kauan sitten ja aina alusta. Tulleet muualta, kuin puusta.

User avatar
Lörsson.
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 234786
Joined: 16 Aug 2004, 15:15
Location: Kaikkien yliopistojen vessat muutenkin

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#32 Post by Lörsson. » 30 Dec 2018, 17:26

Trickster wrote:
30 Dec 2018, 13:33
Isot räjähteet räjähtämään käsiin joka ukolle ja akalle [-o<

- I thought you fucked off.
- I did! But then I fucked back on again.


User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44150
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#33 Post by Hardcore-Mummo » 30 Dec 2018, 17:32

Trickster wrote:
30 Dec 2018, 13:33
Isot räjähteet käsiin joka ukolle ja akalle [-o<
kaikki rajoitukset pois niin ongelma ns. ratkaisee itsensä. toki voi tulla aika paljon sivullisia uhreja. :|
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392046
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#34 Post by Kutosta pyytää » 30 Dec 2018, 17:38

Alfred Nobelaner wrote:
28 Dec 2018, 13:19
Mutta siis kyllä tämmöset vois kieltää ihan jo senkin takia että tyypit jotka tästä puuhasta saa kiksejä ei selkeesti oo ihan aikuisia eikä ihan oikeustoimikelpoisia mielestäni.
Aijaa? Kaipa tätä ois fiksua rajoittaa lisää tai kieltää kokonaan, mutta jotenkin silti tulee surullinen olo, kun ajattelee uuttavuotta ilman ilotulituksia taivaalla. En mä oo vuosikausiin mitään itse pamautellut ja olen elänyt koirien kanssa myös niin on ensikäden tietoa siitä mitä ne paukuttelusta tykkää, mutta silti tämmöinen epämääräinen tunne asiasta. Uusivuosi on aina ollut mun lempi juhlapyhä. :(

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50386
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#35 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 30 Dec 2018, 17:51

Koirat taitaa aiheuttaa kyllä enemmän vammoja kuin ilotulitteet, joihin ei kai kovin moni kuole. Toisaalta kyllähän jotkut pommit vituttaa. Raketit ei niinkään
Image

User avatar
piirsi kullin ja poistui
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 40085
Joined: 16 Mar 2009, 12:14
Location: Texas, FI

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#36 Post by piirsi kullin ja poistui » 30 Dec 2018, 17:56

Itse en ilotulitteita paukuttele eikä vituta ilotulitteet juurikaan mutta tämä kieltäminen vähän kyllä vituttaa
Hampurilais count 2015: 99
Hampurilais count 2016: LASKUISSA SEOTTU
Hampurilais count 2017: 44
Hampurilais count 2018: 35
Hampurilais count 2019: 35
Hampurilais count 2020: 79
Hampurilais count 2021: 22
Hampurilais count 2022: 13
Hampurilais count 2023: 69
Hampurilais count 2024: LASKENTA UNOHDETTU

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50386
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#37 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 30 Dec 2018, 17:58

Noita pommihommia taidettiin jo kiristää jokunen vuosi sitten aika paljon vai muistanko väärin?
Image

User avatar
piirsi kullin ja poistui
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 40085
Joined: 16 Mar 2009, 12:14
Location: Texas, FI

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#38 Post by piirsi kullin ja poistui » 30 Dec 2018, 18:00

Henkkamaukka Perusjätkä wrote:
30 Dec 2018, 17:58
Noita pommihommia taidettiin jo kiristää jokunen vuosi sitten aika paljon vai muistanko väärin?
Aika tasaseenhan niitä yleisimpiä onnettomuudenaiheuttajia on kielletty
Hampurilais count 2015: 99
Hampurilais count 2016: LASKUISSA SEOTTU
Hampurilais count 2017: 44
Hampurilais count 2018: 35
Hampurilais count 2019: 35
Hampurilais count 2020: 79
Hampurilais count 2021: 22
Hampurilais count 2022: 13
Hampurilais count 2023: 69
Hampurilais count 2024: LASKENTA UNOHDETTU

User avatar
pigra senlaborulo
pyllypuhelinmyyjä
Posts: 118735
Joined: 12 Jan 2013, 02:48
Location: kernel panic

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#39 Post by pigra senlaborulo » 30 Dec 2018, 18:11

support, raketit vituttaa
Image
Ei ole mitään rikkuria alhaisempaa.
Marx propagoi fiksuuttaan lukemalla kirjoja ja kirjoittamalla niitä. Bakunin taas tuhosi aivosolujaan alkoholilla. Jäljellejääneet aivosolut saivat tilaa kasvaa ja kehittyä, ja lopulta Bakuninin pääkopassa oli vain yksi helvetin iso ja fiksu aivosolu. Bakunin oli siis fiksumpi kuin Marx.

User avatar
Damone
hiljainen poika
Posts: 82368
Joined: 21 Nov 2011, 00:10
Location: Malmin kovat kujat

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#40 Post by Damone » 30 Dec 2018, 21:34

Paska aloite.
Image

User avatar
punkhank
God of PIF
God of PIF
Posts: 35490
Joined: 05 Feb 2012, 00:26
Location: https://www.discogs.com/user/punkhank

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#41 Post by punkhank » 30 Dec 2018, 22:13

Huomenna alkava lumimyrsky hoitanee sen että uudenvuoden kaupunkien maksamat ilotulitukset menee vituiksi.
Kuulemma tuulennopeuden 14 m/s on raja että tulee yleinen kielto ammunnoille.
No ne on niin nähty ettei haittaa.
***Come on you Spurs!***
Spoiler:
Image
Punk rock (or "punk") is a rock music genre that emerged in the mid-70s, rooted in 60s garage rock and other forms of what is now known as "proto-punk" music.

User avatar
Heissan vaan!
life style guru
Posts: 78135
Joined: 20 May 2012, 21:27
Location: ihan raivona täällä

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#42 Post by Heissan vaan! » 31 Dec 2018, 12:16

Iineck, Huntress of the Night wrote:
30 Dec 2018, 17:38
Alfred Nobelaner wrote:
28 Dec 2018, 13:19
Mutta siis kyllä tämmöset vois kieltää ihan jo senkin takia että tyypit jotka tästä puuhasta saa kiksejä ei selkeesti oo ihan aikuisia eikä ihan oikeustoimikelpoisia mielestäni.
Aijaa? Kaipa tätä ois fiksua rajoittaa lisää tai kieltää kokonaan, mutta jotenkin silti tulee surullinen olo, kun ajattelee uuttavuotta ilman ilotulituksia taivaalla. En mä oo vuosikausiin mitään itse pamautellut ja olen elänyt koirien kanssa myös niin on ensikäden tietoa siitä mitä ne paukuttelusta tykkää, mutta silti tämmöinen epämääräinen tunne asiasta. Uusivuosi on aina ollut mun lempi juhlapyhä. :(
Piti droppaa joku steitmentti aiheesta :dontknow:
Image
Image

User avatar
punkhank
God of PIF
God of PIF
Posts: 35490
Joined: 05 Feb 2012, 00:26
Location: https://www.discogs.com/user/punkhank

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#43 Post by punkhank » 01 Jan 2019, 01:17

Tässä kiteytyy tän topikin aihe hyvin.
Onneks sankari-isä oli entinen maalivahti :|
Vohoi vittu mitä tunareita :facepalm: :lol:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3603 ... 12a9b8e83c

Perheen isä vaikutti olleen illan sankari.

– Yksi padasta singonnut raketti osui ikkunaan ja lensi korvani juureen ja räjähti siinä. Korvani tinnittää edelleen. Lisäksi toinen raketti oli tulossa minun kasvojani päin, mutta mies heittäytyi siihen eteen, Anna-Mari kuvailee.

Mieheni on entinen maalivahti. Hän torjui sinkoilevia raketteja käsillään, ettei ne osu kehenkään. Hanska meni pilalle ja takki kärähti, mutta ne ovat pikkujuttuja.

Kyllä tästä jäi meille kammo. Ei enää ikinä pataa, vaan tähtisädetikkuja poltetaan ensi vuonna, Anna-Mari kertoo
***Come on you Spurs!***
Spoiler:
Image
Punk rock (or "punk") is a rock music genre that emerged in the mid-70s, rooted in 60s garage rock and other forms of what is now known as "proto-punk" music.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#44 Post by Sasse netä » 03 Jan 2019, 09:21

Iineck wrote:
30 Dec 2018, 17:38
Alfred Nobelaner wrote:
28 Dec 2018, 13:19
Mutta siis kyllä tämmöset vois kieltää ihan jo senkin takia että tyypit jotka tästä puuhasta saa kiksejä ei selkeesti oo ihan aikuisia eikä ihan oikeustoimikelpoisia mielestäni.
Aijaa? Kaipa tätä ois fiksua rajoittaa lisää tai kieltää kokonaan, mutta jotenkin silti tulee surullinen olo, kun ajattelee uuttavuotta ilman ilotulituksia taivaalla. En mä oo vuosikausiin mitään itse pamautellut ja olen elänyt koirien kanssa myös niin on ensikäden tietoa siitä mitä ne paukuttelusta tykkää, mutta silti tämmöinen epämääräinen tunne asiasta. Uusivuosi on aina ollut mun lempi juhlapyhä. :(
Omassa nuoruudessa kun kolmen promillen pärinöissä reilusti alaikäisenä oltiin jotain ilotulitesotaa niin silloin ei ollut käytännössä mitään rajoituksia about missään. Jo nykyisellään uusivuosi on hyvin tarkasti rajoitettu joka suunnalta, ei ole thunder kinggejä, alaikäiset ei saa tähtisädetikkuja ja mitä näitä nyt oli. About kaikissa kaupunkien keskustoissa ilotulituskiellot päällä jne.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
ximmo
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10729
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Ilotulitteiden käyttö vain ammattilaisille

#45 Post by ximmo » 04 Jan 2019, 12:19

top 4 hevibändit wrote:
03 Jan 2019, 09:21
Iineck wrote:
30 Dec 2018, 17:38
Alfred Nobelaner wrote:
28 Dec 2018, 13:19
Mutta siis kyllä tämmöset vois kieltää ihan jo senkin takia että tyypit jotka tästä puuhasta saa kiksejä ei selkeesti oo ihan aikuisia eikä ihan oikeustoimikelpoisia mielestäni.
Aijaa? Kaipa tätä ois fiksua rajoittaa lisää tai kieltää kokonaan, mutta jotenkin silti tulee surullinen olo, kun ajattelee uuttavuotta ilman ilotulituksia taivaalla. En mä oo vuosikausiin mitään itse pamautellut ja olen elänyt koirien kanssa myös niin on ensikäden tietoa siitä mitä ne paukuttelusta tykkää, mutta silti tämmöinen epämääräinen tunne asiasta. Uusivuosi on aina ollut mun lempi juhlapyhä. :(
Omassa nuoruudessa kun kolmen promillen pärinöissä reilusti alaikäisenä oltiin jotain ilotulitesotaa niin silloin ei ollut käytännössä mitään rajoituksia about missään. Jo nykyisellään uusivuosi on hyvin tarkasti rajoitettu joka suunnalta, ei ole thunder kinggejä, alaikäiset ei saa tähtisädetikkuja ja mitä näitä nyt oli. About kaikissa kaupunkien keskustoissa ilotulituskiellot päällä jne.
Nehän teki sen karhunpalveluksen tuossa kymmenisen vuotta sitten vai koska se oli, kun kielsivät suoranaiset räjähteet ja päättivät, että vain lentäviä juttuja saa olla. Lapsuudessa oli tykärit, papatit, kiinalaiset jne. ja mitään ei sattunut, kun ei se lentänyt minnekään ellei heittänyt. Nyt on jokaisen lähdettävä lentoon ja sehän on selvää, että joku 10 sentin laaki voi lähteä ihan mihin tahansa. Ei omassa lapsuudessa kenellekään käynyt koskaan mitään, vaikka paukkuja räjäyteltiin ihan holtittomasti - ne kun räjähtivät just siellä, missä niiden haluttiin räjähtävän.
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

Post Reply